הקיץ הגיע ואיתו הבגדים החושפניים, הים, הבילויים והאווירה במרחב הציבורי שהופכת ליותר ויותר מינית. לעומת מה שאתם אולי חושבים, בנים יקרים, בנות ישראל דווקא אוהבות שמתחילים איתן מחוץ למסכים. כולנו רוצות לצאת מהאפליקציות, ומעדיפות לפגוש את הגבר שלנו פנים אל פנים, לראות את הברק בעיניים ואת החיוך שלו כשהוא מסתכל עלינו. אז איך תוכלו לגשת לבחורה ברחוב, בים או במסיבה, בצורה נעימה שתגרום לה להתקרב במקום להתרחק? ביקשתי ממספר נשים שישתפו אותי כיצד הן רוצות ולא רוצות שיתחילו איתן, והכנתי לכם סוג של "עשו ואל תעשו" כשזה מגיע לפיק-אפ במרחב הציבורי.

1. תראו לנו שאתם רואים אותנו

"לא מזמן הייתי בבריכה, מישהו ניגש אליי ושאל אותי איך קוראים לי ובת כמה אני. היה בינינו סמול טוק של כמה דקות ואז הוא ביקש את הטלפון, זה היה ממש נחמד. כשגבר ניגש בנחמדות ובלי אמירות לא מותאמות, זה לגמרי נעים ומכבד, ומעביר תחושה של אנושיות. אם הוא גם מוסיף אמירה קלילה, איזו בדיחה, זה תמיד נחמד ושובר קרח", אומרת רותם נורני, בת 31 מבת ים.
"זה לא עובד כשזה לא מרגיש אישי", אומרת פרלין אגרנטי, בת 38 מרעננה. "אפשר להתחיל שיחה בכל מיני דרכים, אבל חשוב שזה לא ירגיש אקראי מדי. שאני לא אחשוב שהוא סתם מנסה את מזלו כי משעמם לו", היא מבהירה. "פעם מישהו פנה אליי בבית קפה וניהלנו שיחה שלמה, בלי שהוא שאל אפילו איך קוראים לי. בסוף, כשהוא ביקש את המספר שלי, סירבתי כי שום דבר בשיחה לא הרגיש אישי, וחבל. מרוב הניסיון להרשים הוא שכח לנסות להכיר אותי".
4 צפייה בגלריה
מורן נורני
מורן נורני
רותם נורני. בדיחות הן שובר קרח מצוין
(צילום: אוסף פרטי)
"אני אוהבת כשגבר פונה אליי בביטחון ובאסרטיביות, ונותן לי להרגיש שהוא פונה כי אני באמת מוצאת חן בעיניו ולא כי הוא עובר עכשיו בחורה-בחורה בבר, ואני הופכת לסתם עוד אחת", אומרת ענתי הופ, בת 32 מת"א. "כשאני בחוץ, בים ובטיילת בתל אביב, אני מיד מזהה מי פונה אליי בלי קשר לאיך שאני נראית, מה אני משדרת ומי אני בעולם. אני בדרך כלל עונה בנימוס, אבל אני הרבה פחות סבלנית כשזה שקוף שאני עוד אחת שהוא מתרגל עליה איך להתחיל עם בנות".
פרלין: "זה לא עובד כשזה לא מרגיש אישי. אפשר להתחיל שיחה בכל מיני דרכים, אבל חשוב שזה לא ירגיש אקראי מדי. שאני לא אחשוב שהוא סתם מנסה את מזלו כי משעמם לו"
הבנתם? לפני הכול, השתדלו להיות נעימים ומכבדים. תשאלו איך קוראים לנו, תציגו את עצמכם, ותתעניינו במה שאנחנו עושות ובחיים שלנו בכלל. מה אנחנו תכלס רוצות? להרגיש שאתם רואים אותנו.

2. תחמיאו לנו, אבל בעדינות

כולן אוהבות מחמאות. ברור שנשמח לשמוע מכם שאתם חושבים שאנחנו יפות ומקסימות, אבל גם להחמיא צריך לדעת. "לפני כמה חודשים דיברתי עם המאמן בסטודיו שאני מתאמנת בו, קצת לפני שהאימון התחיל", משתפת פרלין. "סיפרתי לו שיום קודם חגגתי יום הולדת ושקשה לי עם הגיל החדש שלי.
"אחד המתאמנים שמע את השיחה, וזרק לי מחמאה שאני נראית הרבה יותר צעירה. בהתחלה לא חשבתי שהוא מנסה להתחיל איתי. פירשתי את זה כרצון לגרום לי להרגיש יותר טוב עם עצמי, אבל אחר כך הוא התקרב והמשיך לדבר איתי ושאל עוד כמה שאלות עליי, ובסוף הוא גם התוודה שהוא ראה אותי כמה פעמים בסטודיו ורצה לדבר איתי, ושמח שהיום הייתה לו הזדמנות. זה היה נורא אמיץ ומתוק מצידו. הוא היה סקרן לגביי וזה עשה לי ממש נעים. זה לא הרגיש כמו פלירטוט רנדומלי, זה הרגיש שהוא ראה אותי".
4 צפייה בגלריה
ענתי הופ
ענתי הופ
ענתי הופ. אל תגרום לה להרגיש שהיא "עוד אחת"
(צילום: יונתן בירנבאום)
פרלין הייתה פתוחה לקבל מחמאה מגבר שלא הכירה, בגלל ששניהם התאמנו באותו מקום והוא הגיב למשהו שהיא אמרה בשיחה. תחום העניין המשותף והיחס האישי עזר לשבור את הזרות ולייצר קרבה נעימה.
"באופן אישי, אני מעדיפה שלא יחמיאו לי על נראות חיצונית, לפחות לא ברגע הראשון שרואים אותי", מעידה על עצמה רותם. כמובן שכל אישה היא אחרת, אבל היינו מציעות להחמיא על מראה חיצוני בעדינות יתרה. הערות מחפיצות ומיניות הן כבר ממש מחוץ לתחום. ברור שנשמח לדעת שאנחנו סקסיות ולוהטות, אבל לא בשיחה הראשונה שלנו עם גבר שאיננו מכירות.
יאל: "לא לחרטט דברים, לא להגיד, 'יו, את נראית לי ממש מוכרת', כשאני לא מוכרת לך בכלל, וזה נאמר רק בשביל לקבל ממני תשומת לב"
אתם עוד לא מכירים אותנו ואת המורכבות שאולי יש לנו עם הגוף שלנו, ואם תפנו במילים כמו "כוסית" או עם הערות כמו "איזה גוף יש לך", הגיוני מאוד שניסגר ואולי אפילו ניפגע. אז איך כן נשמח שתחמיאו לנו? במילים כמו "איזה עיניים יפות", "החיוך שלך מקסים", "את נראית מהמם" - אבל רק אם אתם באמת חושבים את זה, וזה מגיע מהלב.

3. דברו בכנות

"לא לחרטט דברים, לא להגיד, 'יו, את נראית לי ממש מוכרת' כשאני לא מוכרת לך בכלל, וזה נאמר רק בשביל לקבל ממני תשומת לב", אומרת יאל רודיך, בת 26 מתל אביב. "השבוע מישהו ביקש ממני הכוונה ברחוב להגיע לאנשהו. עצרתי וניסיתי להכווין אותו ולעזור לו, רק אחרי שבמשך כמה דקות שהסברתי לו באנגלית לאן הוא צריך ללכת, הבנתי שהכול היה בשביל להתחיל איתי".
4 צפייה בגלריה
פרלין אגרנטי
פרלין אגרנטי
פרלין אגרנטי. תן לה להרגיש שאתה רואה אותה
(צילום: עידו לביא)
"אני מאוד מעריכה כנות ושירות, זה מאוד עושה לי את זה לשמוע ממישהו את הכוונה שלו להתחיל איתי כי מצאתי חן בעיניו", אומרת פרלין. "לא תמיד יודעים איך להתחיל שיחה, ולא תמיד מוצאים קונטקסט כדי לגשת לדבר, אז במקום להמציא משפט פתיחה מעולה, אפשר פשוט להגיד שניגשת כי מצאתי חן, כי סיקרנתי אותך, או כל הבעת עניין אחרת שהיא אמיתית וכנה.
"אני לא אוהבת סתם משפטים כמו 'את מוכרת לי מאיפשהו', שברור שנועדו להוציא ממני תגובה. בעיניי, הרעיון הוא לא לגרום לי לשים לב אליך, אלא להראות לי ששמת לב אליי. זה מקסים כשמישהו אומר שהוא לא בטוח מה להגיד, אבל הוא בכל זאת רצה לגשת ולהכיר. הכנות החשופה הזאת קונה אותי. הרבה פעמים גברים נמנעים מלהביע בכנות את הכוונות שלהם בגלל מבוכה, או כי הם חושבים שישירות היא לא ממש סקסית. הם מנסים לפלרטט בצורה תלושה ומבלבלת ואני לא תמיד מצליחה להבין מה המטרה".

4. תכבדו את הסירוב שלנו

"אם את מסרבת לבחור והוא ממשיך להתעקש, זה Turn off רציני ובעיקר לא נעים. אם אני לא מעוניינת אז אני לא מעוניינת", אומרת ענתי. "כל כך הרבה פעמים גברים שאמרתי להם, 'יש לי חבר, תודה', פשוט המשיכו להתחיל איתי למרות זאת", אומרת יאל. "שאלו אותי שאלות על החבר – איך קוראים לו וכמה זמן אנחנו ביחד. או אם אמרתי, 'אני לא מעוניינת, תודה', הם המשיכו ללכת איתי ברחוב ולא שחררו".
4 צפייה בגלריה
יאל רודיך
יאל רודיך
יאל רודיך. נא לכבד את ה'לא' שלה
(צילום: עמית נעים)
תאמינו לנו שאנחנו לא סתם מנפנפות אתכם. אם אמרנו "לא", כנראה שאנחנו לא בעניין או לא פנויות, או פשוט ביום שלא בא לנו לדבר עם אף אחד. עם כמה שזה לא נעים לקבל סירוב, לא יעזור להמשיך לנסות לשכנע אותנו. אף בחורה לא אוהבת להרגיש שהתישו אותה עד שהוציאו ממנה מספר טלפון. במקרה כזה יש סיכוי שהיא בכל מקרה לא תענה לכם אם תשלחו אחר כך הודעה. אם פניתם בצורה מכבדת ונעימה ואנחנו לא מראות עניין, שחררו. גם עבורנו זאת לא בדיוק סיטואציה נעימה, ונשמח לצאת ממנה בחיוך ובאיחול המשך יום טוב הדדי.

