אם יש דבר שלא מפחיד את רווק השבוע שלנו, זה לשמור על לב פתוח, והוא מקפיד לעשות זאת גם בתקופות בהן קל יותר לסגור את הלב כדי לשמור עליו מפגיעה. אלעד בן דוד (36) מרמת גן, הוא מהנדס תוכנה בגוגל, והוא מעיד על עצמו שהוא נפתח בקלות ולא מפחד מאינטימיות. "בטבע שלי אני בחור רגיש, אבל למדתי להיות זהיר", הוא מספר. "מצד אחד, אני אותנטי. לא אשחק משחקים. כשמישהו מוצא חן בעיניי - הוא יידע את זה. מצד שני, אני מזכיר לעצמי לנשום לפני שאני מאבד את הראש אחרי מישהו. בתוך עמי אני חי, והקהילה הגאה יכולה להיות מאוד שיפוטית ועם הרבה ביקורת עצמית".
נשמע שלא קל להיות רווק בקהילה.
"גם אני חוטא בשיפוט מהיר מדי, אבל אני עובד על זה, וכך או כך יש דרך מכובדת לסרב. חשוב לזכור שיש אנשים מאחורי התמונות, ואין סיבה לפגוע באיש. בכלל, אני תמיד שואף להיות גרסה טובה יותר של עצמי".

5 צפייה בגלריה
אלעד בן דוד
אלעד בן דוד
אלעד בן דוד. "הקהילה הגאה יכולה להיות מקום מאוד שיפוטי"
(צילום: אוסף פרטי)

במקום העבודה שלך אין פוטנציאל להכיר?
"אני לא פוסל, אבל טרם יצא".
למה לדעתך?
"אולי סתם כדי לא לערבב את הפרטי עם המקצועי, ואולי יש חצי אמת בסטיגמה שחלק מההייטקיסטים מעדיפים תקשורת עם מחשב", הוא צוחק ומיד מסייג, "אני צוחק, כמובן. גם אנחנו בני אדם. ביפ ביפ. ואם אהיה בזוגיות עם הייטיקסט, תמיד נוכל להקים סטארט-אפ ביחד! אבל האמת היא שאני פחות שם דגש על איפה הבן זוג שלי עובד, אלא יותר על מי הוא ולא פחות חשוב - על איך הוא מתקשר איתי. אם הוא מסוגל לדבר ולהביע את עצמו בצורה ספונטנית וכנה, ולא רק במיילים מסוגננים".
אתה אומר את זה על סמך ניסיון העבר?
"כן. היה לי בן זוג שהייתה שם אהבה גדולה אבל הרגשתי שיש בינינו פער. הוא התקשה להביע את עצמו בצורה ורבלית. ידעתי שהוא אוהב אותי אבל לא התאמנו מבחינת התקשורת, וזה נגמר".
איזו צורת תקשורת אתה מחפש?
"אני קורא לזה 'תקשורת שקופה'", אלעד מלמד אותי מושג חדש. "זה מעבר לשיתוף ורבלי. בתקשורת שקופה צריך להיות קשוב לא רק למילים, אלא גם למה שביניהן, לשדר עניין ולהגיב לדברים שנאמרים".
מה עוד אתה מחפש בבן הזוג שלך?
"שיהיה בעל אינטליגנציה רגשית ושכלית, יוזם ומניע. אחד שמוכן להפשיל שרוולים כדי לשמור על הקשר. חשוב לי אדם ישר ואמין שאוכל לסמוך עליו. בחור שווה אבל צנוע".
באיזה מובן?
"אנחנו חיים בעולם שמלא ב'שואו אוף'. אני לא מתחסד ובא לי בחור שאמשך אליו מאוד, אבל עושים לי את זה אנשים שיודעים מה הם שווים, בלי לחלק לעצמם מחמאות וציונים. תן לי לגלות בעצמי כמה אתה מיוחד".

5 צפייה בגלריה
אלעד בן דוד
אלעד בן דוד
תהיה שווה אבל צנוע. אלעד בן דוד
(צילום: אוסף פרטי)

מה תעשה אם תכיר מישהו שעונה על כל מה שציינת אבל חי בארון?
"למדתי שלכל כלל יש יוצאים מן הכלל, והלב הוא פורע חוק סדרתי. יש לי יכולות הכלה מאוד גבוהות. אני זוכר ויודע כמה התהליך הזה מורכב וארוך", הוא מהרהר בנושא ומדייק את עצמו, "זו לא תהיה פסילה בגלל חוסר הכלה, אלא יותר עניין של מקום בחיים".
כלומר, שתרצו את אותן מטרות?
"כן. גם אם הוא בארון, חשוב שנהיה על אותו הגל מבחינת הרצונות שלנו. אני מחפש משהו זוגי ויציב. אז אם תהיה משיכה מטורפת ואהבה חזקה ואאמין שהבחור יהיה מוכן לצאת מהארון עבורי בזמן סביר - אהיה זהיר אבל לא אפסול אותו על הסף".
מה לגבי הקמת משפחה?
"אני מאוד רוצה. משפחה גרעינית משלי זו בהחלט מטרה. כבר ניסיתי בעבר לגשש בתהליך של הורות משותפת. אגב, אולי אוכל למנף את הפלטפורמה של ynet גם למציאת בחורה להורות משותפת, ואז בכלל תקבלי מקום בגן עדן".
הלוואי! אבל רגע, למה זה לא הצליח?
"הייתי בוסר", הוא מודה. "רציתי ילד, אבל משהו בתהליך הזה לא הסתדר לי".
מה בדיוק?
"ללא פרטנר שנמצא לצידי, שרוצה את הילד בדיוק כמוני, זה מרגיש מנוכר מדי ועסקי. הרגשתי שהבחורות ואני - אנחנו לא בדייט אלא בפגישת עסקים. אין פה תא משפחתי שצומח מתוך אהבה. לכן אני קודם רוצה לבנות זוגיות ושהילד העתידי יבוא בתהליך של יצירה משותפת עם בן זוגי, לאו דווקא באמצעות הורות משותפת. היום יש כל מיני אופציות, אני עם ראש פתוח להכול, אבל קודם שתהיה זוגיות המוכנה להורות".

