רגע לפני שהתייאשה מהאפליקציות, החליטה שחר בן ימיני (25) לנפץ את התדמית המושלמת שבנתה לעצמה, ולחשוף את מי שהיא באמת. היא העלתה תמונות של עצמה מלוכלכת מגלידה, וכתבה: "אם יצאנו ולא סיימתי את המנה שלי מלוכלכת או נפלתי במדרגות 70 אלף פעם, כנראה שלא יצאנו באמת". אחרי שבועיים היא הכירה את אהבת חייה. היום היא בעצמה עוזרת לאחרים לבנות פרופיל מנצח באפליקציות, כזה שאי אפשר להתעלם ממנו.
הכול התחיל לפני שנתיים וחצי, קצת אחרי שסיימה מערכת יחסים רעילה עם בן זוג שנהג ללעוג לה, וגרם לה להרגיש שהיא לא בסדר כפי שהיא. "הוא היה מבוגר ממני ואני התלהבתי שמישהו כמוהו בכלל מעוניין בי. היינו יחד שמונה חודשים עד שהגיעו מים עד נפש", היא משתפת. "הוא היה לועג לדרך שבה אני אוכלת, אומר שזה מגעיל אותו, עושה לי פרצופים כשהייתי מזמינה קינוח ומבקר את הלבוש שלי. שום דבר שעשיתי לא היה מספיק טוב בשבילו. הייתי כל כך לחוצה לרצות אותו, כך שלפני דייט הייתי מתארגנת ארבע או חמש שעות ומורחת על עצמי שכבות של איפור.
"יום אחד מצאתי את עצמי לבושה בשמלה סקסית שהיא לא אני בשום צורה או אופן, והרגשתי שאני בתחפושת. רק אז הבנתי שאני לא רוצה את זה יותר, ונפרדתי ממנו. אחרי הקשר הזה מאוד רציתי זוגיות, אבל פחדתי להיכנס שוב לקשר לא בריא, אז הלכתי שוב לקואצ'רית שתעשה לי סדר בראש. אחרי חצי שנה של שיחות ואישור ממנה שאני מוכנה לחזור לשוק הפנויים-פנויות, חזרתי לאפליקציות, אבל הייתי מאוד מתוסכלת".
"יום אחד מצאתי את עצמי לבושה בשמלה סקסית שהיא לא אני בשום צורה או אופן, והרגשתי שאני בתחפושת. רק אז הבנתי שאני לא רוצה את זה יותר, ונפרדתי ממנו"
מדוע? "כי במשך שמונה חודשים ניסיתי למצוא אהבה ולא יצא מזה כלום, לא היו הצלחות מסחררות אלא מקרה קלאסי של 'כל ההזויים עליי'. מצד שני, כולם מסביבי כן מצאו זוגיות דרך האפליקציות, מה שהוכיח לי שזה אכן אפשרי. המסקנה שנחתה עליי הייתה שכנראה שאני עושה משהו לא בסדר, ושיש דרך אחרת לשחק את המשחק הזה נכון. בעקבות זאת החלטתי לרענן את הפרופיל שלי, כשהפעם, בהשראת חוסר שביעות רצונו של האקס, העליתי את עצמי במלוא תפארתי".
מה זה אומר? "מכיוון שאני אוכלת ומתלכלכת כל הזמן, אז העליתי לאפליקציה תמונות שלי מלוכלכת מגלידה ומעוגה. בפסקה שבה הייתי צריכה לתאר את עצמי, כתבתי שאני טיפוס 'קלאמזי קלאסי', אבל גם הוספתי בצורה הכי כנה שלי: 'אני בחורה רגישה, טובת לב ואכפתית. אני יודעת שיש לי לב ענק, ואם אתה מזהה את עצמך בכתוב, אשמח שנכיר'. הבנתי שאף אחד לא אוהב לקבל רשימת מכולת של דרישות, וחשבתי שזאת תהיה דרך יותר נעימה לומר לאחרים מה אני רוצה, ומצד שני גם לא להרתיע אף אחד".