5. טיימינג זה הכול

"פעם הסתובבתי בעיר בעודי בוכה ובחור ניגש אליי כי הוא זיהה אותי מהרשתות החברתיות", מספרת ענתי. "הוא התחיל איתי וזה הרגיש לי כמו טיימינג ממש לא טוב. אם אני בוכה, זה לא הזמן הכי טוב לגשת אליי ולהחמיא לי על התוכן שאני מעלה, וזה זמן פחות טוב להציע לי לצאת איתך".
רותם: "זכורה לי סיטואציה שישבתי עם חברים בבר ומישהו בא, שם לי יד על הכתף, והתחיל לדבר איתי בלי לשים לב אם אני בעניין או לא. זה היה ממש חודרני ולא נעים"
תקראו את השטח, בנים יקרים. אם אנחנו ממש ממהרות, עצובות, בדיוק באמצע שיחה סוערת עם חברה או מרוכזות בריקוד במסיבה, כנראה שאנחנו לא פנויות שייגשו אלינו. תקלטו את הסיטואציה והשתדלו להיות רגישים אליה. עדיף לחכות רגע, לנסות ליצור קשר עין מרחוק ולבדוק אם מתאים לנו לדבר כרגע. ככה יש גם יותר סיכוי שנענה בחיוב.

6. כבדו את המרחב האישי שלנו

"לא מזמן הלכתי בשישי בצהריים בשדרות רוטשילד ופתאום מישהו התחיל ללכת לידי. הוא פשוט צץ משום מקום והלך קרוב אליי ובאותו קצב כמוני", נזכרת פרלין. "הוא אפילו לא ניסה לעצור כדי שנוכל לדבר, אלא פשוט דיבר תוך כדי הליכה לידי, וזה היה קריפי. הוא התחיל שיחה מהאמצע ולא הציג את עצמו, אמר שזו שעה טובה לדרינק או ללכת לים, ומה דעתי שנשב לשתות משהו".
איך הגבת? "הייתי כל כך בהלם שלא ידעתי איך להגיב. פשוט עצרתי והסתכלתי עליו וכל מה שחשבתי היה, מי אתה? אמרתי לא תודה והמשכתי ללכת".
פרלין מתארת סיטואציה שהרבה מאיתנו מכירות, וכבר ממש גובלת בהטרדה. תזכרו שהמרחב הציבורי הוא של כולם, אפשר לשאול בעדינות אם אפשר לעצור אותנו כדי לדבר, אבל בטח שלא להצטרף אלינו ללא הזמנה. וכמובן שאין מה לדבר על לגעת בנו ללא הסכמה. "מה שפחות מתאים זה לבוא וישר לגעת", אומרת רותם. "זכורה לי סיטואציה שישבתי עם חברים בבר ומישהו בא ושם לי יד על הכתף, והתחיל לדבר איתי בלי לשים לב אם אני בעניין או לא. זה היה ממש חודרני ולא נעים".

7. תנו לנו להתחיל אתכם מדי פעם

"אני בעצמי מתחילה עם גברים, ולמען האמת אני עושה את זה באופן מאוד ישיר", מתוודה ענתי. "אני פשוט ניגשת, מציגה את עצמי, אומרת לו שהוא מוצא חן בעיניי ושואלת אם הוא רווק".
גברים, תשאלו את עצמכם בכנות, איך אתם מרגישים כשבחורה מתחילה אתכם? זה נעים לכם או מרתיע? מוריד לכם ממנה או דווקא מדליק? אנחנו רוצות שיהיה יותר מקובל שגם אנחנו נוכל לגשת אליכם בפשטות ולבקש טלפון. לפעמים אנחנו רואות בחור שאנחנו ממש בעניין שלו, ולא בא לנו לשחק ברמזים עד שהוא יבין או לחכות שהוא ייגש אלינו. בואו ננרמל חיזור נשי, אך כדי שזה יקרה, חשוב שתהיו יותר פתוחים לאפשרות שבחורה תעשה את הצעד הראשון בעצמה.
"אני כבר כמה חודשים לא באפליקציות, ורק טוב יצא לי מזה", מסכמת ענתי. "אני מאוד בעד להחזיר את ההיכרויות לעולם האמיתי. לכן, מבחינתי, אין דרך שהיא לא לגיטימית לגשת. פשוט צריך להיות מותאמים לסיטואציה, לגלות רגישות ולכבד את המרחב האישי. אבל תיגשו - זה מחמיא".