בקול תרועה ושבירת כוסות, עונה חדשה של "חתונה ממבט ראשון" יצאה אמש (ג') לדרך. מי שלא צלחה בסוף את האודישנים – ואולי טוב שכך, היא עינת אבירי (42), מנהלת דיגיטל שניגשה למיונים שהתקיימו לפני שנתיים, והעבירה חצי שנה מחייה בהכנות, עד שהודיעו לה שלא נמצאה לה התאמה.
אבירי התבאסה, אך בחרה לראות את הצד החיובי. "האמת היא שממש שמחתי שזה נגמר ככה", היא משתפת. "יצאתי מהתהליך עם פידבקים חיוביים שהרימו לי, כשאני יודעת בדיוק מה אני רוצה. הבנתי שבן הזוג חייב להיות החבר הכי טוב שלי".
את יכולה לספר קצת על המיונים?
"אתה עובר שם תהליך מיון מטורף, חצי שנה של מבדקים שבמהלכם הפסקתי לחלוטין עם הדייטים. בתור התחלה, ישבתי עם תחקירנית בבית כמעט שש שעות. עברתי בדיקה גנטית וגופנית. היה מבחן התאמה שבו ישנתי עם אותה חולצה כמה לילות, העברתי אותה להפקה ואחר כך קיבלתי 20 שקיות עם חולצות של מועמדים פוטנציאליים. ביקשו ממני להריח את החולצות ולדרג איזה מהריחות מושך אותי.
"היה גם מבחן התאמה שבדק את התגובות של הגוף שלי בזמן שצפיתי בסרטונים של גברים שמדברים אל המצלמה. משהו מורכב ומעמיק מאוד. אתה ממש עובר תהליך פסיכולוגי שמחדד את מה שחשוב ונכון לך".
ובסוף - כלום?
"כן, לא מצאו התאמה. אבל כמו שאמרתי, יצאתי משם בתחושה שאני יודעת בדיוק מה אני מחפשת ושאני הולכת להתפוצץ על החיים האלה עד שאמצא את זה. אני טיפוס משימתי. הכול אצלי יעדים ומטרות. מבחינתי, התחיל תהליך שידעתי שבסיומו אגיע לזוגיות שהכי מדויקת לי".

5 צפייה בגלריה
עינת ורועי
עינת ורועי
עינת ורועי. דברים יפים באים בזמן הנכון
(צילום: אוסף עצמי)

אהבה ממאצ' ראשון

באותה תקופה רועי אבירי, מנהל מכירות בן 42, ניסה להתאקלם בחזרה בישראל כתושב חוזר. "חייתי 15 שנה ביוהנסבורג, התחתנתי, נהייתי אבא והתגרשתי. בשנת 2018 נאלצתי לחזור לארץ, ומצאתי את עצמי חוזר למדינה שונה לחלוטין מאיך שעזבתי אותה. פתאום אתה צריך להתחיל מאפס.
"המצב הזה השפיע על כל תחום בחיים, אבל בעיקר על כל מה שקשור בעבודה ובזוגיות. את עינת אני פוגש אומנם אחרי המון דייטים שלא התקדמו, אבל במצב הרבה יותר טוב בחיים. הצלחתי למצוא את עצמי בשוק העבודה, והכול כבר נראה הרבה יותר יציב".
"את רועי פגשתי אונליין ממש אחרי שיצאתי מקשר", מסבירה עינת. "היה לי נוהל קבוע לעבור על האפליקציה בערב. נכנסתי וראיתי אותו, קראתי את מה שכתב ועברתי על התמונות. סימנתי ימינה והופיעה התאמה. אחרי יומיים קיבלתי הודעה ממנו. התכתבנו רבע שעה, ועברנו לטלפון. זו הייתה שיחה של שעה, קולחת ועם כימיה מטורפת שאחריה החלטנו להיפגש".
עניין הגירושים והילד של רועי עלה כבר בשיחה הראשונה?
"כן", אומר רועי. "היה לי חשוב להוציא את זה כבר כשהתחלנו להתכתב".
עינת, איך הגבת?
עינת: "עוד בתהליך שלי עם עצמי ידעתי שלא אפסול גרוש פלוס ילד, אבל זה היה מוכרח להיות מישהו מדהים".

5 צפייה בגלריה
עינת ורועי
עינת ורועי
רועי ועינת. השיחה הראשונה שלהם נמשכה שעה שלמה
(צילום: אוסף פרטי)

ספרו לי על הדייט הראשון.
"עוד לפני שהגעתי, הייתה לי תחושה מאוד חיובית לגבי רועי", אומרת עינת. "יום לפני דיברתי עם חברה והעליתי את זה שיש לי דייט מחר, והיא פתחה עיניים בתדהמה. 'את קולטת שזה ט"ו באב?' היא שאלה, ופתאום מעל הפגישה הזאת הסתובב רמז ענקי, אבל השתדלתי לא לייחס לכך חשיבות". "אצלי החברים אמרו בדיוק את ההפך", צוחק רועי. "'השתגעת? אתה יוצא לדייט ראשון בט"ו באב?'"
ומה קרה באותו הערב?
רועי: "עצם העובדה שמצאנו מקום פנוי בט"ו באב זה כבר נס. נפגשנו בבר ליד הים, ומצאנו פינה שקטה. הייתה אחלה אווירה".
עינת: "כבר בחיבוק הראשון זיהיתי לפי הריח שיש כאן כימיה טובה. הרגשתי שהוא מתרגש מאוד, אבל אני כבר הגעתי עם ביטחון מוחלט".
רועי: "דיברתי הרבה באנגלית. היו חסרות לי מילים, כי מלא זמן לא דיברתי עברית".
עינת: "הוא סיפר לי על החוויה של תושב חוזר ואת כל הסיפור שלו. שיחה טובה ואחלה כימיה, זו כבר פתיחה מצוינת".

דייט שלישי עם אישור של מקצוען

רועי ועינת יצאו מהדייט עם ההבנה המשותפת שדייט שני יהיה גם יהיה, רק שהוא קרה מוקדם מהמצופה. "היה לי כרטיס להופעה של ריטה ועברי לידר", מסבירה עינת, "אבל החברה שהייתה אמורה להצטרף אליי לא יכלה להגיע. באותו היום אכלתי ארוחת צוהריים עם אימא וסיפרתי לה על הדייט המוצלח מאתמול. כשסיפרתי לה על הביטול, היא שלפה הכי בטבעיות, 'אולי תציעי לו לבוא איתך?'. הסברתי שזה לא הגיוני, דייט שני יום אחרי הראשון, ועוד להופעה אינטימית כזאת. ומה היא אומרת לי? 'את חושבת יותר מדי! תהיי ספונטנית'. אז שמעתי בקולה".
ואז מה קרה?
"הוא הסכים. היה דייט מעולה. לקראת אמצע ההופעה הרגשתי שהלחץ מהדייט הראשון עבר, ושהוא באמת מתחיל להיפתח אליי".
רועי: "שתיתי מלא, הייתי חייב להירגע ולהשתחרר קצת".

5 צפייה בגלריה
עינת ורועי
עינת ורועי
עינת ורועי. היא הגיעה רגועה, לו לקח זמן להיפתח
(צילום: זום 18)

אז ממש במקרה רציתם דייט, נפתחה הזדמנות והלכתם על זה. המקריות הזאת נשארה אתכם גם בדייט הבא?
"למען האמת, כן. בדייט השלישי כבר הייתה תחושה של דחיפות. הייתי צריך לטוס ליוהנסבורג לעשרה ימים לכבוד יום ההולדת של הבן שלי, וזה המון זמן בשלב כל כך מוקדם, אז התעקשנו לקבוע משהו קטן לפני. יצאנו לבית קפה, ושם הייתה פגישה מפתיעה".
עינת: "פגשנו שם במקרה את אחד הפסיכולוגים שהיו מעורבים במיונים ל'חתונה ממבט ראשון'. בין החיבוקים והשמחה הוא לחש לי, 'זה מה שאני חושב שזה?' וסימן לכיוון רועי. אמרתי שכן, והוא ממש התלהב ושמח בשבילי. באותו היום גם הייתה הנשיקה הראשונה שלנו".
אז שלושה דייטים, אחד ביום האהבה, אחד שיצא במקרה, ודייט שלישי עם אישור של מקצוען?
"כן", הם עונים יחד ומחייכים.
כמה ימים אחר כך רועי טס לדרום אפריקה ועינת חגגה את יום הולדתה. לכאורה, טיימינג תקוע ולא נעים, אבל רועי סירב לתת לעניינים להתקרר. "אז אני בחו"ל, ויש לה יום הולדת. היא נסעה עם חברה לאילת, והחלטתי שאהיה שם איתה, אם לא פיזית אז לפחות מרחוק. אחרי קצת עבודת בילוש, גיליתי באיזה מלון היא נמצאת ודאגתי לשלוח לה את היין שהיא אוהבת, שוקולד ועוד פינוקים. אפילו הכתבתי ברכה לצוות המלון והדרכתי אותם מהסלולרי איך להניח כל דבר".
"באמת שלא ציפיתי לזה", אומרת עינת ורואים איך הסיפור עדיין מרגש אותה. "יצאנו רק לשלוש פגישות. נכון שהן היו מוצלחות, אבל באמת שלא ציפיתי. בהתחלה לא הבנתי אפילו מי שלח לי את הפינוקים האלה. הפתק היה בכתב לא ברור ולקח לי זמן להבין שזה ממנו. הוא ממש יצא מגדרו כדי שארגיש אותו איתי. הוא היה ה'מזל טוב' הראשון והברכה האחרונה ליום ההולדת. זה היה מדהים".

קלישאת רוק

כל המחוות המקסימות האלה מקבלות משמעות יותר גדולה כשמבינים את המסע שעבר על רועי עד שמצא את עינת. "החיים ביוהנסבורג היו רכבת הרים מטורפת. 10 השנים הראשונות שלי שם נשמעות כמו קלישאת רוקנ'רול מוגזמת. עבדתי כגיטריסט מקצועי, ניגנתי שם עם כל הגדולים וחייתי בהילוך גבוה, אבל בשלב מסוים הייתי חייב להירגע. הייתי צריך שינוי דרסטי אחרי עשור אינטנסיבי. אז שמתי עניבה, ומצאתי 'דיי-ג'וב' בתחום הרכב.
"באיזשהו שלב, פגשתי את אשתי הראשונה, ותוך שבועות בודדים התחתנו. מהר מאוד נכנס גם ילד לתמונה, למרות ששנינו ידענו שזה לא 'זה'. לא ממש הייתה שם אהבה, יותר נסיבות. אחרי שנה החלטנו שיהיה בריא יותר להפריד כוחות ולאפשר לילד שני בתים אוהבים. מהר מאוד גם הבנתי שאם אני רוצה להבטיח את העתיד הכלכלי של הבן שלי, אני לא יכול להישאר ביוהנסבורג יותר. אז עשיתי את ההחלטה הכואבת הזאת של להיות רחוק ממנו ולחזור לישראל".

5 צפייה בגלריה
עינת ורועי
עינת ורועי
"הוא היה ה'מזל טוב' הראשון והברכה האחרונה ליום ההולדת. זה היה מדהים". עינת ורועי
(צילום: זום 18)

מה עובר עליך כגרוש שנכנס לזוגיות חדשה?
"את הביטוי פרק ב' שמעתי בפעם הראשונה מאחותי, כשהציעה שאחזור לארץ ואתחיל מחדש. הרווקות היחסית טרייה החזירה קצת מהפראות והכיף שהיו לי כשהייתי גיטריסט. קצת חששתי להיפרד מרכבת ההרים הזאת, שהייתה החלום כשהייתי בן 20, ולא האמנתי שאתחתן שוב. בהתחלה היה לי קשה להכיל את כל הטוב הזה שהגיע עם עינת", הוא מודה.
אחרי הביקור ביוהנסבורג רועי חזר לארץ והזוג הטרי המשיך להתקדם בנחישות. בערך חצי שנה אל תוך הקשר, הם החליטו לעבור לגור יחד בפתח תקווה.
מתי עלה הרעיון להתחתן?
רועי: "אני זוכר שדיברתי עם אימא שלי בטלפון שבוע אחרי שהכרתי את עינת. אימא שלי הייתה שבורה כשהתגרשתי. היא ממש התחברה לגרושתי ופחדתי להעביר אותה את זה שוב, אבל ברגע שסיפרתי לה, היא הבינה שמצאתי משהו מיוחד.
"אז אחרי שגרנו יחד תקופה, החלטתי ללכת על זה. גם כאן היה סימן משמיים שזה נועד לקרות. כבר בחרתי תאריך להציע, הייתה טבעת, תכננתי הכול בראש, ואז הודיעו לי שיש כנס מהעבודה. ניסיתי להסביר את המצב ולהתחמק, אבל הצליחו לשחד אותי", הוא צוחק. "הבוס אמר, 'מה הבעיה? תביא אותה איתך. נשדרג לכם לסוויטה ותציע לה שם, עלינו!'".
מדהים!
"אבל אז הגיעה הקורונה, הכנס בוטל והיה עליי לתכנן הכול מהתחלה".
אז איך הצעת בסוף?
"כאן זה הזמן להודות לאחותה של עינת על שיתוף הפעולה. ערב אחד ראינו טלוויזיה, ומצאתי את עצמי כותב לאחותה, 'אני עושה את זה עכשיו, קראי לה אלייך לשעה'. דקה אחרי היא התקשרה לעינת וקראה לה לעזור במשהו. ברגע שהשטח היה פנוי, מילאתי את הבית בכמעט 200 נרות שחיכו בבגאז' לרגע המתאים. הדלקתי, וחיכיתי".
"אני נכנסת הביתה, מקבלת שוק", אומרת עינת. "אני בטרנינג, חוזרת מלבקר את האחיינית שלי, והוא מחכה לי לבוש יפה עם שיר שאני אוהבת ברקע. יורד על ברך עם טבעת".
רועי: "תמיד שווה להגזים...".
הצעת הנישואים הגיעה בתזמון לא אידיאלי. כמה ימים אחריה, הקורונה משתקת את רוב תעשיית האירועים. "כשהבנו שהסגרים ממשיכים חיפשנו פתרון מהיר כי ממש רצינו להתחתן כבר, ואז עיריית הרצליה הודיעה שתושבי העיר זכאים להתחתן במבנה העירייה. כתושב העיר במקור, הסתבר שאני זכאי להטבה הזו. כל מה שנשאר לנו היה לדאוג לקייטרינג ולהזמין אנשים".
"זה היה מושלם מבחינתנו", אומרת עינת. "בשבילו זה פרק ב' אז אין לחץ, ואני אף פעם לא חלמתי על חתונה גדולה. היה יותר חשוב לנו לחגוג את האהבה שלנו עם האנשים הכי קרובים".

5 צפייה בגלריה
עינת ורועי
עינת ורועי
עינת ורועי על גג העירייה. "זה היה אירוע מדהים"
(צילום: זום 18)

רועי:" זה היה אירוע מדהים. אפילו שיתפנו את החתונה בזום. אנשים אמרו שבחתונות של אלף איש אין כזאת אווירה. זה הכול בגלל שמי שהיה שם זה מי שהיה חשוב לו לחגוג איתנו".
רועי ועינת נישאו על גג שער העיר בהרצליה מול 30 מוזמנים, ועוד 300 צופים דרך הזום. אפילו ראש העיר דאג להגיע עם מתנה. משם הם קפצו לירח דבש זריז, שאיכשהו הצליחו לארגן דקה לפני שהמלון נכנס להשבתה.
איך הקשר עם הגרושה והבן שעדיין מתגוררים בחו"ל?
עינת: "הבן של רועי הוא הבן החורג שלי. הוא משפחה לכל דבר".
רועי: "עינת מעורבת בהחלטות בצורה בריאה ומכבדת, ותמיד רוצה לראות את התמונות שגרושתי שולחת. היא דואגת לשמור איתו על קשר ופשוט מקבלת את כל החבילה שמגיעה יחד איתי. כולל את ההורים שלי, שאוהבים אותה כאילו שהיא הבת שלהם".