דגלי הגאווה שנפרסו ברחבי תל-אביב–יפו נראים השנה מעט שונה: פס הצבע הצהוב הורחב באופן משמעותי – לאות הזדהות עם החטופים והחטופות בעזה ועם משפחותיהם. "לפני חודש נפגשנו עם העירייה תחת ההבנה שאי-אפשר להתעלם מהמציאות ולחגוג כמו בכל שנה", מספר נדב רודאיף, פעיל בקהילת הלהט"ב ובנו של ליאור רודאיף ז"ל, שנרצח וגופתו נחטפה לעזה.
"לאור המצב הוחלט שמצעד ססגוני לא יהיה, אבל כן נקיים עצרת שתחגוג את הגאווה ותדבר על התקווה. גם בדגל, הפס הצהוב מורחב וזה צבע של אור ותקווה. הקהילה הגאה נאבקת על הדברים הבסיסיים ביותר: הזכויות המגיעות לנו כבני אדם. גם המאבק על החטופים הוא מאבק על אנושיות. אלה דברים שהולכים יחד בצורה הכי טבעית שיש".
2 צפייה בגלריה
דגל הגאווה 2024
דגל הגאווה 2024
על הקהילה הגאה להתגייס למאבק להחזרת החטופים. טל לוי (ימין) ונדב רודאיף
(צילום: שאול גולן)

2 צפייה בגלריה
דגל הגאווה 2024
דגל הגאווה 2024
דגל הגאווה 2024
(צילום: שאול גולן)
גם טל לוי נאבק שנים על זכויותיו כחבר בקהילה הגאה, ובשמונת החודשים האחרונים גם על החזרתו של אחיו החטוף, אור לוי. "אין עתיד טוב בלי החטופים", הוא אומר. "אם אנחנו מדברים על לבנות חברה אנושית שמייחסת חשיבות לחיי אדם – אין דרך לעשות את זה בלי לשחרר אותם. הקהילה הגאה לא מספיק נוכחת במאבק להשבת החטופים. הייתי רוצה שאנשי הקהילה שלי יהיו יותר מחוברים למאבק ויתמכו בו בעוצמה".
רודאיף: "הקהילה הגאה היא קהילה אקטיביסטית שמבקשת להיות חופשייה. בעצרת תהיה הזדמנות לקחת את הקהל הזה, שלא מצא עד היום את הדרך להתחבר למאבק שלנו, ולרתום אותו למטרה החשובה"
נדב מוסיף: "הזכות להיות חופשיים בארצנו נלקחה מ-125 חטופים וחטופות. למעשה, גם מאלה שחזרו, ומהמשפחות של כולם. בסופו של יום, הקהילה הגאה היא קהילה אקטיביסטית שמבקשת להיות חופשייה. בעצרת תהיה הזדמנות לקחת את הקהל הזה, שלא מצא עד היום את הדרך להתחבר למאבק שלנו, ולרתום אותו למטרה החשובה".
עצרת הגאווה והתקווה תתקיים ביום חמישי, 6 ביוני, בגן צ'ארלס קלור בתל אביב. האירוע ייערך בשיתוף מטה משפחות החטופים. ראש העירייה רון חולדאי, הסביר כי "דגל הגאווה הוא סמל של חירות. השנה את החירות אנו דורשים גם לחטופות ולחטופים שנמצאים בשבי חמאס, 125 בנינו ובנותינו. מעגל השכול הולך ומתרחב מדי יום, אנו נמצאים באחת מתקופותיה הקשות של ישראל, כואבים את כאבה של המדינה כולה, ובמקביל לא מפסיקים לרגע את המאבק למען שוויון וחירות – לכולם ולכולן".
פורסם לראשונה: 00:00, 29.05.24