אופנוע של מגן דוד אדום עושה את דרכו לעוד קריאה המצילה חיי אדם. פעמים רבות, אנשים מופתעים לגלות שמתחת לקסדה יש בחורה. רוני, בת 38 מכפר סבא, מתנדבת במד''א כחובשת והיא הרוכבת השביעית, מתוך שבע נשים, ביחידת האופנועים של מגן דוד אדום. "אופנוע הוא כלי שאני מאוד אוהבת, אך לצערי הוא לא פעם מאיים על גברים", רוני ממהרת לצנן את ההתלהבות שלי. "זה טיפשי כי גבר שיהיה איתי על האופנוע יזכה ליהנות מקיצור דרך משמעותי כי אני לא עומדת בפקקים. אבל בכל מקרה, יש לי גם רכב", היא אומרת וצוחקת.
קשה שלא להתאהב ולהיסחף בכריזמה והחוכמה של רוני, שהתיאור "אשת אשכולות" מתלבש עליה בול. היא רצה באופן קבוע - מאחוריה ארבעה מרתונים והיום בעיקר עשיריות, היא מתרגלת יוגה, צוללת בערך פעם בחודש, וכבר ארבע שנים שהיא עושה את שביל ישראל עם חברות.
"ממש עכשיו סיימנו את האזור של ים המלח", היא משתפת בגאווה ומעידה על עצמה שהיא אישה שלא מפסיקה ללמוד. ואם כל זה לא מספיק לכם, אז ביום-יום היא גם מנהלת משרד בחברת היי-טק, בעלת עסק לעיצוב אלבומים דיגיטליים ומנהלת קהילה של קבוצה מקצועית בשם "תפעול, אדמיניסטרציה ורווחה". "לפעמים גברים נבהלים מכמות הטייטלים שיש לי", היא מודה.
באיזה קטע?
"ככה אמרו לי", היא עונה בכנות. "פעם מישהו אמר שהוא מרגיש שהוא לא יודע איפה הוא ימצא את המקום שלו בחיים שלי. היה גם אדם שהרגיש חסר ביטחון איתי כי היה נטול תארים אקדמאיים, אבל ממש לא אכפת לי איזה תואר יש לאדם שמולי, ויש לי הרבה מקום לזוגיות, גם לתת וגם לקבל".

4 צפייה בגלריה
רוני רוזנמן
רוני רוזנמן
רוני רוזנמן. גברים נבהלים מהאופנוע
(צילום: גליה אבירם)

קודם שתהיה זוגיות טובה, אחר כך נתקדם הלאה

נדמה שרוני ראתה וחוותה הכול בחיים, כולל מערכת יחסים ארוכה בברלין שההתחלה שלה הייתה אי שם בגיל 16, כששניהם עבדו במקדונלדס. קפיצה קדימה של 13 שנים, והשניים חידשו את הקשר הודות לפייסבוק, אקט שהוביל בסוף למעבר של רוני לברלין וליצירת לחיים זוגיים משותפים עם אותו אהוב מהתיכון.
"ברלין מדהימה ויש לה את התחבורה הציבורית הכי טובה שראיתי בחיים, אבל היה לי ברור שמתישהו אחזור לגור בארץ, בניגוד לאקס שהעדיף הכול חוץ מישראל. כל מה שמגדיר אותי נמצא בארץ: המשפחה, החברים, מזג האוויר - כל אלו הם חלק בלתי נפרד ממני, ולכן היה ברור שאחזור בסוף".
כשאני שואלת את רוני מה היא מחפשת, היא מודה בכנות שהיא מעדיפה למצוא פרטנר רווק, אבל לצד זה היא לא שוללת גם גרוש, "כל זמן שזה גבר שיש לו יחסים טובים עם גרושתו, כי מבחינתי זה מעיד עליו המון דברים טובים", היא אומרת.
מה לגבי גרוש עם ילדים?
"זה מהמם בעייני כל עוד הוא ירצה עוד ילדים", היא מבהירה. "ההורים שלי בפרק ב' והם יחד 23 שנה והם הזוג הכי מאוהב ודביק בעולם. יש לי מודל מאוד גבוה לזוגיות".
אז המטרה העיקרית היא ילדים?
"המטרה היא זוגיות טובה שתעמוד בפני עצמה ותוביל לילדים. אני מחפשת את הפרטנר שלי לחיים ולא את 'אב ילדיי - וחשוב לי להבהיר את זה. אז קודם שתהיה זוגיות טובה שתעמוד בפני עצמה ומשם נהיה משפחה".

