"מעולם לא הייתה לי זוגיות משמעותית. קרה שהתאהבתי, אבל זה אף פעם לא החזיק מעמד. התאהבתי בגברים הלא נכונים בגלל שתמיד נמשכתי ליופי, וזנחתי משתנים אחרים, חשובים הרבה יותר. הבעיה היא שהיום אני יותר בררנית מבעבר כי היום אני מחפשת את המכלול: גם מראה חיצוני ואופי וגם פרטנר רציני שאפשר להקים איתו בית ומשפחה. אני לא מסוגלת לצאת עם מישהו או להמשיך לדייט שני אם אין כימיה או קליק", מודה בכנות הילה הרשקוביץ, בת 31 מקרית ים, רווקת השבוע שלנו.
הילה היא רכזת עמותת סיעוד ובעלת תואר במשאבי אנוש. יש לה הרבה סבלנות בעבודתה עם קשישים, מטפלות ומשפחותיהם, אבל כשזה מגיע לדייטינג לעיתים היא מאבדת סבלנות ונעשית מתוסכלת. "לפעמים נמאס כבר. כמה אפשר לצאת לדייט ועוד דייט ולהתאכזב שוב ושוב? עולם ההיכרויות הוא עולם קשה ומאתגר, ועם השנים הוא נהיה יותר קשה כי ככל שמתבגרים יש יותר דרישות, בזמן שהאפשרויות רק הולכות ומצטמצמות.
6 צפייה בגלריה
הילה הרשקוביץ
הילה הרשקוביץ
הילה הרשקוביץ. ככל שמתבגרים, יש יותר דרישות
(צילום: אלבום פרטי)
"נגיד את חיי הלילה כבר מיציתי, אז אני כבר לא יוצאת ומכירה פנים אל פנים. אני מכירה גברים בעיקר דרך האפליקציות והרשתות החברתיות, ונמצאת בקבוצות וואטסאפ ופייסבוק של שידוכים. יש תקופות שאני ממש משקיעה את מיטב זמני בחיפוש אחר זוגיות, ויש תקופות שאני מתייאשת וכבר אין לי כוח, אז אני לוקחת הפסקה מהעולם הזה. דווקא ההפסקות האלו תרמו לי לא פעם, כי נהגתי לנתח את הדברים, לעשות סדר בראש, לחשב מסלול מחדש בנוגע למה שאני מחפשת, את מי אני מחפשת ואיך להתנהל בדייטים באופן כללי".
איזה שינוי עשית למשל? "אני לא נפגשת עם גבר, אם אני לא עושה איתו שיחת וידאו. יצא לי שיצאתי עם גברים שלא תאמו לפרופיל באפליקציה ואם רק הייתי עושה איתם שיחת וידיאו לפני, אז הייתי מזהה מראש שהם לא בשבילי. זה מבאס להתארגן, להשקיע, לצפות ואז להתאכזב. אפשר לחסוך זאת מראש, כי שיחת הווידאו היא סנן ראשוני ואימות, וגם אמצעי בטיחות כי לא חסרים מתחזים היום".
6 צפייה בגלריה
הילה הרשקוביץ
הילה הרשקוביץ
הילה הרשקוביץ. " זה מבאס להתארגן, להשקיע, לצפות ואז להתאכזב"
(צילום: אלבום פרטי)

6 צפייה בגלריה
הילה הרשקוביץ
הילה הרשקוביץ
הילה הרשקוביץ. נמשכה לגברים הלא נכונים
(צילום: אלבום פרטי)
איך מגיבים הגברים לבקשתך לשיחת וידאו? "רוב הגברים מסכימים, אבל בהחלט היו גם כאלה שלא רצו לשתף פעולה. הם שאלו אותי, 'למה? בשביל מה את צריכה את זה?', ונכון שגם יש לפעמים מבוכה קלה בשיחת הווידאו, אבל זה חשוב. לפי השיחה, טון הדיבור ותנועות הפנים והגוף אפשר להכיר ולזהות אם יש פוטנציאל וכדאי להיפגש".
