"היום אני מוקיר תודה על מה שעד לפני שנתיים וחצי הסב לי צער ותחושת אי-צדק מאוד גדולים, כי בזכות המשבר שעברתי, הכרתי את מי שצבעה את חיי בוורוד. אני מרגיש שנולדתי מחדש". כך מתאר ניר יוגב (45), איש צבא ואב לשני ילדים, את ההיכרות שלו עם עינת שני (46), שנולדה בעקבות פוסט כועס שכתב בפייסבוק.
"הכול התחיל כשהתגרשתי אחרי 16 שנות נישואים", מספר יוגב. "מאחר שרציתי לגדל את שני ילדיי בהורות משותפת, ביקשתי אישור להישאר בקיבוץ שבו התגוררתי, אבל אז הגיעה ההודעה המקוממת שהקיבוץ אינו מאשר זאת, ושעליי לעזוב תוך חצי שנה. הרגשתי שזה חוסר צדק, ושפכתי את זעמי על הקיר בפייסבוק. הפוסט הפך מהר מאוד לוויראלי וגם עינת נתקלה בו".

6 צפייה בגלריה
ניר ועינת
ניר ועינת
ניר ועינת. "בזכות המשבר הכרתי את מי שצבעה את חיי בוורוד"
(צילום: רותם אזולאי)

שני: "אני זוכרת שקראתי את הפוסט וליבי נכמר על הבחור. נכנסתי לפרופיל שלו וביקשתי ממנו חברות, בידיעה שבטח עוד הרבה עלמות חן יעשו כמוני. לא היו לי ציפיות, אבל לא חלפו עשר דקות וכבר קיבלתי הודעה בפרטי. הוא כתב לי, 'וואו! איזה מרשימה את'. התחילה בינינו התכתבות במסנג'ר, מהר מאוד עברנו לוואטסאפ ולשיחות טלפון, ולבסוף נפגשנו".
איך היה הדייט?
"קבענו להיפגש בבית קפה. הוא לחץ לי יד וחייך מאוזן לאוזן, ואז הוא שאל אם אני רוצה לחלוק איתו מנה. הייתי בטוחה שנפלתי על קמצן. לא ידעתי אז עד כמה הלב שלו רחב".

"הבנתי שאני לא צריך לחכות עד לגיל 50 כדי להבין שבגיל 42 הכרתי את אהבת חיי"

בשונה מעינת, שהייתה אז גרושה עם עשר שנות ניסיון, ניר היה טרי מאוד בשוק הגרושים. "אישרתי את הסכם הגירושים בבית המשפט רק חודשיים לפני הדייט עם עינת, ואפילו לא קיבלתי עדיין את הגט. מהמעט שחוויתי עד אז בעולם הדייטינג, ידעתי שלא תמיד יש התאמה בין הדמות שאתה רואה בתמונות לבין המציאות, אבל עינת נראתה בדיוק כמו הדמות שראיתי בתמונות, וזה כבר גרם לי לחייך", הוא נזכר.
שני: "בחוויה שלי, נקודת הפתיחה עם ניר לא הייתה טובה. חיפשתי מישהו שכבר יודע מה זה פרק ב' ושחווה את ההתהוללות שאחרי הגירושים, וניר היה חדש מהניילונים. הכרתי אותו עשרה ימים בלבד אחרי שהוא עזב את הבית. הבעתי באוזניו את החששות שלי, אבל הוא היה נשמע כמו בחור מאוד רציני שמחפש זוגיות. אני זוכרת שחברה שלי עודדה אותי לצאת איתו, ואמרה שאין לי מה להפסיד מלצאת לדייט אחד ולנסות. בדיעבד, רק הרווחתי. אחרי הדייט הוא התקשר לשאול אם הגעתי הביתה, ולא הפסיק להחמיא שהיה לו מאוד כיף בחברתי. למחרת יצאנו לדייט השני שלנו".