5 צפייה בגלריה
שחר בנימיני
שחר בנימיני
אחת התמונות המביכות שהעלתה לאפליקציה. שחר בן ימיני
(צילום: שחר בן ימיני)

5 צפייה בגלריה
שחר בנימיני
שחר בנימיני
שחר בן ימיני. "והנה תמונה להמחשה"
(צילום: שחר בנימיני)
מאיפה האומץ לצאת מאזור הנוחות ולחשוף גם את הצדדים הפחות מחמיאים שלך? "אחרי מערכת היחסים הרעילה שחוויתי, שבה לא קיבלו אותי ולא אהבו אותי בגלל מי שאני, כבר לא היה לי אכפת לנסות ולהעז. ידעתי שיהיה מישהו שזה כן ידבר אליו, וכן ירצה להכיר אותי כפי שאני, ולשם כיוונתי. זה היה חשוב לי יותר מכל דבר אחר. אחרי שמונה חודשים כל כך מתסכלים באפליקציה, שבהם פגשתי אנשים שהקשר ביני לבינם מקרי בהחלט, הייתי נחושה לעשות כל מה שצריך כדי להצליח. לא היה חשש להפסיד, כי לא היה מה להפסיד".
מה קרה אחרי השינוי בפרופיל? "השינוי היה דרמתי וכך גם התגובות. לפני כן, היו רק תמונות מושלמות שלי בגופייה ובחולצת בטן של 'בואו תראו איזו יפה אני', תמונות עם חברות, ובגדול תמונות שטחיות שלא מייצגות את מי אני. גם לא כתבתי דבר על עצמי, כי למעשה רוב הפרופילים היום ריקים ויש רק תמונות.
"עכשיו פתאום יש תמונות אותנטיות ומלל אותנטי, ואלו מייצגים את מי שאני באמת, והתגובות היו טובות משציפיתי, וגם מצחיקות! חלק כתבו, 'טוב, אני חייב לצאת איתך לדייט כדי לראות את המחזה במלואו', או 'איזה אותנטית את שבחרת דווקא באפליקציות, שזה המקום הכי שטחי בעולם, להיות אמיתית'. זה חימם לי את הלב".
5 צפייה בגלריה
הביו של שחר
הביו של שחר
הביו של שחר
(צילום: שחר בנימיני)
הופתעת? "כן ולא. ידעתי שלא כל גבר ירצה להחליק ימינה כשהוא רואה גלידה מרוחה על הפרצוף, אבל גם ידעתי שבסוף כן יהיו גברים שיתעניינו בי ויצחקו מהלכלוך שלי, ולא ילכלכו עליי בחזרה. זה באמת האתגר של כולם היום, כי בעולם המזויף שאנחנו חיים בו, כולם מחפשים את האמת. הם רוצים להיות הם וגם לראות משהו אותנטי בחזרה, אבל מפחדים לצאת מאזור הנוחות, לכן הם לא עושים זאת בעצמם.
"לימדו אותנו שלהיות שונה מהנורמה זה רע, שנשים צריכות להיות יפות ולשתוק, ואילו גברים צריכים להשוויץ בקוביות. גם היום אין מלל לצד תמונה באפליקציה, כי האפליקציה מעודדת להסתכל רק על התמונות אז למה שאנשים ישקיעו? אני לעומת זאת, ממליצה תמיד לקרוא את המלל, מהסיבה הפשוטה שכך אפשר להכיר אדם ולהתחבר אליו ממקום אחר".
"ידעתי שלא כל גבר ירצה להחליק ימינה כשהוא רואה גלידה מרוחה על הפרצוף, אבל גם ידעתי שבסוף כן יהיו גברים שיתעניינו בי ויצחקו מהלכלוך שלי, ולא ילכלכו עליי בחזרה"
איך השתנו חיי האהבה שלך אחרי שינוי הפרופיל? "קודם כל, הביטחון העצמי שלי עלה כי ראיתי שאנשים מקבלים אותי כמו שאני, וגם רוצים להכיר אותי ולא רק בגלל המראה החיצוני שלי. לפני המלל שהוספתי על עצמי, הייתי מקבלת הודעות כמו 'שווה כמוך אני חייב להכיר' או סתם 'היי, מה קורה?' שזה בנאלי ומבאס. אחרי הודעות כאלו מאוד קשה לפתח שיח.
"אני דווקא כל הזמן נכנסתי לפרופילים של גברים וניסיתי לכתוב משהו שיראה שאני מתייחסת אליהם, למשל - 'ראיתי בתמונות שאתה אוהב לצייר, איפה ציירת את התמונה של האגם הירוק?', אך למרות שהייתי אקטיבית ויוזמת, עדיין או שהשיחה היתה נתקעת, או שהבחור היה נעלם, או שהדייט היה מבאס כמו הגרסה של 'היי, מה קורה', רק במציאות".
5 צפייה בגלריה
שחר ובן זוגה עידן
שחר ובן זוגה עידן
שחר ובן זוגה עידן. הדייט הראשון שלהם ארך שבע שעות
(צילום: ענת אברג'יל)
"והנה, אחרי ששיניתי את הפרופיל, התחילו להגיע פניות יותר מעניינות וכיפיות, ואחרי שבועיים כבר הכרתי את בן הזוג שלי. הוא היה הדייט הראשון שלי אחרי השינוי. הוא שלח לי הודעה וכתב, 'איזה כיף לפגוש מישהי שבתוך ים של פרופילים ריקים, בחרה לכתוב על עצמה את מה שאת כתבת'. ההודעה ששלח לי, והדרך שבה התנסח, בשילוב עם התמונות שלו, שבהן ראיתי חיוך מאוזן לאוזן ועיניים טובות, גרמו לי להבין שיש כאן בחור טוב ורציתי לפגוש אותו.
"השיחה בינינו היתה אותנטית וישירה, והוא הבין שעומדת לפניו בחורה שאפשר לדבר איתה על עוד דברים מלבד שיחה שטחית כמו 'מה את לומדת'. יצאנו לדייט וישבנו לדבר בערך שבע שעות! די מהר ידענו שזה 'זה'. היום אנחנו שנתיים ביחד וגרים ביחד והוא אהבת חיי. הוא הזוגיות הכי טובה שהיתה לי, וזה לגמרי תיקון מדהים אחרי הזוגיות הרעילה שחוויתי".