"יש תקופות שאני מתייאשת וכבר אין לי כוח, אז אני לוקחת הפסקה מהעולם הזה. ההפסקות האלו תרמו לי לא פעם, כי נהגתי לנתח את הדברים, לעשות סדר בראש, לחשב מסלול מחדש בנוגע למה שאני מחפשת, את מי אני מחפשת ואיך להתנהל בדייטים באופן כללי"
איך בחור יכול להצליח בשיחת הווידאו הזאת? "הוא חייב דבר ראשון למצוא חן בעיניי חיצונית. הוא צריך להיות ג'נטלמן ועדין כלפיי, כי אני נרתעת מגברים אגרסיביים. הוא לא חייב להיות בעל תואר, אבל חשוב שתהיה לו עבודה יציבה כדי שהוא ייתן לי להרגיש בטוחה, וכמובן שיכבד אותי ושלא יזלזל בי. אני שומרת את הלב שלי לעצמי, כי נפגעתי בעבר מגברים שגרמו לי להתאהב בהם ואז שברו לי את הלב כך שהמגננות נכנסו לפעולה.
"יצאתי עם גברים שהרגישו שאני סגורה והתלוננו על כך שאני לא נפתחת מספיק, לכן אני צריכה גבר שיהיה יותר וורבלי ממני, ייקח את המושכות ויהיה סבלני. זאת בעיה כי לגברים אין סבלנות. אם את לא בקצב שלהם, אז הם מתקדמים. הרוב מחפשים ישר סקס ולא מנסים להכיר, וגם אלו שטוענים שהם רציניים אומרים שחשוב להם לבדוק את עניין המגע. אני צריכה שיתנו לי זמן, ושהקשר יהיה מבוסס על היכרות נפשית ורגשית בהתחלה ולא על מגע פיזי".
את חושבת שזו הסיבה העיקרית לכך שלא הייתה לך מערכת יחסים משמעותית עד כה? "אני מניחה שזה בגלל שאני ביישנית וסגורה, ולא נפתחת יותר מדי וגם בגלל הנסיבות. כבר שנים שלא הייתי בסביבה של אנשים צעירים, מה גם שאני גרה בצפון ששם יש פחות אפשרויות להכיר לעומת המרכז. בצפון מתחתנים מהר ואלו שנשארים רווקים לרוב עוברים למרכז כדי להתפתח או כדי למצוא זוגיות.
"אני לא מגבילה את עצמי ויוצאת עם גברים מהמרכז, אבל הם מבקשים שאגיע עד אליהם כדי להיפגש, כך שלפעמים אני מנסה להתפשר איתם ולהיפגש באמצע. אולי היה גבר אחד או שניים שטרחו להגיע עד אליי. לצערי, היום הכול מובן מאליו וגברים כבר לא מתאמצים. יצא לי שיצאתי עם גבר ועזבי שהוא לא שילם עליי, הוא ביקש שאשלם עליו בעצמי! בסוף הדייט הוא אמר שהאשראי שלו לא עובד, וזה גבר בן 34 שהגיע לאסוף אותי עם רכב יוקרה! הוא אמר שיחזיר לי בביט ובסוף לא רק שלא החזיר אלא גם חסם אותי. זה זלזול מבחינתי. בכלל, אתה רוצה לצאת עם בחורה והזמנת אותה לדייט, אז תשלם עליה".
6 צפייה בגלריה
הילה הרשקוביץ
הילה הרשקוביץ
הילה הרשקוביץ. לשלם על הבחורה בדייט הראשון זה מנומס
(צילום: אלבום פרטי)

6 צפייה בגלריה
הילה הרשקוביץ
הילה הרשקוביץ
הילה הרשקוביץ. לא בא לך לטייל איתה בעולם?
(צילום: אלבום פרטי)
מה החיסרון שלך? "ביישנית מדי, רגישה ובררנית".
מה זאת אהבה מבחינתך? "מקום מבטחים, ביטחון והרגשה עילאית. גם סוג של הצלחה".
"יצא לי שיצאתי עם גבר ועזבי שהוא לא שילם עליי, הוא ביקש שאשלם עליו בעצמי. בסוף הדייט הוא אמר שהאשראי שלו לא עובד, וזה גבר בן 34 שהגיע לאסוף אותי עם רכב יוקרה! הוא אמר שיחזיר לי בביט ובסוף לא רק שלא החזיר, אלא גם חסם אותי"

את מאמינה באהבה ממבט ראשון? "כן. זה קרה לי אבל לא הוכיח את עצמו".
