פרי אפוטקר (44), אמא לשתיים ומתכננת פיננסית במקצועה, לא חלמה כי תכיר את אהבת חייה דווקא בטינדר, והיא בוודאי לא שיערה בנפשה שקופידון יירה את החץ שלו בדיוק על המאצ' הראשון שאי פעם היה לה. "הייתי גרושה עם ותק של ארבע שנים ו-15 שנות נישואים, והייתי באתרי היכרויות, אבל לא רציתי להיות בטינדר כי שמעתי שזאת אפליקציה לסטוצים", היא מספרת. "ואז נתקלתי בפרופיל של שי, גרוש ואבא לשלושה, ראיתי שהוא קיבוצניק שמתגורר במרחק של עשר דקות ממני, ומשהו בפרופיל שלו משך אותי".
היא סימנה ימינה עם האצבע וגילתה שיש מאצ'. כלומר, שגם שי כהן (49) הזיז את אצבעו ימינה וביקש להכיר את פרי. "התחלנו להתכתב, למחרת בבוקר כבר שוחחנו בטלפון, ואחרי כמה ימים יצאנו לדייט ספונטני וראשון. שי, כשמו כן הוא, היה המתנה שלי לקראת גיל 40", היא אומרת בחיוך.
איך היה הדייט?
"זה קרה בספונטניות. הייתי בהופעת סטנד-אפ עם הבת שלי, שהייתה אז בת 14, ולאורך כל ההופעה התכתבתי עם שי. אחרי ההופעה הבת שלי חזרה הביתה, ואני החלטתי שאני ממשיכה לדייט. נפגשנו בחצות בחוף הים באשקלון, דיברנו והסתובבנו קצת, ולמרות הדייט הפשוט, היה לנו ברור שאנחנו ממשיכים לדייט נוסף".
3 צפייה בגלריה
פרי ושי
פרי ושי
פרי ושי. הכול התחיל בטינדר
(צילום: אלבום משפחתי)

"אחרי שלושה ימים כבר ידעתי שהוא האחד שלי, אחרי פחות משבוע הוא הגיע איתי לאירוע אצל חברים, ותוך שבועיים הכרתי לו את הילדים שלי. אחרי חודשיים הכרתי גם את הילדים שלו. הכול היה מאוד מהיר והלו"ז היה צפוף. די דחפנו לשם. פשוט לא רצינו להיפרד, רק להיות ביחד. דיברנו כל יום לפחות שעה בטלפון. אפשר לומר שאחרי שלושה ימים הוא פשוט עבר לגור איתי, למרות שכולם אמרו לי לא לצאת עם גבר שזה עתה התגרש".
"אחרי שלושה ימים כבר ידעתי שהוא האחד שלי, אחרי פחות משבוע הוא הגיע איתי לאירוע אצל חברים, ותוך שבועיים הכרתי לו את הילדים שלי. פשוט לא רצינו להיפרד"

"לא העליתי על דעתי שאכיר בחורה ישראלית כמו פרי. זה הפך לי את העולם"

"הייתי גרוש פחות מחצי שנה עד שהכרתי את פרי", מאשר שי. "לפני כן הייתי עם גרושתי מגיל 16 עד גיל 44. באותה תקופה הייתי עדיין שבור מהצורך לחפש שוב זוגיות, ואף על פי שלא רציתי להיפגע שוב, ידעתי שאני לא רוצה לוותר על זוגיות ועל אהבה.
"אני לא מסוגל להיות עם בחורה באופן חד-פעמי, ומצד שני אני לא אוהב לישון לבד. אז החלטתי שאני רוצה למצוא את בת הזוג שלי. חשבתי למצוא מישהי בחו"ל, ומעולם לא העליתי על דעתי שאכיר בחורה ישראלית כמו פרי. זה הפך לי את העולם לגמרי".
באיזה אופן?
"אני אשכנזי ועם פרי גיליתי עולם אחר וחוויתי הרבה דברים בפעם הראשונה, למשל האופן שבו אמא שלה מילאה לי את הצלחת. כשהיא הגישה דגים לשולחן, אמא שלה ממש שמה לי לווייתן על הצלחת. עוד גיליתי שהמשפחות המזרחיות הרבה יותר חמות. החום מגיע מכל המשפחה, מהאחיות של פרי ומהחברים שלה. גיליתי אחדות משפחתית שעד אז הייתה זרה לי".
הספקת לצאת עם אחרות בחודשים שקדמו למפגש עם פרי?
"כן, היו לי שני קשרים בתקופה שאחרי הפרידה. את הקשר הראשון חתכה הבחורה בגלל שעדיין לא היה לי גט, והקשר השני הסתיים מיוזמתי, מכיוון שהבחורה לא רצתה קשר מחייב. אחרי שקיבלתי את הגט, הבחורה הראשונה יצרה איתי קשר ושוב יצאנו, אבל זה החזיק לחודש וחצי בלבד. כמה ימים אחר כך פתחתי טינדר, התחלתי לעשות לייקים לכל הכיוונים, ואז נתקלתי בפרופיל של פרי".
"חשבתי למצוא מישהי בחו"ל, ומעולם לא העליתי על דעתי שאכיר בחורה ישראלית כמו פרי. זה הפך לי את העולם לגמרי"
מה שבה אותך בה?
"טוב הלב שלה. היא פשוט אדם טוב. שבוע אחרי שהכרנו יצאתי לרכיבת אופניים וקבעתי עם פרי שאגיע אליה אחרי הרכיבה. בינתיים נפלתי מהאופניים ודפקתי את היד. הגעתי הביתה ולא הצלחתי אפילו להוריד את החולצה. אמרתי לה שאני הולך לבית חולים עם אמא שלי, והיא מיד אמרה שהיא בדרך אליי. זה היה לי מאוד לא מובן מאליו.
"פרי גם מקבלת אותי כמו שאני. אני עובד המון שעות, והיא קיבלה את זה לחלוטין. כשלא הייתי מגיע בזמן, היא מיד הבינה ולא באה אליי בטרוניות. היכולת שלה להבין אותי ולהתחבר אליי היא פנומנלית, ולכן הקשר בינינו זרם מיד על ההתחלה. אני אף פעם לא אוכל להיות אדם טוב כמוה. היא נותנת הכול ומאוד מזכירה לי את אמא שלי. שתיהן דואגות לכל מי שמסביב ושוכחות את עצמן".

3 צפייה בגלריה
פרי ושי
פרי ושי
שי ופרי. "היא מזכירה לי את אמא שלי"
(צילום: אלבום משפחתי)

פרי, מה היה שונה בשי לעומת גברים אחרים שיצאת איתם?
"מבין כל מערכות היחסים שהיו לי, שי הוא הגבר הכי משמעותי. כיוונתי לקשר רציני ושי מההתחלה היה נוכח ורציני בכל דבר שהוא אמר, כולל לגור ביחד. אחרי כמה ימים של היכרות, הוא אמר לי שמצידו, אני יכולה לעבור לגור איתו".
שי: "פרי הגיעה אליי הביתה ואמרתי לה שאם היא רוצה – כל הבית הזה שלה".
נשמע מלחיץ.
פרי: "זה היה משפט די מלחיץ. שאלתי אותו באיזה סרט הוא חי? לא ראיתי את עצמי זזה מהדירה ששכרתי באשקלון, רק מפני שהכרתי מישהו שלושה ימים לפני כן".
היו לך חששות מהעובדה ששי התגרש חצי שנה קודם?
"ברור שהיו לי חששות, אבל פחדים הם חלק מכל מערכת יחסים שהייתה לי. מה גם שבשונה מגברים אחרים, שי ישר הגיע עם רצינות ונוכחות שהפיגו את החששות. זה ממש הקשר הראשון שבו העזתי לדלג על המגננות שלי. חודשיים אחרי שהכרנו כבר טסנו לטיול בספרד, לחמישה ימים ביחד. כשהצעתי שניסע, אני זוכרת שכולם סביבנו היו בהלם ואמרו שזה נשמע יותר מדי טוב בשביל שזה יהיה אמיתי, אבל הנה, חמש שנים אחרי והקשר הוכיח את עצמו".
מה הסוד שלכם?
"אנחנו בונים את זה ביחד, מדברים על הכול ולא מסתירים דבר. שי הגיע כמו שהוא בצורה הכי אותנטית, בלי מגננות ובלי דרישות, ואני קיבלתי אותו כמו שהוא. הוא בא עם האמת שלו, ונתן לי את הביטחון לשחרר את כל המגננות".
שי: "רק הייתי ישר, זה הכול. הטלפון שלי למשל פתוח לגמרי. יש שם זיהוי מיקום ופרי והילדה שלה יכולות לראות בכל רגע נתון איפה אני נמצא. אני לגמרי חשוף מולה כי אין לי מה להסתיר. זה הדבר הכי נוח שיכול להיות כשאתה עם בת זוג. בנוסף, יש לנו קבלה והבנה האחד של השנייה, אנחנו לא הולכים לישון בריב. המתכון הוא סבלנות, פתיחות ולהאמין בטוב".

3 צפייה בגלריה
פרי ושי
פרי ושי
"המתכון הוא סבלנות, פתיחות ולהאמין בטוב". פרי ושי
(צילום: אלבום משפחתי)

איפה אתם גרים היום?
פרי: "אומנם שי הציע שנגור יחד כבר אחרי שלושה ימים של היכרות, אבל בפועל חלפו שלוש שנים עד שהתחלנו לרקום את החלום על בית משותף".
שי: "כשהתחלנו לדבר על בית משותף, מיד אמרתי לפרי שכבר יש בית כזה שאפשר לגור בו, וזה הבית שלי בקיבוץ כרמיה. זה היה הבית שבו חייתי בילדותי וגם עם הגרושה שלי. חשבתי שזה יקל גם מבחינה כלכלית. בסופו של דבר, פרי התעשתה והסכימה לעבור".
פרי: "הסכמתי לעבור רק אם מפרקים את כל הבית מאפס ובונים אותו מהתחלה. לא רציתי לבנות חיים חדשים על חורבותיו של בית שנהרס, ולא הסכמתי לחיות בבית שהתגרשו בו. במשך חצי שנה בנינו את הבית מחדש".
"למעשה, נשארו רק עמודים מהבית שהיה", מוסיף שי.
"הסכמתי לעבור רק אם מפרקים את כל הבית מאפס ובונים אותו מהתחלה. לא רציתי לבנות חיים חדשים על חורבותיו של בית שנהרס, ולא הסכמתי לחיות בבית שהתגרשו בו"
שי, מיד הסכמת לפרק של בית שחיית בו כל כך הרבה שנים?
"לא הייתה לי שום בעיה עם זה. לא היו לי סנטימנטים לבית. בילדותי גדלתי בבית ילדים, ומכיתה ט' כבר היה לי בית קטן משלי בקיבוץ. ניתקתי את הקשר שהיה לי לבית הזה ולזוגיות שהייתה בו, והאמת היא שגם אני רציתי לבנות הכול מחדש.
"בדיעבד, זה הוכיח את עצמו. בעבר, אבא שלי היה בבית הזה רק פעם אחת, בברית של הבן שלי, ומעבר לזה הוא לא הגיע הנה, אבל מאז שפרי הזמינה אותו לארוחה משפחתית, הוא התחיל לבקר גם פעמיים בשבוע. אפילו יצאנו לטיול משותף בחו"ל עם ההורים שלי והכול בזכות פרי. היא קשרה יחד את המשפחה וחיזקה את הקשרים עם כולם".
איך היה לעבור לגור ביחד?
פרי: "עברתי עם שני הילדים שלי. הבכור שלי השתחרר לפני שנה מהצבא, והבת שלי מאוד התחברה לשי, הם חברים מאוד טובים. לכל אחד יש את החדר שלו בבית, ולשי יש שני ילדים בוגרים שגרים בקיבוץ. אנחנו עורכים ארוחות משותפות בימי שישי ומשתדלים לעשות דברים יחד עם הילדים".
מה למדתם מפרק א' שלכם?
שי: "למדתי לומר את כל מה שיש לי על הלב ולא להיות במקום שלא רוצים אותי או במקום שלא טוב בלי בו. אני שקוף, אומר ומציף הכול, ומעדיף להתמודד עם הבעיות מול בת הזוג. אני חושב שהיום אני גם מקשיב יותר, מחושב יותר ולא מתרגז במהירות שבה הייתי מתרגז בעבר. בסופו של דבר, כמה שאני חושב שאני צודק, אני תמיד אעדיף לוותר לפרי. מגיע לה מרוב שהיא טובה".
פרי: "התגרשתי אחרי 15 שנות נישואים, הקשר פשוט נגמר. מאז גם אני נחשפתי למקומות חדשים וטובים יותר. נהייתי אדם יותר סבלני, ואני הרבה פחות אימפולסיבית מבעבר".
מה לגבי חתונה?
"היו דיבורים על זה, אבל אנחנו מרגישים יציבים בקשר שלנו, וכבר חושבים על הפנסיה ועל הטיולים בעולם".
שי: "בכל זאת אני קורא לה 'אשתי'".