מירב נירם (48) ורונן מי-טל (50) היו משוכנעים שהם נפגשים לסטוץ חד-פעמי, ערב של תענוגות החושים ותו לא. הוא היה נשוי, היא בדיוק סיימה זוגיות ארוכת שנים עם אישה, והדבר האחרון שהם חשבו הוא שתתעורר ביניהם כימיה כל כך גדולה, שתהפוך בהמשך לאהבה שנמשכת כבר 11 שנים.
מירב: "אחרי שהייתי בזוגיות עם אישה, חיפשתי גבר לקטע מיני. הכרתי את רונן באפליקציה, ואחרי שבוע נפגשנו".
רונן: "תוך כמה דקות כבר הבנתי שקורה כאן משהו נדיר, וככל שהערב התקדם, הבנו שיש בינינו כימיה מטורפת. בסוף הערב, אף על פי שלא הייתה לי שום סיבה לספר לה את זה, חשפתי בפניה שאני נשוי. היה לי חשוב שתהיה בינינו שקיפות מוחלטת. באותו הרגע היא אמרה לי, 'תודה ולהתראות', ובמשך שלושה שבועות לא שמעתי ממנה. זאת הייתה עבודה קשה לגרום לה לדבר איתי שוב".

3 צפייה בגלריה
מירב ורונן
מירב ורונן
רונן ומירב. "אמרתי לה שאני נשוי והיא אמרה לי תודה ולהתראות"
(צילום: סמדר כהנא)

איך הצלחת להחזיר את מירב לקשר אחרי שלושה שבועות?
"עם הרבה מאוד עקשנות. למזלי, גם היא הרגישה את הכימיה המטורפת שנוצרה בינינו. היא בעצמה הייתה בדילמה - מה פתאום לצאת עם גבר נשוי עם ילדים? ומצד שני, אי אפשר היה להתכחש לחיבור החזק שנוצר בינינו".
"בסוף הערב חשפתי בפניה שאני נשוי. היה לי חשוב שתהיה בינינו שקיפות מוחלטת. באותו הרגע היא אמרה לי, 'תודה ולהתראות', ובמשך שלושה שבועות לא שמעתי ממנה"
למה בתור גבר נשוי רצית להכיר מישהי למטרת סטוץ?
"אחרי שנים רבות של נישואים, שאני לא מתחרט עליהן לרגע, הרגשתי שמשהו חסר לי. הייתי עם גרושתי מגיל 19 והיינו נשואים כמעט 22 שנים. היה לי פרק א' מדהים, היינו צוות טוב וגידלנו שלושה ילדים ביחד. לא סבלתי, אבל בשלב מסוים זה כבר לא הספיק לי. בדיעבד, אני מבין שכדי להבין מה בדיוק חסר לי, ברחתי וחיפשתי סטוץ, אבל המפגש הזה הוביל בסוף למערכת יחסים רצינית. אנחנו יחד 11 שנים ומתוכן נשואים כבר שבע שנים".

"חשבתי לעצמי, מה זה אומר עליי אם אני נפגשת עם גבר נשוי?"