"אפליקציות היכרויות הן המקום לדייק את מי שאנחנו"

שחר הרגישה שהמזל הטוב שנחת עליה, לא הגיע סתם. הוא תוצר של הפרופיל המיוחד שיצרה, והחליטה להפוך את הסיפור למקצוע. "אני עוזרת לאנשים להבין אילו תכונות בעצמם הם רוצים לתקשר לצד השני, וזה גם תורם להם מאוד לביטחון העצמי שלהם, שרק עולה כשאנחנו לומדים להציג לצד השני את מי שאנחנו באמת. הגיעו אליי למשל נשים שרצו לכתוב שהן מאוד חזקות כי הן עברו המון בחיים, ולכן הן רוצות גבר שיעריך אישה חזקה לצדו. לפני כן הן לא העזו לכתוב זאת ב'ביו', אבל אחרי התהליך הצלחנו להביע זאת בדרך נעימה, וניסחנו את זה ביחד. כשמגיעות ומגיעים אליי אנשים, אנחנו למעשה בונים את הפרופיל שלהם יחד מאפס: בוחרים תמונות מתאימות, כותבים 'ביו' ועונים על שאלות ביחד".
איך התוצאות אחרי השינוי? האם הם מצליחים להכיר יותר דרך האפליקציה? "בוודאי. הם מדווחים על יותר תגובות, יותר מאצ'ים ויותר אנשים שרוצים להכיר אותם. הם גם מבינים שעד היום הם חיפשו זוגיות בצורה שגויה, כי הם לא דרשו את מה שהם רוצים באמת. התהליך עצמו, השיחה והניתוח גורמים להם לדייק את מה שהם מחפשים, ולהבין טוב יותר איזה בן או בת זוג הם רוצים בחיים שלהם. זה גם ההישג הכי גדול בעיניי, כי אפליקציות היכרויות הן מקום נפלא לדייק את מי שאנחנו.
"אם יש לי ביטחון עצמי גבוה ואני רוצה בחור שייהנה מזה, אז אני צריכה להדגיש זאת, כי אחרת לא אשיג לעצמי את הבחור הזה. צריך להעז ולמצוא איך לבטא זאת בדרך לא קונבנציונלית, ועם זאת נגישה לצד השני. כל השינויים האלו שיפרו את הסיכויים של מי שפנה אליי להכיר. היה לי בחור שמעולם לא היו לו מאצ'ים, ואחרי השינוי הוא יצא כבר לשני דייטים, שזה הישג מטורף יחסית אליו. כמובן שיש כאלו שכבר מצאו זוגיות וזה בכלל מדהים".
יש כאלו שפונים לצ'אט GPT ולבינה מלאכותית לעזרה בכתיבת ביוגרפיה לאפליקציות ואפילו הודעות התכתבות עם הצד השני. מה את חושבת על זה? "לדעתי, אין תחליף לקשר אנושי. אני מייעצת מתוך רגש ומתוך ניסיון והבנה של הצד השני, כי גם אני הייתי בנעליים שלו, במקום הזה של תסכול מהאפליקציות וחוסר הצלחה למצוא זוגיות מתאימה. לא מדובר ביצירת מוצר מוגמר, אלא בייעוץ עם שיחות, הקשבה והכלה, שמשנה לאנשים פרספקטיבה ולעיתים אפילו את החיים".

