חברת הקנביס פארמוקן, שנחשבה לאחת מחברות הקנביס המובילות בישראל והציגה רווחיות לאורך שנים, נקלעה לקשיים כמו מספר חברות בתחום ואף נכנסה להליכי פירוק. בעקבות כך, החברה פועלת למיזוג פעילות חדשה לתוכה.
לפי הדיווח לבורסה, החברה רוקמת חזון חדש והתקשרה במזכר הבנות לרכישת 40% מהון המניות של חברת קופטר טכנולוגיות מים, סטרטאפ לטיהור בריכות שחייה, בתמורה להשקעה של עד 7.4 מיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
מקנאביס לבריכות שחייה: פארמוקן
מקנאביס לבריכות שחייה: פארמוקן
מקנאביס לבריכות שחייה: פארמוקן
(באדיבות החברה)
מי את קופטר?
קופטר טכנולוגיות הוקמה בשנת 2022 באמצעות תמיכת חממת הטכנולוגיה InNegev. החברה מציעה תחליף בריא לחיטוי בריכות שחייה הנעשה במאה השנים האחרונות באמצעות כלור.
לפי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, חשיפה לרמות נמוכות של כלור עלולה לגרום לגירוי קל באף, בגרון ובעיניים. ברמות גבוהות יותר, זה יכול לגרום לשיעול, שינויים בקצב הנשימה ואפילו נזק לריאות.
הפתרון של קופטר מציע חיטוי לא רעיל וחסכוני יותר, באמצעות שימוש ביוני נחושת חד ערכיים שמצד אחד מבצעים חיטוי לבריכה ומצד שני לא פוגעים בבני אדם, בעלי חיים וצמחים. הטכנולוגיה פותחה במשך 20 שנה על ידי מייסד החברה ד״ר מגל ספיר והיא מוגנת פטנטים.
איפה עומד הפיתוח?
עד כה, החברה גייסה חצי מיליון דולרים והציגה אב-טיפוס שפועל בבריכת שחייה בנפח 20 קוב. היא נערכת להשקת מוצר ראשון למכירה במהלך החודשים הקרובים.
בנוסף, החברה החלה פיילוט לטיפול בשפכים במפעל להב והיא מקווה להציג מוצר ראשון במהלך שנת 2025, במידה והפיילוט יצליח.
החלום הרטוב
החברה מכוונת לשוק חיטוי בריכות השחייה ומתקני הספא המוערך כיום בכ-1.6 מיליארד דולרים, ולשוק הטיפול בשפכים המוערך בכ-35 מיליארד דולרים. המייסדים אף מכוונים לאפליקציות נוספות על בסיס הטכנולוגיה.
על פי הדיווח, פארמוקן צפויה לרכוש את השליטה בחברת קופטר במספר שלבים הכוללים עמידה בחמישה אבני דרך הכוללים יעדי השלמת פיתוח ויעדי מכירות. במסגרת זו, החברה תרכוש עד 40% מההון בהשקעה של עד 7.4 מיליון שקלים.
כחלק מהסכם ההשקעה בחברת קופטר, פארמוקן מקבלת בלעדיות להפצת מוצרי קופטר באסיה ובמזרח התיכון.
פרי אמסלם הינו מנהל פלטפורמת ״החצר האחורית של הבורסה בת״א״ ומשמש כיועץ לחברות ציבוריות ופרטיות. אין לראות באמור המלצה לפעילות בשוק ההון וני״ע השונים. לתכנים נוספים על שוק הישראלי מוזמנים להצטרף לערוץ הטלגרם
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.