טיימינג בעייתי משהו מצא לעצמו רווק השבוע שלנו, תומר מזיא (33), כשהחליט לחזור לישראל דווקא בזמן הקורונה. תומר סיים שלוש שנים כעובד בשגרירות ישראל בווינה, ונחת בארץ הקודש הישר לבידוד ולמציאות הישראלית החדשה. "חזרתי ארצה והתחלתי קורס למורי דרך", הוא מספר. "זה תחום שיש בו שילוב של שני דברים שאני מאוד אוהב - האחד הוא ללמוד והשני זה לעמוד מול קהל, לשחק, להעביר מידע, להסביר, לייצר אינטראקציה עם אנשים ולהכיר אותם".
כשתומר אומר את המילים הללו, הוא באמת מתכוון לכך. התשוקה שלו לתרבויות שונות הובילה אותו לסיים בגיל צעיר שני תארים ביחסים בינלאומיים, להתמחות בלימודי המזרח התיכון והאסלאם, להשתתף בפאנלים בינלאומיים, לנאום בפרלמנט הגרמני ולקחת חלק בתוכנית בינלאומית בוושינגטון, אליה התקבלו רק עשרה פלסטינים וישראלים. במסגרת התוכנית הם התחלקו לזוגות ולמדו זה על עולמו של זה, וכל זה קרה עוד לפני שתומר הגיע לגיל 30!

4 צפייה בגלריה
תומר מזיא
תומר מזיא
תומר מזיא. הספק מרהיב לבן 33
(צילום: אוסף פרטי)

"גרתי עם מישהו מג'נין ועשיתי התמחות עם מישהו מבית לחם. במסגרת התוכנית היו לנו המון פעילויות וגם יצאנו לבלות יחד", הוא נזכר. "אני מודה שאז, בתור בחור צעיר, היו הרבה פעמים שנשמתי עמוק, ספרתי עד מיליון והכלתי את הדברים ששמעתי ממי שבצד השני. זה לא היה פשוט, אך הכרחי על מנת באמת להבין את החיים שלהם".
בתור בחור עם מודעות פוליטית גבוהה, תוכל לצאת עם בנות שאוחזות בדעות הפוכות משלך?
"אני לא אשלול מישהי שלא מחזיקה בדעה שלי", הוא עונה. "כל עוד אין לבחורה דעות קיצוניות לצד זה או אחר, אין לי בעיה לצאת עם מישהי שדעתה שונה משלי. לפעמים זה אפילו יכול להיות נחמד ומאיר, להוסיף עניין".
מה זה אומר "דעות קיצוניות" בעיניך?
"אם אכיר מישהי שתגיד משפטים והצהרות מכלילות נגד הערבים, או מישהי שתחזיק באותן דעות קיצוניות על ישראל ותגיד שישראל עושה רצח עם - אין סיכוי שזה יצליח בינינו. גם היום אני מאמין שגם אם אני לא האשם בסבל של העם הפלסטיני, חשוב לדעת איך הם מרגישים, מה הם חושבים ואיך הם חווים את המצב".
אבל ישראל היום חצויה, זה נדיר שמישהו מדבר על הרצון להכיר את הצד השני.
"אני לא מאמין שישראל באמת חצויה כל כך כפי שמציגים זאת. אני חושב שזו סיטואציה שנוצרה בעקבות אינטרסים של אנשים מסוימים, ושעם האנשים הנכונים בהנהגה ניתן יהיה להחזיר את הגלגל אחורה ולאחות את הפצעים שיש כאן".

