"היום אני בסדר עם שידוכים", מכריז רווק השבוע שלנו, רון מרקוביץ' (40), דירקטור בחברה ועורך דין. "אבל כשהייתי יותר צעיר זה באמת עיצבן שתמיד חשבו שאם יש שני בחורים גאים באותו החדר, אז אולי צריך לשדך ביניהם. היום יש יותר מודעות, ואני כבר לא מתעצבן כי אני פתוח להצעות".
אתה פעיל גם באפליקציות?
"כן, גם אני נוטל חלק ב'תרבות האפליקציות', לצערי ולשמחתי".
למה?
"אני חושב שאפליקציה היא מה שאתה עושה ממנה. כל עוד אתה נאמן לרצונות שלך, עקבי וחזק מספיק כדי להבין מה אתה מחפש, אתה יכול לגלות הפתעות נעימות. אבל לצד זה אני בן אדם, וגם אני חוטא, ומידי פעם צריך להחזיר אותי לתלם".
חוטא?
"עושה לייקים אוטומטיים לגברים שנמצאים על הצד היותר מסוקס, לאו דווקא כאלו שארצה להיות איתם במערכת יחסים. תראי, אני חוגג את החיים, יודע לחיות ויודע לחיות טוב. אני לא יושב ומחכה עד שיגיע האחד, כן? אני בחור מאוד מיני, אבל בסופו של יום, הגעתי למקום שנשיקה למשל עושה לי את זה הרבה יותר מכל מגע פיזי. אני רוצה את האינטימיות".
מה הדבר הכי טוב שקרה לך מהאפליקציות?
"האקס המיתולוגי שלי היה אמור להיות סטוץ חד-פעמי מאתר ההיכרויות אטרף, אבל התאהבנו ונשארנו יחד כמה שנים טובות".

3 צפייה בגלריה
רון מרקוביץ'
רון מרקוביץ'
רון מרקוביץ'. הכיר את האקס המיתולוגי באטרף
(צילום: אוסף פרטי)

3 צפייה בגלריה
רון מרקוביץ'
רון מרקוביץ'
"אני טיפוס מיני שמאמין במונוגמיה"
(צילום: אוסף פרטי)

שטן, מלאך ושריטת ניקיון קטנה

רון הוא כמו חליפה בתפירה עילית שמותג אופנה יוקרתי מציע אותה במחיר נגיש. הוא עשיר בידע והבנה על העולם, מלא בסיפורים מעניינים, טיפוס חכם וחריף שמצליח לבטא את תחושותיו בצורה בהירה ופתוחה. לצד זה הוא צנוע, מדבר בגובה העיניים ובעיקר נותן תחושה לצד השני שאם הוא בא עם לב פתוח, החליפה הזו עשויה להתאים למידותיו.
אז תגיד רגע, רון, מה אתה מחפש בעצם?
"אני מחפש זוגיות מונוגמית", הוא מצהיר.
זה משהו שמקובל להצהיר בקהילה?
"אני לא מאמין במודל המאוד פופולרי בקרב הקהילה של זוגיות פתוחה. זה בטוח לא בשבילי. אומנם היום אני במקום פחות שיפוטי כלפי זה, ועם זאת אני כן מבין שזה פשוט לא תואם את השקפת החיים שלי. יש קסם מיוחד במונוגמיה בעיניי, גם אם זה נשמע נאיבי".
אז אתה מראש מכריז שאתה מונוגמי?
"יש לי שטן ומלאך על הכתפיים בנושא הזה. על כתף אחת עומד מלאך שאומר, 'תהיה נאמן לערכים שלך, לרצונות שלך, אל תתפשר על בן זוג לא מונוגמי', בזמן שעל הכתף השנייה עומד השטן שדוחק בי לשחרר, ואומר, 'אל תהיה אולד פשן או פרימיטיבי!'".
זה מקשה עלייך להכיר בחורים?
"מאוד מקשה, וכדי למנוע בזבוז זמן אני מראש לא נפגש ולא מפתח קשר אם הבחור לא מונוגמי. אני מניח על השולחן את הקלפים שלי מראש: אני מעשן, אני אוהב כלבים, אני חולה ניקיון ואני מחפש מונוגמיה".
חולה ניקיון אמרת? מעניין. איך זה בא לידי ביטוי בקשרים שאתה מנהל?
"בואי נגיד שהייתי בזוגיות רצינית והיו מלא מתחים מיותרים סביב הדבר הזה. אני מבין שאני אשם ולאו דווקא הוא, אבל זה גרם להרבה מריבות".
כמו מה למשל?
"לדוגמה, אני יכול להתחרפן אם הפרטנר שלי ישאיר על השיש כוס קפה וצלחת אחרי שהוא סיים לאכול. מה כואב לך לקחת את הכלים ולשים בכיור?", הוא צוחק ומרצין בבת אחת. "לכל בן אדם מותר שיהיו שריטות, וזאת השריטה שלי".
אז מי שירצה להיות איתך חייב להיות מודע לזה וגם מסודר.
"כן! אני לא מבקש הרבה, רק שיכיל את השריטה שלי. אני לא מצפה מאחרים להיות ככה, רק עם מי שחי איתי. אני באמת לא מבקש יותר מדי ולא מזיק לסביבה. אני יודע שאולי זה מוציא אותי קטנוני ולא נורמלי אבל ככה אני".

