ליאור ליאני (47) היה גרוש טרי ואב לשתי בנות כשיצא למילואים. בדרך חזרה הביתה, הוא הציע טרמפ לחיילת ששירתה איתו. היא הייתה סטודנטית צעירה, ולמיטב זיכרונו לא התפתחה ביניהם שיחה מעמיקה או מעניינת מדי באותה נסיעה.
שלושה חודשים מאוחר יותר, הפתיע אותו טלפון ממספר לא מוכר. "הגעתי לשרון? סליחה, לליאור? אני מנסה למצוא אותך כבר שלושה חודשים!", הכריז הקול מהצד השני. "היא שאלה אם אני זוכר שנתתי לה טרמפ מהמילואים, ואמרתי לה בכנות שאני זוכר משהו במעורפל כי לא דיברנו יותר מדי בנסיעה הזאת. היא התחילה לתאר איך מאז אותה נסיעה היא מנסה להגיע אליי, כולל חיפושים דרך קצינת הקישור, חיילים מהפלוגה ומכרים משותפים, כשכל הזמן הזה היא בקושי זכרה את השם שלי".
אותה חיילת לא הפכה לבת זוגו של ליאור. היא לא התעניינה בו עבור עצמה, אלא עבור לירון, קולגה שעבדה איתה. "היא אמרה שמאוד הרשמתי אותה בנסיעה ההיא, וסיפרה לי שחברה שלה בדיוק סיימה פרק א' ונראה לה שאנחנו יכולים להתאים".
איך הגבת?
"אמרתי לה שאני כרגע יוצא עם מישהי. הייתי באותה תקופה בשנה מטורפת אחרי הגירושים שלי, פעם ראשונה שאני ברווקות מאז גיל 19. הייתי יוצא לשלושה-ארבעה דייטים בשבוע, למסיבות, סוג של תקופת השלמה של הרווקות. אבל החיילת לא ויתרה וביקשה שאשמור את הטלפון שלה, כדי שאוכל להתקשר אם זה יהיה רלוונטי בעתיד. אחרי שבוע סיימתי את הקשר והתקשרתי אליה".

4 צפייה בגלריה
ליאור ולירון ליאני
ליאור ולירון ליאני
ליאור ולירון ליאני. איזה מזל שהחיילת חשבה לשדך ביניהם
(צילום: אוסף פרטי)

לא אהבה ממבט ראשון

ליאור לא היה היחיד שהופתע מההתמדה וההתעקשות של החיילת הצעירה. גם לירון (44), שעבדה איתה באותה חברה, הייתה בהלם מהמאמצים. היא הייתה אז שבועות ספורים לאחר גירושים קשים, עם שלוש בנות צעירות, בהן תאומות בנות שנה וחודשיים.
בשונה מליאור, שהיה אז במרתון של דייטים והיכרויות קצרות, לירון לא יכולה הייתה לדמיין את עצמה יוצאת אפילו לדייט אחד. "הייתי אז זמן קצר מאוד אחרי הפרידה, לא הייתי בכיוון בכלל. לא חשבתי שאני אמשיך הלאה עם שתי תינוקות בנות שנה. היה לי מאוד קשה", היא מספרת.
בהתחלה, הקשר בין ליאור ולירון קירטע. "בדייט הראשון שלנו דברים עוד לא כל כך התקדמו, אבל למרות שלא היה דייט מוצלח במיוחד, נתנו לזה עוד צ'אנס. קבענו דייט שני, שגם עליו לירון אמרה שהוא היה גרוע עד שהיא כמעט ויתרה עליי", ליאור נזכר בחיוך. "איזה מזל שהיא החליטה לתת לי עוד צ'אנס. אחריו כבר היה קליק. זה מבחינתי שיעור מטורף לכך שגם אם הקשר לא ישר עף, גם אם זאת לא אהבה מטורפת ממבט ראשון, עדיין יכולים לצמוח דברים מדהימים".
מאז אותו דייט שלישי מוצלח, הקשר ביניהם המריא ומאז הוא רק בנסיקה. "אחרי הדייט השלישי מאוד התלהבנו זה מזה, ובתוך שלושה חודשים כבר עזבתי את הדירה שלי ועברתי לגור אצלה. חודש אחרי כבר היה לנו חשבון בנק משותף. אגב, כשנכנסתי לבית של לירון גם קניתי את החלק שהיה בבעלות הגרוש שלה. אחרי שנתיים התחתנו, ושנה אחרי החתונה נולדה הדס, הבת המשותפת שלנו".