5 צפייה בגלריה
אלעד בן דוד
אלעד בן דוד
שומר על ראש פתוח וחושב על הורות. בן דוד
(צילום: Kayhadrin photo)

5 צפייה בגלריה
אלעד בן דוד
אלעד בן דוד
אלעד בן דוד. "אני אתיאיסט ולא סביר שאתקרב לדת בגלל מישהו"
(צילום: אוסף פרטי)

לא עישון, לא סמים ולא דת

לאלעד יש כמה עקרונות עליהם לעולם לא יוותר, גם לא למען האהבה. "אני לא רואה את החיים בשחור לבן, אך סביר שאת הליבה שלי לא אחליף. בין היתר: אני אתיאיסט ולא סביר שאתקרב לדת בגלל מישהו. אני דוגל בתזונה בריאה ובספורט, וזה מאוד מוסיף בעיניי אם בן הזוג שלי גם כזה. ולא אהיה בזוגיות עם מישהו שמעשן".
"כבר דיללת 80% מהאופציות", אני אומרת לו ושנינו מתפקעים מצחוק. "אני יודע, אני עוף מוזר בקהילה הגאה. גם לא עושה סמים".
איך זה מתיישב עם המסיבות של הקהילה?
"אני לא בדיוק תואם את הסטריאוטיפ. אני אוהב מוזיקה ולצאת, אבל כל העשן של המסיבות פחות עושה לי את זה. לגמרי מעדיף ביתיות, טבע וטיולים. תני לי להיות במעגל מצומצם של חברים או עם הבן זוג אחד על אחד - ואני מאושר! מה שכן, לקח לי זמן לכבד את עצמי ולקבל את זה שאני לא צריך סמים, עישון או אלכוהול כדי ליהנות. לוקח זמן לעמוד על העקרונות שלך בלי להתבייש".
תצא עם מישהו שהפוך מדעותייך הפוליטיות?
"אני לא פריק של פוליטיקה אבל כן מאוד אוהב כלכלה ואקטואליה, ככה שהייתי שמח שגם לפרטנר שלי תהיה הבנה רחבה. אני מקווה למישהו שלא יהיו בינינו נושאים שהם טאבו או פרות קדושות. על הכול אפשר לדבר".
איזה סוג של בן זוג אתה?
"קשוב, מכיל, אינטימי ומכבד את הספייס של כל אחד בקשר. אוהב לפרגן, להחמיא ולהעריך בלי סיבה מיוחדת".
מה הדבר הכי רומנטי שעשית עבור מישהו?
"פעם טיפסתי על ההר הכי גבוה בפרו עם שלט 'אני אוהב אותך'. צלמתי לאקס ושלחתי בפייסבוק – וזה היה בשלב שעוד רק יצאתי מהארון. עבורי זו הייתה אמירה מאוד נחרצת. ביום ההולדת שלו לקחתי אותו עם עיניים קשורות לפינה סודית בת"א, עם סל פיקניק ונרות".
תענוג! מה הטייפ שלך?
"בחור גבוה שעושה ספורט. עיניים עמוקות, שיניים בהירות. גיק עם פלפל. חתיך שלא עושה מזה אישיו. בחור נאמן שמשרה ביטחון".

5 צפייה בגלריה
אלעד בן דוד
אלעד בן דוד
אלעד בן דוד. "על הכול אפשר לדבר"
(צילום: אוסף פרטי)

מה אתה עושה כשאתה לא עובד בגוגל?
"תמיד הייתה לי תשוקה בבטן לאדריכלות ולצילום, ככה שצילום אורבני זה כיף טהור עבורי. אפילו יש צילום ענק שלי מתחת לגשר איילון. חוץ מזה, אני מחובר לפודקאסטים וספרים על כלכלה, פסיכולוגיה וידע כללי. זו ליגה אחרת של התמכרות".
מה הסדרה האחרונה שעשת לה בינג'?
"אני בקושי רואה טלוויזיה אבל מראה שחורה, גמביט המלכה, חזרות ועוד".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"החיים הם מה שקורה בזמן שאנחנו מתכננים תוכניות, ולחיים באופן כללי יש תוכניות אחרות עבורנו. אם בכל זאת לדמיין, אז בטיול פרישה מוקדמת עם בן הזוג, כשאנחנו עדיין נמשכים זה לזה ממש כמו בדייט הראשון, רואים סרט מכורבלים אחרי שהשכבנו את הילדים לישון".
איפה אפשר להתחיל איתך?
"בתקופת הסגר - בעיקר אם תגיע לדירה שלי. או בריצות על הטיילת בת"א. ואם מסובך, אז פשוט בפייסבוק ובאינסטגרם".