6 צפייה בגלריה
ניר ועינת
ניר ועינת
עינת וניר. הכירו עשרה ימים בלבד אחרי שניר עזב את הבית
(צילום: רותם אזולאי)

"המציאות שלי באותה תקופה הייתה מורכבת", מודה יוגב. "חודשים ספורים אחרי הדייט הראשון שלנו הקורונה הגיעה. היה עליי לתפקד כמפקד יחידה, בנוסף להיותי אב גרוש לשני ילדים קטנים בהורות משותפת, שאין להם מסגרות חינוכית בגלל הקורונה. למרות המורכבות, הקשר הלך והתחזק והמפגשים הפכו לתדירים. בימים הפנויים שלי, כשהייתי בלי הילדים, ביליתי אצל עינת באלפי מנשה, ודי מהר הבנו שזה–'זה'".
"נקודת הפתיחה עם ניר לא הייתה טובה. חיפשתי מישהו שכבר יודע מה זה פרק ב', וניר היה חדש מהניילונים. הכרתי אותו עשרה ימים בלבד אחרי שהוא עזב את הבית"
ניר, מה כבש אותך בעינת?
"פגשתי אישה נבונה וחכמה מאוד, בעלת חוש הומור, ציניות במידה הנכונה, פייטרית, יפה ומרשימה מאוד".
שני: "ואני זכיתי באדם מאוד חכם, שיודע בדיוק מה הוא רוצה, שיש בו נתינה אין-סופית ורצון לעזור לזולת. הוא מבין אותי, הוא מאוד אוהב וחם, מפרגן ומפנק. זאת תחושה נפלאה להרגיש אהובה".

6 צפייה בגלריה
ניר ועינת
ניר ועינת
עינת וניר. בהתחלה היא חשבה שהוא קמצן
(צילום: אלבום פרטי)

איך החששות שלך הופרכו?
"הם הופרכו רק בהצעת הנישואים. עד אז לא הייתי בטוחה שהקשר הזה ירחיק לכת. לא גרנו ביחד ולא הרגשתי שיש לי בסיס להיאחז בו, אבל כשהגיעה ההצעה, נרגעתי. אפילו אמרתי לניר שמבחינתי, אנחנו לא חייבים להתחתן, ובכל זאת התחתנו בחודש מאי האחרון".
מזל טוב! אחרי כמה זמן הוא הציע לך?
"ההצעה הגיעה אחרי שנה וחצי של קשר, והתחתנו כשנה אחרי ההצעה".
"החששות שלי הופרכו רק בהצעת הנישואים. עד אז לא הייתי בטוחה שהקשר הזה ירחיק לכת. לא גרנו ביחד ולא הרגשתי שיש לי בסיס להיאחז בו, אבל כשהגיעה ההצעה, נרגעתי"
ניר, איך בחור שזה עתה התגרש, אחרי נישואים של 16 שנים, קופץ ישר למערכת יחסים רצינית ואז עוד ממשיך לחתונה?
"השאלה שלך ממש ממחישה את החששות שהיו לעינת. היה בינינו חיבור מדהים והיה לנו מאוד כיף ונעים ביחד, ואף על פי שלא נתתי לה סיבה לחשוש, עינת עדיין פחדה שיום אחד אני אבין שלא באמת חוויתי משהו אחרי הגירושים, אבל כנראה שאני לא כזה הרפתקן בעניינים האלה, אלא טיפוס יותר קונפורמיסט, שאוהב יציבות וודאות.
"עינת ענתה על כל מה שאני צריך בחיים - על התשוקה, על הצורך לדבר עם אישה אינטליגנטית, חכמה ומצחיקה, שבו זמנית מאפשרת לי לנהל זמן פנוי ומשק בית. ברגע שראיתי את כל זה, הבנתי שאני לא צריך לחכות עד לגיל 50 כדי להבין שבגיל 42 הכרתי את אהבת חיי.
"באופן מטאפורי, אדם שמחכה לאוטובוס יכול לחכות בתחנה שעתיים, ויכול לחכות חמש דקות. זה אותו אוטובוס, זה אותו יעד וזה אותו אדם, רק שפעם אחת הוא נאלץ לחכות שעתיים ובפעם השנייה האוטובוס הגיע רגע לפני שהוא הגיע לתחנה. בדיוק כך הרגשתי - שהאוטובוס שלי הגיע איך שהגעתי לתחנה".

