3 צפייה בגלריה
אישה מחזיקה לפטופ
אישה מחזיקה לפטופ
באתי להוסיף אותו וגיליתי שכבר שכבנו
(צילום: Shutterstock)

קשה לזכור זאת בשנה שבה בעיקר חששנו ממפגש עם האחר ונוזלי גופו, אבל עד לא מזמן רבים מאיתנו עשו סקס. הרבה סקס, ועם לא מעט אנשים. האם כולנו זוכרים כל מפגש מיני שקיימנו אי פעם, בשירותים של כל מועדון, אחרי כל לילה רווי אלכוהול?
השאלה הזאת נשאלה לאחרונה גם ברשת החברתית טיקטוק. "אתם רוצים להגיד לי שאתם זוכרים כל בן אדם שאי פעם שכבתם איתו?", שאל אחד הגולשים וזכה לאלפי תגובות. אחת הגולשות כתבה לו, "מה פתאום. יש לי אקסל", ואף חלקה עם הגולשים בדיוק מה הוא כולל: שם הפרטנר, מוצא, וניקוד של 1-10 בקטגוריות הבאות: מראה, שכל, כישורי נישוק, ומידת הצלחתו בשורה ארוכה ומפורטת של אקטים מיניים (אוראלי, וגינלי, אנאלי, משחק מקדים).
מסתבר שהגולשת הפדנטית לא המציאה דבר. ישראלים וישראליות רבים בוחרים גם הם לתעד בקפידה את המגע המיני אותו הם מקיימים. מי שמעידים על עצמם כחובבי דאטה עושים זאת בטבלאות מרובות נתונים, במחברות אישיות, ויש אפילו ישראלית שמסכמת כל סטוץ בכתיבת חמשיר על הבחור שבילה איתה את הלילה.

"בהתחלה האקסל הצחיק אותי, עד שזה התחיל להיות עצוב"

עבור אמיר, גיי בן 28 מתל אביב, הרישום התחיל בטבלת אקסל מפורטת, אותה הכין בסמוך לפרידה רצינית שעבר. "לפני כמה שנים סיימתי קשר שהיה משמעותי עבורי. ישבתי עם חברים וצחקנו על האם אנחנו זוכרים את כל האנשים שאי פעם שכבנו איתם. הייתה לי איזושהי רשימה בראש, אבל בתור בן אדם שמאוד אוהב נתונים, החלטתי שאני פותח טבלת אקסל", הוא מספר.
"הטבלה כללה את השם של מי שהייתי איתו, האם הוא צעיר או מבוגר ממני, מה הגובה שלו ביחס אליי, גודל איבר המין, המוצא שלו, האם זה היה סטוץ או לא, ופירוט המקום שבו הכרנו. לא כתבתי איך היה, בעיקר בגלל שעם חלקם נפגשתי יותר מפעם אחת".

3 צפייה בגלריה
אקסל
אקסל
"בתור בן אדם שמאוד אוהב נתונים, החלטתי שאני פותח טבלת אקסל"
(צילום: Shutterstock)

אמיר ניהל את האקסל המפורט במשך שנתיים, בתקופה בה היה בין שתי מערכות יחסים רציניות. "בהתחלה השלמתי רטרואקטיבית את כל מי ששכבתי איתו עד אז, ומשם הוספתי כל סקס נוסף שהיה לי. כשניהלתי את האקסל זה בעיקר הצחיק אותי, עד שזה התחיל להרגיש לי טיפה עצוב".
למה עצוב?
"עצוב כי המספרים התחילו להלחיץ אותי, כמות האנשים שהתווספה פתאום לרשימה. היום אני מבין שזאת תחושה שהגיעה מהומופוביה מופנמת – מין פחד להיות קלישאה של הומו שרק מזדיין עם אנשים. היה בטבלה גם משהו מרחיק – אנשים הופכים להיות נתונים. הציק לי שאני מזקק אנשים לטבלה".
לבסוף, הוא החליט להפסיק את הרישום. "הבנתי שאני עם יותר מדי אנשים, והטבלה שיקפה את זה בצורה הכי טובה. כשראיתי שאני עמוק בתוך העשרות, עוקף את ה-50 פרטנרים בפרק זמן לא ארוך, הפסקתי".
היום אתה מצטער על הטבלה הזאת?
"בדיעבד, אני מבין שעשיתי את הרישום הזה כי אני נורא אוהב להסתכל על דאטה. זה חלק גדול ממה שאני עושה במקצוע שלי, וחשבתי שלאסוף דאטה מהחיים שלי יהיה הכי מגניב בעולם. אבל בתקופה ההיא לא הייתי במקום טוב בחיים שלי, והטבלה פשוט הייתה תמונת מראה שחשפה בפניי שאני הופך להיות האדם הזה שלא רציתי להיות. לא כל כך הפריע לי שאני עושה סטוצים, כמו שהפריע לי לחשוב שרק לזה אני מסוגל, רק לסקס קז'ואלי. והפסקתי".

