"יצאתי עם דתיים לאומיים שחשבו שאני יותר מדי, בזמן שעבור הגברים החרדים אני נחשבת ל'דתייה לייט'. באופן כללי, החברה הדתית לא כזאת מקבלת, זאת קצת קליקה סגורה. אני מאד אוהבת את זה שאני גם וגם, אבל אין ספק שזה מצמצם לי אופציות להיכרות. אני כן מחפשת מישהו שחזק בדת, אבל גם מודעת לכך שאני לא כזאת צעירונת", מודה ביושר רווקת השבוע שלנו, תהלה מיטל בת ה-38.
את מחפשת גבר דתי בלבד?
"הוא לא חייב להיות דתי כמוני, אבל הוא צריך להיות טוב במהות שלו וחשוב שהוא לא ינסה לשנות אותי. יש המון זוגות עם פערים גדולים ביניהם. כל עוד לא מנסים לשנות האחד את השני, זה עובד".
מהם הגבולות שלך?
"נניח, שבת. אם אתה נוסע בשבת, אל תבקש ממני לעשות את זה גם. מצד שני, לא הייתי רוצה שאתה תיסע ואני אישאר לעשות קידוש לבדי. תשתדל לשמור שבת כמה שאתה יכול, ואני למשל לא אדרוש ממך לשמור את הכשרות הכי מחמירה. עוד דוגמה היא ההבנה שחשוב לי לשמור על טהרת המשפחה. צריך לכבד את הדברים האלה, אחרת זה באמת לא ילך".

4 צפייה בגלריה
תהלה
תהלה
תהלה מיטל. אל תבקש ממנה לחלל שבת
(צילום: אלבום פרטי)

"נושא הזוגיות הוא התמודדות ותיקון מסוים שעליי לעבור"

היא נולדה באשקלון למשפחה מסורתית ("אנשים שמדליקים נרות ופלטה בשבת, אבל כן רואים טלוויזיה ונוסעים"), והחלה להתחזק מבחינה דתית כשהגיעה לגיל 15. "היו התנגדויות מצד אמא שלי בעיקר. אבא שלי ז"ל כבר התחיל להרגיש לא טוב בזמנו, ולא היה במצב קוגניטיבי כדי להתעסק עם זה. הוא נפטר לפני פחות משנה. על אמא שלי זה יותר השפיע, אבל עם הזמן היא הבינה שזה לא בהכרח רע או מזיק.
"כן זרקו לי הערות מדי פעם, כמו 'נו, מה עשית בזה שהתחזקת? עוד לא התחתנת! מה, ישבת ללמוד הלכות כל הזמן הזה?'. הרגשתי שקצת מאשימים אותי, אבל הסברתי שאי אפשר לתלות בי את האשם, כמו שאי אפשר להגיד לבחורה צעירה בגיל הפוריות, 'למה את לא מצליחה להיכנס להריון?'. עובדה שיש מצבים לא הגיוניים, וכנראה שיש פה משהו מעבר. בדברים אחרים היה לי יותר מזל - הצלחתי מעל הממוצע, תודה לאל. נושא הזוגיות הוא התמודדות ותיקון מסוים שעליי לעבור כנראה".
"אמרו לי, 'נו, מה עשית בזה שהתחזקת? עוד לא התחתנת! מה, ישבת ללמוד הלכות כל הזמן הזה?', והרגשתי שקצת מאשימים אותי. הסברתי שאי אפשר לתלות בי את האשם, כמו שאי אפשר להגיד לבחורה צעירה בגיל הפוריות, 'למה את לא מצליחה להיכנס להריון?'"
היא מתגוררת בירושלים ועובדת במשרד הכלכלה. יש לה שני תארים ראשונים, האחד בקרימינולוגיה וסוציולוגיה והשני בספרות ערבית, וכן תואר שני בקרימינולוגיה מהאוניברסיטה העברית. היא דוברת ערבית, לא מוותרת על קריאת ספרים ואוהבת לצלם, לפתור תשבצי היגיון ולהיפגש עם חברות.
לפני כמעט חמש שנים הוסיפה לשמה הפרטי את השם 'תהלה' ("כן, בלי י׳, בכתיב חסר כמו במקורות"), וכיום היא מרגישה קרובה מתמיד לדת. "אני מאמינה, שומרת שבת ומצוות, לובשת רק חצאיות, אבל לא הולכת עם גרביונים בעובי של טייץ ועם הראש בריצפה. אני גם עובדת, רואה טלוויזיה מדי פעם ויש לי אינטרנט וטלפון חכם. אני לא מנותקת ואני אוהבת להיות מעודכנת, לא בקטע אופנתי. פשוט חשוב לי לדעת מה קורה, ללמוד ולהתפתח".
מה היתרון שלך?
"אני מונעת מטוב ויש לי יכולת לוותר ולשמוח בטוב שיש לאחרים, גם אם לי חסר מאותו הדבר. אני גם די מהירת קליטה, כך שגם אם אני מתחילה משהו ונמצאת בפער, יש לי יכולת לצמצם את הפערים הללו במהירות".
מה החיסרון שלך?
"לפעמים אני חושבת יותר מדי וזה גוזל ממני אנרגיה".

