לדברי שמוליק ינאי מנכ״ל סולאר דרון "המטעד המיוחד שפיתחה סולאר דרון הוא ללא צינור מחובר מה שמאפשר לו טכנית לנקות כל מקום והוא גם היחידי בעולם עם רישיון רשות תעופה אזרחית. הניקוי מתבצע על ידי לחץ מים גבוה שלא מפריע לתעופת הרחפן, מה שמזכיר באופן מסוים את הטכנולוגיה של חברת נקסטוויזן. המודל העיסקי של החברות דומה- סולאר דרון לא מפתחת רחפן, היא מפתחת מטען ייעודי, בדומה לנקסטוויזן. עכשיו הכול תלוי ביכולת שלנו לבצע מכירות בשוק הסולארי המורכב ובשוק הרחפנים".
1 צפייה בגלריה
מנכ״ל ויו״ר סולאר דרון שמוליק ינאי
מנכ״ל ויו״ר סולאר דרון שמוליק ינאי
מנכ״ל ויו״ר סולאר דרון שמוליק ינאי
(יחצ)
האסיפות הכלליות של חברת בליידריינגר ושל חברת סולאר דרון אישרו היום ואתמול ברוב גדול את המיזוג בין שתי החברות שאמור להתרחש בחודש הבא. בעלי המניות של סולאר דרון יקבלו 71% ממניות החברה הממוזגת.
המיזוג מאפשר סינרגיה עסקית בין החברות בדמות אופטימיזציה של שדות סולאריים. תחום שתופס תאוצה גבוהה בשנה האחרונה בגלל כניסת פתרונות אגירה לשדות המאפשרים ניצול גבוה של תפוקות השדה ואפשרות למכור חשמל גם בלילה.
בליידריינגר מחזיקה בדיפ סולאר, תוכנת AI לאנליזה של שדות סולאריים (לשעבר רייקאצ') ואילו סולאר דרון מחזיקה בטכנולוגיה מבוססת רחפן לטובת ניקוי יעיל והגדלת תפוקה. באמצעות פתרונות חומרה ותוכנה אלה תנסה החברה הממוזגת לפתור את הבעיות המהותיות בניהול ותחזוקה של שדות סולאריים בעולם.
לכלוך מפחית באופן ניכר את נצילות הפאנלים הסולאריים והרבה חברות ניסו פתרונות רובוטים לניקוי אוטונומי. האתגר מצוי בשימוש הגובר בטרקרים (עוקבי שמש) ובטופוגרפיות השונות של מתקנים סולארים כמו מאגרים צפים, אגרי פי וי (דוראל השיקה השבוע את המתקן הגדול בישראל לסולארי מעל מטעי עצים של יותר מעשרה מגה וואט) וגגות – להם הפתרון הרובוטי יותר מורכב ופחות יעיל.
ההודעה מוגשת מטעם חברת ״סולאר דרון״ באמצעות מערכת ״המברקה״ להפצת הודעות לתקשורת. אתר ynet capital או מערכת ynet לא השתתפו בכתיבת או בעריכת הכתבה. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות.