מדד הנאסד"ק המשולב עלה ב-23% מתחילת השנה, וקתי ווד, ראש Ark Invest, ממשיכה לבצע מהלכים אסטרטגיים. ווד, הידועה בגישתה הנועזת, לעתים קרובות מנצלת הזדמנויות לנעול רווחים במהלך עליות במניות, והשבוע לא היה יוצא דופן.
משקיעים ואנליסטים בשוק חלוקים לגבי המוניטין של ווד. חלק משבחים אותה על כושר חיזוי המציאות בעולם ההשקעות הטכנולוגיות, בעוד אחרים טוענים שהביצועים שלה חסרים עקביות. עם תשואה מרשימה של 153% בשנת 2020, ווד זכתה לקהל מעריצים מסור ולכינוי החיבה "מאמא קתי" מהמעריצים, בעיקר בזכות הנוכחות התקשורתית התכופה שלה והנגישות שלה.
עם זאת, הרקורד שלה לטווח הארוך אינו משתווה למשקיעים אגדיים כמו וורן באפט, שחברת Berkshire Hathaway שלו הניבה תשואה שנתית ממוצעת של 20% מאז הקמתה. לעומת זאת, קרן הדגל של ווד, Ark Innovation ETF (ARKK), המנהלת נכסים בשווי 5.6 מיליארד דולר, ירדה ב-10% בשנת 2024 ורשמה תשואה שלילית של 26% בשלוש השנים האחרונות, עם רווח של רק 3% על פני חמש שנים. לשם השוואה, מדד ה-S&P 500 הניב תשואות חיוביות, עם תשואה שנתית של 36% לשנה אחת, 11% לשלוש שנים ו-16% לחמש שנים.
למרות אתגרים אלה, ווד ממשיכה לסחור באופן פעיל בתוך הקרנות שלה. אסטרטגיית ההשקעה שלה מתמקדת בטכנולוגיות דיסרפטיביות, במיוחד בתחומים כמו בינה מלאכותית, גנומיקה ובלוקצ'יין. בעוד שלאסטרטגיה זו יש פוטנציאל לטווח הארוך, היא גם מובילה לתנודתיות משמעותית בטווח הקצר, הגורמת לעתים קרובות לתנודות רחבות בערך של קרנות Ark.
Morningstar, חברת מחקר השקעות מוכרת, הייתה ביקורתית לגבי הביצועים של ווד, במיוחד לגבי ההתמקדות שלה בחברות מתפתחות עם רווחים צנועים. האנליסט רובי גרינגולד ציין כי הגישה של Ark דורשת רמה גבוהה של דיוק בתחזיות, משהו שלדעתו Ark Investment Management התקשתה להדגים באופן עקבי.
בהצהרה מיולי 2024 באתר של Ark, ווד הכירה באתגרים בביצועים האחרונים אך חזרה על מחויבותה לחדשנות בשווקים הטכנולוגיים. היא הדגישה שרבות מחברות הפורטפוליו שלה כעת מייצגות הזדמנויות "ערך עמוק".
עם זאת, חלק מהמשקיעים נשארו לא משוכנעים, כאשר קרן Ark Innovation ETF חוותה נטישות נטו בסך 2.55 מיליארד דולר במהלך השנה האחרונה, על פי חברת מחקר ה-ETF VettaFi.
בין ה-11 ל-16 באוקטובר, Ark Invest מכרה 391,668 מניות של Robinhood Markets (HOOD), בשווי של כ-10.5 מיליון דולר בהתבסס על מחיר הסגירה ב-18 באוקטובר. Robinhood, שהונפקה לציבור ביולי 2021, ראתה את מחיר המניה שלה מגיע לשיא של 85 דולר זמן קצר לאחר ההנפקה, אך לאחר מכן צנחה כאשר תשלומי התמריצים הסתיימו ופעילות המסחר דעכה. עד אמצע 2022, המניה ירדה לכ-7 דולר.
למרות הקשיים הקודמים, Robinhood ביצעה קאמבק מרשים, עם עלייה של 110% השנה ומסחר במחיר של 26.80 דולר ב-18 באוקטובר. התחייה הובלה בעיקר על ידי רווחים חזקים ברבעון השני באוגוסט, כאשר החברה דיווחה על 21 סנט למניה ו-682 מיליון דולר בהכנסות, עולה על הערכות וול סטריט. ביצועים חזקים אלה דחפו את מניות Robinhood למעלה מ-50% מאז ההודעה על הרווחים.
המכירה האחרונה של ווד עשויה לשקף אסטרטגיה של מימוש רווחים לאחר ההתאוששות המשמעותית של Robinhood. נכון ל-18 באוקטובר, Ark Innovation עדיין מחזיקה במניות Robinhood בשווי 270 מיליון דולר. המשקיעים מצפים כעת לדוח הרווחים של הרבעון השלישי של Robinhood, המתוכנן ל-30 באוקטובר.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.