אפליקציית ההיכרויות אוקיי-קיופיד (OkCupid) קיימה הבוקר (ב') אירוע חגיגי לרגל ט"ו באב, כדי לציין 20 שנות פעילות בעולם האונליין-דייטינג. לרגל המאורע, חושפת האפליקציה נתונים ומגמות המאפיינים את עולם הרווקים והרווקות ב-2024, כפי שהם עולים משאלון שנערך לרגל יום האהבה, לצד נתונים שנאספו לאורך השנים. חלק מהנתונים מתייחסים למשתמשי ולמשתמשות האפליקציה בעולם, וחלקם מתייחסים למשתמשים ולמשתמשות הישראלים.
בין היתר, מראים הנתונים כי תקשורתיות ואמינות הן התכונות המבוקשות ביותר בקרב רווקים ורווקות בישראל, עם 46% מהם שבחרו בתקשורת כתכונה המבוקשת ביותר. כלומר, הם מחפשים בני ובנות זוג שידעו לתקשר את הרצונות והצרכים שלהם. התכונה המבוקשת הבאה היא אמינות עם 41% מהנשאלים, בזמן שמשיכה פיזית, למרבה ההפתעה, זוכה רק ל-7% בלבד. עוד מתברר כי רק 6% ציינו שהם רוצים בני זוג רומנטיים.
אז רומנטיקה אאוט, מונוגמיה אין: חרף הדיבור הרב על פוליאמוריה וקשרים פתוחים, כשזה מגיע לחיפוש אהבה – רוב מוחלט של רווקים ורווקות בישראל מחפשים בן/ת זוג שאיתו הם יוכלו "לחיות לנצח", לא פחות, עם 79% מהנשאלים, בעוד שרק 21% הודו כי הם מעדיפים כרגע בעיקר לצאת לדייטים ולהכיר, בלי להתחייב יותר מדי.
1 צפייה בגלריה
השקה אוקיי קיופיד
השקה אוקיי קיופיד
20 שנה לאפליקציה. חוגגים בהשקה של "אוקיי-קיופיד"
(צילום: רפי דלויה)
נתון מפתיע נוסף מראה שפוליטיקה, חרף היותה נושא שנוי במחלוקת, לא רק שלא קיבלה "באן" מעולם הדייטינג, היא אפילו מככבת כנושא חם עם 79% מכלל משתמשי קיופיד, שמעידים על עצמם שהם פתוחים לדסקס עליה עם בן/ת זוגם, ואני אומרת: זהירות, זה נפיץ.
שני טרנדים מסמלים תקופה חדשה ואופטימית יותר בעולם הדייטים: הנרמול החיובי של שיחה על גבולות והעלאה על נס של ערכים כמו כנות ושקיפות. כך, לשאלה "מה דעתך על גבולות במערכות יחסים?", 91% מהנשאלים השיבו כי שימת גבולות היא דבר בריא, ורק 9% מהנשאלים אמרו שגבולות במערכת יחסים אינם נחוצים. בתשובה לשאלה "אילו איכויות הכי חשובות לך בבן/ת הזוג", התשובה המובילה הייתה כנות, עם יותר מ-33% מהנשאלים שהשיבו כך. תשובות נוספות שהתקבלו הן: כבוד (25%), פתיחות (23%) והומור (19%).
"כנות נמצאת בבסיס מערכת יחסים בריאה ויציבה, אבל אין ספק שבשנים האחרונות התכונה הזאת אפילו התעצמה עוד יותר, עם בני דור המילניאלז ובני דור ה-Z שנותנים לכנות חשיבות גבוהה ביותר. הם מאמצים לעצמם תרבות של אותנטיות ושקיפות בכל הנוגע לחיי הרווקות שלהם, כששקיפות הפכה לאלמנט בלתי נפרד מחייהם האישיים והזוגיים", מסבירים באוקיי-קיופיד.