6 צפייה בגלריה
ניר ועינת
ניר ועינת
ניר ועינת. האוטובוס הגיע מהר
(צילום: רותם אזולאי)

ובכל זאת, למה להתחתן ולא פשוט לחיות ביחד?
"לתפיסתי, לחתונה יש סמליות בשני מובנים: האחד הוא המובן ההלכתי-הדתי - שלא עניין אותנו, והשני הוא ההיבט הכלכלי שגם כן התייתר, מפני שאחרי ההצעה כבר עברתי לגור עם עינת, ובעקבות שיפוץ שערכנו בביתה, חתמנו בינינו על הסכם ממון, שהוא בעיניי החתונה הרשמית של פרק ב'.
"בסופו של דבר, החלטנו להתחתן משתי סיבות - האחת היא הרצון של עינת, כי ידעתי שעבורה המהלך הסימבולי הזה משמעותי ושחשוב לה להיות נשואה ולא גרושה; הסיבה השנייה היא שפשוט רצינו לחגוג את הקשר המיוחד שלנו עם חברים טובים, אוכל טוב, מוזיקה וילדים מתחת לחופה".
שני: "אני תמיד אומרת שהחיים גם ככה קשים, אז בכל פעם כשיש אירוע שמאפשר לחגוג, צריך לחגוג, בין אם זה ט"ו באב, שלוש שנים להיכרות שלנו או שן שנפלה לבן של ניר. אנשים שמתגרשים בדרך כלל מכריזים שהם לא יתחתנו יותר, אבל אני הרגשתי שאני לא באמת מאמינה למה שאני אומרת. הייתי נשואה רק חמש שנים, ורציתי להוכיח לעצמי שאני יכולה ומסוגלת להיות בזוגיות של מחויבות ונישואים לתקופה יותר ארוכה. הרגשתי שמגיע לי לחיות כאישה נשואה את המשך חיי".
"אנשים שמתגרשים בדרך כלל מכריזים שהם לא יתחתנו יותר, אבל אני הייתי נשואה רק חמש שנים, ורציתי להוכיח לעצמי שאני יכולה ומסוגלת להיות בזוגיות של מחויבות ונישואים לתקופה יותר ארוכה. הרגשתי שמגיע לי לחיות כאישה נשואה את המשך חיי"
איך נראתה הצעת הנישואים?
יוגב: "התלבטתי איך להציע. בהתחלה חשבתי להציע לה ביוון, אבל אני לא הטיפוס שיסתובב עם יהלומים בטרמינל. אחר כך חשבתי להציע לה בטקס קבלת דרגה לאלוף משנה, אבל גם הרעיון הזה נגנז. אחר כך חשבתי להציע לה בהופעה של שלומי שבת, אבל לא הייתה לי סבלנות לחכות שלושה ימים, מה גם שחשבתי שזה יהיה המוני מדי ובטוח יהיה את החכמולוג שיצעק לי, 'אל תעשה את זה!', ואת זה שישדר את ההצעה בלייב לפייסבוק ויהפוך את הרגע הכי אישי שלי לתוכנית ריאליטי.
"ואז עינת פתאום אמרה שהיא רוצה לנסוע לכנרת. זינקתי על הרעיון, כמי שקופץ על רימון רסס כדי להציל את חבריו, התארגנתי על הטבעת ונסענו. כל הדרך עברו לי תרחישים בראש לגבי איך להציע. האם לכרוע ברך? האם לתת לה לגלות את זה בצידנית אחרי שאגיד לה, 'מאמי, בא לך להביא לי בריזר?', או שאולי עליי לבקש מהמציל לכרוז, 'מי זאת עינת שני? יש לי פה טבעת בשבילך!'. בסוף החלטתי לאזור אומץ, ולתת את הטבעת בעצמי.
"לא הצלחתי לחכות עד השקיעה, ובשעה ארבע וחצי כבר ניגשתי לאלמוני בחוף, שיתפתי אותו בתוכנית שלי וביקשתי ממנו לתעד את האירוע. שמתי ברקע את השיר של שלומי שבת, 'בראשית עולם', והצעתי. ככה, פשוט ולא מתחכם, בכנרת עם מחצלת, בריזר, אבטיח וטבעת יהלום".
ואז היא אמרה "כן".
"בוודאי".

