סקס אפיל
כולם רוצים פין גדול, אבל באיזה מחיר? | #121
45:56
(האזינו לפרק החדש של "סקס אפיל" על תעשיית הגדלת הפין)
סקס אפיל הוא פודקאסט המיניות של ynet יחסים, בהנחיית לורי שטטמאור, עורכת הערוץ. מוזמנים ומוזמנות לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, ביוטיוב ובכל מקום אחר שבו אתם נוהגים ונוהגות להאזין לפודקאסטים שלכם. רוצים לדבר איתנו? בואו לקהילה שפתחנו בפייסבוק - "סקס אפיל - הקבוצה לדיונים", ואם נהניתם להאזין - נשמח מאוד אם תדרגו אותנו בחמישה כוכבים.
"אם אנחנו מסתכלים על מחקרים, אז בערך 60 אחוז מהגברים אומרים, 'הפין שלי לא גדול, אני לא כל כך מרוצה, אבל זה לא דורש טיפול'. חלק מהגברים שלא משלימים עם זה, מחפשים מידע וזה בסדר, אבל יש גברים שעסוקים בזה בצורה אובססיבית", אומר ד"ר קובי רייזמן, אורולוג ומטפל מיני מוסמך, שמחלק את זמנו בין אמסטרדם לישראל. ד"ר רייזמן הוא מנהל שותף במרכז 'אישי', מדריך בבית החולים רעות לשיקום מיני, אחראי על הכשרת מטפלים מיניים בהולנד, מנהל בית הספר לבריאות מינית של האגודה האירופאית לבריאות מינית, וגם הנשיא לשעבר של האגודה.
3 צפייה בגלריה
קובי רייזמן
קובי רייזמן
ד"ר קובי רייזמן. 60 אחוז מהגברים משלימים עם הגודל
(צילום: ינאי יחיאל)

"יש ממש סינדרום שנקרא Penile dysmorphic disorder, שאומר שצורת או גודל הפין של הגבר מסבה לו בושה גדולה, ללא קשר למציאות. חלקם עוברים מרופא אחד לשני ועושים פעולה אחת אחרי שנייה, בניסיון להגדיל את איבר המין, אבל הם אף פעם לא יהיו מרוצים. מאוד חשוב שרופאים ייקחו את הסינדרום הזה בחשבון ולא יעשו נזק".
ד"ר רייזמן הגיע לפודקאסט "סקס אפיל" כדי לשוחח על התעשייה הכוזבת להגדלת הפין, תעשייה שמגלגלת מיליארדים, מגדילה את חשבונות הבנק של המכונים שמשתתפים בה, אבל פחות את איבר המין. "האובססיה לגבי גודל איבר המין הזכרי חוזרת אחורה לתקופות עתיקות", מסביר ד"ר רייזמן.
"בערך 60 אחוז מהגברים אומרים, 'הפין שלי לא גדול, אני לא כל כך מרוצה, אבל זה לא דורש טיפול'. חלק מהגברים שלא משלימים עם זה, מחפשים מידע וזה בסדר, אבל יש גברים שעסוקים בזה בצורה אובססיבית"
"כבר ביוון העתיקה למשל אנחנו רואים שאורך הפין נקשר לכוח גברא, ליכולת מינית וגם לפוריות, וגם אז הם מצאו כל מיני מכשירים שבעזרתם הם ניסו להגדיל את הפין. הם לקחו למשל רצועות עץ קטנות, וגם חבלים שעשויים מצמחים, קשרו את הפין וניסו להאריך אותו. יש לנו גם עדויות מהקאמה סוטרה, של ניסיונות למשוך את הפין בשמן או בחומר סיכה, ולהאריך אותו בעזרת מסאז' ומתיחה. כמובן שאם זה היה מצליח, כולם היו עושים את זה. עדויות לכך נמצאו גם באפריקה ובפרו. יש אפילו תיעוד של נזקים לפין שנגרמו עקב כל המתיחות האלה למיניהן".

אני זוכרת שבתור נערה היה את המיתוס הזה שאם יש לגבר כפות ידיים גדולות, זה אומר שיש לו פין גדול. "לפני עשר שנים היה מישהו שניסה לחקור את זה בצורה מדעית, וכמובן שזה הוכח כלא נכון. כן יש איזושהי קורלציה, מפוקפקת אומנם, בין אורך האצבע של הטבעת, שהיא האצבע הרביעית, למידת הטסטוסטרון. כלומר, שאם האצבע הרביעית קצת יותר גדולה מיתר האצבעות, אז הטסטוסטרון יותר גבוה, אבל זה יכול לקרות רק בתקופת ההתבגרות ולא בגילאים מבוגרים יותר".