4 צפייה בגלריה
תהלה
תהלה
תהלה מיטל. "פעם הייתי בררנית יותר"
(צילום: אלבום פרטי)

מה זאת אהבה מבחינתך?
"כל תשובה שאענה לא תבאר את המשמעות כי לא באמת חוויתי אהבה, אבל נראה לי שככל שאני לומדת באופנים שונים ומאנשים שונים שכן חווים זוגיות טובה, כך אני מבינה שאהבה היא בעצם נתינה. מי שרוצה רק לקבל, לא יודע מה זה לאהוב".
את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"כן. הבנתי שההיתכנות לא גבוהה, אבל שמעתי מאנשים שחוו זאת, אז מי אני שאטיל בכך ספק?".
כמה זמן את רווקה?
"מאז ומתמיד. אף פעם לא הייתה לי מערכת יחסים רצינית, כזאת שאני יכולה להגיד שאחרי שהיא נגמרה אמרתי, וואו, אני מרגישה שהתגרשתי! לאורך השנים פגשתי המון אנשים ועם הזמן כן למדתי לתת יותר צ'אנס.
"פעם הייתי פוסלת מהר, לא מתוך בררנות אלא כי באופי שלי הייתי אדם יותר ביקורתי. גדלתי בבית כזה וזה מה שהכרתי, אבל אני מאד מודעת לכך. אני גם טיפוס ששם לב לפרטים הקטנים. כשעבדתי בגופים מודיעיניים, התכונה הזאת הועילה לי מאוד. היא פחות תרמה לי בכל הקשור להיכרויות רומנטיות, מכיוון ששמתי לב לדברים שאחרים לא שמים לב אליהם".

4 צפייה בגלריה
תהלה
תהלה
תהלה מיטל. שמה לב לפרטים הקטנים
(צילום: אלבום פרטי)

"מכל קשר שהיה לי, למדתי"

ובכל זאת, גם מהקשרים הקצרים שהיו לה היא למדה והסיקה מסקנות. "מכל קשר שהיה לי, למדתי", היא מכריזה בגאווה. "הבנתי שאני חייבת לדעת לקבל חסרונות של אנשים, ושזאת ההשתקפות של היכולת שלי לקבל את חסרונותיי שלי. למשל, אני ממש מקפידה על סדר וניקיון, ויהיה לי קשה מאוד להיות עם מישהו שהוא לא כזה, אבל הרגעתי עם זה, אני מודה. חוץ מזה, יש לי חברות טובות שנשואות כבר עשור וכל הזמן מתפלאות מרמת ההבנה שיש לי בזוגיות, על אף שלא הייתה לי אחת. אני יכולה להבין גם אותן וגם את הבעלים שלהן, ואפילו לתת להן עצה".
מתי נשבר לך הלב בפעם האחרונה?
"לא נשבר לי הלב במובן הקולוסאלי של המונח. זה יותר שברירי לב קטנים כאלה, בכל פעם כשאני חוזרת מדייט לא מוצלח שיצאתי אליו עם איזושהי תקווה להצלחה".
מהו המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"תקשורת פתוחה וכנה. שום תכונת אופי או יופי לא תחפה על הצורך הזה".
את פעילה באפליקציות?
"כן. אני מרגישה שאני חייבת להשתדל באיזושהי דרך".
מה הדבר הכי טוב שיצא לך מהן?
"בסופו של דבר, עצם ההיכרות, גם אם היא לא התקדמה לכדי פגישה, כבר סייעה לי למקד את עצמי יותר. אני מרגישה שקיבלתי מתנה - לראות כמה מהלכים קדימה. אני לא צריכה לצאת עם מישהו במשך חצי שנה כדי לראות אם הוא מתאים לי, חודש וחצי או חודשיים מספיקים לי. כשאני רואה שזה לא הכיוון, אני ממשיכה הלאה".
ספרי על הדייט הכי גרוע שהיה לך.
"דייט שבסוף לא התקיים, כי הבחור נרדם ופשוט חזרתי הביתה. היה גם דייט על ספסל שבו לא הזמנו אפילו שתייה, כי הבחור ניסה לחסוך 20 שקלים".
לא נעים. תארי לי את הדייט המושלם.
"הכי פשוט - לשבת על חוף הים עם כוס קפה ועוגה. שהאדם שמולי יראה אותי, יגיד מילה טובה, וגם אם בסוף זה לא יסתדר בינינו, העיקר שיהיה נעים, שתהיה התעניינות ואכפתיות, ושזה לא יהיה טכני כמו בריאיון עבודה".
מה מעליב אותך?
"חוסר כנות. פחות יעליב אותי לשמוע את האמת בפנים".