3 צפייה בגלריה
רון מרקוביץ'
רון מרקוביץ'
רון מרקוביץ'. מעדיף את אירופה על ארה"ב
(צילום: אוסף פרטי)
"אגב", הוא אומר לפתע, "בפרידה שלי ושל האקס הבנתי כמה הוא לא היה ער לזה כמוני. הוא לא עשה לי דווקא, ומבחינתו אם הוא השאיר כוס וצלחת על השיש, זה לא סוף העולם. יודעת מה? הוא צודק".
"אני גם לא מחפש אדם שיהיה זהה לי, בכלל לא", הוא ממהר להרגיע את הבלגניסטים שקוראים את הריאיון הזה ותוהים האם לנטוש כבר עכשיו. "רוב האקסים המשמעותיים היו שונים ממני. לא חשוב לי שיהיה לו תואר, כסף, רקע סביבתי או משפחתי. לא אכפת לי משורשים וממוצא. המציאות שלנו מגוונת ואנחנו אנשים שונים".
מה למדת על עצמך ועל מערכות יחסים במהלך החיים?
"למדתי שאני אתן את הכול למען זוגיות ומשפחה. אני באמת מאמין שאלו הדברים החשובים בחיים. אני מאמין שצריך לעבוד על הזוגיות נון סטופ ולדאוג שתמיד תהיה במצב של צמיחה ופריחה. ברגע שאתה מתחיל לזלזל או מפסיק להעריך, אתה לא מספיק לעכל, המדרון חלקלק והזוגיות מתחילה להפגין סימני מתיחה. ואז אתה קם בוקר אחד וקולט שיש תאריך תפוגה לזוגיות שלך, שמעולם לא הבחנת בו".
במה אתה מצטיין?
"אני יודע להכיר ולהוקיר. כשאני מאוהב באמת, אני שם את ליבי על מגש של כסף בשביל הפרטנר שלי. לא משחק משחקי אגו ויודע להביע את אשר אני מרגיש".
מה החיסרון הכי גדול שלך?
"אני ביקורתי, עלול להיות חסר איפוק לעיתים, ואובססיבי בקטע אחר לסדר וניקיון כמו שהבנת".
מה המקום שאתה הכי אוהב בעולם ולמה?
"מתלבט בין אמסטרדם לפריז. האחת תמיד מזכירה לי זיכרונות אהבים ישנים והשנייה נותנת שקט נפשי לכמה ימים. בכללי אני מעריץ מושבע של אירופה ופחות של ארה"ב".
כיאה למעריץ אירופאי, רון מספר שהוא הספיק ללמוד בלונדון לתואר שני, והייתה תקופה שמרבית חבריו היו בטוחים שהוא הולך להשתקע בממלכה.
ואז מה קרה?
"אחרי התואר השני בלונדון עברתי לשוויץ כדי לעבוד בציריך, ומרוב שהכול כל כך נורמלי שם, אתה יורד מהפסים", הוא אומר ושנינו צוחקים.
איך הגברים השוויצרים?
"קחי בחשבון שציריך היא כור היתוך. יש עובדים מכל העולם של חברות גדולות שיושבות שם כי זה מקלט מס, אז הכרתי לאו דווקא שוויצרים. אבל אם בלונדון הייתי בשיא, אז שוויץ הייתה בקיצון השני ופקחה לי את העיניים בכלל ועל גברים ישראלים בפרט".
מה ההבדל?
"האירופאים מאוד מאופקים, הכול בסדר לכאורה, אבל מתחת לפני השטח הכול לא בסדר. כשאתה יוצא עם גבר אירופאי הוא יכול לא להתקשר אלייך כמה ימים, וכשתשאל אותו מה קורה הוא לא יבין מה הבעיה. הרי גם אני עובד, אז מה? באמת לא תסמס או תרים טלפון לבחור שאתה מחבב, אפילו לשיחה של 10 דקות? אצלנו הישראלים זה אחרת. אנחנו ישירים והכול תכלס. כשאתה יוצא עם מישהו אתה יודע בדיוק איפה אתה עומד. לא יעזור לכולם וזאת לא קלישאה, אנחנו באמת עם חם".
