חברת קוויקליזארד, העוסקת בפיתוח של פתרון מבוסס AI לתמחור דינמי של מוצרים (במילים אחרות: מאפשרת לתאגידים גדולים לתמחר את המוצרים שלהם בצורה האופטימאלית, חלף התמחור הידני המסורבל) ניווטה לה במשך קרוב לשנתיים מחוץ לרדאר של שוק ההון הישראלי, כמו חברות רבות אחרת בשוק הישראלי שנכנסו לבורסה עם גל ההנפקות של שנת 2021. אך מהשפל שרשמה החברה באמצע שנה המקביל אשתקד, רשמה מניית החברה זינוק של כ-200%, תוך כדי שנראה שהיא מחזירה חלק מהקשב של השוק הישראלי. אלו הסיבות האפשריות לכך.
1 צפייה בגלריה
פיני מנדל' מנכ״ל ומייסד קוויקליזארד
פיני מנדל' מנכ״ל ומייסד קוויקליזארד
פנחס מנדל מנכ״ל ומייסד קוויקליזארד
(יח"צ)

עלייה של 40% בהכנסות המחצית, מתכננת להגיע לאיזון בסוף שנה הבאה

בדוחות שפרסמה החברה למחצית הראשונה של השנה הציגה קוויקליזארד הכנסות של 13.6 מיליון שקלים, גידול של 40.2% ביחס להכנסות של 9.7 מיליון שקלים במחצת המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה נרשם גידול קל בהפסד התפעולי שעלה מ-5.4 מיליון שקלים אל 5.6 מיליון שקלים, זאת בעיקר עקב גידול בהוצאות מכירה ומחקר ופיתוח – כתוצאה מהגידול במכירות.
בקופת החברה נכון לסוף המחצית כ-28 מיליון שקלים – כך שלחברה אורך נשימה מהבחינה הזו. החברה מעריכה כי עד סוף 2025 תגיע לאיזון תפעולי.

הפנים לארצות הברית

בדצמבר 2023 חתמה החברה עם Publicis, אחת מחברות ה-PR והשיווק הגדולות בעולם, הסכם השקעה ושיתוף פעולה עם קוויקליזארד. במסגרת ההסכם, קיבלה קוויקליזארד השקעה של 3 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-112 מיליון שקלים אחרי הכסף. ההסכם כלל גם סעיף לשיתוף פעולה מסחרי עם קוויקליזארד.
ההסכם הזה מצטרף להתרחבות החברה באירופה, והכוונה של החברה לחדור לארה"ב, כאשר במהלך שנת 2023 פחות מ-10% מהכנסות החברה הגיעו מארה"ב – המשמעות היא שמדובר בשוק משמעותי אליו החברה עדיין לא חדרה והוא בעל פוטנציאל מסחרי משמעותי עבור החברה.
עוד ציין המנכ"ל במכתב למשקיעים שפורסם לבורסה כי "אנו מקבלים פניות מגופים אסטרטגיים גלובליים אשר מגלים עניין בפעילות של החברה. גופים אלו רוצים לשתף פעולה עם החברה – זאת בשל ההבנה כי הטכנולוגיה של החברה מעניקה ערך רב עבור הלקוחות". הלקוחות שהחברה עובדת מולן הן בדרך כלל לקוחות ענק מבחינת היקף המכירות והשווי – המשמעות, וגם התקווה של פעילי שוק הון רבים היא שהחברה תשחזר את ההצלחה של חברת יוזרוואי, שעסקה בתחום הנגישות באינטרנט (גם היא דיווחה על תכנון לשלב AI במערכת החברה), והציגה גם היא שיעור גידול דו ספרתי באחוזים במכירות – ובסופו של יום נמכרה לפי שווי של כ-100 מיליון דולר לחברת אקסס.
גלעד מנדל הינו חוקר ניירות ערך, יועץ לחברות בורסאיות ומוביל בתחום האנליזה החשבונאית בעבור קרנות אופורטוניסטיות. בעבר ניהל תיקי נוסטרו בהיקף מיליארדי שקלים והינו המנהל של קהילת המשקיעים השקעבורסה. אין בנכתב המלצה לפעול בניירות ערך, וכל העושה זאת – עושה כן על אחריותו הבלעדית. האמור אינו מחליף התייעצות עם יועץ השקעות מוסמך. נכון למועד כתיבת שורות אלו הכותב אינו מעניק שירותים באופן שוטף לחברה, ואינו מחזיק בניירות הערך שלה
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.