"אני עשוי שכבות כמו שרק ורגיש אך אסרטיבי כמו פיונה", מעיד על עצמו רווק השבוע שלנו, תומר יאיר זמל בן ה-38. הוא מנהל מוצר ופיתוח עסקי בחברת סייבר, ובארבע השנים האחרונות הוא מתגורר ברמת גן. "במקור אני ירושלמי, ככה שעדיין מנסה להבין איך דברים עובדים פה. יצאתי מהארון בגיל 32, יחסית מאוחר. למעשה, אני כבר חושב על הקמת משפחה אלטרנטיבית. כלומר, מהרהר על להביא ילד בהורות משותפת או בפונדקאות, אבל אני ממש בהתחלה של הדבר הזה, ולגמרי פתוח להצעות", הוא מספר.
מותר לשאול מדוע יצאת מהארון בשלב מאוחר כל כך?
"בטח. זה לא היה פשוט בקרב המשפחה המצומצמת. רק לאחרונה יצאתי בפני סבתא שלי, ושם היה מאוד קשה כי היא באה ממשפחה מסורתית. לקח לה קצת זמן להתרגל, אבל בסוף היא קיבלה את זה באהבה ושנים על גבי שנים של שאלות כמו 'מתי תתחתן?' נפסקו באחת. עצוב שדווקא כשהתחלנו לנהל מערכת יחסים כנה, היא הלכה לעולמה. לצערי, איבדנו אותה בתקופת הקורונה".
אני מצטערת לשמוע. זה בטח היה קשה.
"זה בסדר, היא במקום טוב יותר. את יודעת, אני כל הזמן מקבל פידבקים של 'אתה בטוח שאתה גיי?', כאילו שאנשים מאוד מבולבלים ממני עד שאני מתחיל לדבר. זה פחות נעים לי, כמובן, אבל בסך הכול אני אדם חזק שמסוגל להתמודד עם כל מה שנקרה בדרכי".

4 צפייה בגלריה
תומר יאיר
תומר יאיר
תומר יאיר זמל. שואלים אם הוא בטוח שהוא גיי
(צילום: אוסף עצמי)

אתה מאמין באהבה ממבט ראשון?
"מאוד! אני חושב שאהבה באה בכל מיני צבעים ובכל מיני צורות. לפעמים היא תשוקה משוגעת שגורמת לך לרצות להסניף את הבן אדם, ולפעמים היא משהו שלוקח לו זמן להיבנות".
מה זאת אהבה מבחינתך?
"להיות הבית האחד לשני, בלי הצגות ובלי איומים".
כמה זמן אתה רווק?
"שלוש שנים. בקושי זוכר מה זה להיות בזוגיות. אני יוצא להמון דייטים, פה ושם מגיע גבר, כמו בתחנת רכבת, לאיזה חודש-חודשיים, אבל אני לא מצליח לשבור את המחסומים ולהתקדם משם. עד כה, לא התמזל מזלי, אך אני בהחלט בשל ומוכן לצעד הבא".
שלוש שנות רווקות זה רציני. איך מגיעים לשם?
"דברים לא הצליחו להמריא. ניסיתי, אבל יכול להיות שבגלל שנפגעתי במערכת היחסים האחרונה שלי, אני יותר סגור עכשיו. קשה לי להיות הראשון שנפתח וגם לוקח לי יותר זמן. אבל אני מנסה להחזיר לעצמי את היכולת לסמוך על אנשים, וזה מלווה בתהליך פסיכולוגי".
אני מבינה שנשבר לך הלב.
"נכון. לפני שלוש שנים הלב שלי התרסק, נשבר, נמעך, נכנס למערבל ונזרק לפח עם שאריות ארוחת הערב מאתמול".
"פה ושם מגיע גבר, כמו בתחנת רכבת, לאיזה חודש-חודשיים, אבל אני לא מצליח לשבור את המחסומים ולהתקדם משם"
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"שחייב להיות שוויון כלשהו בשביל להתקיים בתור זוג, שאי אפשר לגרום לי להיות מי שאני לא, ששיפוטיות היא דבר נוראי מכל צד ושאסור ללכת לישון כועסים. למדתי גם שיש בי המון נתינה, אבל שאני גם מאוד מפונק, ואחרי שהלב שלי נשבר חוויתי נסיגה אחורנית".

