סקס אפיל
דוגי, בוקרת וכפיות: טיפים לתנוחות הסקס המוכרות | #118
31:01
(האזינו לפרק החדש של "סקס אפיל" על איך למקסם את העונג מתנוחות הסקס המפורסמות)
סקס אפיל הוא פודקאסט המיניות של ynet יחסים, בהנחיית לורי שטטמאור, עורכת הערוץ. מוזמנים ומוזמנות להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, ביוטיוב ובכל מקום אחר שבו אתם נוהגים ונוהגות להאזין לפודקאסטים שלכם. רוצים לדבר איתנו? בואו לקהילה שפתחנו בפייסבוק - "סקס אפיל - הקבוצה לדיונים", ואם נהניתם להאזין - נשמח מאוד אם תדרגו אותנו בחמישה כוכבים.
והפעם: האורחת הכי ותיקה בתוכנית, דנה ויינשטיין אורן, מאמנת להעצמת המיניות הזוגית והאישית, ומקימת מסלול ייעוץ ואימון למיניות בקבוצת "גומא-גבים", חזרה ל"סקס אפיל" כדי לספר לכם איך להפיק כמה שיותר עונג מתנוחות הסקס המוכרות.
הפרק הזה רלוונטי במיוחד לאנשים שסובלים וסובלות מכאבים בגב התחתון, מבעיות בעמוד השדרה, או מהבדלי גובה ומשקל בינם לבין הפרטנרים או הפרטנריות שלהם. מסתבר שדרך שינויים קטנים מאוד, למשל הוספה של כריות או אביזר אחר, תוכלו לשכוח מכל מה שכואב, ולהתרכז נטו בעונג שעולה לכם בגוף. אחרי הכול, התכנסנו כאן כדי ליהנות.
יתרה מכך, ניתן ומומלץ לקיים יחסי מין תוך הגנה על הגב מפציעות ומכאבים, וליהנות מאינטימיות מרטיטה עם בן/ת הזוג ללא כאבים מיותרים. האזינו לפרק שנמצא בראש הכתבה.

3 צפייה בגלריה
דנה ויינשטיין אורן
דנה ויינשטיין אורן
דנה ויינשטיין אורן
(צילום: דנה אופיר)
מה קורה דנה? הפעם ב"סקס אפיל" אני רוצה לדבר איתך על איך למקסם את ההנאה והעונג בתנוחות הסקס המוכרות שכולנו עושים ועושות. הרבה פעמים אנשים סובלים מכאבי גב, מכאבי וסת או מזקפה חלשה, ואנחנו בעצם חוזרים כל הזמן על אותן תנוחות, אבל אפשר לעשות אותן בצורה הרבה יותר נעימה, שתתאים ותיקח בחשבון את שלל המצבים הגופניים שאנחנו נמצאים ונמצאות בהם. "נכון, לעשות לתנוחות המוכרות קצת 'פיין טיונינג', שינויים קטנים שעושים הבדל גדול. לפעמים זה שינוי של זווית או שינוי של תנוחה, שינוי של התנועה עם האגן, שינוי של עומק החדירה. שינוי של הרבה מאוד דברים יכול פתאום לעשות הבדל מטורף בכמה עונג אנחנו חווים, כי אם אין עונג, יש כאב וחוסר נוחות, שמוריד את הרווח החיובי שלנו מהסקס".
אז בואי נתחיל מהתנוחה הקלאסית ביותר, "המיסיונרית". "התנוחה המיסיונרית היא לא רק קלאסית, היא באמת תנוחה מדהימה, כי אפשר להגיע בעזרתה לכל נקודות העונג שבפנים האישה, והיא מחברת בין הגבר והאישה במבט עיניים. אפשר להרגיש יותר את הפרטנר, להבין מה הוא חווה באותו רגע, יש יותר חיבור בין בני הזוג.