שאז הטסטוסטרון גם ככה יורד. "בדיוק. לכן זה לא אומר שום דבר".
בוא נדבר על משאבת הפין, שאפילו נרשמה כפטנט. "נכון, ב-1959. היא הומצאה על ידי רימל, שהיה רופא פיזיולוג. הוא חשב על משהו שדומה למשאבת הוואקום שמשתמשים בה כיום, והוא קיבל על זה פטנט בארצות הברית, כך שזאת הייתה משאבת הוואקום הראשונה".
איך זה עובד? "מכניסים אליה את הפין, חייבים שהוא יהיה מאוד-מאוד צמוד לדופן הבטן, ל-Os Pubis, שהיא עצם החיק התחתונה והקדמית מעצמות האגן. אם יש הרבה שיער ערווה, אז כדאי לשים חומר סיכה או ג'ל כדי שזה ייסגר. ואז המשאבה, ממש כמו שואב אבק, מושכת דרך הוואקום דם לתוך הגוף המחילתי שבתוך הפין".
מה זה הגוף המחילתי? "בתוך הפין יש לנו שלושה גופים מחילתיים, אחד מהם נמצא סביב השופכה, והוא תמיד פחות חזק בזקפה. למה? כי אם הוא יהיה חזק מדי, זה יסגור את השופכה ואי אפשר יהיה לשפוך. בגלל זה גם הכיפה של הפין, שהיא חלק מהגוף שאותו אני מציין, היא יותר רכה ועל ידי כך גם פחות מכאיבה. יש שני גופים שווים שבנויים מרקמות שריר, והשריר בזמן הזקפה פשוט משתחרר ומגיעה זרימת דם שמנפחת אותו.
"צריך להבין שבניגוד לאיברים אחרים בגוף, שאליהם אותה כמות דם נכנסת ויוצאת, בפין ובדגדגן נכנס יותר דם ויוצא פחות דם. עכשיו, איך נכנס יותר דם - אנחנו מבינים בעולם הרפואה ובעולם המדע, אנחנו מגיעים לרמה מולקולרית. אבל איך הדם נשמר בפנים? את זה אנחנו לא לגמרי מבינים.
"סביב שני הגופים האלה יש רקמה לבנה, וזאת רקמה מאוד-מאוד חכמה. למה? כי היא גם נמתחת ואלסטית, אבל בכל פעם כשמותחים אותה, היא חוזרת לאותם הממדים, בניגוד למשל לגומייה, שאם תמתחי אותה הרבה פעמים, היא בשלב מסוים תתרופף. אז הרקמה הלבנה לא מתרופפת. היא נורא חזקה. אם אני רוצה בניתוח לקרוע אותה עם היד, אני לא אצליח. היא עומדת גם בלחץ הפין כשיש זרימת דם פנימה. כלומר, זאת רקמה מאוד מסובכת. אנחנו לא יכולים לחקות אותה עם שום דבר עד היום, כי לפעמים אנחנו צריכים לתקן דברים על הרקמה הזאת, ואז אנחנו משתמשים בחומרים סינתטיים.
"בכל מקרה, זאת הרקמה שקובעת את הגודל ואת הצורה של הפין. זה לא הגוף המחילתי שמתמלא בדם, אלא הרקמה הלבנה שעוטפת אותו שקובעת את הגודל. זאת גם הסיבה שמשאבת הוואקום לא תאריך את הפין. היא תמשוך דם לגוף המחילתי שייחסם על ידי הטוניקה, ובזה זה ייגמר. מה המשאבה כן עושה? היא עוזרת בחיזוק הזקפה".
אז המשאבה היא תחליף לוויאגרה? "בדיוק. בטיפול באין-אונות אנחנו משתמשים בשלב הראשון בכדורים. במידה והם לא יעילים, יש היום גם גלי הלם וגלי רדיו. אם זה לא עוזר, אז פונים לזריקות או למשאבת הוואקום. עכשיו, זקפה ממשאבת ואקום מרגישה כמו פין קר, קשה, זה לא כל כך נעים".
אז על מה בעצם הוא זכה בפטנט, על העזרה בחיזוק הזקפה? "הוא חשב שזה יעזור להארכה, זה היה המקור, אבל זה עזר לזקפה, ועל בסיס המערכת הזאת בנו את משאבת הוואקום, שבה משתמשים לפעמים במצבים של אין-אונות. יש מאמרים מדעיים על שימוש במשאבת ואקום לצורך ההגדלה של הפין, אך רק מחקר אחד הראה שזה הגדיל אותו בסנטימטר בערך, אבל רק אצל עשרה אחוז מהמשתתפים".