6 צפייה בגלריה
ניר ועינת
ניר ועינת
ניר ועינת. החתונה הייתה מרגשת וכללה ברכה מהבת של עינת
(צילום: רותם אזולאי)

איך הייתה החתונה?
"התחתנו בחתונה אזרחית, וזאת הייתה חוויה מטורפת. היו מלא דמעות של אושר והתרגשות, ושחף, הבת של עינת, הקריאה לנו ברכה מאוד-מאוד מרגשת".
מה היא כתבה לכם?
"היא כתבה לנו שהיא בחיים לא דמיינה שהיא תיקשר ככה למשפחה, ושלמרות שהבית רועש יותר, מבולגן יותר וכבר אי אפשר להיות שלוש שעות במקלחת, מבחינתה, יש אווירה מעולה. היא סיפרה שהיא מרגישה אהובה כי אמא שלה מחייכת ושמחה".
מרגש! איך באמת הילדים קיבלו את המעבר למגורים משותפים ואת הזוגיות החדשה?
שני: "הם קיבלו את הקשר בשלוות נפש ובשמחה גדולה. עשינו את המעבר למגורים משותפים באופן מאוד מחושב. את הבן הקטן של ניר רשמנו לחוג באזור כדי שיכיר כאן חברים, את הבת של ניר רשמנו לצופים ביישוב, כדי שגם המעגל החברתי שלה יגדל, והבת שלי, שגרה איתי באופן מלא, קיבלה חדר מאוד גדול כדי שהיא תוכל להתפנק לה בגיל ההתבגרות. רצינו שהם ירגישו מינימום פגיעה כתוצאה מהמעבר".
יוגב: "הילדים שלי יודעים שעינת היא לא אמא שלהם אלא האישה שלי. אותו הדבר לגביי ביחס לבת של עינת. אני לא אגיד לבת שלה לסדר את החדר, מפני שזה לא התפקיד שלי. כשבני זוג מבינים את זה, הכול הופך להיות יותר קל, פשוט ונינוח יותר. אין ציפייה מהצד השני.
"בסופו של דבר, באנו למהלך הזה מאוד בוגרים ובתמימות דעים לגבי איך הוא ייראה. לקחנו גם הכוונה וייעוץ ואנחנו רואים שההשקעה השתלמה. היינו סבלנים ומכילים, ולא ערבבנו תפקידים. הרבה פעמים יש לי מה להעיר, אבל אני אומר את זה לעינת ולא לבת שלה".
עינת, כמה זמן חיפשת זוגיות עד שהכרת את ניר?
"שנה אחרי שהתגרשתי, התחלתי לחפש זוגיות. הייתי רק בת 33 כשהתגרשתי, עם ילדה מאוד קטנה, והרגשתי שרק התחלתי את החיים. בפועל, עברו עשר שנים מאז גירושיי ועד שהכרתי את ניר. בדרך היו לי מערכות יחסים שלא הבשילו למגורים משותפים או למעורבות יתר בחיים שלי, מפני שדי הגנתי על הבת שלי".
"הייתי רק בת 33 כשהתגרשתי, עם ילדה מאוד קטנה, והרגשתי שרק התחלתי את החיים. בפועל, עברו עשר שנים מאז גירושיי ועד שהכרתי את ניר"
עשר שנים הן תקופה ארוכה. מאיפה שאבת את הכוח והאופטימיות הדרושים?
"בכל פעם כשהסתיימה לי מערכת יחסים כלשהי, בהחלט הייתי עושה הפסקה קלה עד שהייתי חוזרת לצאת שוב, וגם יש לי חברה מאוד טובה שכל הזמן עודדה אותי. בכל פעם כשאמרתי לה שאין לי כוח יותר, היא ביקשה שלא אתייאש ועודדה אותי שבסוף זה יגיע. היא נתנה לי את הדרייב להמשיך. בחתונה שלנו היא לא הפסיקה לבכות. היא הצליחה לגרום לי להבין שזה באמת נכון".