"בתנוחה המיסיונרית לרוב הגבר שוכב על האישה, ואז, אם את סובלת מכאבי גב ושוכבת על הגב, עדיף שהרגליים שלך יהיו מקופלות ושכל התנועה עצמה תגיע מהירכיים. כשהרגליים ישרות, התנועה מגיעה מהגב, וזה עלול להקשית את הגב ולייצר עליו לחץ. אך ברגע שמקפלות את הרגליים, זה קצת יותר מיישר וזה קצת יותר נינוח לגב. בנוסף, אם הרגליים של מי ששוכבת מקופלות, מי שנותן יכול להחזיק לה את הברכיים, ואז יש יותר אפשרות לזוז בצורה נוחה פי כמה. אם הנותן סובל מבעיות בגב, הוא יכול לעמוד מחוץ למיטה, והאישה יכולה לשים כרית מתחת לאגן שלה כדי להגביה אותו".
"הבוקרת היא אחת התנוחות שרוב הנשים, כולל אני, הגיעו דרכה בפעם הראשונה בחייהן לאורגזמה מחדירה. מצד שני, זאת גם תנוחה שהרבה נשים לא מרגישות בנוח לעשות אותה, בדרך כלל בגלל ענייני דימוי גוף, אז אם לא נוח לכן, תעשו בוקרת הפוכה"
זה מעלה לי שאפשר לשים גם כריות קטנות מתחת לכל ברך. אם את מקפלת את הרגליים כך שכל כף נוגעת זו בזו, כמו בתנוחת "הפרפר" ביוגה, אז לשים כרית קטנה מתחת לכל ברך, זה כבר מקל מאוד. "בהחלט, וגם אפשר לשים כרית מתחת לאגן בעצם, ואז זה קצת יותר מיישר את הגב, נותן לו קצת יותר תמיכה. בכלל, בפרק הזה אנחנו הולכות לדבר המון על כריות, ורק אגיד שיש כריות מיוחדות לסקס. כריות מתנפחות בכל מיני צורות, והן גם רחיצות".
גם אפשר לשחק עם כריות של יוגה, נגיד "בולסטר", שהיא כרית מלבנית כזאת. "או כרית הנקה. בכלל כריות יכולות למקסם תנוחות ועונג, אז לא להתבייש להשתמש בהן, גם אם אין לכם בעיות גב".


בואי נעבור לדוגי סטייל, התנוחה החביבה עליי. "דוגי סטייל היא תנוחה מעולה! כשחיפשתי תנוחות שמומלצות לכל מיני אנשים שסובלים מכל מיני בעיות, היא חזרה בכל הכתבות הרלוונטיות. כמובן שלדוגי סטייל יכולות להיות כמה וריאציות - כשהאישה שוכבת, כשהיא נמצאת על ארבע, או שהיא יכולה להיות ממש עם הידיים והרגליים ישרות כמו בתנוחת 'המשולש' ביוגה, מה שנקרא 'כלב מביט מטה', או שהיא יכולה להיות על המרפקים. גם במקרה הזה אפשר לשים כריות מתחת למרפקים כדי להגביה את האישה. אגב, כאן קוביות יוגה יכולות ממש לעזור גם להגבהה וגם לשמירה על היציבה של האישה.
"נשים שסובלות מכאבים בגב התחתון - מומלץ להכניס את עצם הזנב פנימה, ולא להוציא אותה כלפי חוץ, כי אז זה מייצר עוד יותר כאב. הרבה גברים שרוצים שתקשיטי את הגב, אבל לפעמים זה לא נוח ומכאיב. במקרים כאלו עדיף להגיד, 'לא, זה כואב לי, זה לא נוח לי'. אם אין לך כאבים בגב, הקשטה יכולה לדמות את תנוחת הקוברה ביוגה, או את התנועה של החתולה, זה מאוד סקסי. בכלל, מידת העונג משתנה בהתאם לתנועה שנעשה - אם הגב מכופף פנימה או החוצה, וכמובן שזה תלוי גם בכמה את מעוררת מינית, איפה את בחודש מבחינת ה'סייקל', בגודל של האיבר של מי שאת נמצאת איתו ועוד".
אגב גודל איבר, דוגי סטייל היא תנוחה מעולה אם יש נגיד איבר קטן יחסית, כי התחושה היא מקסימלית, התנוחה הזאת ממקסמת את החיכוך. היא גם טובה מאוד אם אתם משתמשים בקונדום ויש מראש פחות תחושתיות. "בהחלט, וגם להפך - אם יש למישהו איבר גדול מדי, אז אחד הטריקים זה לא להיכנס לגמרי עד הסוף בתנוחה הזאת, כי החיכוך עלול להיות טו-מאץ' כבר, ואז זה מכווץ אותנו ונוצר מצב של יותר כאב מעונג, עד שלא בא לנו לעשות את זה יותר. בנוסף, אם הזקפה חלשה, אז אפשר רק להכניס את הקצה, וזה בסדר. לאישה יש נקודות עונג גם בכניסה לנרתיק, וזה ממש ממש סבבה".
אגב, בענייני זקפה חלשה, אנשים צריכים לזכור שזקפת בוקר היא הזקפה החזקה ביותר, אז פשוט תעשו יותר סקס בוקר. "בהחלט. סקס בוקר זה ממש טוב. הזקפה היא אוטומטית, היא טבעית, אתם לא חושבים כי הרגע התעוררתם, אז אתם פשוט עושים. אם זה בא לכם טוב, בהחלט תנצלו את הבוקר. בוקר זה זמן ממש טוב לסקס".
3 צפייה בגלריה
מתאימה למקסימום חיכוך. דוגי סטייל
מתאימה למקסימום חיכוך. דוגי סטייל
מתאימה למקסימום חיכוך. דוגי סטייל
(צילום: Shutterstock)
מה לגבי מי שנותן? מה הוא יכול לעשות כדי שיהיה לו נוח יותר? "גם כאן אפשר להיות בעמידה. למשל, גברים עם בעיות בברכיים, אז עדיף שהם יעמדו ולא ישבו עליהן. באופן כללי, דוגי זאת תנוחה שממש לא חייבים לעשות אותה על המיטה. אפשר לעשות אותה בעמידה, אפשר לעשות אותה על השטיח, על כיסא או על ספה, ואז יש יותר מקום לתמיכה. אם היא נמצאת כזה על הספה בתנוחה מסוימת, אז רגל אחת למעלה, רגל אחת למטה, זה משהו שיכול מאוד לעזור ולתת איזושהי תמיכה".
"גברים שנמצאים בלחץ בזמן המיניות, יכול להיות שהבוקרת היא תנוחה שתעזור להם להרגיע את הגוף, ותאפשר להם רגע להיות בחוויה של עצמם. כי כשהאישה נמצאת בשליטה, אתם יכולים לשחרר את השליטה. פשוט לתת לה להוביל"
בואי נדבר על הבוקרת. "קאו-גירל זאת תנוחה שבה הגבר שוכב והאישה רוכבת עליו. יש לנו את הבוקרת הרגילה, ויש לנו את הבוקרת ההפוכה. אז נגיד, אם יש אנשים שיש להם הבדלי משקל או גובה, נגיד הגבר פיזית הרבה יותר גדול מהאישה, בין אם זה במשקל שלו או בגובה, אז כשאת רוכבת עליו, המשקל שלו לא נמצא עלייך, והכול הרבה יותר נוח. יש כמה דרכים לעשות את הקאו גירל, או שבעצם החלק של השוקיים נמצא על המיטה, ואת זזה ב'גריינדינג' כזה, או שכפות הרגליים שלך נמצאות על המיטה ואת עולה ויורדת, או משלבת תנועות של קדימה אחורה, לצדדים, סיבובים.
"גברים שסובלים מבעיות בזקפה או שהם נמצאים בלחץ בזמן המיניות, יכול להיות שהבוקרת היא תנוחה שתעזור להם עוד יותר להרגיע את הגוף, ותאפשר להם רגע להיות בחוויה של עצמם. כי כשהאישה נמצאת בשליטה, אתם יכולים לשחרר את השליטה ולא לחשוב מחשבות כמו 'מה אני עושה', 'איך אני עושה', פשוט לתת לה להוביל.
