אחרי שבשבוע שעבר בדקנו איך נשים אוהבות שמתחילים איתן במרחב הציבורי, החלטנו להפנות את אותה שאלה גם לגברים. משיחות שקיימנו עולה תמונה ברורה – כולנו רוצות ורוצים לצאת מהמסכים ולחזור להכיר בחיים האמיתיים. אין תחליף לקסם שמתרחש במפגש של שני אנשים, למבט בעיניים, לצחוק וחיוך, לצבע הקול ולתחושת הבטן.
בכתבה הקודמת נשים העידו שהרבה פעמים הן רוצות להתחיל עם בחור שבא להן עליו, אבל הן חוששות שזה ירתיע, יתפרש כאגרסיבי מדי או כלא מספיק מושך. אז יש לנו חדשות משמחות: רוב הגברים אוהבים שמתחילים איתם, והם אפילו ישמחו שתעשו את זה יותר. אז צאו מהאפליקציות והתחילו להכיר גברים ברחוב, בים, במסיבה, בחדר כושר, אפילו במכולת השכונתית. להלן כמה טיפים שיעזרו לכן לגשת אליהם בביטחון.

1. נימוסים והליכות

מסתבר שהדרך הכי טובה להתחיל עם גבר שמוצא חן בעינייך היא לעשות לו עיניים. לשלוח מבט וחיוך, לאותת שאת בעניין, ורק אז לגשת. "כדאי לבדוק במבט ורק אז לגשת ולהתחיל לדבר. תגידו מה שעולה לכן בראש. לי תמיד נחמד לשמוע שאני חמוד ושבא לך לדבר איתי", אומר עידן רום, בן 34 מתל אביב.
לינתן: "אם מישהי פונה אליי, אני מעדיף שהיא תגיד משהו נקודתי יותר, שתסביר למה מצאתי חן בעיניה. זה עוזר לי להרגיש מיוחד"
"אם מישהי מעוניינת לגשת אליי ברחוב או בבר, הייתי שמח שזה יתחיל קודם בנימוס מסוים", אומר לינתן זוהר, בן 36 מתל אביב. "אפשר לחייך ולבקש כביכול את תשומת הלב שלי. אבל כשאת כבר ניגשת, תציגי את עצמך ותהיי רגישה לסיטואציה, תבדקי אם מתאים לי לדבר כרגע".

2. למה דווקא אני?

כן, גם גברים אוהבים מחמאות, למרות הגברים שדיברנו איתם טענו שמחמאה על המראה החיצוני פחות עושה להם את זה, ושהם מעדיפים לשמוע משהו אישי יותר, שיגרום להם להרגיש מיוחדים. יש מצב שילך לך טוב יותר אם תתרכזי דווקא במחמאה על היכולות שהם מפגינים.
3 צפייה בגלריה
עידן רום
עידן רום
עידן רום. לבדוק במבט ורק אחר כך לגשת
(צילום: יותם יעקב)
"אני עובד לפעמים במועדון לילה בעיר, ובאחת המשמרות ניגשה אליי אורחת שבאה לבלות", מספר לינתן. "היא שלחה חיוכים וקצת פלרטטה איתי והחמיאה על איך שהתייחסתי לאורחים שמגיעים, זרקה לי מילה חמה על התפקוד המקצועי שלי. היא הציעה שאצטרף אחרי המשמרת אליה ואל חברות שלה לרקוד, והייתה מאוד חיננית וחמודה, לכן הרגשתי בנוח.
"בסוף המשמרת רקדנו קצת יחד, וכשהלכתי לבר לקנות משקה, היא ניגשה אליי בצד, הרחק מחברות שלה, ושאלה אותי אם היא יכולה לתת לי את המספר שלה. היא אמרה שהיא הייתה שמחה להיפגש שוב ושהיא מאוד התרשמה מאיך שהתנהלתי בעבודה שלי. נחמד לקבל מחמאה על איך שאתה מתנהל באופן מקצועי. אהבתי שזה מה שסיקרן אותה לגביי. כיף לשמוע מילה טובה, ולא רק משהו כמו 'הפנים שלך יפות'.
"אם מישהי פונה אליי, אני מעדיף שהיא תגיד משהו נקודתי יותר, שתסביר למה מצאתי חן בעיניה. זה עוזר לי להרגיש מיוחד ומראה לי שאני יוצא דופן משאר האנשים שנמצאים בסביבה. חשוב לי להרגיש שהיא יכולה לראות אותי כפי שאני, ולא שהיא באה רק 'לתקוף'".
דן: "ההנחה שבגלל שאני גבר, אני בטוח אזרום כשמישהי מתחילה איתי, היא פשוט לא נכונה. אני צריך להרגיש בנוח עם מישהי כמו שהיא צריכה להרגיש בנוח איתי"
"הייתי לא מזמן במסיבה בבית של חבר, היה מגניב והייתה אווירה ממש נינוחה וכיפית", נזכר דן סברדלוב, בן 27 מעמק חפר. "הגיעה לשם בחורה שלא הכרתי והתחלנו לדבר. היא חייכה אליי חיוך אותנטי ויפה, ונתנה לי מחמאה שממש הרימה לי את הביטחון. היא אמרה שאני הבחור הכי מגניב במסיבה, וזה גרם לי לחייך.
"החמיא לי שהיא נגנבת על האופי שלי ורואה את האישיות שלי, זה ממש עשה לי את זה. תתעניינו באופי של הבן אדם", הוא ממליץ. "זה נשמע כל כך פשוט, אבל זה הכי עובד לדעתי. עדיף להחמיא למישהו על תכונה שלו שמגניבה בעיניכן, מאשר להגיד, 'אתה חתיך'. בעיניי, יש לזה הרבה יותר משמעות. זה יותר מרים ויותר כיף".

