אלוני חץ היא אחת מחברות הנדל"ן המוכרות והוותיקות ביותר בבורסה המקומית. עם שווי שוק של מעל ל-6 מיליארד שקלים, החברה ניצבת כאחת מהחברות המובילות במדד ת"א 90 (משקל של 2.25%, שלישית רק לנאוויטס ואאורה) לצד אג"חים שגייסה החברה בשוק המקומי בהיקף מצרפי של כ-5.5 מיליארד שקלים.
בעבר, משפחת ורטהיים, בעלת השליטה בחברה המרכזית למשקאות, ערוץ 12 ובנק מזרחי טפחות, הייתה בעלת שליטה משותפת בחברה – אך בעקבות דרישת המדינה מהמשפחה לבחור בין בנק מזרחי לאלוני חץ, נותר לו נתן חץ כבעל השליטה היחיד בחברה (13.94%), אם כי עם מניות בהיקף שדורש ממנו לערב את שאר בעלי המניות המוסדיים בהחלטות חשובות למטרת אישורן באסיפה.
אך שלשום דיווחה על שינוי מפתיע במצבת האחזקות, על חתימת הסכם השקעה עם איש העסקים המוערך והמיליארדר אהרון פרנקל, שבמסגרת ההסכם ישקיע בחברה סך של כ-684.6 מיליון שקלים לפי מחיר של 31.118 שקלים למניה, המהווה פרמיה של כ-10.2% על מחיר המניה של אלוני חץ במועד החתימה על הסכם ההשקעה. לצד רכישה של 2% נוספים ממניות החברה מהפניקס, וככל וההשקעה באלוני חץ תושלם על פי המתווה הנוכחי, יחזיק פרנקל כ-12.5% ממניות החברה.
אלוני חץ היא בעצם חברת אחזקות, שעל אחזקותיה נמנות חברות מתחום הנדל"ן בישראל ובחו"ל וכן אנרגיה מתחדשת. הנכס המהותי ביותר של החברה הוא חברת אנרג'יקס הציבורית, אחת משתי חברות האנרגיה המתחדשת הגדולות ביותר בבורסה המקומית בה מחזיקה אלוני חץ כ-50.24% מהמניות, השוות נכון למועד כתיבת שורות אלו כ-3.6 מיליארד שקלים. בדוחות הכספיים רשומה האחזקה באנרג'יקס בפחות משליש, זאת בשל היות אנרג'יקס חברה מאוחדת, ללא נכסים בלתי מוחשיים כתוצאה מחשבונאות של רכישות – ועל כן אלוני חץ רושמת רק את ההון העצמי של אנרג'יקס, בעוד השוק מתמחר את החברה בפי 3.1 מההון העצמי.
בנוסף, מחזיקה אלוני חץ ב-51.05% מחברת הנדל"ן הציבורית גם היא אמות (שווי בורסאי של 3.85 מיליארד שקלים) ב-BROCKTON הפרטית העוסקת בנדל"ן באנגליה באזור קיימברידג' ואוקספורד וכן באחזקה בחברות המחזיקות בנכסי נדל"ן במספר ערים מרכזיות בארה"ב.

אהרן פרנקל מגיע בתזמון טוב, אחרי "ניקוי השולחן" של השערוכים

פרנקל, איש עסקים מוערך שהכניסה שלו להשקעה בחברה הובילה לזינוק של 10% במניית החברה, ביצע בשנים האחרונות מספר עסקאות מוצלחות מאוד בשוק המקומי. לאלוני חץ הוא מגיע בתזמון טוב מבחינת הדוחות הכספיים של החברה, זאת לאחר מחיקות ענק בהיקף של יותר מ-3 מיליארד שקלים (חלק החברה בחברות המוחזקות ו-100% בחברות מאוחדות, ג.מ) שרשמו חברות הקבוצה, זאת כתוצאה משערוכים שליליים בהיקף משמעותי של נכסים בחו"ל, שעליית הריבית ושינוי במצב הכלכלי הורידו משמעותית את השווי שלהם. כעת נראה כי באופן יחסי לאשתקד התייצב המצב ואהרון פרנקל נכנס לחברה ממורקת, ויתכן מאוד כי בהמשך יפעל להשבחת החברה והשאת השווי כפי שעשה בחברות אחרות בבורסה המקומית.
גלעד מנדל הינו חוקר ניירות ערך, יועץ לחברות בורסאיות ומוביל בתחום האנליזה החשבונאית בעבור קרנות אופורטוניסטיות. בעבר ניהל תיקי נוסטרו בהיקף מיליארדי שקלים והינו המנהל של קהילת המשקיעים השקעבורסה. אין בנכתב המלצה לפעול בניירות ערך, וכל העושה זאת – עושה כן על אחריותו הבלעדית. האמור אינו מחליף התייעצות עם יועץ השקעות מוסמך. נכון למועד כתיבת שורות אלו הכותב אינו מעניק שירותים באופן שוטף לחברה, ואינו מחזיק בניירות הערך שלה
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.