תל אביב 5 באוקטובר, 2023, (ת״א: UWAY) חברת UserWay, מובילה עולמית בפתרונות נגישות דיגיטלית וספקית שירותים כוללים של תוכנת נגישות דיגיטלית, מתכבדת להודיע על עדכון כלל תקני הנגישות במוצריה, קבלתו של תקן WCAG 2.2 כתקן העדכני לנגישות באינטרנט על ידי הקונסורציום הבינלאומי לרשת האינטרנט (W3C), ארגון האסדרה של תקנות האינטרנט הבינלאומי.
בינתיים, לחצים רגולטוריים ברחבי העולם מחמירים סביב נושא הנגישות. משרד המשפטים בארצות הברית פרסם ב-4 באוגוסט, 2023 כללים המחמירים את דרישות הנגישות הדיגיטלית של גופים ציבוריים מקומיים ולאומיים. גם מדינות החברות באיחוד האירופי החלו לאכוף את החוקים החדשים של האיחוד בנושא נגישות במגזר הפרטי, כולל בתחום המסחר האל קטרוני, הטובין והשירותים.
"כתאגיד המקדם אקטיבית הכללה ושוויון דיגיטליים לאורך כל תהליך הפיתוח, UserWay מחויבת לעזור ללקוחותיה לעמוד בתקני הנגישות המתפתחים, כך שהם יוכלו לספק חוויה נגישה למשתמשי הקצה שלהם", אמר אלון מייסון, מנכ"ל UserWay.
1 צפייה בגלריה
אלון מייסון, מנכ״ל UserWay
אלון מייסון, מנכ״ל UserWay
אלון מייסון, מנכ״ל UserWay
(יח״צ)
WCAG 2.2 נתפס כעדכון משלים לתקנות WCAG 2.1 הקודמות מאשר קפיצה משמעותית לכיוון WCAG 3.0, שעשוי להוות בסופו של דבר בנייה מחדש של מסגרת התקנים ב-WCAG שיכלול שינויים רבים.
סמנכ"ל UserWay, ד"ר ליונל וולברגר הוסיף: "כפי שאנו עומלים לקראת סגירת הפער בנגישות הדיגיטלית עבור אנשים עם מוגבלויות, ניכר כי העולם צמא לתובנות של WCAG 3.x. זה יעזור לנו לסמן התקדמות במאבק לנגישות מלאה. כפי שאנו מתקדמים ומשתכללים אל מעבר למבחני עובר/נכשל בינאריים בסדרת WCAG 2.x, אנו גם מייצרים קבלה והכללה גדולים יותר, באמצעות היכולת להעביר את מבחן הנגישות חלקים מהאתר, או חלקים מהדף, ולזהות בעיות נגישות ברמות שונות."
כחלק מהעדכון, נוספו תשעה קריטריונים חדשים שחברות חייבות לעמוד בהן כדי לציית לתקנות הנגישות. חברות שנחשבו מצייתות עד היום באמצעות תקנות WCAG 2.1 AA עשויות לא להיות כאלה עוד תחת WCAG 2.2. ייתכן שיהיה צורך בבדיקות נאותות לאיתור הפרות נגישות על פי התקנים החדשים.
WCAG 2.2 צפוי להידרש לאתגרים מתפרצים, תוך שילוב המתודות הטובות ביותר מהתעשייה וישפר את אזורי התמיכה באנשים עם מוגבלות שכלית ולמידתית. WCAG 2.2 מתמקד בניווט באמצעות מקלדת, עקביות של רכיבי ממשק המשתמש ואימות טפסים. כל אלו חיוניים לאנשים עם לקות ראייה, לקות שכלית, לקות תנודתית ואובדן זיכרון, על מנת להבטיח ממשק אדם-מכונה טוב יותר עם שירותים מקוונים.
השדרוגים האחרונים של UserWay מאפשרים ללקוחות לזהות ולתקן הפרות נגישות תחת WCAG 2.2 בצורה חלקה. ארגונים יכולים להיות נגישים יותר באמצעות פתרון הנגישות שלנו המופעל באמצעות בינה מלאכותית, סריקת האתר ובדיקת נאותות של הנגישות באתר. עם הפרסום של תקנות WCAG 2.2, הסביבה הדיגיטלית ערוכה להיות מכילה ונגישה יותר. בגישתה החדשנית והפרואקטיבית, UserWay ממשיכה להיות שותפה עיקרית ומרכזית במסע לכיוון נגישות ותאימות דיגיטלית.
למידע נוסף על UserWay ומגוון פתרונות הנגישות לאתרים שלה, בקרו באתר UserWay.org.
על אודות UserWay:
UserWay היא מובילה עולמית של פתרונות נגישות דיגיטלית, המחויבת לאפשר את זכות האדם הבסיסית של נגישות דיגיטלית לכולם. UserWay מפשטת באופן משמעותי את היכולת של אתר אינטרנט להפוך לנגיש ותואם לרגולציות בישראל ובעולם כולל ל-ADA בארה״ב, על ידי הטמעת שורת קוד אחת. התוסף של UserWay מותקן ביותר ממיליון אתרי אינטרנט. עם טכנולוגיית ה-SaaS של UserWay, בעלי אתרים יכולים להגיע לעמידה בתקנות ה-WCAG 2.1/2.2, ה-EN 301 549, ה-ADA ו-Section 508, כנדרש על ידי גופי ממשל ורגולציה בארה״ב ובעולם.
ההודעה מוגשת מטעם חברת ״UserWay״ באמצעות מערכת ״המברקה״ להפצת הודעות לתקשורת. אתר ynet capital או מערכת ynet לא השתתפו בכתיבת או בעריכת הכתבה. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות.