2 צפייה בגלריה
זוג סקסי משדר תשוקה
זוג סקסי משדר תשוקה
מממ את מריחה מדהים
(צילום: Shutterstock)

נשים רבות עדיין משתדלות להסתיר מפני גברים את העובדה שהן מעוניינות בהם באופן מיני. בין אם מפחד שמא יאבדו בהן עניין, חשש מפני סטריאוטיפים ותיוגים לא מחמיאים, או פשוט משום שכך חונכנו. אולם את השקר הזה יכולים להריח גברים ממרחקים, ולא רק אותו.
מחקר חדש מצא שגברים מסוגלים לזהות עוררות מינית אצל נשים באמצעות חוש הריח בלבד, ואף להגיב אליו בהתאם. כן, מסתבר שלמרות שבני האדם אוהבים לחשוב על עצמם כיצורים תבוניים, בסופו של דבר רב המשותף בינינו לבין הקופים.
המחקר, שפורסם בכתב העת Archives of Sexual Behavior, מצא שריח הזיעה של האישה הוא שמסגיר את היותה מגורה. הוא בוצע על ידי ארנולד וייסמן מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת קנט שבאנגליה, כחלק מסדרת מחקרים שחקרה את נושא הריח. מחקרים קודמים שערך הראו שאנשים יכולים לזהות רגשות כמו פחד ועצב באמצעות חוש הריח. כעת ביקש וייסמן לבדוק האם הם יכולים לזהות גם עוררות מינית.

2 צפייה בגלריה
את בעוררות מינית כרגע, מאמי?
את בעוררות מינית כרגע, מאמי?
את בעוררות מינית כרגע, מאמי?
(shutterstock)
המחקר הנוכחי כלל שלושה ניסויים נפרדים, במהלכם התבקשו גברים להריח דוגמיות זיעה שנלקחו מנשים בעת שהן נמצאו במצב של עוררות מינית ובעת שלא חוו עוררות מינית. לאחר מכן הם התבקשו לדרג את הניחוח על פי מידת האטרקטיביות שלו. בניסוי הראשון שימשו 11 סטודנטיות הטרוסקסואליות כ"תורמות זיעה". הן קיבלו הנחיות שלא לעשן, לא לשתות אלכוהול ולא לאכול אוכל חריף או שום, לא להשתמש בדיאודורנט או בבושם, וכן לא לבצע פעילות מינית 48 שעות לפני הניסוי.
החוקרים הדביקו פדים העשויים מצמר גפן אל בתי השחי שלהן, וביקשו מהן לרכוב על אופני כושר במשך שלוש דקות בעצימות גבוהה. לאחר מכן הושיבו אותן מול מסך המחשב והן צפו במשך 20 דקות בסרט ארוטי בעל סצנות מין מפורשות. בתום הצפייה בסרט התבקשו תורמות הזיעה המשולהבות לענות על מספר שאלות לגבי העוררות המינית שחשו בעת הצפייה. לאחר מכן הסירו החוקרים את הפדים, הכניסו אותם לשקיות אטומות ואחסנו אותם במקרר, כי מה לא עושים בשם המדע?
אך כאן לא נסתיים חלקן של הנשים. על מנת לבדוק שהסרט אכן השפיע על העוררות המינית שלהן, בוצע הניסוי בפעם השנייה. אלא שהפעם, למרבה אכזבתן, במקום סרט ארוטי חיכה להן סרט על בניית גשרים. כמצופה, דיווחו הנשים על עוררות מינית גבוהה יותר בעת הצפייה בסרט הארוטי לעומת הסרט העוסק בבניית גשרים. את הפדים המיוזעים הללו התבקשו להריח 24 סטודנטים הטרוסקסואליים מסכנים, שבסך הכל היו צריכים נקודות קרדיט ללימודים.
על הנחקרים הוטל לדרג כל דוגמית של ריח ולספר עד כמה היא נעימה, וכן עד כמה היא סקסית בעיניהם, כאשר השקלול של שני המדדים הללו יצר את מדד האטרקטיביות של הריח. השערת החוקר הייתה שגברים ידרגו את ריח הזיעה שהופרשה בעת עוררות מינית כאטרקטיבי יותר מריח הזיעה שהופרשה בעת שהנשים לא היו מגורות מינית. ואכן, השערה זאת אוששה - ריח של נשים בזמן עוררות מינית נתפס כאטרקטיבי יותר.

"גברים רגישים לעוררות מינית מצד נשים"

הניסוי השני כלל 32 נחקרים, חזר על מהלך המחקר של הניסוי הראשון, ובנוסף גם ביקש לבחון האם חשיפה לריח של נשים שחוו עוררות מינית משפיעה על עוררות מינית של גברים. על כן, לאחר כל דגימה נשאלו הנחקרים באיזו מידה הם חשים עוררות מינית. בדומה לניסוי הראשון הנחקרים דירגו את דוגמיות הריח שנלקחו מנשים בעת עוררות מינית כאטרקטיביים יותר מדוגמיות הריח שנלקחו מנשים בעת שלא היו מגורות. בנוסף, הם דיווחו על עוררות מינית גבוהה יותר לאחר החשיפה לריחות של הנשים שצפו בסרט הארוטי בהשוואה לריחות של הנשים שצפו בסרט המשעמם.
לצורך הניסוי השלישי גויסו שש נשים נוספות. מלבד הסרט הארוטי, הן התבקשו לצפות בסצנת ריקוד של חשפן מהסרט "מג'יק מייק", לקרוא חלק מהספר "חמישים גוונים של אפור" ולצפות ב-20 תמונות פורנוגרפיות. די לוהט, לא? אך אל דאגה, אותן נשים לא באמת היו בנות מזל, שכן הן התבקשו לאחר מכן לצפות בסרט על בניית גשרים, לצפות בגבר ואישה היוצאים במחולות לא סקסיים בעליל, לקרוא סיפור על תפירה ולהתבונן ב-20 תמונות של ציפורים טרופיות. חוויה!
השערת החוקר הפעם התבססה על כך שהגברת העוררות המינית מגבירה גם מוטיבציה מינית, ולכן משפיעה גם על המחשבות והתנהגות הנחקר. כך למשל, ובאופן לא מפתיע, עוררות מינית בקרב גברים גורמת להם למוטיבציה גבוהה יותר לצאת עם אותן נשים לדייט. על כן בדק הניסוי השלישי אם חשיפה לריחות של נשים תחת עוררות מינית תגביר את העניין של הגברים באותן נשים.
קבוצת המרחרחים הפעם כללה 35 גברים. בניסוי זה הם התבוננו בתמונות של נשים שונות, כאשר מחציתן היו לבושות בצורה חשופה ובפוזה פרובוקטיבית, ומחציתן בצורה ניטרלית. נמצא שכאשר הנחקרים נחשפו לדוגמיות הריח שנלקחו מנשים בעת עוררות מינית, הם בילו זמן רב יותר בצפייה בתמונות של הנשים החשופות, לעומת פרק הזמן שבו צפו בתמונות הללו לאחר החשיפה לריח הניטרלי. כלומר, שהמוטיבציה המינית של אותם גברים עלתה.
"המחקרים מציעים שגברים רגישים לסימנים של עוררות מינית מצד נשים", מסכם החוקר, ומוסיף כי "סימנים אלה לעניין מיני מצד הנשים יכולים לייצר בקרב גברים עוררות מינית ומוטיבציה מינית". כך שאם את רוצה שגבר יהיה מעוניין בך אינך זקוקה לעשות הרבה בכדי להרשימו. על פי ממצאי המחקר, כל שאת צריכה הוא להיות מעוניינת בו.