4 צפייה בגלריה
ליאור ולירון ליאני
ליאור ולירון ליאני
ליאור ולירון ליאני. מסתבר שיכולות לצמוח אהבות גדולות גם ללא הקליק הראשוני
(צילום: מיטל וקנין ברוך )

4 צפייה בגלריה
ליאור ולירון ליאני
ליאור ולירון ליאני
הילדות מיד הסתדרו. משפחת ליאני בהרכב מלא
(צילום: מיטל וקנין ברוך )

מה גרם לכם להתאהב?
ליאור: "ראינו שאנחנו יכולים לסמוך אחד על השני. אני בהתחלה עוד לא חיפשתי משפחתיות, אולם לירון טוענת שהיא כבר ראתה בי את החתן העתידי. עוד מרכיב משמעותי הוא שמיד התאהבתי בבנות שלה, שהיו אז קטנות ובגילים קרובים לשלי. די מהרגע הראשון ועד היום יש לנו חיבור מטורף".
לא הרגשתם שאתם מתקדמים מהר מדי?
"הכל בינינו קרה מהר מאוד", אומר ליאור, "אבל מתוך הקשבה כנה לקשר. נגיד החשבון המשותף – הוא נולד בגלל שתוך חודש, כשראינו שההתחשבנות על מי משלם על מה רק מפריעה לנו, החלטנו לעבור לחשבון משותף. עשינו את זה עוד לפני שחשבנו שנתחתן".
גם סוגיית המגורים המשותפים לא באמת עמדה בסימן שאלה, בניגוד לזוגות אחרים בפרק ב' שמקיימים את הקשר כשכל אחד נשאר בביתו. "שנינו רצינו לגור יחד. המשפחתיות מאוד חשובה לנו ורצינו שיהיה לנו 100% ביחד", אומרת לירון. "היום הביחד שלנו הוא אפילו יותר מזה – אנחנו עובדים באותה חברה, אנחנו נוסעים כל יום לעבודה וחוזרים יחד. הקשר שלנו הוא משפחתי מאוד".
היית אומרת שזה מצב נדיר לקשרים בפרק ב'?
"זה מאוד לא מובן מאליו. אני רואה לא מעט זוגות שפרק ב' לא מצליח להם. הם לא מצליחים למשל לעבור את המשוכה של לגור יחד. פרק ב' הוא הרבה יותר מורכב - יש ילדים, ויש חשש שהילדים לא יאהבו את הקשר ולא יסתדרו ביניהם. גם לנו היה פחות אמון אחרי מה שעברנו בפרק א', אבל מהר מאוד ראינו שאנחנו יכולים לסמוך אחד על השני. הקפיצה הזאת שעשינו קרתה מתוך התאהבות מאוד גדולה".
מתי נולד הרעיון לחתונה?
"שנינו אנשים מאוד פרקטיים והנישואים הגיעו אחרי דיבורים, שיחות ומתוך רצון לילד משותף. אני הבנתי שזכיתי בפיס ושבחורה כזאת לא מוצאים כל יום", מודה ליאור ומוסיף: "לירון היא אישה חכמה, יפה ואמא מדהימה. בשונה מפרק א', שבו הצעתי נישואים בשידור של 'גלגל המזל' מול המוני זרים, הפעם לא הלכנו על שופוני. הבחירה הייתה יותר מתוך שיחה והבנה משותפת, והחתונה הייתה מצומצמת יותר".

4 צפייה בגלריה
ליאור ולירון ליאני
ליאור ולירון ליאני
ויתרו על חתונת שופוני. ליאור ולירון ליאני
(צילום: מיטל וקנין ברוך )

"הילדות יודעות שיש את השעות שהן רק שלנו"

היום מציינים ליאור ולירון 13 שנים לזוגיות החזקה והמיוחדת שלהם. הם מתגוררים במושב אביגדור ומתחזקים אהבה גדולה ובריאה. "יש לנו אהבה הרבה יותר חזקה מפעם. לדעתי זה המפתח לקשר", אומרת לירון. "צריך להבין שזוגיות פרק ב' היא תמיד מורכבת ולא פשוטה. השנים הראשונות אחרי הגירושים הן לא פשוטות בכלל. קשה למצוא את הזמן והמקום שנחוצים לזוגיות חדשה, וגם שני הצדדים במצב נפשי לא פשוט ומגיעים עם משקעים. רק אחרי ששרדנו את המשקעים והזמן עשה את שלו, יכולנו להתבגר ולראות את הדברים אחרת. היום אנחנו נותנים פחות משקל לדברים הקטנים".
איך אתם מתחזקים את הזוגיות שלכם?
"אנחנו מאוד מקפידים לשמור על הזמן שלנו ביחד. שנינו אוהבים דברים שונים, גם במוזיקה, גם בטלוויזיה, ולמרות זאת נשאף למצוא את מה ששנינו אוהבים".
גם ליאור מדגיש את החשיבות של מציאת פנאי משותף ביום-יום כמפתח לשימור הקשר לטווח הארוך: "לירון היא אמא במשרה מלאה. היא מאוד מסורה, אבל עם כמה שהחינוך והמשפחתיות נמצאים בראש, ואולי דווקא מתוך זה, יש לנו זמן לזוגיות. בשמונה בערב נגמר הפרק של הילדות ויש לנו האחד את השנייה. גם הילדות יודעות שיש את השעות שהן רק שלנו".
ליאור ולירון חיים יחד עם שלוש בנותיה של לירון ועם בתם המשותפת בת ה-9. בנותיו של ליאור חיות עם גרושתו, ומגיעות לבקר אותם אחת לשבוע, בחגים ובשמחות. "הנושא של החיבור בין הילדים של שני הצדדים הוא בעיניי הסוגיה המסובכת והמשמעותית ביותר של פרק ב'", אומר ליאור.
"החיבור בין הבנות שלי ושל לירון התחיל ממש בתחילת הקשר. אני הכרתי אותן די מהר, ותוך כמה חודשים כבר הפגשנו בחוף הים את הבנות שלי ושלה. הן היו אז קטנות ובגילים מאוד קרובים, אז החיבור עבד יפה. היה להן הרבה מהמשותף".
איך מתמודדים מול בני הזוג לשעבר כשיש ילדים משותפים?
ליאור: "אצלי המתחים האלה מורגשים רק ביחס לבנות ולחינוך שלהן. זה הנושא היחיד שחשוב ומעניין. אני יכול להעיד שממש בשנה האחרונה, אני וגרושתי מצאנו דרך משותפת ושפה משותפת, הרבה יותר מבעבר, ולשם נכון בעיניי לשאוף. ממש במקרה, השבוע בפעם הראשונה מאז שאני ולירון ביחד, אנחנו הולכים לעשות טיול יחד עם גרושתי והבנות של כולנו. זאת הפעם הראשונה שזה קורה אחרי 13 שנים, כך שבהחלט אפשר להגיד שהגענו סוף-סוף למנוחה ונחלה".
לירון: "הזוגיות הקודמת אף פעם לא נעלמת - יש ילדים, והאקס נשאר בחיים שלך. לא פשוט להרכיב שתי משפחות, ולא תמיד פשוטה התקשורת עם בני הזוג לשעבר".
אילו עצות הייתם נותנים לזוגות שמגיעים לפרק ב' עם ילדים מנישואיהם הקודמים?
לירון: "לא לפחד לעבור לגור ביחד. לעשות את זה ולהציב לילדים עובדה. אני רואה הרבה זוגות שנותנים משקל למה שהילדים רוצים, אבל הילדים בסוף גדלים ועוזבים, ואתה צריך לבנות את הזוגיות שלך. יש הרבה זוגות שרואים שקשה לילדים לקבל פתאום דמויות חדשות במשפחה, אבא או אמא חורגת, אז מתוך חוסר נעימות מול הילדים, כל אחד נשאר לגור בבית שלו. לטעמי, דווקא לטובת הילד, כדאי שההורה שלו יהיה מאושר ושיהיה לו טוב בזוגיות שלו. ככה הוא גם יהיה הורה טוב יותר לילדיו ויעניק להם בית חם יותר".