הירושלמי החדש

תומר הוא הירושלמי החדש גרסת 2020: בחור קוסמופוליטי במלוא מובן המילה, אינטלקטואל צעיר שמטייל בסופי שבוע עם קבוצות של ישראלים ופלסטינים, חילוני-ירושלמי שלא שומר כשרות ולא שבת.
"אני כן יכול להגיד שאני לא שולל להתחתן ברבנות אם לחברתי העתידית זה יהיה חשוב, כי חילונים רבים מתחתנים ברבנות, אבל אם היא בעניין של להתחזק או שהיא כבר עכשיו דתייה - זה לא ילך בינינו", תומר מפרט. "גם לא חשוב לי אם אהיה עם בת זוג שהיא לא ישראלית או לא יהודיה, העיקר שכל אחד יכבד את התרבות של השני. אין קשר לדת".
איך מכירים היום בחורות בירושלים?
"אולי זאת הקורונה, אבל אני לא מרגיש שיש פה סצנת דייטים גדולה. מה גם שהרבה מסביבי מתחילים להיות תפוסים".
אתה פעיל באפליקציות?
"כן. היו נשים שהכרתי דרך האפליקציות שקצת מצאו חן בעיניי, אבל עדיין לא פגשתי מישהי שמאוד עניינה אותי ושהקשר בינינו המשיך. אני חושב שבאופן כללי, אפליקציות ואתרי היכרויות הם פלטפורמה טובה מאוד להיכרויות. העובדות מדברות בעד עצמן. אני מכיר כמה זוגות שהתחתנו ככה".
לאילו בנות אתה עושה סווייפ ימינה?
"מכיוון שבאפליקציות הרושם הראשוני הוא בעיקר או רק בעקבות התמונות, הבחורות שהכי מרשימות אותי הן אלו שיש להן תמונות אמיתיות, פשוטות, בלי פוטושופ ועוד עיוותים שונים של התמונה. תמונות שצולמו כחלק מטיול, ישיבה בים וכדומה, כחלק מחי היום-יום של הבחורה.

4 צפייה בגלריה
תומר מזיא
תומר מזיא
תומר מזיא. דרושה בחורה שלא חוששת לטייל
(צילום: אוסף פרטי)

4 צפייה בגלריה
תומר מזיא
תומר מזיא
"מעדיף תמונות של נשים שעושות פעילות ולא פוטושופ"
(צילום: אוסף פרטי)

"אני פחות מתלהב מבנות שמצטלמות במיוחד עבור האפליקציה. יש בזה אומנם היגיון רב, במיוחד כאשר התמונה היא המרכיב הכמעט בלעדי, אך אותי זה פחות מרשים. לפעמים אני מסתכל על תמונות כאלו וקשה לי לדעת איך הבחורה באמת נראית. היו לי כבר כמה פעמים שנפגשתי עם הבחורה והיה קשר קלוש בין איך שהיא נראית לתמונה שלה באפליקציה, והיו פעמים שלא היה קשר בכלל".
יש לך אומץ להתחיל עם נשים ברחוב או באירועים?
"מאחר שחזרתי באמצע מרץ מווינה לאחר שלוש שנים וחצי הישר לבידוד, ואז כבר היה סגר ורוב המסגרות החברתיות לא פועלות כרגע, אז לצערי אני פחות מתחיל עם נשים ברחוב, למרות שלדעתי זה מקובל וזה משהו שאני כן רוצה להשתפר בו. הייתי רוצה להיות יותר נועז עם בנות. במקום לחשוב למה לא להתחיל עם בחורה שמוצאת חן בעיניי, פשוט לגשת ולדבר איתה כי כנראה שהיא לא תאכל אותי".
אתה חושש לקבל סירוב?
"אני חושב שזה מתחיל מגיל צעיר. כגברים אנחנו צריכים לקלוט שגם אם מקבלים לא, זה לא כואב. היום אני במקום שאם מישהי מסרבת לתת לי את המספר, אני לא מתבאס כי גם אם לא הייתי ניגש אליה אז לא היה לי את מספר שלה. אבל יצא לי לקבל מספרים. פשוט צריך להעז יותר ולא לחשוב פעמיים. אגב, בעבר יצא לי להכיר נשים דרך מה שנקרא 'טנדם', מפגשים של חילופי שפה. אני הצעתי את העברית שלי וקיבלתי גרמנית. היו גם כמה שידוכים, לפעמים במקומות בילוי".

