שוק ההון הישראלי שב לפעילות מלאה לאחר חופשת הפסח, והחברות הבורסאיות לא מחכות כדי לעדכן את המשקיעים בהתפתחויות העסקיות המשמעותיות:

קבוצת משק אנרגיה מדווחת על השלמת עסקת השקעה אסטרטגית עם חברת הפניקס בהיקף של 350 מיליון שקל. ההשקעה בוצעה כנגד הקצאת מניות בכורה בחברת משק אנרגיות כוח, כאשר הכספים ישמשו את משק אנרגיה במסגרת רכישת אתר אשכול על ידי החברה הבת דליה חברות אנרגיה.
אלביט מערכות זוכה בחוזה בינלאומי בהיקף של כ-50 מיליון דולר לאספקת מערכת הגנה אווירית חדשה. את החוזה תבצע החברה על פני שנתיים, כאשר הפתרון "רד סקיי" יכלול טכנולוגיות מתקדמות כמו מערכות לוחמה אלקטרונית ומשגרי טילים נגד מטוסים.
טרגט מפרסמת את תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2024, עם צמיחה של כ-8% בהכנסות לכ-38.6 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם בכ-0.5 מיליון שקל, לעומת הפסד בתקופה המקבילה. החברה מייחסת את השיפור לחתימה על עסקאות חדשות ומאמצי התייעלות.
תיגי משלימה את העסקה לרכישת 90% ממניות החברה האוסטרית סוליד, העוסקת בתחום האנרגיה מהשמש. זאת לאחר שתוכנית הארגון מחדש של סוליד קיבלה את כל האישורים הנדרשים והפכה סופית.
קווליטאו מחזקת אף היא את נתוני תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הראשון, עם עליה של 6.6% בהכנסות לכ-9.6 מיליון דולר וצמיחה של 16.2% בצבר ההזמנות ל-23.3 מיליון דולר. היתרות הנזילות של החברה טיפסו ב-28.9% ועומדות על 28.8 מיליון דולר.
בעוד שורידיס מצליחה להגיע להבנות עם המשרד להגנת הסביבה בנושא חידוש ההפעלה של אתר הטיפול במשואה, דווקא שופרסל הגדולה סופגת תביעה ייצוגית בסך 232 מיליון שקל בטענה להשתלטות האחים אמיר ללא ביצוע הצעת רכש כנדרש בחוק. החברה עדיין לומדת את פרטי התביעה.
נראה אם כן שהפסקת הפסח לא האטה את קצב ההתפתחויות הרבות מצד החברות הנסחרות. עם חזרת המסחר בבורסה לאחר פגרת החג, הציפייה היא שהחדשות הטובות יוסיפו להגיע והתוצאות העסקיות החיוביות ימשיכו לחזק את אמון המשקיעים.
עם זאת, כפי שהמקרה של שופרסל מזכיר, תמיד קיימים סיכונים משפטיים ורגולטוריים שחשוב להביא בחשבון.
כך או כך, אחרי הפסקה קלה, שוק ההון חזר לשגרת העשייה והצמיחה הסוערת שהייתה לפני החג, ומתכונן למחצית שנייה לא פחות מרתקת.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.
פורסם לראשונה: 09:30, 15.04.24