"סקס אפיל" הוא פודקאסט המיניות של ynet יחסים, בהנחיית לורי שטטמאור, עורכת הערוץ. מדי שבוע נדבר עם מומחית אחרת מעולמות הסקס, היחסים והמיניות. מוזמנים ומוזמנות להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס ובכל מקום אחר שבו אתם נוהגים ונוהגות להאזין לפודקאסטים שלכם.
פספסתם את הפרק הקודם על דימוי גוף בקהילה הגאה? תוכלו להאזין לו כאן. מוזמנות ומוזמנים לקהילה שפתחנו בפייסבוק - "סקס אפיל - הקבוצה לדיונים", ואם בא לכם לפרגן - נשמח מאוד אם תדרגו אותנו בחמישה כוכבים באפליקציות השונות.

1 צפייה בגלריה
סיון לוטן
סיון לוטן
סיון לוטן
(צילום: תמר שמש)

והפעם: אם המילים "פורנו פמיניסטי" נשמעות לכם מוזר, אתם ודאי לא לבד, אולם הפורנוגרפיה הפמיניסטית חיה ובועטת, והולכת איתנו מאז שנות ה-80 של המאה הקודמת. ראשיתה כשחוקרות פמיניסטיות באקדמיה הקימו את העמדה האנטי-אנטי פורנוגרפית, שידועה גם כתנועת ה"סקס פוזיטיב".
המצדדות בעמדה זאת רואות את השחרור המיני של הנשים כיעד פמיניסטי בפני עצמו, ובמקום לבטל לחלוטין את הפורנוגרפיה, הן שואפות להגיב לדימויים הדומיננטיים בתעשייה באמצעות דימויים אלטרנטיביים, שמערערים על ההגדרות המקובלות ומרחיבים את הנורמות ואת השיח המיני והמגדרי.
בפרק מספר 58 של "סקס אפיל" אירחנו את סיון לוטן, עובדת סוציאלית, אחראית על החינוך למיניות מיטיבה בחברת "סייף סקול", מרצה בחינוך למיניות ב"דלת פתוחה", ויוצרת הפודקאסט "שיט של אחרים", שכבר התארחה אצלנו בפרק משיק שעסק באופן שבו תרבות הפורנו משפיעה ומעצבת את בני הנוער של ימינו.
הפעם סיון סיפרה לנו כיצד נולד בכלל הזרם האנטי-אנטי פורנוגרפי, מי הן היוצרות המובילות בפורנו הפמיניסטי והחתרני הזה, באילו אופנים פורנו פמיניסטי נבדל מהפורנו הרגיל והנפוץ, ולמה יוצרות פורנו פמיניסטי מתעקשות לחייב את הצופות בו לפתוח את הכיס ולשלם על הצפייה.
במהלך הפרק סיון מזכירה מספר אתרים ויוצרות, ביניהן אריקה לאסט (שגם התראיינה בעבר ל-ynet יחסים), סינדי גלופ, פסטיבל HUMP ופסטיבל פורני-דייז, לפורנוגרפיה אינדית. האזנה נעימה!