1 צפייה בגלריה
אם אנחנו גם ככה בבידוד, ויברטור הוא אחלה דרך להעביר את הזמן
אם אנחנו גם ככה בבידוד, ויברטור הוא אחלה דרך להעביר את הזמן
אם אנחנו גם ככה בבידוד, ויברטור הוא אחלה דרך להעביר את הזמן
(צילום: shutterstock)

בזמן שרובנו חרדים לא רק לבריאות שלנו ושל הסובבים אותנו, אלא גם לגורל הפרנסה שלנו, ישנם ברי מזל הזוכים לרווחים כלכליים. אני לא מדברת רק על משווקי המסכות, האלכוג'ל ונייר הטואלט, למרות שגם הם, כמובן. ענף נוסף שזוכה דווקא כעת לפריחה ושגשוג, באופן מפתיע או שלא, הוא ענף צעצועי המין. מסתבר שמכירות צעצועי ואביזרי המין עלו באופן דרסטי בחודשים האחרונים, והן גבוהות במיוחד במדינות שבהן התפשטות הקורונה היא נרחבת.
עוד בנושא:
כך, לדוגמה, מותג צעצועי המין הוותיק 'וומנייזר' מדווח על מכירות הגבוהות ב-50% מהתחזית עבור החודשים ינואר עד מרץ. באיטליה מוכת הקורונה, הנתונה בסגר, רכישות צעצועי המין עלו ב-71% על התחזית הצפויה, בארה"ב הן עלו ב-75%, בצרפת ב-40% ובקנדה בלא פחות מ-135% מעבר למצופה.

צפו: ביקרנו בכנס תעשיית צעצועי המין בגרמניה
(צילום: לורי שטטמאור)
להשוואה, באנגליה, בה המדיניות עד לפני מספר ימים הייתה כזו של המשכת השגרה (יחסית למדינות אחרות בהן התפשט הנגיף במהירה) מכירות הוויברטורים עלו רק ב-13%. למרות זאת, יש לציין שבימים האחרונים מגיעים דיווחים על מחסור בקונדומים בממלכה הבריטית, כך שיש להניח שגם הם כבר מתכוננים לאהבה בימי קורונה, וזאת באמצעות רכישת מוצר צריכה מהנה יותר מנייר טואלט.

דרכים מעגנות יותר להעביר את הזמן

השפעתו המעוררת של הנגיף על חיי המין עשויה להיראות מפתיעה, עד שנזכרים כי מאז ומתמיד השפיעו מצבים משבר קולקטיביים על תאוות הסקס שלנו בכזאת צורה. המפורסם בהם הוא כמובן גל ה"בייבי-בום" שלאחר מלחמת העולם השנייה. מעבר לכך, כשרבים מאיתנו אינם עובדים כרגע וממעטים ככל הניתן ביציאה מהבית, אין לנו ברירה אלא למצוא דרכים יצירתיות להעברת הזמן.
"ידוע לנו שזמן הוא גורם חיוני בכל הקשור למיניות", אומרת ג'והנה ריף מ'וומנייזר'. "בשל הבילוי הממושך בבית, בין אם לבד או עם בן הזוג, אנשים מתנסים בדרכים חדשות לניצול מהנה ככל האפשר של זמנם".
לפיכך, יש מי שקוראים ספרים ורואים טלוויזיה, ויש מי שנוקטים בעבודת כפיים בין כותלי ביתם. למרות זאת, לנו, בניגוד לדור של מלחמת העולם השנייה, יש נטפליקס, כך שלא הייתי ממהרת לצאת בהכרזה על בואו הצפוי של דור ה"בייבי-בום" הבא. עם זאת, האחראים לעלייה במכירות צעצועי המין אינם דווקא המצויים בזוגיות אלא אלו מאיתנו שהם רווקים. השונה במצב הנוכחי ממצב של מלחמה, הוא הדרישה מכולנו לשמור על ריחוק חברתי, שאינו מיטיב במיוחד עם אלו שאין להם בהישג יד חבר או חברה צמודה.
דייטינג וקורונה פחות הולכים יד ביד, בטח לא כשעלינו לשמור על מרחק של שני מטרים לפחות האחד מהשני. זאת הסיבה שבניגוד לזוגות, הדרך היחידה של רווקים לחוות עונג מיני בשעה זו של בידוד הגנתי וריחוק חברתי היא באופן עצמאי, או – לשמחתם של יצרני צעצועי המין – דרך שימוש באמצעים טכנולוגיים (אך כאלו שלפחות לא יעקבו אחריהם).
יצרני צעצועי המין, מצדם, זיהו את הפוטנציאל הגלום בתקופה המשוגעת הזאת שנחתה עלינו. כך למשל יצאה יצרנית הוויברטורים הקנדית Bellesa vibrators ביוזמה שיווקית ההולמת את המצב: הם שולחים אלפי ויברטורים בחינם לתושבות צפון אמריקה כדי לעודד אותן להישאר מסופקות בביתן.
ולסיכום, בין אם אתם רווקים או בזוגיות, משתמשים בצעצועי מין או שלא, לכולנו צפויה עתה תקופה ממושכת בבית. בואו ננסה לעבור אותה על הצד הטוב ביותר, ואם אפשר גם להתענג מעט על הדרך, אז למה לא?