"מה שכן, הרבה פעמים לאנשים קשה להישאר הרבה זמן בתנוחה הזאת, אז הגבר יכול לעזור מלמטה - להניע את האגן שלו למעלה ולמטה, לתפוס את האגן של האישה, או את הציצים, תלוי באיזה תנוחה היא נמצאת, וגם כאן כל זווית שאנחנו עושות עם הגוף, משפיעה על נקודת עונג אחרת. אם אנחנו נשענות יותר קדימה, אם אנחנו ממש בישיבה.
"זאת, אגב, אחת התנוחות שרוב הנשים, כולל אני, הגיעו דרכה בפעם הראשונה בחייהן לאורגזמה מחדירה. מצד שני, זאת גם תנוחה שהרבה נשים לא מרגישות בנוח לעשות אותה, בדרך כלל בגלל ענייני דימוי גוף, אז אם לא נוח לכן, תעשו בוקרת הפוכה. אל תסתכלי עליו ופשוט תהיי בשלך, הוא יהיה בשלו, והכול מצוין".


בואי נדבר על כפיות. "אני בתור אמא לשני ילדים קטנים, אוהבת לקרוא לזה 'תנוחה של עצלנים'. זאת תנוחה מדהימה לסקס בוקר, כי מי עכשיו יקום ויתחיל כאילו לעשות דוגי וכאלה באמצע השינה? ואפשר לשחק איתה המון. היא טובה כמעט לכל הבעיות, אם זה כאבים בגב התחתון, אם זה בעיות זקפה, אם זה לבדלים של משקל או להבדלים של גובה, היא טובה להכל.
"בנוסף, אנחנו יכולים יכולים להיות ממש צמודים האחד לשני, ואז הגוף כזה קרוב ומרגישים עוד יותר האחד את השני. הוא יכול לבוא ולחפון אותך, או תוך כדי לעסות לך את הדגדגן, לעשות לך ביד, ולמקסם את העונג. הוא יכול גם לנשק לך את הצוואר, או את האוזן, תלוי מה עושה לך את זה יותר, ושוב למקסם את העונג במקום הזה. גם בתנוחת הכפיות - כל תזוזה קטנה שעושים, משפיעה על איפה זה נוגע באישה מבפנים.
"האישה יכולה להתכופף קדימה, ואז זה כמו דוגי, או להישאר בשכיבה כי אתם עייפים, ופתאום זה נוגע בנקודה אחרת לגמרי. אם הוא מרים את הרגל עלייך, אז פתאום החדירה נהיית עמוקה יותר. אם אני נמצאת בביוץ ובא לי כרגע חדירה עמוקה יותר, זה ממש-ממש עושה את ההבדל, ובסך הכול הגבר צריך להרים את הרגל שלו ולהשעין אותה על האישה למעלה. גם בא לי להגיד שיש הרבה פעמים הבדל אם נעשה כפיות כשאנחנו שוכבים שנינו על צד שמאל או על צד ימין. לאנשים שונים אזורים שונים רגישים יותר, נעימים יותר, מכווצים יותר".
זה כמו שבדגדגן עצמו, צד ימין וצד שמאל הם לא שווים, הם לא סימטריים. לכל אחת יש עונג גדול יותר בצד אחר. "אצל הרוב, אגב, זה שמאל, אבל יש כאלה שימין, אבל אז בזמן ההיריון גם זה יכול להשתנות. כפיות אגב היא אחת התנוחות הפופולריות ביותר בהיריון, כי אי אפשר לשכב על הבטן כל כך, ולשכב על הגב גם אי אפשר בחודשים המתקדמים".
היא גם נורא רומנטית בגלל העניין הזה של לעטוף. "כן, לגמרי. אז כן, תעשו כפיות, כפיות זה כיף".