גרוע. "בדיוק. אבל הנקודה היא שמרבית הגברים שפונים למרפאות וגם אלינו בגלל פין קטן - יש להם פין נורמלי. יש קבוצה מאוד קטנה של גברים, שסובלים ממיקרו-פין. עולם המדע הרפואה מגדיר את זה כפין שהוא פחות משבעה וחצי סנטימטרים בזמן זקפה".
ואז מה עושים? "אפשר לטפל רק כשהילד קטן, וזה מצריך תוספת של הורמונים. זה תהליך שכולל הערכה של אנדוקרינולוג לילדים שמתמחה בעניין. יש לנו טבלאות שמראות בערך מהן הנורמות פחות או יותר, כי מדובר במרחבים. מצד שני, צריך להיזהר לא להתמקד בדברים האלה, כי ההתמקדות של ההורים בגודל הפין עלולה לגרור תסביכים, ולפנות לטיפול רק במקרים קיצוניים ולכן זה נדיר".
"השתתפתי פעם בניתוח להקטנת פין. היה לו פין באורך של 19 סנטימטרים והוא לא פגש אף בת זוג שמוכנה לחדירה"
הם רוצים למנוע מהילד תסביך עתידי, אבל דרך הפיכת גודל הפין שלו לעניין, הם למעשה מייצרים אצלו את התסביך. "בדיוק. מה גם שברוב המקרים אין באמת בעיה, ומיקרו פין זה מצב מאוד-מאוד נדיר. אגב, מהצד השני - אני השתתפתי פעם אחת בחיים שלי בניתוח להקטנת פין. עשינו את זה בסין עם פרופסור וונג מיוסטון, שהוא במקור סיני, וזה היה בשנגחאי".
למה הוא ביקש להקטין? "היה לו פין באורך של 19 סנטימטרים והוא לא פגש אף בת זוג שמוכנה לחדירה".
אם נחזור לאמצעים להגדלה, אז היום יודעים שזאת ממש תעשייה שמגלגלת מיליונים. "מיליארדים. אז כולם נתקלים בכל מיני הודעות דרך גוגל או דרך המדיה החברתית, על כל מיני תרופות וכל מיני חומרים שיגדילו את הפין. תחסכו לעצמכם את הכסף. אין אף אחת מהחברות האלה שנחקרה בצורה רצינית, אין אף אישור מה-FDA או ממשרדים ממשלתיים אחרים שקשורים בזה. חבל על הכסף. אוקיי?
"אופציה נוספת שמפרסמים הן מכשירי המתיחה. יש הרבה בשוק, חלק מהם בכלל לא נבדקו, לכן צריך מאוד להיזהר עם זה. ברובם צריך ללבוש את המכשיר הזה בין ארבע לשש שעות ביום. אי אפשר ללכת עם זה בתוך המכנסיים או בתחתונים. זה נראה כמו סד למתיחה ממתכת, ומכניסים אליו את הפין, בין עצם החיק ועד הקצה.
"יש מכשיר אחד שהגיע לא מזמן לארץ, שנקרא 'רסטורקס'. זה מכשיר שהוא מפלסטיק, הוא לא מתכתי. הוא פותח בארצות הברית, וזה המכשיר היחיד שיש עליו מחקר כמו שצריך. עכשיו, איפה מוכיחים שזה עוזר? אצל גברים שיש להם עקמת של הפין, וזה בערך בין 15 ל-20 אחוז מהגברים".
מה זה אומר? "יש כמה סוגים, יש את העקמת המולדת, זה בגלל שהשופכה יותר מדי קצרה ולגבר יש עקמת כלפי מטה בדרך כלל. לעיתים יש צלקת על הרקמה הלבנה ואז קורה שהפין פונה שמאלה, ימינה, לפעמים עושה צוואר של ברבור עם עקמת. אז במקרים כאלו הרסטורקס עוזר, והוא גם מגדיל כי מרגע שיש עקמת הפין נראה יותר קטן. זה יכול גם לעזור אחרי כריתה של הערמונית, עקב סרטן הערמונית. אנחנו יודעים שגברים מתלוננים על התקצרות של הפין כתוצאה מהכריתה.
