טורבוג׳ן, חברה מובילה בתחום פיתוח מיקרו-טורבינות רב דלקיות היברידיות, גאה לדווח על תוצאות מדעיות מרשימות שהושגו בניסויים שנערכו במעבדות הטכניון, המאשרות את יכולות מערכת ה-TG40 של החברה לפעול ביציבות ובביצועים גבוהים על תערובות מימן-מתאן.
דו"ח מפורט שהתקבל מהטכניון מתאר את סדרת הניסויים שבוצעו ואת הביצועים המצוינים של תא השריפה של מערכת ה-TG40, אשר מראים יציבות בבעירה על מגוון תערובות דלק, החל מ-100% מתאן (גז טבעי) ועד ל-50% מתאן ו-50% מימן. התוצאות הושגו הודות לתכנון החדשני של מבנה תא הבעירה Rich Quench Lean (RQL), בניסויים לא ניצפו בעיות פלאשבק, הצתה עצמית מוקדמת או יציבות בעירה.
יתרה מכך, הניסויים הראו ירידה משמעותית ברמות פליטת הפחמן החד-חמצני (CO) עם העלייה בריכוז המימן בתערובת הדלק, הודות לתכונות הבעירה העדיפות של המימן.
הניסויים אשר נערכו במעבדת הפקולטה לאווירונאוטיקה מאשרים את תוצאות החישובים CFD אשר בוצעו במכון המחקר SWRI.
פרופ' ג׳ו לפקוביץ ופרופ' בני צוקורל מהפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון ציינו: "הניסויים שנערכו במעבדה לטורבו-מכונות ולמעבר חום מצביעים על כך שתא הבעירה של מערכת ה-TG40 של טורבוג'ן יכול לפעול ביעילות ובפליטות נמוכות במגוון רחב של תערובות מימן-מתאן, הודות לתכנון החדשני שלו. זוהי התקדמות משמעותית בדרך לשימוש נרחב יותר במימן כדלק נקי במערכות לייצור חשמל מבוזר."
הצלחת הניסויים מהווה אבן דרך חשובה עבור טורבוג׳ן, ומאפשרת לחברה להתקדם בביטחון לקראת הפעלות ראשונות על תערובות מימן, תוך מינוף היתרונות הסביבתיים והכלכליים של מימן כמקור אנרגיה ירוק.
טורבוג׳ן מודה לטכניון על שיתוף הפעולה הפורה ועל תרומתו המשמעותית לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לעתיד האנרגיה הנקייה.
על אודות טורבוג'ן:
טורבוג'ן (ת״א: TURB) מתמחה בפיתוח פתרונות מתקדמים לייצור אנרגיה מקומית בבניינים ובמתקנים שונים. הטכנולוגיה החדשנית של החברה נועדה לספק פתרונות אנרגיה יעילים, אמינים וידידותיים לסביבה, המתמודדים עם הביקוש הגלובלי הגובר לייצור חשמל מבוזר.
למידע נוסף על החברה: https://turbogenchp.com/

ההודעה מוגשת מטעם חברת ״טורבוג׳ן״ באמצעות מערכת ״המברקה״ להפצת הודעות לתקשורת. אתר ynet capital או מערכת ynet לא השתתפו בכתיבת או בעריכת הכתבה. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות.
פורסם לראשונה: 10:15, 27.05.24