מתי נשבר לך הלב בפעם האחרונה? "בגיל 23 התאהבתי במישהו שדי שיחק בי. הוא ידע שאני מחפשת משהו רציני וגרם לי להתאהב בו אבל אחרי שזה קרה, החליט לפתע שהוא לא רוצה זוגיות".
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים? "שאני יודעת להקשיב ושאני רגישה מאוד. אני נותנת את הלב כשזה מרגיש לי בטוח, אבל הרבה פעמים התאכזבתי כי כנראה שנתתי יותר מדי ומהר מדי. היום למדתי לחכות לפני שזה קורה".
מהו המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים? "כנות ללא ספק. אני מאמינה שבזוגיות צריך לדבר על הכול, לא להסתיר שוב דבר ולהיות מי שאני. כמובן שצריך גם נאמנות, תקשורת והכלה, הבנה ורצינות".
6 צפייה בגלריה
הילה הרשקוביץ
הילה הרשקוביץ
הילה הרשקוביץ. "בזוגיות צריך לדבר על הכול"
(צילום: אלבום פרטי)
את פעילה באפליקציות? "אני פעילה בערך בשתי אפליקציות אבל אני לא נכנסת לשם באופן יומיומי. אני מתחברת בסופי שבוע כי יש יותר אנשים באפליקציה. מבחינתי זה מספיק ודי. אני לא רואה צורך להיות מחוברת יותר מכך".
"יצאתי עם מישהו לדייט והוא סיפר שישב בכלא שמונה שנים. הייתי מופתעת אבל יותר מכך פחדתי ונרתעתי ממנו. אמרתי לו בצחוק שעדיף היה שלא היה מספר, אבל הוא הסביר שחשובה לו הכנות"
מה מעליב אותך? "התנהגות מזלזלת וחוסר כבוד".
אילו תכונות את מחפשת בגבר שיהיה איתך ולמה? "חשוב לי שיהיה קשוב, נאמן, אכפתי, אופטימי עם שמחת חיים ושיאהב לטייל. אני מחפשת גבר חרוץ שיהיה איש עבודה, ואשמח אם יהיה מסורתי כי חשוב לי שיהיה קידוש בשבת ואוכל כשר בבית. כמובן שאני צריכה שיהיה גם סבלני וייתן לי תחושת בטחון ועוגן כשאני איתו".
עישון? "אצא עם מעשן סיגריות כל עוד זה בגבול הטעם הטוב".
טווח גילאים שאת מחפשת? "40-28".
גרוש עם ילדים או גרוש בכלל זה משהו שיכול לבוא בחשבון? "גרוש ללא ילדים".
מה הדייט הכי גרוע שהיה לך? "יצאתי עם מישהו לדייט והוא סיפר שישב בכלא שמונה שנים. הייתי מופתעת אבל יותר מכך פחדתי ונרתעתי ממנו. אמרתי לו בצחוק שעדיף היה שלא היה מספר, אבל הוא הסביר שחשובה לו הכנות. בכל אופן זה היה טו-מאצ' בשבילי".
תארי לי את הדייט המושלם. "דייט בזריחה, טיול או פיקניק בטבע, והכי חשוב שיח חיובי, מצחיק, פתוח וכיפי".
מה את עושה בזמנך הפנוי? "טיולים בארץ ובחו"ל, ים, ספרים, מוזיקה וטלוויזיה".
מהו המקום האהוב עלייך ולמה? "הים כי יש בו משהו מרגיע כשמסתכלים על הגלים".
מה מצחיק אותך? "סטנד-אפ, בדיחות טובות וקומדיות".
מתי בכית בפעם האחרונה ולמה? "אני יכולה לבכות בקלות. לדעתי בכיתי בפעם האחרונה כשראיתי סרט עצוב".
מה היית בגלגול הקודם? "נזירה במנזר".
הסדרה האחרונה שראית בבינג'. "בית הנייר".
איזו מוזיקה את שומעת? "לטינית ורגאטון".
ספרי משהו שאף אחד לא יודע עלייך. "יש לי פחד גבהים".
איך חברים שלך היו מתארים אותך? "נאמנה, שקטה וביישנית".
מה את עושה בימי שישי בערב? "קידוש עם המשפחה".
איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים? "עם המשפחה שלי, מטיילת בארץ ובעולם".
אז איפה אפשר להתחיל איתך? "באפליקציות וברשתות אבל אפשר גם ברחוב".