"בגיל 17 עברתי לתל אביב מדימונה, אז יש בי גבר של פעם עם ראש פתוח, כי יש ערכים שאתה מביא מהבית והם לא יכולים להשתנות. למשל, אין מצב שאני אצא עם בחורה ואתן לה לשלם בדייט הראשון, זה מרגיש לי כאילו מבטלים לי את היכולת לחזר. אני כן מכיר בפמיניזם ולא נרתע מנשים חזקות, אבל מצד שני אם אצא עם מישהי שגרה רחוק או בפריפריה, אז אגיע לאסוף אותה", מכריז רווק השבוע שלנו, אור בן ברוך, מוזיקאי בן 29 מתל אביב.
"בכיתה י"ב הלכתי לאודישן של 'כוכב נולד' בבאר שבע, ולא באמת חשבתי שאתקבל, אבל איכשהו הגעתי עד רבע הגמר. לאחר מכן, החתימו אותי בחברת הפקות, וכך התחילה לה סוג של קריירה מוזיקלית. זה היה גדול עליי וקיבלתי כאפה רצינית. הייתי ילד מהפריפריה שלא הכיר את התעשייה ועבר לתל אביב לבד, וזה שאב ממני המון".
7 צפייה בגלריה
אור בן ברוך
אור בן ברוך
אור בן ברוך
(צילום: טליה רחום)

7 צפייה בגלריה
אור בן ברוך
אור בן ברוך
אור בן ברוך
(צילום: טליה רחום)
הפכת להיות רק תל אביבי או גם רווק תל אביבי הולל? "מעולם לא הייתי הרווק ההולל. בגיל 21 כבר נכנסתי לזוגיות של חמש שנים, עם דירה וכלבה משותפת. זה היה מאוד רציני אבל נגמר, כי לא ידענו לתקשר והיו הרבה נורות אדומות של חוסר התאמה כבר מההתחלה אבל התעלמנו מהן. קיווינו שכל אחד מאיתנו יעבור שינוי ויתאים את עצמו לצד השני, אבל הבנתי שאי אפשר לשנות אנשים או לנסות לעצב אותם לפי הרצונות שלנו. לא כדאי להתאהב בפוטנציאל, כי אולי אפשר לשנות הרגלים או תקשורת, אבל אופי של בן אדם כבר קשה הרבה יותר לשנות.
"ואז הגיעה הקורונה והיה כאוס. חוויתי פרידה והפכתי מבן זוג לרווק שחי לבד באלנבי. החזקתי שם רק חודש כי לא התאמתי לאווירה הזאת. בעצם עברתי ארבע דירות בשנה אחת עד שמצאתי את עצמי. הייתי צריך להתמודד עם כל כך הרבה קשיים, אבל צמחתי מכל אחד מהם. עד אז למדתי מוזיקה במכללה ועבדתי בברים, וכשהגיעה הקורונה הפכתי לעצמאי בתחום המוזיקה. היום אני מוזיקאי, מפיק ויוצר, כותב שירים לזמרים ידועים ומלמד כתיבה והלחנה".
7 צפייה בגלריה
אור בן ברוך
אור בן ברוך
אור בן ברוך
(צילום: אור דנון)
יש הרבה שנרתעות מתדמית ה"אומן המיוסר". נתקלת בזה? "יצא לי לחוות את הסטיגמה הזו בעבר ואת החשדנות כלפי המקצוע, הרמת גבה, אפילו סלידה, במיוחד היום כשאנחנו חיים בדור ההייטק, אבל כשמכירים אותי מבינים שאני לא עונה להגדרה. תודה לאל, אני מתפרנס ממוזיקה בצורה מאוד יציבה ובטוחה. אני גם אוטוטו מסיים תואר ראשון במדעי ההתנהגות עם התמחות בכלבנות טיפולית, אז כדאי שבת הזוג תאהב כלבים".
"יש ערכים שאתה מביא מהבית והם לא יכולים להשתנות. למשל, אין מצב שאני אצא עם בחורה ואתן לה לשלם בדייט הראשון, זה מרגיש לי כאילו מבטלים לי את היכולת לחזר"
נשמע שאתה כל הזמן מנסה להגשים את עצמך. חשוב לך שגם לבת הזוג יהיו חלומות? "אני לאו דווקא מחפש מישהי שיהיו לה חלומות גדולים אלא בעיקר תשוקה למה שהיא עושה. תשוקה זה משהו שבא לידי ביטוי בכל דבר: בבישול, זוגיות וזה משליך למשפחה וילדים. אם אכיר מישהי ולא תהיה לה תשוקה לחיים, זה יוריד לי".
איך אתה מכיר נשים היום? "אף פעם לא הייתי חזק באפליקציות, זה מייאש לנסות להכיר מישהי דרך התכתבויות. תמיד הכרתי בסיטואציות חברתיות, ברחוב או באינסטגרם. המוזיקה שאני יוצר עוזרת להכיר נשים בפלטפורמה או באופן פרונטלי. אם מישהי מוצאת חן בעיניי אני אגש לדבר איתה. לפני שנתיים הגיבה לי בחורה על סרטון, קבענו לבירה וזו היתה התאהבות קיצונית ומהירה מאוד. שמונה חודשים של אהבה מאוד גדולה, שנגמרה לצערי בגלל חילוקי דעות שקשורות למה שאני עושה בחיים".
למה הכוונה? "אני התחזקתי והתקרבתי לדת אז חיפשתי מישהי עם זיקה ליהדות. היא הגיעה מבית יותר דתי, אך עם הזמן העבודה שלי התחילה להפריע לה. מגיעות אליי זמרות ללימוד כתיבה והלחנה והאינטראקציה הקרובה עם נשים אחרות יצרה בינינו חילוקי דעות. בדיעבד, אני מבין את הצד שלה, אבל כשיש לך חלום אתה רוצה שבת הזוג שלך תתמוך בך. אם היינו יודעים לתקשר טוב יותר, אולי היינו מוצאים פשרה, אבל אין בי חרטה. היום אני שלם עם עצמי ומנסה למצוא אהבה חדשה".
חשוב לך שלבת הזוג תהיה זיקה לדת? "חשוב שלא יהיה לה אנטי ואני מאוד אשמח אם תהיה לה זיקה לדת. אם היא שומרת שבת אז בכלל זה מדהים בעיניי. אני מתפלל שלוש פעמים ביום והולך לשיעורי תורה, עושה הכול לאט ובקצב שלי. אני מגיע מבית מסורתי ואלו השורשים שלי אבל זה גם בית ליברלי. אבא שלי מעולם לא כפה עלינו לשמור את השבת. תמיד חייתי בבית באווירה של חיה ותן לחיות".
7 צפייה בגלריה
אור בן ברוך
אור בן ברוך
אור בן ברוך
(צילום: ספיר למפרט)