"הבנתי שאני לא בשליטה. חשבתי שאולי הטבלה תעזור"

גם רונה, ביסקסואלית בת 25 מתל אביב, החליטה לתעד את יחסי המין שלה בקביעות. "בהתחלה הייתה לי רשימת בטלפון של כל מי ששכבתי איתו. אני חושבת שזה משהו שיש ללא מעט אנשים. בסוף 2019 הרגשתי שזה לא טוב מספיק, ויצרתי אקסל שמלווה אותי עד היום.
"עברתי מרשימה לאקסל כי זה בטוח יותר וכי אני מתעסקת עם המון אקסלים ונתונים, וידעתי שזאת הדרך הטובה ביותר לשמור מידע. אני פשוט אוהבת אקסל. זה ממש מאפיין אותי בתחומים אחרים בחיים, איסוף נתונים ומיפוי. אני מתה על זה. אם אני אוספת נתונים על משהו, אני אוהבת שזה פרוס בצורה הכי נוחה שאפשר", היא מספרת בחיוך.
"בהתחלה המטרה שלי הייתה להרכיב רשימה כדי לזכור קצת יותר טוב, ואולי גם להבין יותר את המפגשים האלה", מוסיפה רונה. "יש לי תמונה יחסית טובה בראש של הדברים שאני עושה בכל תחום בחיים – עבודה, לימודים, חברים. פתאום עצרתי והבנתי שפה אני לא בשליטה, שאני לא מבינה את התחום הזה. חשבתי שאולי הטבלה תעזור".
הטבלה של רונה כוללת פרטים רבים: שם הפרטנר, תקופה, מאיפה הכירו. אבל החלק החשוב ביותר מגיע רק אחרי: עמודות רבות המפרטות אקטים מיניים שונים: ירידה לה, ירידה לפרטנר, חדירה, ועוד. "כל פרטנר מקבל שורה, וכל אקט מיני שקיימנו מסומן בטבלה. זאת הדרך שלי לזכור מה עשיתי ועם מי. בגלל שרוב האנשים ברשימה הם לא סטוצים חד-פעמיים, להרבה מהם יש סימון על לא מעט אקטים, תלוי בבן אדם ועד כמה הוא הרפתקן".

3 צפייה בגלריה
סקס בחיק הטבע
סקס בחיק הטבע
ההרפתקנים מקבלים ציון יותר גבוה. סקס בחיק הטבע
(צילום: Shutterstock)

רונה מודה שהיא לא מתעדת בטבלה עד כמה החוויה המינית הייתה טובה עבורה, אלא משתמשת בה יותר כדרך לזכור חוויות שקרו לפני שנים ארוכות. "האקסל הוא לא הדרך שלי לזכור פעמים ספציפיות, אלא לתיעוד של כל מה שקרה. יש לי יומן שבו אני כותבת חוויות ספציפיות, רומנטיות וכאלה שהן משמעותיות עבורי. זה לא לאקסל".
מישהו מהפרטנרים בטבלה מודע לקיומה?
"ממש לא. לא סיפרתי לאף פרטנר, זה ממש לא עניינם. אפילו לחברות לא סיפרתי. זה משהו שהוא נטו בשבילי. הרבה אנשים לא היו מבינים את זה לדעתי, בגלל הדגש הכמותי שיש סביב מין, כמה עשית ועם מי עשית. אבל זה לא מה שמעניין אותי. אני לא עושה את זה בשביל להשוויץ במה עשיתי בפני אחרים. אם באיזשהו שלב אני אהיה עם מישהו או מישהי שמתלהבים מהרעיון של איסוף דאטה ולא מההשלכות החברתיות, אולי אספר להם, אבל אני לא חושבת שיצא לי לדבר עם מישהו כזה", מסכמת רונה בצחוק.