4 צפייה בגלריה
תהלה
תהלה
תהלה מיטל. מכורה לסדרה "טהרן" ודוברת ערבית מצוין
(צילום: אלבום פרטי)

אילו תכונות את מחפשת בגבר שיהיה איתך ולמה?
"גבר שמחובר לעצמו, שמסוגל להעניק, לתת מילה טובה ואוזן קשבת".
פוליטיקה – האם היא אישיו?
"לא, אם כי מלכתחילה לא נראה לי סביר שאהיה בקשר זוגי עם אדם בעל עמדות הפוכות לשלי, כי הזהות היהודית והקשר לארץ ישראל הם עניין מהותי עבורי".
עישון?
"לא אהיה עם מעשן. יש לי אסוציאציה שלילית עם עישון. מעבר לכך, אני חושבת שהריח בלתי נסבל".
גרוש עם ילדים או גרוש בכלל זה משהו שיכול לבוא בחשבון?
"אני לא מסרבת לגרושים ללא ילדים, אך כשיש ילדים, מבחינתי זה מורכב מדי. כמובן שצריך לברר היטב מהי סיבת הגירושים".
מה יגרום לך לוותר על גבר?
"אם אני אגלה שהוא שיקר לי".
על איזה תחביב לא תוותרי בחיים, גם לא בשביל בן הזוג שלך?
"קריאת ספרים. עבורי לא מדובר בסתם קריאה, אלא גם בעיון ובלמידה שמצמיחים אותי. מי שלא יוכל להכיל את זה, לא יהיה בן הזוג שלי".
מהו המקום האהוב עלייך, ולמה?
"אני חושבת שירושלים. יש משהו במקום ובתמהיל של האוכלוסיה שהופכים אותה לקסם של עיר, ואני אומרת את זה לאחר קרוב לשבע שנות עבודה בלב תל אביב".
מה מצחיק אותך?
"יציאות ספונטניות ושנונות".
מהי הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"הייתי מרותקת ל'טהרן'. אני ממוצא פרסי ולא סתם, ממש דור ראשון בארץ".
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"זה מביך להגיד, אבל אני מאמינה שהדבר הראשון הוא טובת לב ואמיצה. אני באמת משתדלת להיות טובה לזולת. לפעמים מעירים לי שאני כנה מדי אז למדתי לעדן את הכנות שלי, אבל טוב שיש חברות שמאירות, אני בעד".
מה את עושה בימי שישי בערב?
"קידוש ולימוד".
אז איפה אפשר להתחיל איתך?
"פעם הייתי משיבה שברכבת ישראל, היום אולי יותר דרך חברה משותפת. אבל הפשרתי את הפייסבוק שלי אז אפשר גם שם".
איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"נשואה לבחיר לבי, אמא לשניים או שלושה ילדים, מה שהשם ייתן. סמנכ"לית או מטפלת בשיטת NLP".