מירב מספרת שהאינסטינקט שלה היה להפסיק את הקשר ("חשבתי לעצמי, מה זה אומר עליי אם אני נפגשת עם גבר נשוי?"), אבל הצורה המכובדת שדרכה רונן חיזר אחריה, גרמה לה לחשוב על כך שנית. "רונן התעקש ליצור איתי קשר, אבל הוא עשה את זה בצורה מכבדת וזה מה ששבה אותי כל כך. העובדה שהיה נשוי פגשה אותי בצורה מאוד לא פשוטה, ועדיין ראיתי מולי מישהו שיש לי אליו חיבור רגשי עמוק, והבנתי שגם הוא ראה את החיבור בינינו, חיבור שאי אפשר להסבירו במילים".
עשית מעבר מזוגיות עם אישה לקשר עם גבר, איך זה הרגיש?
"כשהכרתי את זוגתי לשעבר, התאהבתי בה והלכתי עד הסוף עם הקשר איתה, וכשנפרדנו היה לי ברור שאני רוצה לבדוק שוב אפשרות לקשר עם גברים, כי כבר הייתי עם גברים לפני כן. בסוף אני מחפשת חיבור לאדם עצמו. בעבר זה היה אישה והיום זה גבר. גם כשהסביבה הקרובה שמעה שאני בזוגיות עם גבר, אף אחד לא הופתע".
איך הקשר ביניכם התפתח מסטוץ למערכת יחסים?
רונן: "בהתחלה הייתי עדיין נשוי וגרתי בחו"ל, אבל מהר מאוד הרומן בינינו התפוצץ. היה לי כבר נוח לעבור לשלב הבא ולא חייתי טוב עם השקר. אז התחלתי הליך גירושים שנמשך כחצי שנה".
זריז.
"אני מאוד מעריך ומוקיר את גרושתי, שעל אף הקושי, ראתה את טובת הילדים מעל הכול. הגענו להסכמות די מהר והסתדרנו. היום אנחנו עדיין חברים ובקשר טוב. בעיניי, לא הגיוני שאתה חי עם אדם 12 שנים ופתאום אתה שונא אותו. אנחנו אפילו מבלים יחד בחגים – אני, גרושתי ומירב וזוגתה לשעבר. זה מאוד מוסיף לקשר המדהים של מירב ושלי. הרבה פעמים, הדם הרע סביב בני הזוג לשעבר מייצר המון מתחים, ומאיתנו המתח הזה נחסך".
מאוד לא מובן מאליו.
"כל אחד מהמבוגרים בסיפור ראה את טובת הילדים ואת המשפחה שכל אחד מאיתנו יצר", אומרת מירב. "הבנו שהמשפחה לא נעלמת כשנפרדים, היא רק משנה את הצורה שלה. לכן היום אנחנו חוגגים חגים וימי הולדת ביחד, ואפילו סתם מזמינים לשישי בערב. אפשר להיפרד ועדיין ליצור מערכת יחסים מיטיבה".

3 צפייה בגלריה
מירב ורונן
מירב ורונן
"הבנו שהמשפחה לא נעלמת כשמתגרשים". מירב ורונן
(צילום: אלבום משפחתי)

איך הילדים קיבלו את הקשר ביניכם?
"השקענו הרבה מאוד אנרגיה בשילוב הילדים בקשר, הכול נעשה בצורה הדרגתית. זאת הייתה התמודדות שכרוכה בלא מעט קושי. הכרנו בזה שיש כאן פצע רציני, שכולם עברו טלטלה, ושדברים כאלו מצריכים זמן החלמה. היום הם מסתדרים מדהים".
מירב: "בפרק ב' לכל אחד יש את המקום ואת התפקיד שלו. אני לא מחפשת להיות אמא לילדים של רונן, כי יש להם אחת, ובד בבד אני אדם מאוד משמעותי עבורם. בחוויה האישית שלי אני כמו אמא, אבל אני לא מתיימרת לקחת לאף אחד את התפקיד. לשמחתי, לא היו לי סיטואציות שבהן רציתי לומר משהו לילדים ולא ידעתי איך. בנוסף, אחרי שהתחתנו, הבן שלי שאל האם עכשיו זה אומר שיש לו אבא, והיום כשהוא מציג את המשפחה שלו, הוא אומר שיש לו שתי אימהות ואבא".
חמוד! לא היו לך מחשבות על ילד נוסף?
"את הבן שלי ילדה זוגתי לשעבר, ואף פעם לא עברה בי המחשבה שאולי אני מפספסת חוויה של היריון ולידה. זה היה מעולה. יכולתי להיות אמא בלי להיכנס להיריון, ואני גם לא מרגישה פחות אמא לבן שלנו מפני שלא אני ילדתי אותו.
"כשהכרתי את רונן, המשפחה אמרה שזאת הזדמנות בשבילי להיכנס להריון, אבל מבחינתי, לא הייתה אופציה להביא עוד ילד. ערך החופש הוא מאוד משמעותי עבור שנינו. היום, כשאנחנו עם הילדים, אנחנו מאה אחוז הורים עבורם, נמצאים בעשייה ומשקיעים במרחב המשפחתי. מצד שני, יש לנו ימים שאנחנו בלי הילדים, שבהם אנחנו רק שנינו, ויש לנו את המרחב לעשות כל מה שאנחנו רוצים, לבד או ביחד. בעיניי, זה הסוד הגדול בלשמר זוגיות בפרק ב', ויכול להיות שצריך מבנה כזה גם לפרק א'".
רונן: "קיבלנו החלטה משותפת לא להביא עוד ילדים, בין השאר כדי שלא יהיה ילד שהוא 'גולדן-בוי' כזה, שיש לו בית אחד בזמן שכל שאר הילדים קופצים מבית לבית".
"אני לא מחפשת להיות אמא לילדים של רונן כי יש להם אחת, ובד בבד אני אדם מאוד משמעותי עבורם. בנוסף, אחרי שהתחתנו, הבן שלי שאל האם זה אומר שיש לו עכשיו אבא, והיום כשהוא מציג את המשפחה שלו, הוא אומר שיש לו שתי אימהות ואבא"
רונן, סיימת נישואים ממושכים עם אהובת נעורים, ומיד נכנסת לקשר רציני עם מירב. לא רצית הפסקה בין לבין?
"אם הייתי כותב את ההיסטוריה מחדש, יכול להיות שהייתי מאחל לעצמי פרק זמן של חופש, אבל התמזל מזלי והתאהבתי ממבט ראשון במירב. מאותו הרגע לא עניין אותי שום דבר אחר, רק להיות איתה".