4 צפייה בגלריה
תומר יאיר
תומר יאיר
תומר יאיר זמל. לא להירדם כעוסים
(צילום: אוסף עצמי)

"נשארו בכלל רווקים בגיל שלי?"

הוא פעיל באפליקציות אך לתחושתו, רוב בני הגיל שלו כבר נשואים. "גריינדר, אטרף, טינדר - ניסיתי את כולן. זה בדרך כלל נגמר במשהו שטחי, ואני נשאר עם מחזרים בני 20 שאין לנו עתיד אמיתי ביחד. נשארו בכלל רווקים בגיל שלי?"
מלא! מה הדבר הכי טוב שיצא לך מהאפליקציות?
"אהבה. למעשה, כל הקשרים הראשונים שלי התחילו באפליקציות, כנראה בתקופות שהיו רגועות יותר ואפשרו לזה להתפתח. אגב, אחד הדברים הכי מבזים ומעיקים באפליקציות זה שלפעמים אני קולט את התמונה שלי בפרופיל אחר, מה שאומר שמישהו משתמש בתמונה שלי ללא רשות, וזה הרבה יותר נפוץ ממה שאנשים חושבים".
הנה משהו שלא הרבה אנשים יודעים על תומר: בצעירותו הוא היה ילד שמן. למעשה, עד גיל 21 תומר שקל 130 קילוגרמים. "היו לי ממש ציצים קטנים", הוא משתף בפתיחות. "הייתי עוטף אותם בניילון נצמד לפני שהייתי הולך לבית הספר. יום אחד מישהי חשבה שזה יהיה מצחיק אם היא תפתח לי את החולצה. הייתי בהלם טוטלי. באמת ששקלתי לתלות את עצמי בשירותים - אם לא הייתי כל כך כבד פיזית", הוא מחייך. "אבל זה באמת הרגיש כמו סוף העולם. בגדול, המשקל היה מלחמה שלקחתי על עצמי, ומאז אני שומר, פחות או יותר".
יש לך קטע עם זה עכשיו? נניח, בן זוג שמן זה משהו שבא בחשבון?
"להפך, אני דווקא נמשך ל'אנשים עם בשר'. אוהב צ'אבים".
רשמתי לפניי. מה עוד?
"אני חושב שיהיה נחמד אם הגבר שלי יהיה מהאנשים המצחיקים בצורה לא מצחיקה, ושיהיו בו ניצוצות של רומנטיקה כדי לשבור את הכבדות שלי. אני מאמין שהוא יצטרך להיות מאורגן ומתוכנן יותר ממני, כי אני פשוט חסר חוש כיוון לחלוטין, ויהיה נפלא אם הוא יבין את השנאה שלי בכל הקשור לשטיפת כלים, ויחליט שהוא לוקח את הדבר הזה על עצמו. או שפשוט נקנה מדיח מצוין".
ומבחינת טייפ?
"זאת שאלה קשה כי אני באמת אדם של ניגודים, ואין לי טייפ אחד. אני משער שאפשר לקרוא לזה 'טיפוס נורמטיבי' - קצת גיקי אבל עם צד קצת פרוע, ויותר על הסקאלה הגברית. את מבינה למה אני רווק?"
מבינה. מה לגבי חתונה?
"קשה לי להאמין שבגיל שלי חתונה תהיה משהו גדול, אבל אני זורם".
פוליטיקה – האם היא אישיו?
"ברור שכן. אם הוא שמאלני זה לא יעבוד".
ברצינות?
"לא", הוא צוחק. "אני פתוח לכל הדעות. כל עוד הוא מסוגל לדבר ולהסביר, אני מסוגל להקשיב ולהסביר לו למה הוא טועה. אגב, אני בא מבית ליכודניקי אדוק".
"מבחינה פיזית קשה לי לצאת עם אנשים נמוכים ממני. זאת נטו שריטה שלי כי אני מרגיש נורא מגושם וענק לידם"
מה המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים?
"חד-משמעית תקשורת. תקשורת טובה תאפשר לנו להתגבר על הפחד הראשוני, על ההבדלים המהותיים שיהיו או לא יהיו בינינו, על כמעט הכול, אני משער".