"כאן המקום להזכיר שגם אם יש בעיות בזקפה, זקפה חזקה היא לחלוטין לא משהו שחייבים כדי שתהיה פעילות מינית בריאה ומענגת, ואם בני הזוג יודעים לתקשר האחד עם השני והם קצת יצירתיים או באים לטיפול מיני כמו שצריך, אז הם ימשיכו להיות פעילים מינית גם ללא חדירה. בסוף, איבר המין הכי חשוב במיניות הוא המוח. לא הפין ולא הפות ולא הקליטוריס. ואיבר מין הכי גדול, זה לא הפין".
זה העור. "בדיוק. לא סתם דיברו במהלך הקורונה על תופעת הרעב העורי - הצורך הזה במגע, שנשלל מאיתנו בגלל הריחוק החברתי. אם נחזור לנושא השיחה, המאריכים יכולים לעבוד אם משתמשים בהם בצורה מבוקרת, אבל אם שמים אותם בצורה לא מבוקרת, זה עלול לייצר נזק, אפילו נמק. זה יכול ממש להרוס את הגוף המחילתי, ואז הם סובלים מחוסר תפקוד של הגוף המחילתי והדם בורח החוצה".
לא תהיה להם זקפה בעצם? "בדיוק. אנחנו רואים את זה למשל אצל גברים צעירים שמתלוננים שהפין שלהם מגיע לזקפה כמעט מלאה ואז מיד נעלם, וזה בגלל שהדם בורח החוצה, אבל זה בעצם חוסר פונקציה של הגוף המחילתי".
ואז מה עושים? "קשה לטפל בזה. אפשר לנסות לשלב טבעת בזמן הזקפה, ובמקרים חריפים יש צורך בניתוח. זה לא ניתוח לחסימה של הדלף הוורידי, את זה עשינו בעבר והתברר שזה עובד לחצי שנה ואז זה חוזר. זה בעייתי".
3 צפייה בגלריה
לורי שטטמאור וקובי רייזמן באולפן ynet
לורי שטטמאור וקובי רייזמן באולפן ynet
לורי שטטמאור וקובי רייזמן באולפן ynet
(צילום: גיא סאלם)
אני יודעת שיש היום טרנד של הזרקת חומצה היאלורונית כדי להגדיל את הפין. מה דעתך על זה? "יש כבר שנים ניסיונות להזריק שלל חומרים לפין. החומצה ההיאלרונית היא מאוד טרנדית, עושים את זה בהרבה מקומות. היא נספגת וזה אומר שצריכים לחזור על הטיפול. אבל גם איתה יש לפעמים סיבוכים. מצבים גרועים יותר עלולים לקרות אצל אלו שמזריקים שומן, שנשאב למשל מהבטן או מהירך ומוזרק בפין. יש גם הזרקה של וזלין שזה נורא, בפירוש נורא".
למה? "כי זה לא מבוקר, זה גורם לצלקות, זה גורם לדלקות כרוניות, לכאבים כרוניים, יש פרסום אפילו של מוות. הפין יכול להיראות בשלב מסוים א-סימטרי, לעיתים יש דלקות. יכול להיווצר אפילו אולקוס, שזה פצע פתוח וכואב, ומי ירצה להתעסק עם כאב וסקס? זה לא הולך ביחד. אולקוס הוא ממש פצע פתוח, שגם מריח לא נעים. אנחנו רואים בקליניקות המון גברים שמגיעים אלינו עם סיבוכים בגלל ההזרקות האלה, לפעמים יש ירידה משמעותית בתחושה. החומרים האלה גורמים גם לתסחיפים, כי הם נודדים. גם הסיליקון עלול לנדוד ואפשר למצוא אותו אפילו במוח".
3 צפייה בגלריה
כמו שמזריקות לפנים, יש מי שמזריק חומצות וחומרים לפין שלו, במטרה להגדילו
כמו שמזריקות לפנים, יש מי שמזריק חומצות וחומרים לפין שלו, במטרה להגדילו
כמו שמזריקות לפנים, יש מי שמזריק חומצות וחומרים לפין שלו, במטרה להגדילו
(צילום: shutterstock)
אוי שיט, את זה אני מכירה מהקוסמטיקה של הפנים, שלפני החומצה והבוטוקס היו מזריקות כל מיני סיליקונים שפשוט היו הופכים להיות גושים בפרצוף שנודדים בפנים ונתקעים שם שנים על גבי שנים. "בדיוק. אותו דבר קורה בפין. אני אישית הייתי צריך לכרות פעם פין, אבל גם לזה יש טיפול. אפשר לבנות פין מפלסטי, שזה בעצם אותו ניתוח שעושים גם בשינוי מגדרי. זה לא ניתוח פשוט".
