4 צפייה בגלריה
שירה גבעון
שירה גבעון
שירה גבעון
(צילום: יוסי צבקר)

יום אחד החליטה שירה גבעון לבלוע כדור אומץ, ולפרסם קבל עם ופייסבוק שהיא מחפשת את החצי השני שלה. "כתבתי שאני מחפשת זוגיות. זה היה די מזמן, כתבתי מאוד מהלב", היא נזכרת. "עשיתי את זה כי רציתי לפרוק ולספר לכולם שאני רוצה אהבה".
למרבה השמחה, הפוסט של שירה הפך לוויראלי, ותוך דקות ספורות החלו להיכתב בו עשרות תגובות. "היו תגובות מטורפות, מאות לייקים והודעות מאנשים שונים. בנות אמרו לי שאני אמיצה, אבל בסך הכול כתבתי את שעל הלב שלי".
ויצא מזה דייט?
"היו דייטים אבל לא התפתחה מערכת יחסים, ולכן אני פה. יש הזדמנות בכל מקום".
שירה היא בת 29, שחקנית וזמרת שמתכוננת ללימודי התואר הראשון שלה במדעי ההתנהגות. היא מתגוררת בתל-אביב ומעידה על עצמה שהיא בחורה שמחוברת לעצמה ומשתדלת כל הזמן לשמור על גישה חיובית. "למרות שהחיים לפעמים מורכבים מצבעים כהים יותר, אני בחורה מאוד אופטימית", היא מעידה. "תמיד מנסה למצוא את החיוביות בסיטואציות ובאנשים. אני גם רגישה מאוד, ולפעמים הרגישות הזאת עלולה להיתפס כרגישות יתר אפילו. אני נוטה לקחת דברים אישית וללב".
מה גורם לך לקחת ללב במיוחד?
"כששופטים אותי, בעיקר כי אני באה מעולם הבידור".
לא הבנתי.
"אני מרגישה לפעמים שגברים נרתעים כשאני אומרת להם שאני שחקנית וזמרת. אני ממש מרגישה שזה איזשהו מיתוס שצריך לנפץ לגבי אנשים שעובדים במקצוע הזה. בסופו של יום, אנחנו אנשים שקורעים את התחת בעבודה שלהם".
את חלק מתעשייה שיש לה צד ברור במפה הפוליטית. עד כמה את מגדירה עצמך כטיפוס פוליטי?
"זאת שאלה מורכבת", שירה מהרהרת בנושא. "אני לא עיוורת למצב, אני רואה מה קורה ואפילו לוקחת חלק פעיל בהפגנות ובמחאות - תוך שמירה על הכללים, כמובן, אבל אני לא אוהבת לדבר על פוליטיקה, ומאמינה שהמעשים שלנו יותר חשובים מהמילים. אז אני כן בעד לדבר על מה שמפריע, ולשחרר קיטור, אבל להיכנס במודע לשיחה פוליטית? פחות מושך אותי".

4 צפייה בגלריה
שירה גבעון
שירה גבעון
שירה גבעון. אנשים שופטים לרעה שחקניות
(צילום: אלבום פרטי)

4 צפייה בגלריה
שירה גבעון
שירה גבעון
ילדים זה החיים. גבעון
(צילום: אלבום משפחתי)

4 צפייה בגלריה
שירה גבעון
שירה גבעון
שירה גבעון. כן להפגנות, לא לשיחות פוליטיות
(צילום: אלבום משפחתי)

"בחורים ג'ינג'ים זה סקסי"

