מניית אפקון נסחרת רחוק מהעין הציבורית בשנתיים האחרונות, תוך שהנהלת החברה ביצעה מספר צעדים אסטרטגיים משמעותיים על מנת להביא את החברה למקום חדש. ב- 2022 אפקון הפסידה תפעולית 9 מיליון ש״ח בעוד את 2023 החברה סיימה ברווח תפעולי של 34 מיליון ש״ח, כשלפי תוצאות הרבעון הזה אפקון עשויה להרוויח תפעולית ב– 2024 כ- 70 מיליון ש״ח. עיקר ההכנסות החדשות מגיעות מתחום המערכות, ה- EPC והבניה.
אפקון מתמקדת בעבודות אלקטרומכאניות (כמו העבודות בהיקף של כ-700 מליון ש״ח לחברת הייטק בינלאומית המקימה מפעל בקריית גת) ועבודות EPC בדגש על תחום האגירה בסוללות.
אפקון נסחרת בשווי שוק של 470 מיליון ש״ח עם הון עצמי של 483 מיליון ש״ח, רובו מוחשי. נתון משמעותי נוסף שהציגה החברה במצגת שפירסמה לתוצאות הרבעון הוא צפי EBITDA בקצב שנתי של 154 מיליון ש״ח.
אפקון היא חברה וותיקה הנשלטת בידי משפחת שמלצר שהינה גם בעלת השליטה בתאגיד שלמה, שהינו קונצרן עסקי מהמשמעותיים ביותר במשק הישראלי. יו״ר הדירקטוריון הוא ישראל רייף המנווט את השינוי המשמעותי שמבצעת כיום החברה.
אפקון הרוויחה ברבעון האחרון 16 מיליון ₪ בהשוואה ל-5.6 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, ויצרה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של כ-48 מיליון ₪ בהשוואה ל-16.9 מיליון ₪ ברבעון המקביל. ה- EBITDA הסתכם ב- 35 מיליון ש״ח ולחברה צבר ההזמנות בהיקף 2.2 מיליארד ₪, כאשר מרביתו מקורו בטכנולוגיות ובתעשייה.
1 צפייה בגלריה
ישראל רייף יו"ר אפקון
ישראל רייף יו"ר אפקון
ישראל רייף יו"ר אפקון
(עזרא לוי)
לחברה יש עוד שני מנועי צמיחה משמעותיים, שגם אותם ככל הנראה רוב פעילי שוק ההון לא מכירים. המנוע הראשון הוא פעילות האנרגיה המתחדשת של החברה הכוללת פרויקטים במדינת ישראל, בפולין ובספרד. כיום לחברה תפוקה של MW80 והיא מעריכה גידול של מרשים עד ל-MW294 בשנת 2026. כבר בתחילת 2022 המנכ"לים הקודמים של פעילות האנרגיה המתחדשת של אפקון הציעו לרכוש את הפעילות מהחברה בתמורה לכ-190 מיליון שקלים, קרוב לחצי משווי השוק הנוכחי של החברה.
מנוע צמיחה נוסף של אפקון הוא פעילות הטעינה לרכבים חשמליים תחת המותג "ON". החברה מובילה בישראל בהקמת תשתיות לתחבורה חשמלית, כאשר היא מתמקדת במשתמשי הקצה. למרות היותו תחום צעיר יחסית, פעילות זו מציגה צמיחה מרשימה של למעלה מ-100% בהכנסות בשנה האחרונה. נכון לדוחות האחרונים, לחברה 1,320 שקעי טעינה ברחבי הרשת הציבורית. יתרה מכך, פעילות זו עשויה ליצור סינרגיה עם פעילות האנרגיה המתחדשת של אפקון, על ידי מכירת חשמל שמייצרת החברה לתחנות הטעינה של "ON".
מגזרים רווחיים נוספים של אפקון כוללים את תחום הבקרה והטכנולוגיות, המולטימדיה והתקשורת, עם צבר הזמנות של כ-700 מיליון ₪, וכן את תחום המערכות וה-EPC עם צבר של כ-1.3 מיליארד ₪. שני מגזרים בולטים במיוחד ברווחיותם הם מגזר הבקרה והטכנולוגיות, שהציג EBITDA של 15.1 מיליון ₪ ברבעון הראשון של 2024, ומגזר המולטימדיה והתקשורת, שרשם EBITDA של 9.2 מיליון ₪, הודות בעיקר לפעילות המולטימדיה בחדרי מצב ובקרה ולפעילות ה-IT תחת קבוצת ד.מ.
גלעד מנדל הינו חוקר ניירות ערך, יועץ לחברות בורסאיות ומוביל בתחום האנליזה החשבונאית בעבור קרנות אופורטוניסטיות. בעבר ניהל תיקי נוסטרו בהיקף מיליארדי שקלים והינו המנהל של קהילת המשקיעים השקעבורסה. אין בנכתב המלצה לפעול בניירות ערך, וכל העושה זאת – עושה כן על אחריותו הבלעדית. האמור אינו מחליף התייעצות עם יועץ השקעות מוסמך. הכותב אינו מעניק ואינו העניק שירותים כל שהם לחברה ואינו מחזיק בניירות הערך שלה
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.