דמיינו שאתם רוצים להשתמש באחת מאפליקציות ההיכרויות הפופולריות והמוכרות. אתם מורידים אותה מהממשק ואז מגלים שהיא כתובה בסינית, ושאין שום סיכוי שתבינו משהו. מעצבן, נכון? ברוכים הבאים לחיי הרווקות של ליאל בן סימון (29), סטודנט ללימודי סאונד ממגדל העמק, שאף אחת מהאפליקציות הבינלאומיות לא מונגשת אליו כרגע.
"אין לי ולעיוורים רבים את האפשרות להשתמש בהרבה מאפליקציות ההיכרויות האלה", הוא משתף. "כדי שנוכל להשתמש באפליקציות הן חייבות להיות מונגשות לעיוורים בשפה העברית, וזה פספוס אדיר! יש פה אוכלוסייה שלמה שלא מקבלת הזדמנות להכיר בני זוג פוטנציאליים כמו האחרים".
אז איך בכל זאת אתה יכול להכיר בחורות?
"יש כמה אתרים שכן מונגשים לעיוורים, אבל ההנגשה לא בהכרח טובה, וכשהאתר כבר מונגש לא תמיד זה עוזר לי. כמובן שאפשר להכיר גם באירועים חברתיים".

3 צפייה בגלריה
ליאל
ליאל
ליאל. "יש פה אוכלוסייה שלמה שלא מקבלת הזדמנות להכיר בני זוג פוטנציאליים"
(צילום: אלבום פרטי)

"חד-משמעית לבחורות קשה מאוד עם העובדה שאני עיוור"

"אני עיוור, עיוורון מוחלט, זה מי שאני ומה שאני. אז מה?", ליאל עונה כשאני שואלת אותו על הקשיים שהוא חווה. "יש המון סטיגמות בחברה שלנו, יש חוסר רגישות וחוסר התחשבות. כשקשה לאנשים לראות את האחר זה לא קל".
אני משערת שזה עוד יותר מסובך בתור רווק עיוור. בחורות פוסלות אותך על זה?
"ברור שכן", ליאל עונה בלי להתבלבל. "חד-משמעית לבחורות קשה מאוד עם העובדה שאני עיוור".
אילו תגובות אתה מקבל מנשים כשאתה מספר להן שאתה עיוור?
"התגובות הנפוצות הן 'אני לא יוצאת עם עיוורים', 'מצטערת, זה לא מתאים לי', או התשובה הקלאסית שגם בחורים רואים מקבלים - 'אני מעדיפה שנישאר ידידים'".
האם אי פעם יצאת עם מישהי רואה?
"לא, אף אחת לא נתנה לי צ'אנס, וחבל. ברור שזה לכאורה קל יותר לצאת עם מישהי כמוני שלא רואה ומבינה את העולם שלי הכי טוב, אבל אני לא רואה סיבה שמראש נשים וגברים עיוורים יצמצמו את האפשרויות שלהם כשהעולם הזה מלא באנשים. רק חבל שבשבילנו הוא לא תמיד נגיש".
איזה יתרון יש לך על פני גברים שכן רואים?
"אני לא פוסל נשים בגלל המראה שלהן", ליאל עונה תשובה שגורמת לחשוב. "היום נדמה שיש המון מקום למראה חיצוני, וזה שאני עיוור לא אומר שאני לא מודע לשיח ולמה שקורה בעולם. אבל דווקא בגלל מצבי אני משוחרר מהעניין הזה של להיות שיפוטי או לשאוף לאישה שנראית בדיוק כמו שהחברה אומרת לה להיראות. אני, בניגוד לגברים שרואים, לא אפסול מישהי על חיצוניות".
האם יש בכל זאת טייפ-קאסט חיצוני של נשים שמושך אותך?
"אני חושב שאני נמשך לנשים מלאות. זה לא שאני שולל נשים רזות, אבל משהו במגע באישה מלאה כשמתחבקים למשל, מרגיש לי מאוד נעים. מבחינתי, חיבוק זה משהו שאני מעריך. אני לומד ומרגיש ככה את הבחורה שאיתי. צריך להבין שהחיצוניות שלה מבחינתי זה הריח שלה, טון הדיבור, הקול שלה - אני מאוד רגיש לזה. המגע שלה, אני מרגיש אותו חי יותר. אגב, אלו פרמטרים שבזכותם אני יכול להבין מהי אהבה ממבט ראשון, ולדעתי זה קיים".
אילו תכונות אתה מחפש באישה שלך?
"אני רוצה שהיא תהיה מצחיקה, מכילה ואוהבת. מצחיקה כי אני רוצה שנצחק על כל העולם. מישהי עם סבלנות שתכיל אותי במאה אחוז. וגם מיניות - שיהיה את הקליק המיני הזה בינינו. ושיהיה לה ביטחון עצמי, זה חשוב מאוד".

3 צפייה בגלריה
ליאל
ליאל
על פיונה הוא לא יוותר. ליאל וכלבתו הנאמנה
(צילום: אלבום פרטי)

3 צפייה בגלריה
ליאל
ליאל
"הסאונד הוא הכלי שלי לעולם"
(צילום: אלבום פרטי)

"צחוק מתגלגל של אישה הוא הצליל הטוב בעולם"

ליאל אולי לא רואה, אבל חוש השמיעה שלו מצוין ומוזיקה היא אחד הדברים שהוא הכי אוהב בעולם. "אני מנגן על אורגן, קצת על גיטרה, אקורדיון, מפוחית וחלילית", הוא מספר. "אני גם רוכב על אופניים בכל שבוע. אלה אופניים מיוחדים שנקראים אופני טנדם. יש להם מושבים ופדלים זוגיים. אני יושב מאחור ומלפנים יושב אדם רואה שמכוון אותנו, ושנינו מפדלים. הרוכב שלי דואג להנגיש לי את הדרך, להסביר לי איפה אנחנו נמצאים ומה רואים".
איפה אתה הכי אוהב לרכב?
"אני הכי אוהב את השדות הפתוחים, בלי המכוניות והרעש שיש בעיר".
אתה לומד סאונד. מה אתה הכי אוהב בתחום הזה?
"מאיפה להתחיל?" הוא תוהה. "האהבה לסאונד וכל ההתעסקות בעריכת סאונד התחילו אצלי מגיל קטן. הייתי מקליט את המורים בשיעורים בטייפ מנהלים ישן, ואחר כך מאזין לשיעור. הייתי סקרן והתחלתי לחקור את הכלי הזה, וגיליתי שיש לו כמה ערוצים ושניתן לעוות את הקול. למדתי למשל ליצור משיעור רגיל משהו אחר לגמרי בזכות הסאונד", הוא מספר. "הסאונד הוא הכלי שלי לעולם, אני יכול לתכנת אותו, אני מקליט צלילים, עורך אותם ויוצר משהו אחר, שלם. זה הביטוי העצמי שלי".
מה הסאונד או הצליל שאתה הכי אוהב?
"צחוק מתגלגל של אישה זה הצליל הטוב ביותר בעולם".
מה היתרון שלך?
"אני חדור מטרה וחרוץ. כשיש לי מטרה אני לא רואה בעיניים, תרתי משמע", הוא עונה משועשע.
מה החיסרון שלך?
"אני בחור רגיש ולפעמים אני נוטה לפתח דרמות, אבל מבטיח שאני חוזר לעצמי אחרי זמן מה", הוא אומר בחיוך.
כמה זמן אתה רווק?
"אומרים לי שאני רווק יותר מדי זמן".
מתי נשבר לך הלב בפעם האחרונה?
"בכנות, הלב שלי נשבר כבר כמה פעמים. נשים שברו לי אותו. אומרים שללב שבור עוד לא מצאו תרופה".
מה הבנת על עצמך מבחינה רומנטית לאורך השנים?
"שאני נמשך לנשים שמתעללות בי. אני לא רוצה להרחיב מפני שאני לא רוצה לפגוע, אבל למדתי על עצמי המון ממערכות יחסים כאלה והתבגרתי. עכשיו אני מחפש מישהי שתעריך ותכיל ותאהב אותי".
מה נשים מפספסות לגביך?
"את מי שאני. אני בן אדם שיש לו מה לתת, גבר מאוד רגיש ואני לא נכנע למוגבלות. אבל אני לא תמים. לבוא ולהגיד שמחר אכיר את אשתי - לא אגיד, אבל אני כן שואף להכיר מישהי שיחד נבנה חברות, ומשם השמיים הם הגבול".
מה המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים?
"כבוד ואותנטיות".
מה הדיל-ברייקר שלך?
"עישון ושקרים".
על מה לא תוותר בשביל בת הזוג שלך?
"לא אוותר על פיונה, הכלבה שלי. היא חלק בלתי נפרד ממני".
איזה מקום אתה הכי אוהב בעולם?
"אני הכי אוהב את הבית שלי. הכי כיף לחזור הביתה אחרי יום קשה ועמוס".
איזה מוזיקה אתה שומע?
"מזרחית, אבל הארדקור. אייל גולן, תמיר גל ושרית חדד".
מה היית בגלגול הקודם?
"כלב".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"נשוי, מאושר ומסופק".
איפה אפשר להתחיל איתך?
מחפשים אהבה ורוצים להשתתף במדור? כתבו לנו