כשאני תוהה מה הטייפ שלה בגברים, שירה מנסה להסביר לי את המושג 'חנון-גברי': "אולי כמו קלארק קאנט, סופרמן?", היא שואלת ומהר מאוד מצליחה להסביר את הטייפ שלה במילים - "האמת היא שאני חולה על ג'ינג'ים!", היא קובעת.
וואלה! מה עושה לך את זה בג'ינג'ים?
"הכתום הזה, האש שיש ביופי הזה. בחורים ג'ינג'ים זה ממש סקסי בעיניי".
יצאת עם גברים ג'ינג'ים?
"כן, שניים, אבל דווקא שני הג'ינג'ים שיצאתי איתם היו בחורים מאוד רגועים, כך שברור לי שזאת סתם סטיגמה, אבל זה בהחלט יופי שיש לי אליו משיכה".
מה דעתך על חיזור פרונטלי לעומת אפליקציות?
"אם אני חושבת על כל הפעמים שבהן גברים התחילו איתי ברחוב, אז החוויה הייתה רחוקה מלהיות 'וואו'. עד עכשיו התחילו איתי בעיקר ווירדוז", היא מודה ואומרת, "בואי נגיד שאם מתחילים איתי ברחוב זה צריך לדעתי לקרות ממש בעדינות ובטקט, במיוחד בתקופה שאנחנו חיים בה".
מה לגבי אפליקציות?
"זה משתנה אצלי. עכשיו אני בשלב שזה על אש קטנה. היו לי תקופות שממש 'עבדתי' באפליקציות והיו תקופות שחטפתי עצבים וסגרתי אותן. אבל בכללי, אני מעדיפה היכרות פנים מול פנים. אם יגיע הבחור הנכון שידע לעשות את זה בקלאס, אני לא פוסלת".
איפה הכרת את הבחור האחרון שיצאת איתו?
"את בן הזוג האחרון שלי הכרתי באוקיי-קיופיד", היא מספרת. "זאת הייתה זוגיות של שנתיים. יש לי הרבה חברות שהכירו והתחתנו הודות לאפליקציות, כולל בת דודה שלי, אז אני פתוחה לזה".
מה החוויה הכי גרועה שהייתה לך באפליקציה?
"יצאתי עם מישהו שהיה סופר כריזמטי ומצחיק בהתכתבויות שלנו בוואטסאפ, אבל בדייט הוא היה ההפך הגמור מזה. אה, ממש לא נעים לומר, אבל הוא גם הסריח מזיעה".
אם יש משהו שמרגיז את שירה במיוחד, הרי שזה גברים שמחמיאים לה מהר מדי. "אני לא אוהבת שמחמיאים לי על ההתחלה. אתה לא מכיר אותי, איך אתה יודע שאני מדהימה? זה מרגיש לי מאולץ. בוא נכיר באמת ואז תראה שאני מדהימה", היא צוחקת.
יש לך דוגמה?
"הייתה לי שיחה עם מישהו מטינדר והוא ישר כתב לי, 'היי שירהל'ה'. זה היה מוזר. הייתה גם את הפעם ההיא שמישהו דיבר איתי בטלפון. דיברנו חמש דקות על שטויות של מה נשמע ומה קורה, ופתאום הוא קוטע אותי ואומר, 'שיואו, את כזאת אותנטית!' מה? מאיפה אתה יודע את זה? לא פגשת אותי בחיים ואנחנו מדברים כמה דקות".
אולי הכריזמה שלך מבלבלת את הצד השני?
"נו, לא באמת", היא שוללת. "גברים, בואו נשמור על פאסון", היא פונה לקוראי המדור. "בואו נכיר. לא צריך להתאמץ על ההתחלה. זה מבהיל אותי כשדברים נהיים טו-מאצ' על ההתחלה".
מי הבחור האחרון שעשית לו סווייפ ימינה?
"האחרון היה סופר מצחיק, שיחה זורמת וכיפית, ובחור עם נשמה טובה - מתנדב בבתי חולים לילדים".
ומה בנוגע לתמונות? יש משהו מועדף?
"חיוך". היא אומרת. "חובה שבתמונות שרואים באפליקציות תהיה תמונה מחויכת".
את מצליחה לצאת לדייטים בתקופת הקורונה?
"האמת שכן!", היא מפתיעה. "בסגר הראשון למשל הכרתי מישהו באפליקציה, הסגר התחיל והדייטים שלנו עברנו לזום".
ואיך היה לך?
"דווקא נחמד. שנינו היינו עם כוסות יין, כל אחד בבית שלו. יצאנו לסיור וירטואלי בפריז, שלדעתי זה היה סופר רומנטי ומהמם. אז לכל אלה שקוראים את זה ונגמרו להם הדרכים היצירתיות לדייטים - אין בעד מה!", היא צוחקת.
תסכימי להפר סגר בשביל הבחור הנכון?
"וואי, נראה לי ממש מסובך לענות על השאלה הזאת, כשמלא אנשים קוראים את הכתבה הזאת. אני צריכה להסתכן פה בדוחות? בואי נגיד שכשמכירים מישהו ויש משהו טוב, כבר מוצאים את הדרכים לשמור על קשר. מקווה שבקרוב כבר נוכל להרחיק ולראות את כולם".
את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"אומנם לא חוויתי מעולם אהבה ממבט ראשון, אבל כן חוויתי קליקים וניצוצות מטורפים במפגש הראשון, וכמו שזה התחיל מהר, ככה זה גם נגמר מהר. אני מאמינה באהבה נכונה - שכשהיא תגיע אדע שזאת האחת, לא משנה כמה זמן ייקח לה להבשיל".