אתה מאמין באהבה ממבט ראשון?
"בהחלט כן. כמעט כל מערכות היחסים המשמעותיות שלי היו, לפחות בעיניי, סוג של אהבה ממבט ראשון. להם פשוט לקח יותר זמן להבין את זה".
כמה זמן אתה רווק?
"שנתיים וקצת".
מתי נשבר לך הלב הפעם האחרונה?
"בתחילת השנה נתקלתי באקס האחרון שלי באפליקציית היכרויות, והוא כתב שם שהוא מחפש זוגיות. זה שבר אותי מבפנים. היום אני כבר לא שם לשמחתי. לקח לי זמן לא מבוטל להשלים עם הפרידה, עם הכישלון האישי שלי בזוגיות. אבל הזמן כמו הזמן, עושה את שלו, ואני במקום אחר היום. יכול לומר שאני משתדל לאמץ את הלקחים ולעשות את זה נכון יותר, אם שוב יתמזל מזלי".
אילו תכונות אתה מחפש בגבר שלך, ולמה?
"טוב לב וכנות מאוד חשובים לי. וכמובן אני חייב שהוא יהיה אינטליגנט, שיהיה איש שיחה ותוכן. אחד שילמד אותי דבר או שניים. אני יותר אוהב ללמוד מאשר ללמד. תמיד הייתי כזה. גם בזוגיות".
מה המרכיב הכי חשוב במערכת יחסים?
"כנות, ישירות ופתיחות. כל עוד מדברים על הכול והכול על השולחן, רק לא לטאטא מתחת לשטיח. מניסיון, חשוב לעבוד על הדברים החלשים יותר בזוגיות ולשמר את הטובים. שקרים בין בני זוג הם בלתי נסלחים בעיניי. שקר זה סוג של סדק. ברגע שמגיח השקר הראשון, השני כבר בדרך".
מה הדיל ברייקר שלך?
"בגידה, חוסר נאמנות, כשמשקרים לי בפנים. אלו דברים שגם אם אני רוצה לעבור הלאה, האופי שלי לא באמת ייתן לי".
תאר לי את הדייט המושלם מבחינתך.
"בקבוק יין משובח, שיחות אל תוך הלילה, מוזיקה טובה ומשיכה מינית גבוהה. משם הכול מסתדר באופן טבעי".
מה אתה עושה בזמנך הפנוי?
"אני מת על פרחים, צמחים ובעלי חיים, דגי נוי ואקווריומים בפרט. אני מגדל דגי נוי מאז שאני ילד. תמיד היה ותמיד יהיה לי אקווריום. צמחים ופרחים זה תחום שאני חוקר כבר כמה שנים טובות וכמובן שגם מגדל בבית. אף פעם לא יכולים להיות לי מספיק עציצים בדירה, ותמיד אני שמח לקבל או לאמץ עוד אחד. לא סתם בחרתי לעשות קעקוע של פרחים על היד".
איזה מוזיקה אתה שומע?
"אני סופר מוזיקלי. שומע המון מוזיקה אבל עם השנים אני יותר נוסטלגי ופחות טרנדי. המנעד מאוד רחב. משוגע על מוזיקת אייטיז - דוראן דוראן, אנני לנוקס, ג'ורג' מייקל, פיטר גבריאל. אוהב מאוד את רדיוהד, אסף אמדורסקי הוא אליל מוזיקלי שלי, פט שופ בויז, מדונה ועוד המון אחרים טובים. חייב להודות שדווקא פחות מתחבר למוזיקה מזרחית, למרות שגם במזרחית יש כמה שירים שאני יכול לשיר בקולי קולות באוטו".
מי הטייפ שלך?
"מסוקסים, בוגרים ובשלים, כאלו שעברו דבר או שניים בחיים. עם זאת – אני לא אכחיש – חשוב לי שהוא ייראה טוב או לפחות שיהיה סקסי בעיניי. אני חושב שמשיכה מינית היא קריטית, גם כשזה מגיע להצלחה של מערכת יחסים בריאה".

