חתום בנשיקה: המדריך לנשיקת השנה החדשה
(צילום: חגי דקל, עריכה: תמר אברם, כתבת: מיכאלה חזני)

הלילה (ו') יחתמו רבים מאיתנו את שנת 2021 עם המנהג הכי מפורסם שיש: נשיקת חצות. מנהג שמשמעותו היא להתחיל את השנה החדשה על רגל ימין. חלק מאיתנו יעשו זאת עם בן/ת הזוג, אחרים יחפשו ברחבי הברים והמועדונים פרטנר נאה עם שפתיים מצודדות, שיסכים להתנשק איתם.
אבל למה כל כך כיף להתנשק? מה הנשיקה מספרת לנו על הצד השני, ומה היא מעוררת בגוף שלנו? "נשיקה היא מבחן של כל חמשת החושים", פותח ד"ר דניאל דריי, רופא וסקסולוג מוסמך. "את מרגישה את הטעם, הריח והמגע של הבחור שמתנשק איתך. במאה ה-18 הביטוי 'נשיקה צרפתית' הפך להיות יותר ויותר שגור, בייחוד כשרצו לדבר על משהו שהוא מאוד מיני, אפילו קצת מלוכלך. נשיקה צרפתית זאת בהחלט נשיקה מינית, אבל בצרפת לא קוראים לה ככה. בצרפת זאת הנורמה".
יש שמועות שזה גם בריא, נשיקה צרפתית.
"זה סופר בריא כי זה גורם להמון תגובות בגוף שלנו. עלייה בהורמונים טובים כמו דופמין, אוקסיטוצין, טסטוסטרון, זה גורם לנו ליותר חשק, אנחנו אפילו שורפים קלוריות בדקה של נשיקה, ומפעילים לפחות 36 שרירים בפנים שלנו בזמן הזה".
"נשיקה לא מצריכה יותר מדי", אומרת קציעה אלדר, יועצת זוגית ומינית. "זה לא מין. אבל כן יש אנשים שרואים בנשיקה כחוויה מאוד אינטימית. מבחינתם, זה כמעט פתח לנשמה שלהם, פתח לתשוקה שלהם", היא מסבירה. "אני זוכרת שחקנית פורנו שהתראיינה בפירוט על כל האקטים שהיא עושה בסרטים שבהם היא משתתפת, ואז אמרה, 'אני מתנשקת רק עם בן הזוג שלי'. זאת אישה שתקיים יחסי מין מלאים עם זרים, אבל בשום אופן לא תתנשק איתם, כי הנשיקה בשבילה היא חדירה אמיתית לאינטימיות. את מקשיבה וחושבת לעצמך, 'מה?! היא עושה הכול עם כולם ורק את זה לא?', אבל נשיקה צרפתית היא באמת משהו שהוא אינטימי".

2 צפייה בגלריה
עדן מיטרן ומריה סקל
עדן מיטרן ומריה סקל
עדן מיטרן ומריה סקל מדגימים נשיקה
(צילום: מתוך הווידיאו)

"סקס אפשר גם לעשות בדוגי-סטייל. הוא לא רואה אותי, אני לא רואה אותו, אני יכולה לדמיין את מי שבא לי ויש איזשהו ריחוק מסוים", מסבירה דנה וינשטיין אורן, מאמנת להעצמת הנוכחות המינית, את ההבדלים בין מיניות לנשיקה. "נשיקה, לעומת זאת, נערכת פנים אל פנים, אף לאף. אפשר לפתוח עיניים, אפשר להסתכל האחד לשני בעיניים, זאת החוויה כמו שהיא. אנחנו לא עושים אותה כי נחווה בזכותה אורגזמה, אנחנו עושים אותה כי אנחנו רוצים לחוות את האינטימיות ואת הקרבה שהיא מעניקה לנו. נשיקה היא הצהרה".

2 צפייה בגלריה
עדן מיטרן ומריה סקל
עדן מיטרן ומריה סקל
קציעה מבהירה לזוג איך לא מתנשקים
(צילום: מתוך הווידיאו)

"הלשון שלנו היא איבר ארוגני", מוסיפה וינשטיין אורן. "לא סתם נשיקה מעוררת אצלנו את כל החושים, את כל התחושתיות בגוף. רוב האנשים יכולים לחוות עונג מאוד גדול רק מנשיקה. יש את המשפטים האלה של 'וואי, יכולתי להתנשק איתה כל הלילה', כי זה פשוט מפעיל את כל הגוף. כל סוג של מגע מפעיל, אבל יש משהו בנשיקה שבעצם מגביר את זה פי כמה וכמה, ופשוט מעורר מינית את הגוף שלנו".

רוק ורול

ובכל זאת, מסתבר שנשיקה היא לא הדבר הכי קל לביצוע. מסתובבים ביננו אנשים שעדיין לא יודעים להתנשק כמו שצריך. זה אומר נשיקות עם השיניים, הוספה של יותר מדי רוק, התנפלות על הפרטנר ועוד. "אחת הטעויות הכי נפוצות היא להתעלם מהקצב של הצד השני, או להרטיב את הפרצוף של השני כמו איזה בולדוג צרפתי שמנשק אותך, ואתה צריך אחר כך מגבת כדי לנקות את כל האזור", צוחק ד"ר דריי. "כדי להימנע מכך צריך תמיד לבדוק איך הפרטנר או הפטרנרית שלי מגיבים". "יש כללים חשובים ביותר כשמתנשקים", מאשרת אלדר. "בטח כשזאת נשיקה ראשונה עם מישהי שאתה לא מכיר".
כמו מה?
"אתה בחיים לא דוחף את הלשון שלך לפה של מישהי לפני שעברת את המבחן הזה של לשים את השפתיים, להוציא טיפל'ה את הלשון על השפתיים שלה ולראות איך היא מגיבה. דבר שני, מאוד חשוב לשלוט על הרוק. הכלל השלישי הוא 'דע מה אתה אוכל לפני שאתה מתנשק'. צריך היגיינת פה מינימלית", היא מבהירה.
"יש מי שיאהב את הנשיקה שלו יותר רטובה ועם יותר רוק ויש מי שיאהב את הנשיקה שלו פחות רטובה, ויש מישהו שאוהב לעשות את כל הסיבובים ולמצוץ את הלשון או למצוץ את השפתיים, ויש את מי שתעדיף שהנשיקה תהיה רק על השפתיים, ללא שילוב של לשון בכלל", מסבירה ויינשטין אורן. "הכי חשוב לזכור שזה כמו ריקוד - אם אני אעשה צעד לא נכון, אני אדרוך על הפרטנר שלי, אז שימו לב שאתם לא דורכים ושאתם מענגים ושכיף ונעים לכם".
שנה אזרחית מענגת וטובה!