"הפגיעה אפשרה לי לפתוח את הלב"

לפני ארבע שנים יצאה שירה אל עולם הרווקות, אך במשך זמן רב ליבה נותר סגור. לדבריה, רק לאחרונה היא נזכרה איך זה מרגיש להתרגש מבחור, לקחת צ'אנס ואפילו לתת ללב שלך להישבר. "אומנם לא יצאנו הרבה זמן, אבל הרגשתי עם אותו בחור חיבור וריגוש חזק שלא היה לי המון זמן, וחשבתי שיש פוטנציאל להמשך. הרגשתי אופטימית שאפשר למצוא אהבה בכל מצב וזמן, ואז פתאום זה נגמר".
איך את מרגישה לגבי זה ממרחק הזמן?
"אני בעיקר שמחה על הפגיעה הזאת, כי היא אפשרה לי לפתוח את הלב ולהיות מוכנה גם להיפגע, משהו שפחדתי לעשות במשך תקופה ארוכה".
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"הבנתי עד כמה אני אדם זוגי. אומנם אני לא יושבת ומחכה שמישהו יבוא וירים אותי או 'יישא אותי על כתפיו'. אני אדם עצמאי ואני יודעת לדאוג לעצמי ולפנק את עצמי, ובכל זאת אני מחשיבה את עצמי כאדם זוגי".
מה המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"קודם כל, כנות. לדעת לדבר על דברים - גם טובים ובעיקר על מה שמפריע, לא לשמור בבטן. אני חושבת שגם תשוקה חשובה מאוד. חשוב מאוד שתהיה בקשר ערבות הדדית - לחזק האחד את השנייה ולתמוך זה בזו. להוציא את המיטב, ולדעת לפרגן ולהרים".
מה ה'דיל ברייקר' שלך?
"שחצנות. זה כל כך לא סקסי בעיניי. גם לא שטחיות. וגם לא עישון".
תארי לי את הדייט המושלם מבחינתך.
"אני חושבת שהדייט המושלם זה דייט שיש בו זרימה טובה, כימיה טובה והומור. אם הצלחת להצחיק אותי - קנית אותי!"

"כשאני חושבת על ילדים יש לי צמרמורת"

