חברת אורה סמארט אייר היא חברה המוכרת לחלק גדול מהמשקיעים המקומיים – החברה הונפקה בגל ההנפקות לאחר שפיתחה מכשיר חדשני לנושא איכות האוויר הכולל ניטור, סינון והתרעה, דבר שהתחבר כפתור ופרח עם תקופת הקורונה אותה החברה לא צפתה מראש ושמטבע הדברים העלתה משמעותית את המודעות לנושא איכות האוויר.
החברה צברה היקף מכירות משמעותי, אך ההנהלה הקודמת של החברה כשלה בניהול נכון של השורה התחתונה, מה שהוביל את החברה להפסדי עתק של מעל ל-19 מיליון דולר בשנת 202. תחת הנהלה הקודמת, החברה ניסתה להתמזג אל חברת מולקיול, אך המיזוג כשל והוביל את החברה להכריז על פשיטת רגל.
הנהלה חדשה, ללא חובות – עם הסכמי הפצה וחוזים חדשים
את פעילות החברה, כולל השלד הציבורי, רכשה קבוצת משקיעים בהובלת היו"ר אבי חזקייב. הפעילות נרכשה ביחד עם המלאי של החברה, שנכון לסוף המחצית הראשונה של 2024 היה רשום בדוחות לפי שווי של מעל לשמונה מיליון שקלים, וכיום הוא בבעלות החברה.
1 צפייה בגלריה
אבי חזקייב, יו"ר אורה אייר הציבורית
אבי חזקייב, יו"ר אורה אייר הציבורית
אבי חזקייב, יו"ר אורה אייר הציבורית
(אנה וייס)
ההסדר הושלם במהלך חודש יוני, כאשר בשבוע שעבר דיווחה החברה על כך שהתקשרה עם חמישה מפיצים בארצות הברית ובאוסטרליה, מתוכם ארבעה חדשים שלא עבדו עם החברה בעבר. על פי הדיווח, כל אחד מהמפיצים בעל תחום התמחות אחר – כאשר פתרון החברה יכול להיות מוחל על סוגי מבנים שונים.
כמו כן, דיווחה אורה אייר בדיווח נפרד על כך שקיבלה הזמנה ממפיץ החברה באוסטרליה לרכישה של מאות פילטרים חדשים למערכות החברה מלקוח קיים של בתי ספר פרטיים באוסטרליה שרכש בעבר את מערכות החברה, וכעת מעוניין בהחלפת הפילטרים, לצד תמיכה במערכת של החברה. העסקה היא בהיקף כולל של 221 אלף דולר למשך שלוש שנים.
לאחר העסקאות הללו, עיני המשקיעים נשואות אל ההנהלה החדשה של החברה במטרה לראות האם תצליח לעלות על דרך המלך ולהפוך את הפעילות לרווחית.
גלעד מנדל הינו חוקר ניירות ערך, יועץ לחברות בורסאיות ומוביל בתחום האנליזה החשבונאית בעבור קרנות אופורטוניסטיות. בעבר ניהל תיקי נוסטרו בהיקף מיליארדי שקלים והינו המנהל של קהילת המשקיעים השקעבורסה. אין בנכתב המלצה לפעול בניירות ערך, וכל העושה זאת – עושה כן על אחריותו הבלעדית. האמור אינו מחליף התייעצות עם יועץ השקעות מוסמך. נכון למועד כתיבת שורות אלו הכותב אינו מעניק שירותים באופן שוטף לחברה, ואינו מחזיק בניירות הערך שלה
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.