לא הג'נטלמן הקלאסי

"אני לא רואה את עצמי בתור הג'נטלמן הקלאסי", תומר מעיד על עצמו. "אני לא אחד שישלח פרחים כי 'זה מה שצריך לעשות'. אני לא זה שיפתח לבחורה את הדלת של האוטו, אלא במקרים מיוחדים. אני מאמין שבחורה מסוגלת לעשות זאת בעצמה.
"מבחינתי, להיות ג'נטלמן זה לדאוג לפרטנרית שאיתך, להיות נוכח ברגע האמת כשהיא צריכה, להיות בתכלס! אני לא מאלה שיזמינו פרחים בשביל לסמן וי או כי נהוג לחשוב שככה מגיעים לליבן של נשים. אני לא אומר שהמנהגים הללו לא נכונים ובטוח שזה נחמד, אבל מבחינתי אנחנו בימים אחרים, ואתה נשפט על פי מעשים ולא רק על פי דיבורים יפים. הכתף והלב שלי יהיו בשבילה לא רק כשכיף ונעים, אלא גם כאשר כואב ומתסכל, קשה ומתיש".
כמה זמן אתה רווק?
"זמן ממושך".
למה לדעתך אתה עדייו רווק?
"מאוד קשה לי עם מכשול הדייט הראשון".
למה?
"כי דייט ראשון הפך להיות סוג של מבחן או ראיון עבודה. אני לא מפחד ממבחנים, להפך, במבחנים של האקדמיה הייתי רגוע, שלו ומפוקס לפני כל מבחן, נהניתי מהאתגר. אבל אני לא איש מכירות ולפני דייט ראשון, לא משנה כמה שני הצדדים יכינו את עצמם, בפועל אתה לא באמת יודע איך להתנהג. צריך להיות טבעי וזה מה שאני מחפש".

4 צפייה בגלריה
תומר מזיא
תומר מזיא
תומר מזיא. לעבור את משוכת הדייט הראשון
(צילום: אוסף פרטי)

תאר לי את הדייט המושלם בעיניך.
"דייט שבסופו אני רק מחכה כבר לדייט הבא. דייט שלאחריו, באותו הלילה כשאלך לישון, אני אחשוב על הבחורה ויעלה לי חיוך על הפנים. דייט שבמהלכו ובסופו ארגיש שזה הדדי".
מה היתרון הכי גדול שלך?
"כנות, אמינות, אחריות, מהימנות. אני לאו דווקא רואה את זה כיתרון, אלא כתכונות חיוביות שאני נוטה לשמר".
מה למדת על עצמך במערכות יחסים בעבר?
"היו פעמים שחשבתי למה אין סיכוי למערכת היחסים, במקום לחשוב למה כן שווה לתת למערכת היחסים סיכוי. בנוגע אליי, באופן כללי, עם השנים למדתי להיות בן אדם הרבה יותר רגוע, שלו ומכיל כלפי הצד השני".
אתה מאמין באהבה ממבט ראשון?
"אני מאמין שבמבט הראשון יכול להיווצר חיבור טוב".
מתי נשבר לך הלב הפעם האחרונה?
"לא נשבר לי הלב, אך היו פעמים שהייתי עצוב".
אילו תכונות אתה מחפש באישה שאיתך?
"שתהיה בחורה ספורטיבית, סקרנית, עם הומור. היא יכולה להיות רגועה, שלווה, אך גם קופצנית ורועשת. יכולה להיות שקטה, אך גם קשקשנית. בחורה שאוהבת לטייל ולא מפחדת משימוש ברגליים כדי להתנייד. ועכשיו הדבר הכי חשוב: אני אסייג את דברי ואומר שאפשר לזרוק את כל הרשימה הזאת לפח במידה ואכיר מישהי שמוצאת חן בעיני ואין לה את כל התכונות הנזכרות".
מה המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים?
"כנות ואמינות".
מה הדיל-ברייקר שלך? מה יגרום לך להיפרד ממישהי?
"בגידה. אני גם לא אצא עם מישהי שמעשנת, ויש עוד דברים, אבל הם כבר תלויים במצב".
מה אוהב לעשות בזמנך הפנוי?
"לקרוא, ספורט, לטייל, לצחוק".
על איזה תחביב לא תוותר בחיים, גם לא בשביל בת הזוג שלך?
"אני לא מאמין בקיצוניות כזו, אני גם לא מאמין שבת הזוג שלי תרצה שאוותר על דברים שחשובים לי, כמו שאני לא ארצה שהיא תוותר על דברים שחשובים לה. אפשר לדבר על המינון, אם הוא יפחת או אם יגדל, אבל אם דוחקים אותי לפינה ומצמידים לי אקדח לרקה, אז יהיה לי קשה מאוד בלי קריאה וספורט".
איזה מוזיקה אתה שומע?
"באופן עקרוני מוזיקה משנות החמישים עד השמונים כזה, עם יוצאי דופן. למרות שבמוזיקה אני די גמיש".
מה הטייפ שלך?
"כל בחורה היא חבילה בפני עצמה ויכול להיות שאמשך גם לבחורה שאינה אידיאלית עבורי".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשור?
"באופן אידאלי? נשוי עם ילדים".
איפה אפשר להתחיל איתך?
"בגן סאקר, אבל אחרי הריצה אם אפשר. או בפייסבוק".