1 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד
(צילום: מתוך הווידאו)

שלי שלום, לאחרונה אני כל הזמן חולמת שחבר שלי בוגד בי. אני ממש רואה אותו בדמיוני מקיים יחסי מין עם מישהי אחרת, ומיד מתעוררת בבהלה. אני תוהה האם זו האינטואיציה שלי או פחד חסר ביסוס, ואיך אפשר להתגבר על זה?
חלומות מיניים הם חלומות מאוד נפוצים, בקרב נשים וגברים כאחד. אנשים חולמים על פעילויות מיניות מגוונות כמו נשיקות, נגיעות ויחסי מין, וחלק מהחולמים אפילו מגיעים לאורגזמה - ולא רק בחלום. לא פעם, חלומות אלו מותירים אותנו מבוהלים, כיוון שבחלום אנחנו לא תמיד חולמים על סקס עם בן הזוג, אלא עם האקס, הקולגה ואפילו עם אדם זר לחלוטין, מה שעלול להרגיש לעיתים כמו בגידה.
חלומות הם רצף של סיפורים ותמונות שהמוח שלנו יוצר בזמן שאנחנו ישנים. מבחינה פסיכולוגית וכשזה מגיע למשמעות שלהם, הדעות עדיין חלוקות. יש הטוענים כי חלום הוא תוצאה של פעילות מוחית המתרחשת בזמן השינה ותו לא, ויש הטוענים כי החלומות שלנו מעניקים הצצה לתת-המודע שלנו.

צפו: חולמת שבן זוגי בוגד בי
(צילום: אלי סגל, עריכה: בן שכטר, הפקה: מיכאלה חזני)

זיגמונד פרויד האמין כי חלומות יכולים לחשוף את רצונותיו הלא מודעים העמוקים ביותר של האדם, אלו שלא ניתנים למימוש במציאות. קרל יונג, לעומתו, טען כי חלומות לא בהכרח חושפים משאלות מודחקות, אלא מסמלים משהו מסוים שמתרחש בחיינו.
ד״ר קלייר ג׳ונסון, שחוקרת חלומות מזה 25 שנה, מסבירה כי דרך חלומות מיניים אנחנו יכולים ללמוד הרבה על עצמנו, מערכת היחסים הנוכחית שלנו ואפילו על היחס הכללי שלנו למין, ולכן חשוב מאוד להתייחס לחלומות הארוטיים שלנו, ולא לזלזל בהם.
כדי להבין את הקשר בין החלום למציאות ולקבל תובנות מבחינה רגשית, ד״ר ג׳ונסון ממליצה על חזרה לחלום דרך דמיון מודרך או כתיבה רצופה, כי לדעתה היחיד שיכול באמת לדעת בוודאות מה משמעות החלום הוא החולם עצמו.
כדי לעשות זאת היא ממליצה לעצום עיניים, לדמיין מחדש את החלום בצורה ברורה יותר ולתת לדימויים להתפתח. בשלב זה, בחלום המשוחזר, ניתן לשאול את בן הזוג מדוע הוא מתנהג כך, לנסות להבין מה את מרגישה, ואפילו להגיב לאירועים בחלום בצורה רגועה יותר.
ההמלצה השנייה שלה היא לחזור לחלום בדמיון, ואז לכתוב אותו במשך חמש דקות בכתיבה רצופה. החלום הוא נקודת ההתחלה, ואז אפשר להמשיך לכתוב - ללא שיפוטיות - את כל מה שעולה בדמיונכם. טכניקה זו אמורה לעזור לכם להבין טוב יותר את הרגשות שלכם כלפי הדימויים המיניים והאירועים שראיתם בחלום. הכתיבה האוטומטית אמורה לחשוף רצונות או חסימות ארוטיות-מיניות נסתרות, ולהוות את הצעד הראשון והחיוני לשחרור.
כמובן שחשוב גם לזכור שהדמיון והחלומות שלנו לא מייצגים את המציאות כפי שהיא, ולעיתים שיחה פתוחה וטובה עם בן זוגך על החששות שלך, היא כל מה שצריך לעשות. שיחה זו תעזור לך להבין טוב יותר איך את מרגישה, ובתקווה גם תרגיע את חששותייך.
במידה שאת מרגישה כי גם לאחר השיחה הפתוחה עם בן הזוג אינך רגועה, ואת חווה חרדה על בסיס יום-יומי, אני ממליצה לקבוע פגישה עם פסיכולוגית כדי ללמוד על הפחדים והחששות שלך, ולקבל כלים נוספים להתמודדות.
בהצלחה!
שלי ורוד היא יועצת מינית וזוגית