מה יותר קשה לעשות במצבים של שינוי מגדרי - ניתוח של פין או ניתוח של פות? "יותר קל לעשות שינוי מפין לפות. את זה אפשר לסיים בניתוח אחד. אפשר להשתמש בעור של הפין כדי לייצר ממנו פות. משק האשכים אפשר לבנות את השפתיים החיצוניות. כמובן שיש המון טרנסים שלא עושים ניתוח תחתון, וזה בסדר גמור. מבחינת הניתוח השני, מפות לפין, אז היום יודעים שעקב הטיפול ההורמונלי, לאחר שנה בערך הקליטוריס גדל לממדים יותר גדולים, ואז אפשר להשתמש בקליטוריס כפין קטן. מייצרים לו שופכה ואז אפשר לתת שתן בעמידה, אבל זה לא מספיק לחדירה. יש כאלה שבוחרים את זה, זה לא כל כך פופולרי, אבל זה קיים.
"יש גברי טרנס שרוצים פין מלא, וזה אומר שלוקחים בעצם חלק משריר עם העור או מהירך או מהזרוע. בארצות הברית או במדינות לטיניות יש נטייה לקחת מהירך, כי זה פין יותר עבה, ובאירופה יש נטייה לקחת מהזרוע. את החלק מהשריר הזה לוקחים עם כלי דם וגם עם העצבים. זה לא קטן, זה חתך של כמה סנטימטרים טובים שצריך לכסות אחרי זה בעור, כדי שזה יתרפא, והרבה טרנסים מקעקעים את האזור כדי שלא תישאר צלקת.
"מאותו גליל בונים פין, אותו מחברים במקום שרוצים. אה, מהקליטוריס, חלק ממנו, בונים את הכיפה של הפין, ואת כל זה מחברים גם עצבית וגם לכלי דם. התוצאות טובות ורובם כן מצליחים להרגיש ולתפקד. כמובן שאין שפיכה, כי אין ערמונית. אוקיי, אבל יש תחושתיות ויש אורגזמה".
"גם אם יש בעיות בזקפה, זקפה חזקה היא לחלוטין לא משהו שחייבים כדי שתהיה פעילות מינית בריאה ומענגת, ואם בני הזוג יודעים לתקשר האחד עם השני והם קצת יצירתיים או שהם באים לטיפול מיני כמו שצריך, אז הם ימשיכו להיות פעילים מינית גם ללא חדירה"
האורגזמה מתקבלת בעצם מהעצבים של החלק הפנימי של הדגדגן. "נכון. אגב, אחרי שכל האזור מתרפא, בעצם מכניסים תותב לתוך הפין. התותב עשוי מסיליקון, עטיפת סיליקון שהיא מאוד בטוחה. היום הוא גם עטוף במעטפת אנטיביוטית כדי למנוע זיהומים. בעבר יצאו לתותבים האלה שמות מאוד גרועים בגלל סיבוכים. היום אני יכול להגיד שרוב הגברים, לא רק טרנס, שמקבלים תותב, מאוד מרוצים. כמובן שחשוב לא לעשן, שרמות הסוכר יהיו מאוזנות וכן הלאה".
מה התותב הזה עושה? "יש כמה סוגים. יש את הסוג ההידראולי שהוא היותר נפוץ, והוא בא בשלושה חלקים. יש וינטיל בשק האשכים, יש שני גופים מחילתיים שמתמלאים במים סטריליים, כשהרזרוואר למים הסטריליים נמצא בתוך הבטן. כששרוצים זקפה, לוחצים על הוונטיל מספר פעמים וזה מתמלא, וכשמסיימים את האקט המיני, אפשר ללחוץ על הפין ועל הוינטיל והמים חוזרים לרזרוואר. יש עוד תותב שהוא מעין קפיץ עטוף שאפשר לקפל אותו. אז הזקפה היא לא 100 אחוז, היא 80 או 90 אחוז, ואפשר לקפל אותו. זה גם נראה מאוד טוב גם בבגד ים".
לסיום, מה תייעץ לגברים שמאזינים לנו ולא מרוצים מהגודל שלהם? "לא כדאי לשפר את השלושה עשר סנטימטרים לארבעה עשרה סנטימטרים, כי זה טווח הנורמה, וזה לא יעשה אף אחד יותר מאושר או מאושרת, הסנטימטר הזה. אפשר ללמוד ליהנות ממיניות נעימה ובריאה בכל גודל של איבר מין וגם ללא זקפה".