"הוא הגיע עם ערכת עזרה ראשונה לדייט"

אורפז (30) מבאר שבע, היא רווקה ששכרה את שירותיה של שחר. לאחר התהליך שהן עברו יחד, כתבה על עצמה בפרופיל: 'אם אנחנו נפגשים, אתה חייב לבוא עם ערכת עזרה ראשונה כי מה שקורה הוא לא על אחריותי'. לאחר זמן קצר, היא הכירה בחור באפליקציה והוא הגיע לפגישה עם פלסטרים, דיו וצמר גפן בערכת עזרה ראשונה קטנה.
"הייתי בהלם וזה פשוט כבש אותי. לא הפסקתי לצחוק. היום הכול כל כך בנאלי ומשעמם, ופתאום היתה פה השתדלות, הומור וחשיבה מחוץ לקופסה. זה היה מרענן, ולגמרי נתן לשנינו נקודת פתיחה טובה. יצאנו כבר לשלושה דייטים ואני מקווה שנמשיך להתקדם משם".

5 צפייה בגלריה
הביו של אורפז
הביו של אורפז
הביו של אורפז. "שורפת מטבחים להנאתי"
(צילום: אורפז)
אורפז הגיעה לשחר דרך פוסט ששחר פרסמה ברשתות החברתיות. "אני ביישנית וקשה לי לפתח שיח וגם להוריד מגננות, ובאפליקציות את צריכה לשווק את עצמך וגם לתאר מי את בכמה משפטים. לא הצלחתי לעשות זאת. קיבלתי המון הודעות גם לפני, אבל לא היתה התפתחות של שיח, כי הרבה שיחות נתקעו ב'היי, מה קורה?', ולפעמים נדמה שאין באמת התעניינות במי שאני, אלא רק רצון שטחי להכיר בגלל התמונות.
"היה לי קשה לפנות לעזרה, אבל שחר גרמה לי להרגיש מאוד בנוח ולהיפתח. היא שאלה אותי איך מתנהל היום שלי, מה חשוב לי, כיצד חברים מתארים אותי, מה מצחיק אותי ומה בי יכול לעורר עניין. פתאום ראיתי את עצמי באור אחר, כבן אדם שהוא מעניין וייחודי. הפרופיל היה מוכן מהר מאוד, אבל היה לי קשה להעלות אותו, כי עדיין התקשיתי לחשוף את עצמי כפי שאני באמת".
למה? מה כתבתם שגרם לך להרגיש חשופה? "דברים שקיימים בי ולא ידעתי כיצד יתקבלו, כמו שאני לא מתקרבת למטבח כי אני שורפת מטבחים, ושאני 'ממש משתדלת אבל הנתונים לא לטובתי'. השתמשנו בהומור וזה ממש יצר שיח ועודד הודעות פחות קונבנציונליות כמו 'היי, מה קורה?', שאין להן המשכיות או זרימה.
"פתאום הפכתי להיות נגישה יותר, וכבר מההודעה הראשונה שברנו את המחסום ההתחלתי. זה גרם לי להבין מי עומד מולי, כי אם גבר הולך איתי לפן המצחיק של הדברים שכתבתי על עצמי, אז זה מראה שהוא קליל ובעל חוש הומור וזה מה שאני מחפשת.
"גם בעיסוק שלי צלחנו אתגר כי בדיוק עזבתי עבודה ומקצוע, ולא ידעתי כיצד לתאר את העבודה החדשה שלי, אז כתבנו שאני 'מהנדסת במפעל ייצור, הווסט והקסדה שייכים לעבר האפלולי והרחוק' והוספנו אימוג'י קריצה, וגם העלנו תמונה שלי בווסט ובקסדה וזה נתן באז חיובי. גברים באפליקציה ממש הרימו לי. מישהו כתב, 'עכשיו אני מבין למה הכבישים בשנה האחרונה נראים ככה', וזה נעים ויוצר רצון להכיר, כי הכול על השולחן כבר על ההתחלה ואין מניירות מיותרות, וככה בדיוק אני מאמינה שצריכים להכיר".