"גם בתנוחת הכפיות - כל תזוזה קטנה שעושים, משפיעה על איפה זה נוגע באישה מבפנים"
יש גם את תנוחת הלוטוס - כשיושבים האחד על השני. זאת תנוחה פופולרית מאוד בטנטרה כי היא עוזרת לשני בני הזוג להסתנכרן זה עם זו. "נכון. הגבר יושב בכסוג של ישיבה מזרחית והאישה יושבת עליו, היא רוכבת עליו ועוטפת אותו וסוגרת את הרגליים מסביבו. זאת תנוחה שכוללת קשר עין, אפשר לנשום ביחד, אפשר להרגיש את הגוף ביחד. הנשימות יוצרות רוגע בגוף, זאת תנוחה שממליצים עליה מאוד בשביל להסתנכרן אנרגטית, להסתנכרן בנשימות, בקצב שלכם.
"התנוחה הזאת מצוינת אם יש בעיות בזקפה או חרדת ביצוע, כי זאת תנוחה שנורא מרגיעה ומחבקת, מקרקעת, פחות תנוחה של עלייה וירידה ויותר שהייה או תנועות קדימה-אחורה עם האגן. היא גם מומלצת למקרים של בעיות גב, כי הגב נשאר זקוף וישר ויש תמיכה האחד בשני".
3 צפייה בגלריה
לורי שטטמאור ודנה ויינשטיין אורן
לורי שטטמאור ודנה ויינשטיין אורן
לורי שטטמאור ודנה ויינשטיין אורן
(צילום: גיא סאלם)
עוד טיפים לשיפור ומקסום העונג? "אני ממש ממליצה על ערסל יוגה. יש לו ידיות בגבהים שונים שאפשר לשים עליהן את הרגליים, אפשר גם לשחק עם הגובה שלו עם הטבעות, שזה אומר שאם יש ביניכם הפרשי גובה דרמטיים, זה יכול להיות אחלה פתרון. זה גם פתרון לגוף שהוא מאוד רפוי, אפשר גם לעשות עליו דוגי, אפשר ממש להתהפך עליו, אפשר לעשות הרבה תנוחות ודברים מאוד-מאוד מגניבים בעזרתו. כמובן שאם יש לכם תקרת גבס, אל תשתמשו בזה, זה לא רעיון טוב".
זה מעלה לי שהערסל הוא פתרון מצוין לאנשים שפחות בכושר פיזי כי הוא יכול פשוט להחזיק אותנו במקום שנצטרך להיעזר בשרירי הבטן. "נכון. הוא גם מצוין לתנוחת הבוקרת - אפשר לעטוף את האישה מסביב לחגורת הכתפיים, ואז הוא תומך בה כשהיא עולה ויורדת".
אפשר גם לשלב כל מיני משחקי שליטה עם הערסל הזה. למשל שהאישה תשב עליו מפוסקת וישחקו איתה עם צעצועי מין. "אפשר הכול לשלב עם ערסל יוגה, גם מין אוראלי. זה נורא-נורא מדליק. את יכולה לשבת על הערסל ולרדת לו והוא יזיז אותך לפי הקצב, או שאת תופסת אותו ומזיזה את עצמך לפי הקצב שלך. חוץ מזה, אפשר להשתמש גם בכיסאות כדי להישען עליהם או לשבת עליהם. בין אם זה כיסא שהוא נמוך יותר, שהוא יושב ואת רוכבת עליו, ובין אם זה כיסא בר שאת נשענת עליו, ואז זה סוג של דוגי בעמידה, ויש גם ממש כורסאות שמיועדות לסקס".
איפה קונים כאלה? "אני מניחה שהחיפוש זריז בגוגל יניב לכם תוצאות נפלאות. זה לא זול, אבל זה גם נראה מאוד-מאוד יפה ולגמרי משהו שאפשר לשים אותו בסלון של הבית, ולמבקרים הסקרנים, תגידו שזאת כורסת יוגה".