6 צפייה בגלריה
ניר ועינת
ניר ועינת
עינת וניר. חברתה של עינת הייתה העוגן ששמר שהיא לא תאבד תקווה
(צילום: רותם אזולאי)

מה למדת מהתקופה הזאת?
"למדתי שכל מה שאני רוצה יכול להתממש, אבל שזאת האחריות שלי שהדברים יקרו. פרק א' שלי לא היה פשוט, והבנתי שכדי שלבת שלי יהיו חיים טובים וכדי שהיא תדע לבחור נכון, אני צריכה לקום על הרגליים, להיות בריאה ולתפקד. אחד הדברים שאני הכי מאושרת מהם היום זה יש לה דמות אב, ושהיא רואה איך נראית מערכת יחסים בריאה בין בני זוג, כולל תמיכה וכבוד הדדי".
האמנת שזה יקרה לך?
"האמת היא שלא האמנתי אפילו לשנייה שזה יקרה. הכרתי את ניר כשהייתי בת 44, הייתי כבר מיואשת".
מה היה שונה בניר משאר הגברים שפגשת?
"פשוט הכול! האינטליגנציה, הזמינות, האהבה, החיבור, השיח, הנתינה האין-סופית, ההומור המשותף שלנו, שבעיניי הוא אלף-בית במערכת יחסים. ניר הוא כל מה שפיללתי לו".
ניר, במה שונה מערכת היחסים הזאת מפרק א' שלך?
"מערכת היחסים הקודמת שלי לא הייתה בריאה. הזוגיות המשיכה לא מעט אבל חיינו בהרגשה שזה לא יכול להמשיך כך לעוד הרבה זמן. בזוגיות עם עינת הכול הפוך, ולכן יש סיכוי מעולה שנהיה יחד לנצח".
אבל לא היה לך כמעט זמן לעבד את מה שחווית, כי מהר מאוד הכרת את עינת.
"נכון, הסופגנייה בהחלט לא הספיקה להתקרר, אבל כשפגשתי את עינת הרגשתי שאני אדם מאושר וידעתי שאני לא צריך יותר מזה".
איך אתם מטפחים את הזוגיות שלכם?
שני: "מדי ערב אנחנו יושבים בגינה ומדברים על היום שהיה, ומכאן אנחנו מגיעים לשיחות עומק. אנחנו מבלים המון ביחד, יוצאים לסרטים, הצגות והופעות. אנחנו יוצאים לחופשות, ומקפידים גם על חופש בחו"ל אחת לחצי שנה. זאת הדרך שלנו לשמר את הזוגיות ולהניע אותה כל הזמן קדימה".
יוגב: "שנינו טיפוסים כאלה שלא יכולים לשמור בבטן. אם משהו מפריע לעינת, רואים עליה, ואם משהו יושב עליי, אני לא יכול שלא לספר. לכן כשמשהו מפריע לנו, אנחנו מדברים עליו, גם אם בסופו של דבר לא תמיד נסכים על הכול. בעיניי, תקשורת פתוחה חשובה במיוחד בפרק ב', כשאתה מגיע עם שק של דברים רקובים. ברגע שהזוגיות בריאה, הכול מתנהל באופן טבעי בשקיפות".