3. כיבוד המרחב האישי

"אני לא אוהב כשמישהי מנסה להתחיל איתי ונכנסת למרחב האישי שלי בצורה לא נעימה", אומר דן. "קרתה לי כבר סיטואציה שישבתי עם חברים ומישהי התיישבה קרוב מדי בניסיון להתחיל איתי, ואפילו התחילה לגעת בי. קפאתי והרגשתי מאוד לא בנוח. למזלי, הייתה שם חברה שקלטה את הסיטואציה והעירה לה.
"נכון שאנחנו גברים ואנחנו בסך הכול עם של בבונים, אבל גם אנחנו יצורים רגישים וחמודים וגם לנו חשוב שיכבדו את המרחב האישי שלנו, ממש כמו שאנחנו צריכים לכבד את המרחב שלכן. בדיוק כמו שלפעמים גם אנחנו אוהבים לקחת את זה לאט, לא צריך תמיד למהר. ההנחה שבגלל שאני גבר, אני בטוח אזרום כשמישהי מתחילה איתי, היא פשוט לא נכונה. אני צריך להרגיש בנוח עם מישהי כמו שהיא צריכה להרגיש בנוח איתי".
3 צפייה בגלריה
דן סברדלוב
דן סברדלוב
דן סברדלוב. אל תיכנסי למרחב האישי שלו בצורה לא נעימה
(צילום: סוף כהן)
"קרה לי שהלכתי עם חברים ברחוב ומישהי שאני לא מכיר ניגשה אליי ונגעה בי ושאלה אותי אם בא לי ללכת לאיזה מועדון", משתף עידן רום. "אפילו שהיא הייתה חמודה בעיניי, לא אהבתי את זה. הייתי מעדיף שהיא תבדוק איתי קודם ותקבל את האישור שלי במבט. כשמתחילות לדבר איתי באופן מאוד ישיר ובלי הכנה מראש, זה פחות נעים".
"קרה לי שהייתי במסיבה ומישהי שאני מכיר בקטנה והייתה מאוד שיכורה, ניגשה אליי והתחילה לנשק אותי משום מקום. עצרתי אותה ואמרתי לה שזה לא מתאים. לא היה בינינו שום וייב לפני וזה היה לי ממש לא נעים", משתף דן.
הגברים שדיברנו אותם העלו גם קושי עם הפומביות של החיזור. לפעמים מביך אותם שיתחילו אותם במרחב הציבורי כי הם לא רגילים לזה. "אני לא אוהב שמתחילים איתי ליד כולם", אומר לינתן. "אם בחורה ניגשת אליי ליד חברות שלה או אם אני נמצא עם חברים, זה פחות נעים לי. תנסו לכבד את העובדה שאנחנו נמצאים במקום ציבורי.
"לא רוצה התלהמות או מחמאות קולניות. מעדיף שמישהי תיגש בעדינות, בענווה ובנכונות, תחייך ותגיד דברים בצורה נעימה. קשה לי כשמישהי מנסה לשחק משחק של להרשים אותי בקול רם ליד אנשים אחרים. זה מאוד מוריד ומביך אותי, זה יותר מדי בשבילי. תיגשי אליי בעדינות ואני אענה בעדינות, ואם יש קליק, אני אשמח שנצא".

