הסחירות במניית ישרוטל צפויה להשתפר משמעותית בחודשים הקרובים אודות למהלך שהחברה ביצעה בשבוע שעבר במסגרתו בעלי השליטה הוותיקים - משפחת לואיס הבריטית - מכרו לראשונה מניות בהיקף של כ-180 מיליון שקלים לגופים מוסדיים ישראליים, מה שנכון לרגע זה סולל את דרכה של המניה למדד ת״א 125 הנכסף בו מחזורי המסחר גבוהים משמעותית למול מניות שנמצאות מחוץ למדדים.

למה עכשיו?

המהלך של משפחת לואיס שירדה לאחר המכירה להחזקה של כ-74% מההון כאשר מנגד שיעור החזקות הציבור במניה עלה לכ-21% הינו התגשמות של אחת ממטרות הרפורמה שהובילה הבורסה בנובמבר האחרון (ניתן לקרוא על עיקרי הרפורמה בכתבה שעלתה כאן בעבר).
הבורסה בת״א הפחיתה בנובמבר האחרון את תנאי הסף של שיעור החזקות ציבור מ-35% ל-20% לכניסה למדד ת״א 90 כדי לתמרץ חברות ציבוריות לייצר גיוון בבחירת המשקיעים (שחקני טווח ארוך לצד טווח קצר) לצד בעלי השליטה הקיימים, מה שיתרום כמובן גם להגדלת הנזילות ולחברות יציבות וסחירות יותר במדדי הדגל. אחד מעיקרי הרפורמה הינו קביעת מדרגת נזילות שמשוקללת יחד עם שווי החזקות ציבור מה שיקבע את משקל המניה במדד, כך שבניגוד לעבר ככל שלמניה תהיה סחירות גבוהה יותר המשקל שלה במדד יהיה גדול יותר. זה מתמרץ למעשה את בחירת כיוון המשקיעים והשקעה בקשרי משקיעים ויחסי ציבור.
זה בדיוק מה שקרה בחברת ישרוטל: לאחר עשרות שנים בעלי השליטה בחברה גדולה ומובילה בתחום המלונאות החליטו לבצע הפצת מניות למספר גופים מוסדיים. החברה הבהחלט ראויה עומדת בתנאי הסף לכניסה למדד הדגל של הבורסה והמהלך התקבל באהדה בשוק ההון כשהמניה רשמה עליה של כ-14% ביומיים שלאחר הפרסום במחזורים גבוהים מהממוצע לנייר.

כמה ביקוש צפוי למניית ישרוטל בעדכון הקרוב?

נכון לרגע כתיבת שורות אלו (הנתונים משתנים מידי יום עד למועד הקובע שנקבע לתאריך 11 באפריל כאשר שווי החזקות ציבור לחישוב יקבע בתאריך 31 במרץ) מניית ישרוטל צפויה להיכנס למדד ת״א 125 בעדכון הרכבים החצי שנתי שיחול בתחילת מאי (2 במאי) ולזכות לביקוש נאה של כ-31 מיליון שקלים מצד קרנות הסל העוקבות אחר מדדי הדגל.

האם נראה חברות נוספות מבצעות מהלכים דומים?

הערכתי היא כי נמשיך לראות את החברות הנסחרות בת״א מיישמות מהלכים דומים של ביצוע הפצת מניות או גיוסי הון על מנת להרחיב את בסיס המשקיעים, לשפר את הנזילות ולהתאים את עצמן לתנאי הסף הנדרשים למסחר במדדי הבורסה המובילים שכן המשמעות לכניסה למדדי הדגל הינה עצומה: היקף הנכסים העוקבים אחר מדד ת״א 125 הינו כ-19 מיליארד שקלים (ואחרי מדד ת״א 90 הינו כ-8 מיליארד שקלים) כך שמלבד הביקוש הפאסיבי מצד הקרנות העוקבות מדובר במדד ייחוס המשמש כבנצ׳מרק עבור משקיעים אקטיביים שנמדדים מולו ובד״כ מחזיקים בחלק גדול מהמניות הנכללות בו כחלק מניהול התיק והניסיון לייצר תשואה עודפת.
נתוני מניית ישרוטל נלקחו מסמארטבול, תוכנה המספקת שירות חיזוי מדדים.
פרי אמסלם הינו מנהל פלטפורמת בורסה 360 ומשמש כיועץ שוק ההון לחברות ציבוריות ופרטיות. אין לראות באמור המלצה לפעילות בשוק ההון וני״ע השונים. לתכנים נוספים על שוק ההון הישראלי מוזמנים להצטרף לערוץ הטלגרם.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה