אחרי עשר שנות נישואים ושלושה בנים, החליטו טוני ואשתו להתגרש. טוני מודה שהיוזמה לגירושים לא הייתה שלו. "היה לי קשה לעזוב את הבית בגלל הילדים. אני מאוד קשור אליהם וכל השנים אני הייתי זה שמקלח אותם, מחתל אותם וקם אליהם בלילות, אבל בשלב מסוים הבנתי שאין מה לעשות, אי אפשר בכוח".
בגיל 38 הוא יצא מהדירה המשותפת והחל לנדוד בין בתים של חברים, מחפש את עצמו ותוהה כיצד ייראו חייו החדשים. "בהתחלה הייתי נודד כל לילה בין בתים של חברים לבין הבית של ההורים שלי. לקח זמן עד שהתאפסתי על עצמי ושכרתי יחידת דיור בבית אריה". כשאני שואלת איך התגבר על הקושי עם הילדים, הוא אומר, "הבנתי שאין מה לעשות, וילדים - מה שלא הורג אותם מחשל אותם, וזהו".


חצי שנה חלפה וטוני, מצויד בחולצת נייק כתומה ובמכנסי ספורט תואמים, יצא ערב אחד לריצה הקבועה שלו מסביב ליישוב. "פתאום אני רואה מולי מישהי עם ילדה על הידיים ושני ילדים לידה. היא נראתה ממש טוב עם שיער שחור חלק, גופייה ומכנסיים קצרים. אמרתי לעצמי, מה יש לך להפסיד? והאטתי. כשהייתי קרוב מספיק שאלתי אותה, 'את אחותם או אמא שלהם?' והמשכתי בריצה".
למה לא עצרת?
"כי תוך כדי ההערה שזרקתי לעברה נלחצתי שאולי היא בכלל נשואה ושבעלה עלול להגיע. לא רציתי שיקרה מצב לא נעים, ואמרתי לעצמי שעדיף להמשיך לרוץ".
"בדיוק חזרתי לגור בבית אריה, עשיתי הליכה עם הילדים, ופתאום מישהו צץ משום מקום וזורק לי הערה", נזכרת טל. "הספקתי לראות אותו ואפילו אמרתי לעצמי, וואי איזה חתיך, מי זה? ממתי יש בבית אריה כאלה חתיכים? אבל הוא נעלם כלעומת שבא".

7 צפייה בגלריה
טל וטוני
טל וטוני
טל וטוני. "לא הבנתי ממתי יש חתיכים בבית אריה"
(צילום: אוסף פרטי)

שבועיים חלפו וטל יצאה לקניות בסופר של שוהם. "אני עומדת מול מדף המוצרים האורגניים ופתאום מגיע מישהו ומתחיל להתייעץ איתי. הוא שאל על מה אני ממליצה, ומפה לשם התחלנו לדבר".
אתה מתעניין באוכל אורגני, טוני?
"אם אוכל אורגני זה פלאפל, אז כן", הוא צוחק. "היא מצאה חן בעיניי וניסיתי להתחיל איתה. באותו שלב אפילו לא זיהיתי אותה מהריצה".
השיחה בין השניים קלחה בין המדפים, אך כשטוני סיפר שהוא גר בבית אריה, טל הודיעה לו נחרצות שלא יקרה ביניהם כלום. "אמרתי לו שאני עם גברים מבית אריה לא יוצאת".
מדוע?
"כי זה מקום קטן שכולם מכירים בו את כולם, יש הרבה רכלנים ולא רציתי שידברו עליי. בסוף נתתי לו את הטלפון ואמרנו שנהיה ידידים. אחר כך חזרתי הביתה ואמרתי לאמא שלי, 'את לא מבינה איזה חתיך התחיל איתי עכשיו בסופר'. רק אחרי כמה שעות נפל לי האסימון שיש מצב שזה הבחור מהריצה כי הוא ממש דומה לו".

7 צפייה בגלריה
טל וטוני
טל וטוני
התחיל איתה ליד מדף המוצרים האורגניים. טל וטוני
(צילום: אוסף פרטי)

7 צפייה בגלריה
טל וטוני
טל וטוני
"בסוף נתתי לו את הטלפון ואמרנו שנהיה ידידים"
(צילום: אוסף פרטי)

"במשך חצי שנה היינו החברים הכי טובים"

במוצאי שבת טוני שלח לטל סמס של שבוע טוב, והשניים פצחו בקשר ידידותי. "במשך חצי שנה היינו החברים הכי טובים", מספר טוני. "צוחקים על אותם דברים, הולכים יחד להתאמן בחדר כושר, יושבים עם חברים ומעבירים שעות ארוכות של שיחות טלפון בבוקר, כששנינו על הכביש". "אפילו פתחתי לו טינדר והכרתי לו חברה גרושה שלי", מוסיפה טל. "גם הוא הכיר לי חבר שלו, אבל זה לא צלח".
בכל אותה תקופה בכלל לא ראיתם אופציה להיתכנות זוגית משותפת?
"כל הזמן אמרתי לעצמי, וואי הוא נראה טוב, אבל בגלל ששנינו היינו גרושים טריים, לא רציתי להיגרר למערכת יחסים רצינית כל כך מהר", אומרת טל.
פחדת ממשהו?
"כן. בעיקר פחדתי מאיך זה ישפיע על הילדים. לא ידעתי מה זה יעשה להם כשלאמא יש פתאום חבר חדש. הם גם הכירו אותו בתור ידיד ולא ידעתי איך עושים את הסוויץ'. גם חששתי שאם זה לא יסתדר בינינו, הם יצטרכו לחוות פרידה נוספת".
באחד מימי השישי קפצו טוני והילדים שלו להגיד שלום ספונטני לטל. "בדיוק ניקיתי את הבית", היא מספרת. "אחת לשבועיים, כשהילדים הולכים לסופ"ש אצל אבא שלהם, נוצרת הזדמנות לנקות יסודי, כמו בפסח. טוני הגיע וראה אותי באמצע הניקיונות עם בקבוק אקונומיקה ביד ואבו-עגילה על הראש".
"זה לגמרי עשה לי את זה", הוא צוחק. "הבנתי שהיא לא רק יפה ומטופחת, אלא גם אישה שאכפת לה מהבית. התרגשתי כי אני בעצמי חולה ניקיון שכל היום מנקה".
מה יש לך לנקות כל היום?
"מה לא?!", טל צוחקת. "יש לו כל מיני טכניקות והמצאות שהוא ממציא בנוגע לאיך לשמור על הסדר והניקיון". "אני כל הזמן עסוק במחשבות בנושא הזה. כל שבת אני קם מוקדם ומתחיל לנקות את הבית, את הארונות ואת השירותים. כשעברנו לגור יחד, היה לי חשוב שיהיה iRobot בכל קומה. בגדול אני סוג של פיליפינית", הוא מסכם.

7 צפייה בגלריה
טל וטוני
טל וטוני
"בגדול אני סוג של פיליפינית"
(צילום: אוסף פרטי)

7 צפייה בגלריה
טל וטוני
טל וטוני
טל וטוני. כשהם לא מנקים הם עפים על החיים
(צילום: אוסף פרטי)

7 צפייה בגלריה
טל וטוני
טל וטוני
"איך שהיא נכנסה, הרגשתי משהו אחר כלפיה"
(צילום: אוסף פרטי)

ההתרגשות של טוני מאדי האקונומיקה בביתה של טל, גרמה לו להזמינה לארוחת שישי. "איך שהיא נכנסה, הרגשתי משהו אחר כלפיה, סוג של מערבולת. התרגשתי ורציתי שהיא תישאר עוד". טל אכן נשארה עד 12 בלילה, וגם אחרי שהלכה, השניים הסתמסו במשך שעות, אבל אז טוני הזמין אותה שוב למחרת והפעם היא שמה ברקס. "היא אמרה שהיא כבר קבעה עם ידיד אחר וזה הציק לי. כל השבת הייתי קריר אליה בהודעות ועשיתי לה סוג של ברוגז".
"מה, אתה מקנא?", היא כתבה לו והוסיפה שהם צריכים לדבר כי זה ממש לא לעניין. "הרגשתי שהאדמה רועדת מתחתיי", הוא נזכר. "אבל אפילו לא הספקנו לדבר כי היא טסה ליוון עם חברים. אני לעומת זאת קיבלתי את התפקיד של הידיד - לשמור לה על הכלבה", הוא צוחק.
"ביוון הרגשתי שכל מה שמעניין אותי זה טוני. הוא ממש חסר לי שם", טל מספרת על השינוי שחל גם בה. "כל החופשה לא הפסקנו לעשות שיחות וידיאו, והרגשתי שאני מתגעגעת אליו. עוד לפני שטסתי הידיד ההוא אמר לי, 'את אולי לא קוראת לזה מערכת יחסים, אבל גם ככה אתם כל הזמן יחד'. הוא צדק כמובן ואני החלטתי לתת לזה צ'אנס מכל הלב".
איך התגברת על החששות שקשורים בילדים שלך?
"הלכתי לטיפול", היא מודה בכנות. "שם הבנתי שאם האמא מאושרת, אז גם הילדים מאושרים. הבנתי גם שזה חשוב שהם יגדלו בתוך בית שיש בו זוגיות טובה ותקינה, כי זה משהו שהם לא חוו קודם. טוני אומנם לא בא להחליף את אבא שלהם, אבל הקשר איתו יכול לאחות את אובדן התא משפחתי".

כמו ילדים בני 16

גם טוני וגם טל מודים שאת סיום הנישואים הראשונים של כל אחד מהם ניתן היה לצפות מראש. זאת לא הייתה תולדה של שחיקה או הזנחת הקשר הזוגי. "התחתנתי בגיל 28 כי נלחצתי מזה שאני מבוגר מדי. חשבתי שצריך למהר להתחתן כי זאת דרך העולם", אומר טוני.
"גם אני לא התחתנתי מהסיבות הנכונות", מאשרת טל. "היה לי חבר שההורים שלי לא אהבו. עזבתי אותו כדי לרצות אותם ואז הכרתי את האקס שלי, שאליו הם כן התחברו. באותה תקופה גם סבא שלי נפטר והרגשתי שאני זקוקה לגלגל הצלה, אז פשוט התחתנתי".
במה שונה הזוגיות שלכם היום ממערכות יחסים אחרות שהיו לכם בעבר?
"יש בינינו גם חברות, גם משיכה וגם אהבה", אומרת טל וטוני מוסיף, "אני תמיד רוצה להיות בקרבת טל ותמיד רוצה לדבר איתה. אין דבר כזה שאנחנו לא מדברים בטלפון ימים שלמים או לא יודעים איפה כל אחד נמצא במהלך היום. אנחנו מעורבים האחד בחיים של השני ומשתפים בהכול, גם בדברים הטובים וגם בדברים הפחות טובים".
כשאני שואלת אם הם רוצים ילד משותף, הם צוחקים. "מאוד הייתי רוצה", אומר טוני, "אבל אני כבר בן 41 ולמרות שיש כאלה שיגידו שזה עדיין צעיר, אני רוצה את הזמן שלי, את השבתות שלנו לבד, לנסוע לאילת ולחו"ל. אם עכשיו יהיה לי ילד, אני יודע שאני אתעסק איתו ולא אתעסק בזוגיות".
"בזכות זה שאין לנו ילדים משותפים, יש לנו את הפעם בשבועיים שאנחנו זוג רווקים ואז אנחנו יוצאים, מטיילים וצוברים חוויות יחד כמו ילדים בני 16. זה מחזק אותנו ועוזר לנו לעבור את הטלטלות של החיים כי ברגע שאתה רק נשאב לתוך השגרה ולא יוצא ממנה, מאוד קשה לתחזק את הזוגיות", מוסיפה טל.
מה המסר שלכם לאנשים שחולמים על פרק ב' מוצלח ותקין?
טל: "פרק ב' זה לא מובן מאליו וכדי להצליח צריך לדעת לשים רגע את הילדים בצד ולא להיות כל הזמן רק סביבם".
טוני: "כמו שאומרים שעם הילד הראשון אתה עושה את כל הטעויות האפשריות, ועם הילד השני אתה לומד לקח, ככה זה גם בזוגיות. מי שלא רוצה לחזור על אותן טעויות בפעם השנייה צריך לייצר שותפות אמיתית, להתאמץ ולהשקיע. אין אפס".