3 צפייה בגלריה
מירב ורונן
מירב ורונן
רונן ומירב. "התמזל מזלי והתאהבתי בה ממבט ראשון"
(צילום: אלבום משפחתי)

מירב, הכרתם על רקע של בגידה. לא חששת שזה עלול לרמוז על העתיד?
"אני יודעת שיש מי שמרימים גבה ואומרים שבאותה מידה שרונן בגד באשתו, הוא יוכל לבגוד גם בי. אני עונה על זה שהכול יכול לקרות בחיים. חשבתי שהזוגיות הראשונה שלי תישאר לכל החיים והיא לא שרדה. גם הזוגיות הזאת יכולה להסתיים, אבל אנחנו עושים המון כדי לשמר אותה".
רונן: "זוגיות היא לא לנצח, אם לא מטפחים אותה".
היה לכם ברור מההתחלה שאתם רוצים לגור ביחד?
"כן. הבנו מיד שזה לא קשר של סטוץ ושאנחנו אוהבים לקום ביחד בבוקר. גם אם מי מאיתנו צריך לקום בחמש בבוקר, אנחנו קמים ושותים את הקפה ביחד. אנחנו אוהבים להיות ביחד 7-24. אנחנו אפילו עובדים ביחד".
מירב ורונן מעבירים סדנאות חווייתיות לזוגות ומתחזקים שלושה חדרי בריחה. "הרבה פעמים אנשים מופתעים מכך שאנחנו עובדים ביחד, אבל יש לנו דינמיקה מלאת כבוד הדדי", אומרת מירב.
איך אתם פותרים קונפליקטים זוגיים שעולים לפעמים?
"הדבר הכי מהותי הוא לא לשתוק או להתעלם כשעולה קונפליקט. אם משהו מפריע לי, אני מציפה את זה גם אם זה גורם לאי-נוחות או לוויכוח. אני מסבירה איפה מה שקרה פגש אותי, בלי להגיע לשיח של האשמות. מהמקום הזה רונן יכול להכיל את זה".
רונן: "הרבה מהקרדיט אני צריך לתת למירב. היא אותנטית, היא לא תשאיר שום דבר בפנים. מתחילת הקשר התרגלנו לשעות של שיח ושיתוף. בנוסף, אנחנו מאוד דומים בתפיסת החיים שלנו, בערכים שחשובים לשנינו ובאישיות".
אילו תובנות לקחתם אתכם מפרק א'?
מירב: "כשהגעתי לזוגיות עם רונן, הגעתי ממקום שונה. ידעתי שיש דברים שאני לא מוכנה להתפשר עליהם, כמו להשקיע בעצמי, לראות את עצמי ולאהוב את עצמי, לפני שאני מחפשת מישהו אחר שיאהב אותי. הבנתי שכשאני קשובה לעצמי, אני גם יכולה יותר לתת לאחר ולקבל בחזרה".
רונן: "אני בר מזל שפגשתי את מירב מאוד מהר, אבל גם אם הייתי פוגש אחרות בדרך, בעיניי להתנסויות יש ערך. הרבה פעמים גברים צריכים את התהליך המייגע הזה כדי להבין מה הם צריכים. גם לגלות שהדרך הייתה לא נכונה זה חשוב".