חוגג את הרווקות אבל חולם על משפחה

כשאני מבקשת מרון לתאר לי את העתיד שלו, הוא שוקע דווקא בעבר. "אם היית שואלת אותי את השאלה הזו בגיל 30, הייתי אומר לך שברור שאהיה עם בעל, שני ילדים, רכב משפחתי ובית במושב, ושנעשה דברים משוגעים ומשפחתיים יחד. אני המום שאין לי משפחה משל עצמי. חוויתי, עשיתי, השגתי, טיילתי, הגעתי לשיאים מטורפים בחיים. גם היום אני חוגג את החיים ולא פראייר בכלל, אבל די".
אני מרגישה שהמילה משפחה נוגעת בך רגשית.
"איבדתי שני הורים", הוא אומר לפתע. "כן, אני יתום. איבדתי את אבא שלי כשהייתי חייל ואת אמא שלי לפני מספר שנים. למרות האבל הכבד, בורכתי במשפחה מדהימה וליברלית, שקיבלה אותי כשיצאתי מהארון בגיל 23. אנחנו ארבעה אחים ואנחנו מאוד בקשר ומאוד מגובשים".
אז לרשימת הדברים שאתה מחפש בגבר שלך להוסיף - שיהיה משפחתי?
"הוא חייב להיות כזה. מערכת יחסים כוללת בסופו של דבר גם את המשפחה המורחבת. הוא לא חייב להיות החבר הכי טוב של האחים שלי, אבל כן חשוב לי מארוחות שישי משפחתיות וחגים".
מה דעתך על העובדה שלהט"ב עדיין לא זכאים לזכויות שוות בישראל?
"זה מתסכל בעיקר, זו תחושה של חוסר הוגנות בסיסית. למה אני טוב כאזרח משלם מיסים, צבא, מילואים כמו כל אחד אחר, אבל כשזה נוגע לצד האישי שלי, דווקא שם מפנים לנו עורף? תנו לנו לגדל פה דור שיהיה פתוח ומקבל יותר. בסוף אנחנו מרגישים לא שייכים בגלל הדברים האלה".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"אני ובן זוגי בדירת גג מפנקת, מלאה צמחים ופרחים, ואולי אפילו ילד או שניים – אם אני ממש אעז לחלום".
איפה אפשר להתחיל איתך?
פייסבוק או באינסטגרם וגם ברחוב".