4. פינג-פונג תקשורתי

אם כבר אזרתן אומץ ופניתן לבחור שבא לכן עליו, שימו לב שאתן ממשיכות להחזיק את השיחה ולא מעבירות את האחריות עליה לידיים שלו. "הכי כיף לי כשיש בינינו פינג-פונג טבעי בשיחה", אומר דן. "שאני יכול להגיד לה משהו והיא לא תגיב במילה אחת כמו 'מגניב', אלא להפך, שהיא תיקח את מה שאני אומר ותוסיף משהו משלה. תנו לנו להרגיש שהשיחה היא הדדית ושלא כל העבודה היא עלינו. אל תשאירו את השיחה יבשה".
לינתן: "קשה לי כשמישהי מנסה לשחק משחק של להרשים אותי בקול רם ליד אנשים אחרים. זה מאוד מוריד ומביך אותי, זה יותר מדי בשבילי"
לינתן מחזק את דבריו ומוסיף, "אני תמיד מחפש שהצד השני יגיד מה סיקרן אותו לגביי. הייתי שמח שבחורה תיגש אליי ותגיד, 'אתה מסקרן אותי ואני רוצה להכיר, ואז גם תגיד מה מסקרן אותה אצלי. זה יכול לתת תחושה בטוחה וחיובית. אם בחורה כבר פנתה אליי, אז השלב הבא הוא שהיא תלך עם זה עד הסוף. אם היא רוצה להכיר, שתציע את המספר שלה או את האינסטגרם, כדי שלא אני זה שיצטרך לעשות את המהלך הבא".

5. עקביות ובהירות

"אם כבר נתת טלפון, או קיבלת ממני את מספר הטלפון שלי, אז אני כן מצפה שיהיה איזשהו פולו-אפ מצידך", אומר לינתן. "אל תכתבי הודעה ואחר כך תיעלמי. אל תעשי גוסטינג. אם את מרגישה שזה כבר פחות מעניין אותך או שזה לא הטיימינג, עדיף שפשוט תכתבי את זה. הכי טוב להיות כנה ולהגיד, 'תשמע, היה לי נחמד להכיר אותך, אבל זה לא מתאים לי כרגע'. חשוב לשקף את האמת ולא להשאיר דברים באוויר".
3 צפייה בגלריה
לינתן זוהר
לינתן זוהר
לינתן זוהר. בבקשה בלי גוסטינג
(צילום: לינתן זוהר)
לפעמים, מרוב שלא נעים לנו לסרב למישהו, אנחנו מעדיפות לא להגיד כלום. מותר לנו לשנות את דעתנו כמובן, אבל לצד השני מגיעה בהירות. אם כבר התחלת לדבר עם מישהו והבנת שפחות מתאים, תגידי לו את זה בצורה מכבדת ונעימה.