"האחיינים הקטנים שלי, בני 3 ו-4, קורעים אותי לפעמים מצחוק", היא משתפת. "בכלל, לילדים יש יציאות שאי אפשר לתסרט", היא מספרת. לפני הקורונה, נהגה להופיע בפני הקהל הכי קשוח בעולם: ילדים קטנים. "כשאני חושבת על ילדים יש לי צמרמורת", היא אומרת. "בהתחלה, כשרק התחלתי להופיע בהצגות ילדים, מאוד פחדתי מזה כי ילדים הם לא פראיירים. הם רואים את כל הבולשיט, ואם ההצגה לא מעניינת אותם, אז היא פשוט לא מעניינת".
בקיצור, את בשלה להיות אמא.
"הביציות שלי לא זועקות שזה צריך לקרות ממש עכשיו, אבל כן, זה נוגע בי. אני בשלב זה בחיי שאני רוצה להקים את המשפחה שלי".
חשוב לך שגם בן הזוג יהיה בשל לעבור לשלב הבא?
"בהחלט. אני מחפשת מישהו חם ומשפחתי שאוהב וקשור למשפחה שלו, כי משפחה היא ערך עליון בעיניי, וכמובן שתהיה לו זיקה לילדים, כי אם דברים יסתדרו אז בסוף יהיו לנו ילדים משלנו, לא כך? כרגע האחיינים שלי וההצגות מול הילדים זה הכי קרוב לסיפוק ולאושר שיש לי מהם".
מה את אוהבת לעשות בשעות הפנאי?
"בין יתר הדברים אני ממש אוהבת לשיר. אני שרה בכל מקום - במקלחת, בעבודה, כשאני מבשלת, כשאני מנקה. אבל ההופעות הכי טובות שלי הן באוטו. שם אני שמה את השירים האהובים עליי ונותנת בראש!"
ואם הגבר שלך בקטע של שקט ורוגע?
"אז אם זה מישהו שמחפש בעיקר שקט - זה כנראה לא ילך בינינו", שירה צוחקת.
כיאה לשחקנית וזמרת היא מעידה שדווקא הייתה שמחה להכיר מישהו מתחום אחר, מישהו שיאזן אותה והיא אותו. "אני נוטה להילחץ בקלות מדברים, ואני צריכה את הקונטרה. מישהו שיאזן וירגיע אותי, ישים לי דברים בפרופורציות".
אילו עוד תכונות את מחפשת בגבר שלך?
"אדם חיובי, אופטימי ואמפטי, שיהיה אדם זורם וקליל, ובעל חוש הומור וביטחון עצמי".
על איזה תחביב לא תוותרי בחיים, גם לא בשביל בן הזוג שלך?
"נסיעה ללונדון וצפייה במחזות זמר. אה, ושופינג".
איזה מקום את הכי אוהבת בעולם?
"יש לי חיבור קוסמי ללונדון, שאני לא יכולה להסביר. אני מאוהבת קשות בעיר הזאת. בכל פעם שאני מגיעה, אני נהנית מכל רגע. הייתי מאוד רוצה לגור שם לתקופה, לחוות באמת את העיר הזאת עד הסוף. אחי גר שם כבר שש שנים עם אשתו והבת שלו, אבל לא התראינו יותר מדי זמן בגלל הקורונה המאוסה הזאת, והגעגועים נהיים יותר ויותר קשים".
מה הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"אני חולה, שרופה ומאוהבת במרוץ הדראג של רופול - תוכנית ריאליטי של מלכות דראג".
למה דווקא רופול?
"קודם כל, רוב החברים שלי הם גייז וזאת בעיקר תוכנית שמחה, כיפית וצבעונית. זאת גם תוכנית שמלמדת ופותחת לסובלנות וקבלת האחר. היא ממש מראה שיש מקום לכולם, ושכולם יפים ואהובים לא משנה מי ומה הם, וזה ערך עליון בעיניי".
איזה מוזיקה את שומעת?
"אני אוהבת הכול, מפופ ועד קלאסי. אוהבת מאוד מוזיקת ג'אז, ומוזיקה אגדית של שנות ה-60 וה-70. אוהבת גם ישראלי של פעם. בסך הכול, אני פתוחה להכול. אם זה שיר טוב – אני אקשיב לו".
איפה את רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"בריאה ומאושרת, עם בית מדהים, בעל מדהים, ילדים מדהימים, כלב מדהים, עבודה מדהימה שמשלבת גם טיפול וגם את המוזיקה והמשחק, ומוקפת במשפחה ובחברים מדהימים".
איפה אפשר להתחיל איתך?