בשבוע האחרון פורסם דוח מחקר משמעותי מבית Zuanic & Associates העוסק בחברת אינטרקיור הישראלית. המחקר פורסם על רקע הדוחות הכספיים לשנת 2023 שדיווחה אינטרקיור לאחרונה, וסוקר את פעילות החברה בשנים החולפות, לצד הזדמנויות הצמיחה המשמעותיות הנובעות ממגמות רגולטוריות ברחבי העולם. המחקר שם דגש על ארה"ב בטווח הארוך ועל אירופה בטווח הקצר. כמו כן, בדוח מצויין כי לאינטרקיור הפוטנציאל להשיא תשואות של פי 5 ממחירה הנוכחי.
הדוח נכתב על ידי פבלו זואניק, אחד מהאנליסטים המובילים בשוק הקנאביס העולמי, כחלק מסדרה של דוחות שזואניק כתב על חברות בתחום. המחקר פורסם ברקע מספר שינויים משמעותיים שקורים בשוק הקנאביס העולמי, וביניהם רפורמת הקנאביס המקיפה שבוצעה בגרמניה, לצד התפתחויות בארה״ב סביב סיווג פוטנציאלי מחדש של הקנאביס לסם בדרג III – צעד אשר עשוי להקל משמעותית את הסביבה הרגולטורית עבור שחקני קנאביס רפואי. סיכמנו לכם את עיקרי הדוח:

בטווח הקצר: פוטנציאל צמיחה יוצא דופן וצפי לחדירה לשוק האירופי

זואניק שם דגש על מנועי הצמיחה המשמעותיים של השוק ומתייחס בחיוב למעמדה של אינטרקיור, וזאת בשל הפוזיציה האסטרטגית של החברה בשוק הקנאביס העולמי, לצד אסטרטגיות הצמיחה החזקות שלה. בראש ובראשונה, זואניק מתייחס בטווח המיידי לשוק האירופי. הדוח מדגיש את האפשרויות של אינטרקיור לזכות בנתח שוק משמעותי בשוק הגרמני, זאת כאשר שינויים רגולטוריים באירופה צפויים לעלות את הביקוש לקנאביס רפואי פרמצבטי, ביקוש המתאים ככפפה לידיה של אינטרקיור. יצוין שרבים רואים בגרמניה כסנונית ראשונה שתגרור גל של רפורמות דומות ברחבי אירופה.
הדוח מציין את יכולתה המתקדמת של אינטרקיור לייצר קנאביס ברמה פרמצבטית באיכות גבוהה, לצד דומיננטיות שוק חזקה, המסלילות אותה לצמיחה רובסטית. זאת ועוד, זואניק מעריך כי אינטרקיור תחזור לצמיחה רבעונית דו ספרתית במהלך שנת 2024, דבר המתכתב עם אמירות החברה לאחרונה במסגרת הדוחות הכספיים שלה לשנת 2023.

בטווח הארוך: אינטרקיור צפויה לנצל התפתחויות רגולטוריות בארה״ב ככל שיתרחשו

על פי האנליזה, אינטרקיור ערוכה היטב לנצל הזדמנויות בטווח הבינוני-רחוק בארה״ב, כתלות בשינויים פוטנציאליים בחוקי הקנאביס הפדרליים. אם הקנאביס יסווג מחדש באופן סופי על ידי ה-FDA, יש לאינטרקיור יתרונות משמעותיים בכניסה לשוק זה בשל ניסיונה העשיר בקנאביס פרמצבטי והמעמד המוביל שלה בתחום. הדוח מדגיש כי פתיחת שוק הקנאביס הרפואי ברמה פדרלית, על כל המשמעויות הרגולטוריות, הבנקאיות והעסקיות שבכך עשוי להוות זרז לנתיבים רבים לצמיחה עתידית של אינטרקיור, מה שעשוי להעניק לה מעמד משמעותי בשוק הקנאביס הרפואי בארצות הברית.

המובילה מחוץ לצפון אמריקה

1 צפייה בגלריה
אינטרקיור, המובילה בהכנסות מחוץ לצפון אמריקה
אינטרקיור, המובילה בהכנסות מחוץ לצפון אמריקה
אינטרקיור, המובילה בהכנסות מחוץ לצפון אמריקה
(מתוך אנליזת מכון המחקר Zuanic & Associates)
בדוח מודגשת ההובלה של החברה את שוק הקנאביס הפרמצבטי מחוץ לצפון אמריקה, זאת בכל הנוגע להכנסות ולרווחי השורה התחתונה. לא רק זאת – אלא שגם את ענקיות הקנאביס הצפון אמריקאיות מכה החברה שוק על ירך בכל הקשור למכירות קנאביס העומד בתקני פארמה, סגמנט שכאמור שצפוי להוביל את הצמיחה של שוק הקנאביס בשנים הקרובות, בין אם ביבשת אירופה, ובין אם כתוצאה מהחלטה אפשרית של ה-FDA בארצות הברית לסיווג רמת הסיכון של הקנאביס מחדש.
זאוניק מתייחס גם ברצינות לכך שאינטרקיור מחזיקה בבנק גנטי יקר ערך של זני קנאביס, לצד שותפויות בינלאומיות עם מותגים מובילים בתעשייה. שיתופי פעולה אלו עם מותגים מוכרים כמו Cookies, Humboldt, Tyson ו-Binske מחזקים לדבריו את מעמדה התחרותי של אינטרקיור ואת הדומיננטיות שלה בשוק, תוך הרחבה משמעותית של מנעד המוצרים שלה. הבנק הגנטי העשיר והייחודי של אינטרקיור, יחד עם הסינרגיה שנוצרת משיתופי הפעולה האסטרטגיים הללו, מעניקים לחברה יתרון ייחודי בשוק הקנאביס העולמי, ומאפשרים לה להציע מגוון רחב של מוצרים איכותיים ומבוקשים ללקוחותיה ברחבי העולם.

צפי חזרה לצמיחה משמעותית

2023 הייתה שנה מורכבת עבור אינטרקיור. עם זאת, למרות הקשיים שנגרמו לחברה כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל ובראשם הפגיעה במתקן הגידול הגדול ביותר של החברה הנמצא בקיבוץ ניר עוז, זואניק מעריך שאינטרקיור עשויה להגיע לצמיחה משמעותית במהלך שנת 2024, לא רק בהכנסות, אלא במספר פרמטרים נוספים. בין היתר, זואניק שם דגש על יכולות הייצור והרווחיות של החברה צפויים שלדבריו עשויים לגדול באופן משמעותי אם החברה תמשיך לפעול בצורה חכמה, וזאת על רקע התרחבות הביקוש בשוק המקומי, הכניסה לשוק הגרמני, וחידוש הגידול במתקנים הישראליים של החברה.
מטרת טקסט זה הינו לסכם ולהנגיש לקהל הישראלי ובעברית נקודות עיקריות מהדוח של הפירמה Zuanic & Associates שהם אנליסטים מרושיינים בארה״ב. מומלץ לקרוא את כלל התניות, הגילויים והתנאים של הדוח במלואם. אין באמור לעיל המלצה לביצוע פעולה כלשהי בני״ע. אין לראות בכתבה תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות והיא אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הכותבים אינם אחראים לכל שגיאה, השמט ו/או טעות. הכתבה נכתבה בשיתוף ״הזירה״, שירות מסחרי לסיקור והנגשת חברות, טכנולוגיות ושווקים בישראל ועל כן לכותבים עניין באמור.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.