4 צפייה בגלריה
תומר יאיר
תומר יאיר
"שמאלני? זה לא יעבוד בינינו". תומר יאיר זמל
(צילום: רן יחזקאל)

מה הדיל-ברייקר שלך?
"לצערי, מבחינה פיזית קשה לי לצאת עם אנשים נמוכים ממני משמעותית. זאת נטו שריטה שלי כי אני מרגיש נורא מגושם וענק לידם. מבחינה רגשית, אם זה בן אדם אגואיסטי שמתנהג בצורה דוחה לאחרים, זה כנראה ייגמר שם".
תאר לי את הדייט המושלם.
"מכבי 7.9, סושי טוב, רמקול, חוף ים, שקיעה או אפילו ספסל בירקון. אני אוהב דייט רגוע, מאורגן היטב ואינטימי".
מה מצחיק אותך?
"כמעט הכול וכנראה שגם מבוכה".
מתי בכית בפעם האחרונה, ולמה?
"אני בוכה מלא, אבל אף פעם לא לפני אנשים. האמת היא שנטפליקס הרסו לי את החיים עם כל הסדרות. כל-כך הרבה בכי מול המסך! אבל בסדר, זה בריא להוציא החוצה".
מהם התחביבים שלך?
"אני אוהב לאפות, מדי פעם לבשל, לצייר, לצלם, להלחין מוזיקה אלקטרונית - יש לי דף בסאונדקלאוד שבו אני לוקח קולות רקע של אנשים או זמרים, מרכיב ביטים ויוצר לזה מיקסים מגניבים. וכמובן, צפייה בסדרות כבר הפכה רשמית לתחביב במילון העברי".
מה הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"בימים אלה אני מסיים את 'אקספנס' המושלמת".

4 צפייה בגלריה
תומר יאיר
תומר יאיר
חולם על דייט אינטימי, רגוע ומאורגן היטב. תומר יאיר זמל
(צילום: אוסף עצמי)

על איזה תחביב לא תוותר בחיים, גם לא בשביל בן הזוג שלך?
"למה שאוותר על משהו? אפשר תמיד למצוא את דרך האמצע ולראות איך זה מסתדר לשנינו".
מה המקום האהוב עליך בעולם?
"תאילנד. היו לי שם שלוש חופשות מושלמות שעדיין יושבות לי בזיכרון חזק. החופים, האוכל, תחושת השחרור והחופש. פשוט גן עדן".
איזו מוזיקה אתה שומע?
"הכול חוץ מרוק כבד ומוזיקה קלאסית. זה נע מבריטני ספירס עד לקובי פרץ, דרך מוזיקה יוונית, סלין דיון, דה וויקאנד ועד לשנות ה-90, פולק, קאנטרי, פופ, אלטרנטיבי, אלקטרוני, עופרה - גם חזה וגם ניסים המלכות".
מה היית בגלגול הקודם?
"כלב. אני מתחבר אליהם יותר מלאנשים, בחיי".
איך נראה יום שישי בערב אצלך?
"זה מתחלק בין שני עולמות: האחד הוא עולם המסיבות, אותו הכרתי יחסית מאוחר. העולם הזה מלא באנשים מדהימים שמחבקים ואוהבים, אך לצערי גם שטוף בשיפוטיות ובביקורת. אז אני שם, נהנה מזה, וגם מהעולם הסטרייטי והנורמטיבי שאליו אני רגיל, עם ארוחות ערב, טיולים וחדרי בריחה. אני נהנה גם מזה וגם מזה. נקרא לזה ורסטילי?"
איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשור?
"ממשיך לתשאל את החיים מה מתאים לי ומתי, נהנה משקט יחסי בנפש וגם בבית, כנראה בדירת פנטהאוז עם מרפסת כיפית, מבשל, אופה, מארח, אוהב ונאהב, יוצא לחופשות כיפיות, מגדל ילד מקסים, או השם ישמור, שניים - וכל זה לצד בן זוג עצמאי וחזק. אני מרגיש שביחד אפשר להתמודד קצת יותר טוב עם החיים עצמם".
רוצים להתחיל עם תומר? חפשו אותו בפייסבוק או באינסטגרם