4 צפייה בגלריה
רוני רוזנמן
רוני רוזנמן
רוני רוזנמן. מחפשת פרטנר לחיים
(צילום: גליה אבירם)
ומה הולך בכפר סבא? סקס סמים ורוקנ'רול?
"אם יש, אז אני לא חלק מהחגיגה הזאת", היא צוחקת. "למרות שכמה מהקשרים המשמעותיים שלי התחילו כאן בכפר סבא, אבל להגיד שיש פה סצנה של רווקים ורווקות? את זה אני לא יודעת".
את פעילה באפליקציות?
"כן, יש לי מנוי בתשלום אפילו לאוקיי-קיופיד".
מה הדבר הכי טוב שיצא לך מהאפליקציה?
"הזוגיות האחרונה שלי. היינו יחד ארבעה חודשים".
ומה החוויה הכי גרועה שהייתה לך בגלל האפליקציות?
"דייט שהיום היו עושים עליו כתבה בתוכנית המתחזים".
מה זאת אומרת?
"יצאתי עם מישהו שטען שהוא גרוש ותוך כדי הדייט גיליתי שמדובר בגבר נשוי".
איך עלית על זה?
"במהלך הדייט שאלתי אותו על הסדרי הראייה שלו עם ילדיו, כי יצאתי עם גברים גרושים והתעניינתי. הרי הסדרי ראייה וילדים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של אדם גרוש שהוא אבא לילדים, והתעניינתי בזה. הוא התחיל לענות בצורה מסתורית וחשודה. 'יש לי הסדרי ראייה נוחים...'", מחקה רוני את קולו, "'אני וגרושתי, כרגע טוב לנו לזרום'. מפה לשם, בסוף מסתבר שהבנאדם גר בבית עם אשתו! כל כך התעצבנתי שקמתי באמצע הדייט. אחר כך, בעקבות פוסט בפייסבוק, גיליתי שהוא מתחזה סדרתי שכבר נתפס בעבר".
זה משהו שהשפיע עלייך בהמשך?
"לא, המשכתי הלאה ואני שמחה שידעתי להקשיב לאינטואיציה שלי".

4 צפייה בגלריה
רוני רוזנמן
רוני רוזנמן
ידעה להקשיב לאינטואיציה. רוזנמן
(צילום: בועז ארד)

לאיזה טייפ של גבר את נמשכת?
"אקטיבי, ספורטיבי, אינטליגנטי, מצחיק, גבר שלוקח דברים בקלות ותקשורתי".
מה היתרון שלך?
"אני לוקחת את החיים בקלות ופתוחה לשינויים".
מה החיסרון שלך?
"אני מאוד פרקטית, לעיתים גם במקומות שאצל אחרים הם יותר רגשיים".
את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"לא".
כמה זמן את רווקה?
"כמעט שנה".
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"שאהבה לא מספיקה להחזיק מערכת יחסים ושצריך גם מטרות משותפות. הבנתי גם שאני מתגמשת יותר מידי לכיוון הצד השני".
חתונה - ברבנות או לא?
"מבחינתי לא, אלא אם זה יהיה מאוד חשוב לבן הזוג. אבל אני אגנוסטית".
מה זה אומר?
"רוב חיי הייתי בטוחה שאני אתיאיסטית, וכשחייתי בברלין מצאתי עצמי בדיון פילוסופי על אלוהות ודת עם חברים - אחד מוסלמי, שלושה יהודים ושני נוצרים. הידיד הפקיסטני שלי הכיר לי את המושג 'אגנוסטי' - זה בעצם אנשים שלא מאמינים באלוהים, אבל גם לא שוללים את האופציה לקיומו, ואחרי ההסבר שלו הבנתי שאני יותר קרובה לזה. בתואר הראשון שלי למדתי 16 תיאוריות לקיומו של אלוהים, אך בינתיים אף אחת מהן לא שכנעה אותי".
ארוחות שישי, בחורים מסורתיים – זה משהו שהיית מורידה מהפרק?
"לא! אם אפגוש בחור ששומר כשרות מטעמי מסורת או בגלל שככה הוא גדל, אהיה פתוחה לזה, אבל לא אהיה פתוחה למישהו שייכנס לי לצלחת או ייכפה עליי לחיות בדרך חיים שלא תואמת את הרצונות שלי", היא מסבירה. "אצלנו במשפחה חוגגים חגים מתוך מסורת ולא מתוך דת. אנחנו גם חוגגים את חג ההודיה וחג המולד - מה שאפשר לחגוג חוגגים. ארוחת שישי אצלנו היא ארוחה לכל דבר אבל ללא קידוש".
מה המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"תקשורת טובה, מטרות משותפות והרבה הומור".
4 צפייה בגלריה
רוני רוזנמן
רוני רוזנמן
רוני רוזנמן. שתהיה תקשורת טובה והרבה הומור
(צילום: אפרת מינץ)

עד כמה פוליטיקה מעורבת ביחסים שלך?
"אין לי דעות פוליטיות מובהקות ואני לא יכולה להגיד שיש מפלגה שמייצגת אותי במאה אחוז, אז קשה לי לענות על זה. אני נמצאת יותר במרכז ואני נגד קיצוניות. באופן כללי, חשוב לי בחיים לא להכליל או להכניס אנשים קיצוניים לחיי כי הם לא פתוחים לשינוי".
תארי לי את הדייט המושלם מבחינתך.
"משהו אקטיבי זה תמיד כיף וגם מקל על ההיכרות, בין אם זה סנוקר או חדר בריחה. אם הולך טוב אפשר להמשיך לאכול משהו יחד אחר כך. אני גם מאוד אוהבת הרצאות, אם כי סביר שזה פחות מתאים לדייטים ראשונים".
איזה מוזיקה את שומעת?
"בגדול? מה ששמים בגלגלצ".
מה הדיל ברייקר שלך?
"גבר שמעשן סיגריות או סמים, דתי, טבעוני, אל-הורי, גר אצל ההורים או עם שותפים, אלרגי או לא אוהב בעלי חיים, עודף משקל או שיער".
איפה את רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"עם אהבת חיי, גרים בשרון או במרכז הארץ, שני ילדים, כלב, חתול והרבה אהבה וחוויות".
איפה אפשר להתחיל איתך?