7 צפייה בגלריה
אור בן ברוך
אור בן ברוך
אור בן ברוך
(צילום: ספיר למפרט)
מה החיסרון שלך? "החיסרון הוא גם יתרון: רגישות".
מה זאת אהבה מבחינתך? "חברות, שותפות, נאמנות ותשוקה".
אתה מאמין באהבה ממבט ראשון? "אני מאמין באהבה ממבט ראשון והייתי שמח שזה יקרה לי, אבל אני מאמין שככל שמתבגרים הסיכוי שזה יקרה פוחת כי נעשים בררנים יותר ויש מגננות".
מתי נשבר לך הלב בפעם האחרונה? "בפרידה האחרונה שחוויתי כי לראשונה הייתי במיינדסט של חתונה וילדים. הלב נשבר כשבונים ארמונות ובסוף זה לא מסתדר".
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים? "שאני צריך להיות פחות אימפולסיבי ולחשוב לפני שאני מגיב. היום אני שם את עצמי בתוך הנעליים של בת הזוג כשמתנהל ויכוח ורק אז מגיב".
מהו המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים? "תקשורת".
"אני מאמין באהבה ממבט ראשון והייתי שמח שזה יקרה לי, אבל אני מאמין שככל שמתבגרים הסיכוי שזה יקרה פוחת כי נעשים בררנים יותר ויש מגננות"
מה מעליב אותך? "חוסר כבוד".
אילו תכונות אתה מחפש באישה שתהיה איתך ולמה? "חום, זיקה לאמונה וסבלנות כי זה טוב לתקשורת. מה גם שאנשים עוברים תהליכים במהלך החיים וצריך להיות סבלניים כלפיהם ולא רק לחפש תוצאות. גם הכרת הטוב, כי יש לאנשים נטייה לשכוח ולהתרכז ברע, וכמובן נתינה".
עישון?
"אפשר".
7 צפייה בגלריה
אור בן ברוך
אור בן ברוך
אור בן ברוך
(צילום: שי רימון)

7 צפייה בגלריה
אור בן ברוך
אור בן ברוך
אור בן ברוך
(צילום: סלפי)
טווח גילים שאתה מחפש? "25-30".
גרושה עם ילדים או גרושה בכלל – משהו שיכול לבוא בחשבון? "עם גרושה אין בעיה. לגבי גרושה עם ילדים, אני צריך לחשוב על זה".
הדייט הכי גרוע שהיה לך? "יצאתי עם מישהי שהכרתי באינסטגרם וכשנפגשנו היא לא היתה דומה לתמונות בשום צורה. ישבתי בדייט בתחושה שרימו אותי וזה הפריע לי לנסות ולהתחבר אליה. זה היה דייט מאוד מביך ומההתחלה רק רציתי לסיים אותו".
תאר לי את הדייט המושלם. "דייט שהתחיל במסעדה עם בקבוק יין והמשיך לקינוחים ומשם לסיבוב בים".
מה אתה עושה בזמנך הפנוי? "קורא ספרים על התפתחות אישית, ידע כללי ופילוסופיה, לומד אגרוף, מבשל".
מהו המקום האהוב עליך ולמה? "הצפון. יש שם את הנופים הכי יפים בעיניי וקצב טיפה אחר ואני ממש אוהב לטייל שם".
מה מצחיק אותך? "חוסר טאקט".
מתי בכית בפעם האחרונה ולמה? "לפני שבועיים. אבא שלי עבר ניתוח להוצאה של גידול סרטני והגיעו תודה לאל תוצאות טובות. בתפילה של הבוקר הודיתי לבורא עולם וירדו לי דמעות של התרגשות".
מה היית בגלגול הקודם? "לברדור כי הוא אוהב לאכול ולישון וגם ליטופים".
הסדרה האחרונה שראית בבינג'. "ברייקינג בד בפעם השנייה".
איזו מוזיקה אתה שומע? "כמעט כל ז'אנר חוץ מדיכאון ומטאל. אני מתאים את המוזיקה למצב הרוח ולאווירה".
ספר משהו שאף אחד לא יודע עליך. "אני פריק של היסטוריה. אני יכול לשבת בלילה שעות ולצפות ביוטיוב בסיכומים של מלחמות עולם או של ארץ ישראל".
איך חברים שלך היו מתארים אותך? "רגיש, בשלן טוב, פילוסוף, מרוקאי-תל אביבי".
מה אתה עושה בימי שישי בערב? "קידוש".
אז איפה אפשר להתחיל איתך? "ברחוב ובאינסטגרם".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים? "נשוי ועם ארבעה ילדים לפחות, מטפל בנוער בסיכון ועוסק ביצירה על שלל סוגיה".