סקס אפיל - פודקאסט המיניות של ynet יחסים, בהנחיית לורי שטטמאור. מדי שבוע נדבר כאן עם מומחה אחר מעולמות הסקס, היחסים והמיניות. אתם ואתן מוזמנים ומוזמנות להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס ובכל מקום אחר שבו אתם נוהגים ונוהגות לשמוע פודקאסטים. פספסתן את הפרק הקודם? תוכלו להאזין לו כאן.

1 צפייה בגלריה
ד"ר ליאת יקיר
ד"ר ליאת יקיר
ד"ר ליאת יקיר
(צילום: שרון אלדר)

והפעם: ביולוגים מעידים שמבחינה אבולוציונית, לא משתלם לשים את כל הביצים בסל אחד. זה גם הטיעון שחוזר על ידי אנשים רבים שעוברים לאחרונה למודל זוגי של פוליאמוריה או א-מונוגמיה בהסכמה. הם טוענים – כנראה בצדק – שאל לנו לתלות את כל ציפיותינו בבן זוג אחד, מאחר שהוא בחיים לא יוכל להצטיין בהכול – גם להיות מרהיב במיטה, גם להיות בן זוג מכיל ותומך כשקשה, וגם להיות פרטנר מצחיק וכיפי בערב בילוי בבר.
הטבע אינו שונה כל כך, מסבירה ד"ר ליאת יקיר - ביולוגית, מרצה וחוקרת עצמאית. בעלת דוקטורט ומאסטר מטעם מכון ויצמן למדע, מרצה בתחום הביולוגיה של הרגשות, ואחת המומחיות בתוכנית השידוכים "חתונה ממבט ראשון".
ד"ר יקיר חקרה את המדע שמאחורי האהבה והזוגיות, ובפרק מספר 15 של "סקס אפיל" היא מסבירה עד כמה נפוצה מונוגמיה בטבע, מה קורה במוחם של שני זרים שזה עתה הכירו וגילו כי הם נמשכים האחד לשני, מהו "אפקט קולידג'" ומדוע בזוגיות לטווח הארוך, כדאי שנפעל לשמר אצלנו דרגות גבוהות של ההורמון הכי חשוב כשזה מגיע לזוגיות רומנטית – האוקסיטוצין.