ספר הבנים של מורן

בעוד חובבי הנתונים בחרו לכמת אורגזמות וירידות לתוך טבלה, מורן, סטרייטית בת 27 מהדרום, בחרה בדרך יצירתית הרבה יותר. "יש לי מחברת שחורה, קטנה וסודית, שבעמוד הראשון שלה כתוב 'ספר הבנים'. אחרי כל בחור שאני מכירה, אני כותבת חמשיר שמתאר את הסיטואציה, את האדם ואת הרגשות שלי. חלקם מצחיקים ושנונים, אחרים כואבים וקורעי לב".
את החמשירים מורן כותבת מזה שנים. "כשנכנסתי יותר לעולם של האינטימיות והסקס, הבנתי שזה משהו שהוא משמעותי בשבילי ושאני לא רוצה לשכוח את זה. הבנתי שזה מתחיל להתרבות, הגברים שאני איתם, וגם הבנתי שאני מתחילה לשכוח עם מי הייתי - ולא רציתי לשכוח, אז החלטתי לתעד אותם דרך חמשירים".
כך, למשל, השלישייה שעשתה מורן עם שני גברים שהכירה בטיול, זכתה לחמשיר הבא:
"מסגרת שמעודדת מגע
גם אם בהם בחיים האמיתיים לא אגע
מתוכי השתחררה לה נחשה פתלתלה
שאת ההזדמנות ניצלה ושלישייה במי הכינרת עשתה!
שני אדומי לחיים כחושים ומתחשבים
זה היה מדליק, אבל גם קצת מגעיל"

מאהב נוסף, שלא האריך ימים, תועד בחמשיר אחר:
"מפגשים בודדים
יש לך ריח מוזר
שילוב של גוליית ודב פנדה
העולם אכזר
ואתה אגרסיבי
חזק עד מאוד
ימני קיצוני
זה לא יעבוד"

איזה צורך ממלאת עבורך המחברת הזאת?
"המחברת מאפשרת לי לשמור על החוויות האלה שלא ילכו לאיבוד. יש בזה גם את ההומור שלי. יש שם דברים מצחיקים. למשל, אם שכבתי עם גבר שלא היה משמעותי מבחינתי, אני אכתוב עליו חמשיר מצחיק. לעומת זאת, אם מדובר בגבר שהיו לי ציפיות גבוהות ממנו – אני אכתוב שיר עצוב, והכתיבה תיתן לי פורקן".

לחמשיר כזה זכה מאהב ממנו חוותה מורן אכזבה מרה:
"את ליבך כואב לכתוב כאן במחברת
כי זה אומר ודאי שהלכת
שכבר יש לך אחרת
אחרי שנה של סטוצים חסרי משמעות
הצפת את לבי בגאות
התאהבנו מול הלבנה והשיח
בינינו היה נהדר
ואחרי כמה ימים
כצפוי
לך זה עבר"

"היום המחברת כבר הפכה להרגל, משהו שאני מתעדת בו כל מין שאני עושה", היא מעידה. "היו רגעים שהתחלתי בהם אינטראקציה שידעתי שהיא לא משמעותית עבורי, וכבר התחלתי לכתוב את השיר בראש תוך כדי, לאסוף רגעים זוהרים שידעתי שאני אכניס לחמשירים. בסוף יהיה לי שיר על כולם, גם על מי שיהפוך למערכת יחסים".
"אגב", היא מוסיפה, "אם קשר מתארך מעבר למה שציפיתי, אני מעדכנת את הדף ורושמת שם את החודשים, כותבת למשל מאי-יולי ולא רק מאי. דווקא עכשיו אני שקטה יותר, פחות ממהרת לשכב, אבל למחברת כבר יש אופי משל עצמה – אם אני עם מישהו אני חייבת לכתוב עליו, אפילו אם זה לא מוצא חן בעיניי".
הפרטנרים יודעים?
"בהתחלה זה היה סודי, אחר כך התחלתי לספר לחברות כי אהבתי את השירים. יש לי אפילו חברה שגם עשתה ספר בנים אחרי ספר הבנים שלי, גם הוא מאוד מוצלח ומצחיק. לאחרונה התחלתי לספר על זה לכל מיני אנשים ולהקריא להם את זה. יש שם חוויות שונות – שלישייה, התנסויות עם נשים, חוויות עם אנשים מחו"ל. זה ממש מרגיש כמו המאגר שלי.
"יש לי אפילו פנטזיה שאם אני אמות במפתיע, ייקחו את המחברת ויחלקו את האנשים לכל מי שזה כתוב עליהם. גם ערב הקראה של החמשירים – זה משהו שברור לי שיקרה מתישהו. אני אשמח להקריא את השירים האלה. שלחתי שיר לחבר אחר שכתבתי עליו משהו ממש יפה, והוא התרגש. אבל זה גם היה פשוט כי לא כתבתי עליו דברים רעים, וגם לא היה מעורב בזה רגש של החמצה או כאב".
מהו החמשיר האהוב עלייך?
"אני חושבת שאחד מהחמשירים ההומוריסטיים, משהו שמצחיק אותי והולך כך:
"זה פשוט שלא נגעו בי
כבר כמה חודשים
ודי שכחתי כבר איך זה יחסים מיניים
תחילה אמרתי "לא איכנע, אהיה איתנה"
אבל אז שחררתי
והוא ירד לי במתנה!".