6. זהירות, החפצה

"לפני עשר שנים מלצרתי במסעדה והיה שם שולחן של כמה נשים בנות 40 פלוס", מספר לינתן. "במשך כל הערב הן זרקו הערות על איך שאני נראה – 'איזה חתיך', 'מלצרות מתאימה לך', 'מתאים לך לשרת אנשים', 'איזה כיף שאתה משרת דווקא אותנו'. בהתחלה המחמאות היו נעימות, הרגשתי טוב עם עצמי, אבל הדרך שבה הם אמרו את זה, וצחקו בצורה מוגזמת ומוחצנת מאוד, גרמה לי להרגיש מאוד לא בנוח. זה היה קצת מטריד.
"הן הרשו לעצמן להגיד מה שהן רוצות בקול רם, וזה שם אותי במקום כזה מאוד מובך מול שאר הלקוחות ומול העובדים הנוספים. באותו רגע הרגשתי שהאישיות שלי והרגשות שלי, מה שאני חווה בסיטואציה, לא היו פקטור בכלל. מבחינתן, הן נהנו לזרוק הערות באוויר כלפיי, בעיקר כדי לשעשע זו את זו".
לינתן: "לא קל לנו להתחיל היום עם נשים כי יש פחד מאוד גדול לצאת לא בסדר, ועד שאנחנו כבר עושים את זה, יהיה נחמד לקבל פידבק מכבד"
יש גבול דק שבו מחמאה שנאמרת במקום הלא נכון או בצורה לא מתאימה, הופכת לפוגעת יותר מאשר מחמיאה. נסו להיות רגישות לסיטואציה. יש דרכים יותר טובות לתפוס את תשומת הלב של הבחור שמוצא חן בעיניכן מאשר לזרוק הערות על איך שהוא נראה.

7. מרכז הערכה

בואו נודה על האמת, בכל מה שנוגע לחיזור, רוב העבודה עדיין נופלת על כתפיו של הגבר. הציפייה החברתית שלנו היא שהגבר יעשה את הצעד הראשון וסיפורי אהבה שמתחילים בפלירטוט שמגיע מהצד הנשי, הם עדיין יוצאי דופן. במובן הזה, אנחנו עדיין חיות בחברה מאוד שמרנית, ובדיוק בגלל זה חשוב לנו לעודד גם חיזור של נשים כלפי גברים בצורה פתוחה, אבל גם לעודד אתכן לא לבטל חיזור גברי בצורה פוגענית.
"כשאני מתחיל עם מישהי, אני תמיד משתדל להיות נחמד ורגיש לסיטואציה", אומר לינתן. "הייתי רוצה לקבל איזשהו סימן של הערכה מהצד השני. משהו כמו – 'איזה נחמד שפנית', או 'זה לא מובן מאליו שפנית וזה מחמיא לי'. היה יכול להיות נחמד לקבל פידבק על הניסיון עצמו, גם אם אין עניין ורצון מצד הבחורה. לשמור על דיבור מכבד ולא להיות סנובית ולנפנף ישר, כי את לא יודעת מי הבן אדם שעומד מולך.
"אם ניגשים בנועם אז שווה גם להשיב בנועם. את יכולה פשוט להגיד, 'תשמע, אתה נראה נחמד, תודה שפנית, אבל אני לא מעוניינת'. עדיף לקבל את האמת בפנים בצורה נחמדה ונעימה, לא לסבן ולהמציא סיפורים כי מרגישים את זה. לא קל לנו להתחיל היום עם נשים כי יש פחד מאוד גדול לצאת לא בסדר, ועד שאנחנו כבר עושים את זה, יהיה נחמד לקבל פידבק מכבד".
"אם אני מתחיל עם מישהי והיא בעניין יהיה לי הכי כיף להרגיש שהשיחה היא לא רק עליי", מחדד דן. "ששנינו מנסים לפתח שיחה, לשאול שאלות ולהתעניין האחד בשנייה. אין דבר יותר מעיק משיחה שרק צד אחד בה סוחב, או שיחה חד-צדדית שלא הולכת לשום מקום. בואי נהפוך את זה לדו-שיח מעניין, ששנינו יכולים לקבל ממנו.
"אם התחלתי עם מישהי והיא לא מעוניינת, ממש לא יעליב אותי אם היא תגיד לי בכנות, 'תשמע אתה חמוד והכול, אבל קצת בא לי להיות לבד'. אני אפילו אעריך את הכנות ואתפוס מאותה בחורה".
"הייתי שמח שמישהי תגיד לי, 'וואי, איזה מגניב שניגשת'. שתראה שהיא יודעת שזה קשה ותעריך. אם היא תגיד שלא מתאים לה, אני ממש אבין, אבל יהיה נחמד להרגיש שהיא רואה אותי", אומר עידן. "אני ממש בעד שנשים יתחילו יותר עם גברים", מסכם דן. "אני חושב שנשים מאוד רגישות, ובעיניי מתחילות בצורה הרבה יותר נעימה מאיך שגברים מתחילים איתן. נשים, אני בעדכן".