רכישת סוליד
תיגי מתכבדת להודיע כי ביום 10 באפריל 2024 אישר בית המשפט באוסטריה את הארגון מחדש בחברת SOLID Solar Energy System GmbH, במסגרתו ימחקו 80% מחובותיה של סוליד. יתרת החוב (20%) לנושים הרגילים בסך של כ- 880 אלפי יורו תשולם בארבעה תשלומים שווים במשך שנתיים. בנוסף, בגין יתרת החוב (20%) לנושים הנחותים ישולמו כ- 255 אלפי אירו לאחר השלמת התשלומים לנושים הרגילים.
סוליד הינה חברה אוסטרית בעלת ניסיון רב בתחום מערכות גדולות לחימום באנרגיה מתחדשת, בעיקר בתעשייה ובחימום איזורי (District Heating). סוליד הקימה למעלה מ- 200 מערכות בלמעלה מ- 25 ארצות. מטרת רכישת השליטה בסוליד בידי תיגי הינה לאפשר לתיגי ולסוליד לחזק את היכולות של שתיהן וצפויה להגדיל את יכולתן להציע ללקוחותיהן את מיטב הטכנולוגיה בתחום זה, בחשיפה גלובלית עם יכולות ביצוע מוכחות.
מזכר הבנות
כמו כן מעדכנת החברה כי ביום 12 באפריל 2024 התקשרה החברה במזכר הבנות לא מחייב עם חברה אירופאית שעיסוקה, בין היתר, בפיתוח, הקמה, מימון ותפעול פרוייקטי אנרגיה. מזכר ההבנות כולל הסכמה להשקעה בחברה והקמת חברות ייעודיות למימון והפעלת פרויקטים למכירת אנרגיית חום. עם חתימת מזכר ההבנות יעביר המשקיע לחברה סך של 1 מיליון ש"ח כהשקעה מסוג SAFE.
עם חתימת הסכמים סופיים ומחייבים בין החברה למשקיע כמפורט להלן יושקעו סך של 7 מיליון ש"ח נוספים, כנגד הקצאת מניות של החברה, לפי שווי חברה שיקבע בסבב הגיוס שמתעתדת החברה לבצע. על סמך מזכר ההבנות צפוי שווי חברה של כ- 40 מיליון ש"ח (לפני הכסף). למשקיע תינתן אופציה להשקעה של עד 8 מיליון ש"ח נוספים לתקופה של 18 חודשים ממועד השלמת העסקה, כנגד הקצאת מניות של החברה לפי מחיר המנייה שייקבע בסבב הגיוס בתוספת מחיר שנקבעה במזכר ההבנות, אשר תעלה בכל שישה חודשים. ההסכמים כפופים לבדיקות נאותות ותנאים מתלים.
הקמת חברות פרויקטים ייעודיות
בהתאם להסכמים לעיל, הצדדים יקימו במשותף חברות פרויקטים לצורך מימון ולהפעלת פרויקטים של מכירת אנרגית חום ברחבי העולם. הפעילות כאמור תתבצע באמצעות שתי חברות פרויקטים ייעודיות שיקימו הצדדים:
• חברה לפרויקטים תעשייתיים ומסחריים בה תחזיק החברה 45% והיתרה בידי המשקיע.
• חברה לפרוייקטי חימום אזורי (District heating) גדולים (עלות פרויקט מעל 7 מיליון אירו) בה תחזיק החברה 30% והיתרה בידי המשקיע. פרוייקטי חימום אזורי קטנים יכללו במסגרת החברה לפרויקטים תעשייתיים ומסחריים.
הפרויקטים ימומנו על ידי הצדדים בהתאם לאחזקותיהם בחברות הפרויקטים. המשקיע יהיה מוכן להעמיד במקום החברה את סכום ההון העצמי שיידרש לפרויקטים. במזכר ההבנות נקבעה תקרה בסך של 20 מיליון אירו אשר יעמיד המשקיע, כהון עצמי לפרויקטים (כולל חלקה של החברה) לכל אחת מחברות הפרויקטים אשר תינתן כהלוואת בעלים נושאת ריבית.
צביקה קליר, מנכ"ל תיגי אומר: "החברה פועלת על מנת לפרוץ לעולם לאחר שמערכות שסיפקה ללקוחות שונים בישראל זכו להצלחה רבה ולאחר השלמת פרוייקט בהיקף של 5 מיליון דולר בארה"ב. השלמת מהלך רכישת 90% ממניות סוליד פותחת בפני תיגי אפשרויות רבות בתחום החימום באנרגיה מתחדשת בכלל, ובחימום האזורי (District Heating) בה לסוליד יש פעילות ענפה ופוטנציאל משמעותי ביותר, בפרט. החברה פועלת לגיוס משאבים הנדרשים להתרחבות וכן למעבר של מכירת אנרגיית חום מתחדשת (Heat as a Service) ומאמץ זה מתבטא בין היתר בחתימת מזכר ההבנות עם החברה האירופאית."
אודות תיגי
החברה פועלת בתחום מערכות החום המסחריות והתעשייתיות הכוללות מרכיבי אנרגיה מתחדשת. החברה מספקת פתרונות הנדסיים ייחודיים, סביבתיים וחסכוניים לייצור אנרגיה תרמית סולארית ובחישמול, אגירתה ואספקתה לצרכנים בשוק התעשייתי והמסחרי, בארץ ובעולם. המערכות כוללות, במרבית המקרים, מערכי קולטי שמש בעלי בידוד שקוף מפיתוח החברה ו\או קולטי שמש קונבנציונליים, משאבות חום תעשייתיות, פתרונות אגירה, ומערך בקרה מתקדם עם שירותים בענן. הטכנולוגיה מוגנת בכ-60 פטנטים שהתקבלו ברחבי העולם. בין לקוחות החברה נמנים ארגונים וחברות מהמובילים בישראל ובעולם: Ball Corporation, שטראוס, קוקה קולה, אלביט, יוניליבר, עוף טוב, משרד הביטחון ועוד.
פרטים נוספים אודות סוליד: www.solid.at

ההודעה מוגשת מטעם חברת ״תיגי סולאר״ באמצעות מערכת ״המברקה״ להפצת הודעות לתקשורת. אתר ynet capital או מערכת ynet לא השתתפו בכתיבת או בעריכת הכתבה. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות.