5 צפייה בגלריה
קוראת בקלפים טארוט תקשור
קוראת בקלפים טארוט תקשור
לא זז בלעדיה. קוראת בקלפים
(צילום: Shutterstock)

שנה לפני שהתגרשתי לא ידעתי האם נותר עוד סיכוי להציל את הקשר, אז עשיתי את מה שידעתי לעשות מצוין - הלכתי לאסטרולוג ידוע. האסטרולוג הציע לי לחכות עד לתאריך ספציפי. "ביום הזה תיפול לך ההחלטה לכאן או לכאן", הוא חזה, וצדק. מאז, מידי פעם ובעיקר בעתות של שברון לב, אני מוצאת עצמי מרימה טלפון למתקשרת רק כדי לשמוע שיהיה בסדר, ואני ממש לא היחידה.
מאיה (שמות המרואיינים שונו כדי לשמור על פרטיותם), גרושה בת 44, אומרת שמזה חמש שנים שהיא לא זזה בלי המתקשרת שלה. "אמא שלי ייעצה לי ללכת אליה כאשר לא ידעתי אם להילחם על הנישואים או לשחרר", היא משתפת.
"מאז, אחת לשנה אני פונה אליה באופן קבוע סביב יום ההולדת שלי לשיחת ריענון. בנוסף, אני פונה אליה בכל פעם שאני מרגישה חסרת אונים או כשאני עומדת לפני מהלך שעלול לשנות לי את החיים באופן קיצוני. מדובר במצבים שבהם אני מוצפת רגשית, עד כדי כך שאני לא יכולה לקבל החלטה הגיונית לבד. לפעמים אני נעזרת בה רק כדי לחזק את מה שהאינטואיציה שלי משדרת".
מה מיוחד בייעוץ שלה?
"יש לה מידע שלא גלוי לי. היא ידעה למשל שלגרוש שלי הייתה מאהבת כשלי לא היה צל של מושג, והיא יודעת לומר לי מתי לוותר על קשר מפני שהוא אבוד, למשל עם גברים שהציגו את עצמם כפרודים והתברר שהם נשואים. אבל מה שגורם לי לחזור אליה הוא שהיא לא טועה אף פעם, בכלום! למרות זאת, אני מודה שלא תמיד הצלחתי להפנים את עצותיה, להתרחק מקשרים אבודים מראש, להרפות ולהמשיך הלאה, אבל לפחות ידעתי שאני לא חיה באשליה. הבחירה הייתה יותר ברורה ומודעת".

"המתקשר החזיק לי את היד בכל תהליך הגירושים"

נטע, גרושה בת ה-38, מספרת שהיא הגיעה לראשונה למי שלימים הפך למתקשר הקבוע שלה, שעה שהייתה בהליכי גירושים. "הכרתי בחור, אבל מאחר שעדיין לא התגרשתי, היססתי מאוד לגביו. חברה המליצה לי להיכנס לקבוצה בפייסבוק בשם 'סודות המגירה'. ברגע שדיברתי עם המתקשר מהקבוצה הרגשתי שהוא מכיר אותי שנים. הוא אמר לי שזה קשר קליל שיקל עליי בהליך הגירושים, וכך היה".
מעניין.
"מאז, בכל פעם כשמתעוררת לי שאלה, אני מעלה אותה בקבוצה או בפרטי. בזמן הגירושים התייעצתי לגבי החלטות טקטיות, כמו האם להילחם עם הגרוש על משמורת או על מזונות. המתקשר ממש החזיק לי את היד לאורך התהליך. היום, בכל פעם שאני מכירה מישהו, אני מתייעצת לגביו כדי לא ליפול שוב".
מה זה נותן לך?
"בעיקר תחושה של גב, שיש מישהו מאחוריי. אני מראה למתקשר תמונה של הבחור, והוא מציע לי אם להמשיך או לא. היה מקרה עם בחור אחד שהוא הורה לי בשום פנים ואופן לא להתחיל איתו קשר רומנטי, מפני שהוא קנאי ואובססיבי. לא הקשבתי לעצתו כי לא רציתי להיות לבד, אבל מהר מאוד אכן התגלתה הקנאות של הבחור. לאחרונה הראיתי לו תמונה של בחור פרוד. הוא הסתכל על העיניים והשפתיים, ואמר לי שהבנאדם מאוד נדיב וטוב, אבל שהוא לא יתגרש בקרוב. עכשיו אני מתלבטת אם להמשיך את הקשר איתו".
מה את עושה כשאת מקבלת תשובה שמאכזבת אותך?
"זו שאלה קשה. אני מתבשלת עם מה שנאמר, ומנסה לראות לאן זה הולך. הרי ברור שלא ניתן לחזות את העתיד".
כל כמה זמן את מתייעצת?
"די הרבה. בכל פעם כשאני בצומת דרכים, גם אם זה בנוגע לעבודה או לימודים. המתקשר משקף לי את מה שאני מרגישה, וזה עוזר לי להחליט. אני לא מרגישה שאני זורקת כסף. זה כמו טיפול פסיכולוגי בשבילי, ואפילו טוב יותר מכל טיפול פסיכולוגי. אני לא צריכה לנבור בעבר כדי להגיע להתמודד ולקבל החלטות".

"הייתי אצלה כל שבועיים כדי לבדוק אם הבחורה תיצור עמי קשר"

גם יואב, גרוש בן 52, מעיד על עצמו שהוא נוהג להיעזר במתקשרים לעיתים קרובות. "בכל פעם כשאני מכיר אישה, לפעמים אפילו רק בשלב ההיכרות בטלפון, אני הולך למישהי שהיא מתקשרת, נומרולוגית ופותחת בקלפים, כדי לשמוע האם היא רואה התאמה ואם יש סיכוי לזוגיות. אני מאוד אוהב את הגישה שלה. היא מלומדת, דייקנית וזמינה", הוא משתף.
באילו מצבים אתה הולך אליה?
"אני הולך אליה בעיקר כשיש לי בעיות, נפילות או תהיות. לפני חצי שנה סיימתי זוגיות ארוכה. מיד אחרי הפרידה, שהגיעה בהפתעה, הייתי אצלה כל שבועיים כדי לראות אם יש סיכוי שהבחורה תיצור קשר. תיארתי לה כל מיני סיטואציות, היא פתחה בקלפים ונתנה לי תשובות, ובעיקר חיזקה אותי שזה היה קשר בעייתי. פעם בכמה שנים אני הולך גם לאסטרולוגים".

5 צפייה בגלריה
"היא פתחה בקלפים ונתנה לי תשובות, ובעיקר חיזקה אותי שזה היה קשר בעייתי"
"היא פתחה בקלפים ונתנה לי תשובות, ובעיקר חיזקה אותי שזה היה קשר בעייתי"
"היא פתחה בקלפים ונתנה לי תשובות, ובעיקר חיזקה אותי שזה היה קשר בעייתי"
(צילום: shutterstock)

מה גרם לך ללכת למתקשרת בפעם הראשונה?
"לפני שהתגרשתי הייתי בקשר עם אישה נשואה. יום אחד היה לנו ריב רציני שבעקבותיו לראשונה התחלתי ללכת למתקשרים. רציתי לדעת אם היא תחזור להיות איתי בקשר. הייתי בתקופה לא פשוטה, גם הנישואים שלי היו לקראת הסוף, וכל שבוע-שבועיים הייתי אצל מישהי אחרת. לא הסתפקתי בתשובות שקיבלתי, ורציתי לדעת אם אקבל תשובות דומות.
"זה הרי לא מדע מדויק, וכשאתה במצב שבו אתה מחפש תשובות, אתה תנסה כל עזרה שיש. אני בוחר את המתקשרים לפי המלצות, והולך למי שאומר לי לבוא לפגישה פעם בתקופה. מבחינתי, זה סימן שהוא לא מנסה לסחוט כספים. לאחרונה פניתי שוב למספר מתקשרים כדי לשמוע מה הולך להיות בעתיד שלי מבחינה זוגית".

"היא הייתה פותחת בקלפים ומרגיעה אותי שעוד יומיים הבחור יתקשר"

אלה סוקולוב, בת 36, מספרת שהיא הייתה בת 15 כשהלכה לראשונה לקוראת בקלפים בתחנה המרכזית של תל-אביב. "אחר כך, בתקופות שבהן הייתי בקשר זוגי, הייתי הולכת למישהי שהייתה צמודה אליי בזמנו, כדי לדבר איתה בכל פעם שהתעוררה אצלי בעיה בזוגיות. היא הייתה פותחת בקלפים ומרגיעה אותי שעוד יומיים הבחור יתקשר, ושאם נפרדנו - נחזור. לחילופין, היא גם הייתה אומרת לי שטוב שנפרדנו, כי הקשר איתו לא היה לטובתי".

5 צפייה בגלריה
אלה
אלה
אלה סוקולוב. "המתקשרת אמרה לי שטוב שנפרדנו"
(צילום: מתן בוגנים)

באיזו תדירות היית מתייעצת?
"הייתי אצל המתקשרות הכי תותחיות ועסקניות שיש, וגם אצל יותר זולות ופחות מוכרות. בשלב מסוים אפילו הפכתי לתלותית בהן ופניתי לגבי כל בעיה שהייתה לי, גם כשהן לא צדקו. זאת לא הייתה רק אני, כל החברות שלי היו בעניין הזה. בשלב מסוים הכרתי אסטרולוגית. היא עשתה לי מפת לידה, דיברה איתי על הילדות שלי, על הקשר עם ההורים ונתנה לי הכוונה ללימודים ולחמש השנים הבאות. היא הקליטה את עצמה, והרבה פעמים בתקופות של לחץ, הייתי חוזרת להקלטה הזאת. מאז הפסקתי ללכת לקוראות בקלפים. נשארתי רק איתה.
"לפעמים, ברגעי בדידות ופחד, הייתי מתקשרת למגידות עתידות מחו"ל. יש שירות כזה גם בארץ, אבל הרוב זה זיוף. על כל עשר את נופלת על מישהי אחת שצודקת. פעם נפלתי על מישהי טובה. היא אמרה לי שלא תהיה לי זוגיות עד גיל 36. היום אני בזוגיות, כך שהיא צדקה מבחינת טווחי הזמנים".
יש הרבה נוכלות בתחום?
"יש הרבה נוכלות. הן מבינות שאת מפתחת אליהן תלות כשאת מתקשרת אליהן פעם בשבוע. היו זמנים שיכולתי ללכת אפילו פעמיים באותו שבוע. ברור שזה מוגזם, זו הוצאה של לפחות 600 שקלים בשבוע. מגדת העתידות הבינה שיש לי בעיית היקשרות לצד השני, ולכן היה לה קל, לפי שאלות מנחות, לדעת באיזה סוג קשר אני נמצאת, ולומר לי דברים. מצד שני, פגשתי גם אנשים טובים שאמרו לי פרטים מהעבר שאף אחד לא יכול היה לדעת. רק ממי שדיברה על כישופים התרחקתי. בזה אני לא מאמינה".

5 צפייה בגלריה
"יש הרבה נוכלות בתחום"
"יש הרבה נוכלות בתחום"
"יש הרבה נוכלות בתחום"
(צילום: shutterstock)

מה גרם לך ללכת אליהן בתדירות כזאת גבוהה?
"לפני כמה שנים, כשהייתי בטיפול פסיכולוגי, הבנתי שהלכתי למתקשרות מפני שהייתה לי ילדות קשה, סבלתי מחרדות נטישה ומחוסר ביטחון עצמי, והייתי תלותית ומדוכאת. הבנתי שלא קיבלתי חום ואהבה, ולכן הלכתי אליהן כדי שהן יאשרו לי את עצמי, ויאמרו לי שאני טובה ומוכשרת. הן אמרו לי את מה שהייתי צריכה לשמוע.
"לדעתי, מישהי מאוזנת ולא חסרת ביטחון מראש לא פונה למגידות עתידות כי היא בטוחה בעצמה, אין לה אובססיה מחשבתית והיא לא מנתחת הכול בלי הפסקה. אבל כשאת לא מאוזנת, את מייצרת לעצמך הרבה דרמות בחיים, בכל תחום. החרדות לא תואמות את המציאות, אבל קשה לך להתמודד איתן. בתקופות בהן סבלתי מחרדות הייתי הולכת המון, ובתקופות שבהן הייתי בטוחה בעצמי ולא הזדקקתי לאישורים מבחוץ, הייתי הולכת הרבה פחות. הכול בראש".
והיום?
"היום אני הרבה פחות דפוקה. לפני שלוש שנים הייתי שולחת אותך לאסטרולוגים, וגם ממליצה לך למי ללכת. אני לא מתחרטת שהלכתי, קיבלתי עצות וביטחון ללמוד, להחזיק דירה, לעבוד במקצוע שלי, וזה באמת קרה. אבל מאז עברתי תהליך. הבנתי שאם אשנה את צורת המחשבה שלי דברים ישתנו, לכן אני כבר לא צריכה אישור מאחרים שיהיה בסדר.
"בזמנו, כשהייתי יוצאת מהפגישה, זה היה ממלא אותי, הייתי עפה על ענן שהכול הולך להסתדר, אבל שבוע אחר כך, אם דברים לא היו מסתדרים כמו שאמרו לי, הייתי נכנסת לדיכאון ורוצה למות. לאחרונה הלכתי שוב בעקבות הקורונה. נכנסתי לחרדות מבחינה תעסוקתית. קיבלתי 'טיים-ליין' ובינתיים הדברים קורים בהתאמה. היום אני באמת מבינה למה אני מייצרת לעצמי דרמות בחיים ומערכות יחסים רעילות. הבנתי שזה קשור לאהבה עצמית. ככל שאת מרגישה יותר טוב עם עצמך, את פחות תלויה באנשים אחרים שאומרים לך את העתיד".
לגמרי נכון, ולצד זאת יש בזה משהו מסקרן מאוד.
"אין ספק שזה מסקרן. התחום הזה מעניין אותי מאוד, ולדעתי הוא הולך להיות אפילו יותר במיינסטרים מבעבר. אני חושבת שכולנו בתקופה מאוד חרדתית, ולכן הנושא צובר יותר תאוצה והתעניינות. אני עוקבת אחר אסטרולוגים, ורואה שמאז פרוץ הקורונה מספר העוקבים שלהם גדל משמעותית. הרבה מהם כותבים על התקופה הנוכחית וחוזים לגביה, כך שאפשר לראות בדיעבד עד כמה הם היו מדויקים. אבל האמת היא שאף אחד לא יודע במאה אחוז, ואני תמיד מפקפקת באלו שבטוחים שהם יודעים הכול".
אז אחרי שאת יודעת את כל זה, למה באמת ללכת?
"תשמעי, זה כמו טיפול, רק בלי שתצטרכי לספר על הבעיות שלך כי המתקשרת כביכול רואה אותן. היא מחזקת אותך ומרעיפה עלייך את האהבה שאת לא יכולה לתת לעצמך. היא תספר לך כמה את מוכשרת כי היא רואה את זה בקלפים, ואז תצאי בהרגשה שאת מוכשרת. טיפול הרבה יותר קשה לדעתי. את צריכה לחפור בבעיות של עצמך.
"כשהולכים למתקשרים לא באמת רוצים להתמודד. את רוצה לשמוע שיהיה בסדר, שאת מוצלחת וחמודה, שתכף תכירי מישהו יותר טוב. לדעתי, במיוחד עבור מי שמתמודדת עם פוסט-טראומה או מערכות יחסים רעילות, אסטרולוגיה יכולה מאוד לעזור. האסטרולוגית הציפה לי דברים שהדחקתי ושלא רציתי להתמודד איתם, וכשהתחלתי טיפול פסיכולוגי זה התחבר לי עם הדברים ששמעתי ממנה. זה עזר לי להיות פחות פצועה מבפנים, ממש כמו טיפול משלים. לפני שנתיים לא הייתי מסוגלת לחשוף את הדברים", חותמת אלה.

"הייתי זקוקה לנבואות האלה, שעוד מעט אתאהב שוב"

"אולי אני טיפוס מוזר, אבל אני מודה שאני מאמינה בכל מיני דברים מיסטיים. זה נובע גם מהאווירה שספגתי בבית. אמא שלי מאוד מאמינה בתקשור. אני זוכרת את הסיפורים ששמעתי בתור ילדה, על כך שכרווקה בת 25 היא הלכה למישהי שפתחה לה בקלפים וניבאה לה דברים שהתגשמו", מספרת אינה בת ה-42. "אני מאמינה שפנייה לתקשור היא סוג של תחליף לאמונה. יש משפט סובייטי מאוד מפורסם, לפיו 'האמונה היא אופיום להמונים'. מתקשר יכול לתת לך תחושה שיש לו כוחות-על. הוא גורם לך לסמוך עליו ועל היכולת שלו לסייע לך".

5 צפייה בגלריה
"פנייה לתקשור היא תחליף לאמונה"
"פנייה לתקשור היא תחליף לאמונה"
"פנייה לתקשור היא תחליף לאמונה"
(צילום: shutterstock)

מה גרם לך לפנות לתקשור?
"זמן מה אחרי שהתגרשתי, התחלתי להרגיש לחץ מזה שאני לבד. הרגשתי שכאישה שלא מוצאת זוגיות, משהו פגום בי, שאני כנראה לא מספיק טובה אם אף אחד לא רוצה אותי. שמעתי את השעון מתקתק, נחרדתי שככל שאני מתבגרת כבר לא אהיה מושכת, ורק קיוויתי שמישהו ירצה אותי כבר. השילוב הזה של לחץ ופחד הפך אותי למתוסכלת, סבלתי והביטחון העצמי שלי ירד מתחת לקו התחתון.
"יום אחד שוטטתי בפייסבוק ונתקלתי במישהי שמייעצת באמצעות קלפי טארוט. יצרתי איתה קשר, זה היה נראה רציני, ובדיוק היה לה מבצע - 300 שקלים בלבד לשיחת ייעוץ. היא שאלה אותי על תאריכי הלידה שלי ושל הגברים שהכרתי, וקבענו שיחת ייעוץ. התקשרה אליי אישה שללא ספק יש לה כריזמה ויכולת השפעה, היא מסרה לי ניתוח אישיות שדיבר אליי בגלל האמונה מהבית והמצב נפשי הירוד שהייתי בו. הייתי נואשת וזקוקה למישהו שירים אותי. התמכרתי".
למה?
"הייתי זקוקה לנבואות האלה, שהנה, עוד מעט זה קורה. היא הסבירה לי למה נכשלתי עם הגברים האחרים, ותמיד נתנה תקווה. בהמשך, היא הייתה שולחת לי הודעות וואטסאפ מתעניינות, ממש שימור לקוחות במיטבו. מרוב שרציתי להאמין, לכאורה חלק ממה שהיא אמרה גם הסתדר לי עם המציאות. למשל, באחת הפעמים היא הזהירה אותי מהיריון בעוד חצי שנה. צחקתי, הרי לא היה לי אז עם מי להיכנס למיטה. אחרי כמה חודשים היה לי סטוץ, לא השתמשנו בקונדום, ומיד נזכרתי בנבואה שלה.
"יש לי שלוש חברות, שתיים גרושות ואחת נשואה עם ילדים שמאוהבת בקולגה שלה. כולנו נשים נורמטיביות ומשכילות, וכולנו הלכנו לרחל שמקבלת לקוחות באיזה שיכון. כולנו שילמנו לה כדי שתקרא לנו בקפה ותסיר עין רעה. אולי זה עצוב ומגוחך, אבל גם אמיתי וכנה. הצורך באהבה לא נגמר לעולם, ואנחנו נשלם גם את מאה השקלים האחרונים שלנו רק כדי שמישהו ייתן לנו תקווה".