חברת אידומו, העוסקת בפיתוח ומכירת תוכנה להכנת סרטי וידאו מותאמים אישית, הודיעה על מו"מ עם סמסונג לשילוב טכנולוגיית ה-AI שלה (Gen AI Video) בפלטפורמת השיווק הדיגיטלי של סמסונג. בעקבות הדיווח, מניית החברה עלתה אתמול ב-12% במחזור חריג של כ-1 מיליון ש"ח.
דני קליש, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אידומו, אמר ל-YNET Capital כי תחום הווידאו AI הוא אחד הנושאים החמים כיום, שרלוונטי לכל גורם עסקי. "זה מאפשר לכל עסק להציג תוכן עדכני ומעניין, בין אם אלה מבצעים שהעסק מציע או תוכן כללי שבית חולים או שדה תעופה רוצים להציג, ובאופן מיידי", אמר קליש.
"הכנת תוכן וידאו היא משימה עתירת משאבים, בעוד שדרך המוצר שלנו ניתן לייצר וידאו תוך דקות. יחד עם זאת, כלקוח, אתה לא רוצה וידאו שייווצר באמצעות ChatGPT, גם כי אתה רוצה שהוידאו ידבר בשפה של החברה, וגם כי אתה לא רוצה שהמידע יזרום במערכת פתוחה. אנחנו יודעים להתאים את הווידאו לשפת המותג של החברה".
"אנחנו מאוד אופטימיים בכל הנוגע למוצר שלנו, כי כל חברה וכל בנק חושבים היום על השאלה איך ה-AI ישפיע עליהם. ולנו יש פתרון עובד", הוסיף קליש.
רון אלה, סמנכ"ל הכספים של אידומו, ציין בעבר כי החברה צופה להגיע לאיזון תזרימי תפעולי כבר בחציון השני של 2024. לדבריו, ההסכם עם סמסונג, אם ייחתם, יישא הפירות רק בהמשך, כך שלא צפויה השפעה על תוצאות 2024.
פתרון ה-Video AI Gen של אידומו מאפשר למשתמש הקצה לייצר וידאו מטקסט בקלות ובמהירות רבה עבור קמפיינים, אירועים מיוחדים ועוד. עריכת הווידאו במערכת ה-LUCAS שפיתחה החברה מתבצעת באמצעות שיחה בצ'אט, עם יכולת לבצע התאמות ושינויים, כמו התאמת צבעים בהתאם ללוגו מסוים וקריינות בטון מסוים.
מנגד, ה-VXT של סמסונג הוא פתרון מבוסס ענן ליצירת תוכן וניהול תוכן ומדיה עבור פתרונות השילוט הדיגיטלי שלה, המשמש בתי עסק, קירות וידאו ולוחות פרסום דיגיטליים, במטרה להגדיל מכירות, לחזק את המותג ולהעצים את חוויית הלקוח. מדובר בשוק ענק בהיקף של כ-24 מיליארד דולר, כאשר סמסונג שולטת בכשליש ממנו.
בשלב זה לא נחתם הסכם מחייב עם סמסונג, אולם אידומו מתבססת על כך שסמסונג הציגה את LUCAS בדוכן שלה במסגרת כנס Infocomm, שהתקיים בארה"ב בשבוע שעבר, כפתרון עתידי וחדשני של פלטפורמת ה-VXT שלה. מבחינת אידומו, יש בכך אמירה משמעותית של סמסונג, שבחרה בטכנולוגיה שלהם על פני טכנולוגיות אחרות. בנוסף, דרך ההתקשרות עם סמסונג, תיהנה אידומו מחשיפה ללקוחות פוטנציאליים הפועלים בתחומי פעילות חדשים עבורה, כמו בתי חולים, שדות תעופה ולקוחות קמעונאות קטנים.
אידומו הוקמה ב-2007 על ידי האחים דני קליש וירון קליש (מנכ"ל) - אחיו של מייסד הון הסיכון הוותיק, רמי קליש, המשמש כיו"ר אידומו, וכן על ידי אסף פוגל ודן שמיר. שלושת המייסדים הכירו ביחידה 8200, שבה שירתו במהלך שירותם הצבאי.
הדס מגן, עיתונאית, במשך 30 שנה שימשה ככתבת חדשות וכתבת מגזין בגלובס
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.