"יצאתי לדייט עם בחור בחוף הים והשארנו את הפלאפונים באוטו. כשחזרנו לרכב, היו לי 30 שיחות שלא נענו מאמא, אבל זה לא נגמר בזה. היא התקשרה גם לבחור וגם להורים שלו בבית כדי לנסות להשיג אותי. הובכתי ואפילו קצת כעסתי, אבל הבנתי מאיפה זה מגיע. לצערי, אמא שלי כבר חוותה את הגרוע מכל", משתפת מיטל איובי (45) מחולון, רווקת השבוע שלנו.
"אני אחות שכולה שנולדה לאבל מאוד גדול ולטרגדיה נוראית. אחי אריאל ז"ל היה סמל ראשון ומפקד טנק בצבא. שבועיים לפני השחרור הוא נקרא להחליף מישהו בתרגיל צבאי, והטנק התהפך. הייתי תינוקת בת שמונה חודשים כשבאישון לילה כל חיינו התהפכו. לא הכרתי אותו, אז לא היה לי למי להתגעגע, אבל נולדתי לתוך חלל ענק שנפער ולילדות אחרת. אני זוכרת סיטואציות קשות של אמא שבוכה, חווה דיכאון או 'אובר' דאגה".
5 צפייה בגלריה
מיטל איובי
מיטל איובי
מיטל איובי. לייט בלומרית בענייני אהבה
(צילום: אלבום ביתי)
את חושבת שזה השפיע עלייך מבחינה זוגית? "אני חושבת שזה גרם לי להיות 'לייט-בלומר', כי כל ההתבגרות שלי היתה מאוד מאוחרת. הייתי מאוד קשורה לבית והיה לי קשה לעזוב אותו, עד גיל 30 בערך הייתי דבוקה לאמא שלי. לא קיבלתי כלים לצאת ולהתמודד עם החיים ורציתי להישאר ילדה. הנרטיב לאורך כל השנים היה נרטיב של תחושת עצבות. לא הרגשתי אווירה שמחה בבית, אבל עם הזמן ידעתי ליצור אותה לעצמי. כשהתגייסתי לצבא, הביטחון העצמי שלי עלה ואיתו גם שמחת החיים. היום אני בן אדם שמח ומצחיק והצלחתי למלא את החיים בדברים ובאנשים שאני אוהבת".
כמו מה למשל? "עבודה ותחביבים. אני מנהלת קשרי לקוחות בחברת ביטוח אשראי ויש לי תואר ראשון במנהל עסקים וניהול משאבי אנוש. את זמני הפנוי אני מקדישה לתשוקה האמיתית שלי בחיים: ריקוד. אני רוקדת בשתי להקות מחול של פולקלור ישראלי שהפכו לי למשפחה ואני נוסעת איתן לייצג את המדינה בפסטיבלים מאוד מכובדים בארץ ובחו"ל, אז זה כיף גדול. אפשר להגיד שהריקוד הפך במרוצת השנים לבן הזוג שלי, כי הוא תמיד היה במקום הראשון. תמיד העדפתי לבלות עם החברים מהמחול מאשר לצאת למפגשים חברתיים של אנשים שאני לא מכירה והרבה פעמים לא יכולתי לצאת לדייט כי היתה לי חזרה או הופעה. אבל היום אני מאוד רוצה זוגיות, לפעמים אני מרגישה שזה עקב אכילס שלי".
"כל ההתבגרות שלי היתה מאוד מאוחרת. הייתי מאוד קשורה לבית והיה לי קשה לעזוב אותו, עד גיל 30 בערך הייתי דבוקה לאמא שלי. לא קיבלתי כלים לצאת ולהתמודד עם החיים ורציתי להישאר ילדה"
מדוע? "בזבזתי המון זמן על בחירות לא נכונות, כמו גברים שלא היו פנויים רגשית עבורי, לכן היו לי קשרים לאורך השנים, אבל לא מאוד משמעותיים. נמשכתי למקומות יותר 'ריסקיים' ולא בטוחים, כי בתת המודע שלי היה פחד מלגדול ולעמוד בזכות עצמי. רציתי עוד קצת להיות חופשיה, ולכן כשקשר היה מתחיל להיות רציני או נורא מחייב, הייתי נלחצת ובורחת. רק בחמש השנים האחרונות הרגשתי שאני רוצה ילדים למשל".
5 צפייה בגלריה
מיטל איובי
מיטל איובי
מיטל איובי. מחפשת את החבר הכי טוב שלה
(צילום: יעל גבאי)

5 צפייה בגלריה
מיטל איובי
מיטל איובי
מיטל איובי. מחפשת גבר רציני שמוכן לחתונה ולילדים
(צילום: אלבום ביתי)
מה היתה נקודת המפנה? "הפכתי לבשלה יותר. בשנים האחרונות אני כן יותר נמשכת לגברים הרציניים, אלה שיש להם יותר מה להציע ואני כבר לא נמצאת במקומות שהייתי. השאיפה היא להכיר גבר שרוצה קשר רציני ולא מפחד ממחויבות אלא רוצה את כל החבילה. אני לא אצא עם מניאקים. הקשר האחרון שלי נמשך כארבעה חודשים, יצאתי עם גרוש ואב לארבעה ילדים. הוא לא היה מוכן לחתונה וילדים או לגור ביחד ולא טרח לציין זאת למרות שידע שלשם אני חותרת ולכן זה נגמר בשברון לב".
איך את מכירה גברים היום? "בדרך כלל, דרך אפליקציות או שמכירים לי, 'חבר מביא חבר', אבל לצערי זה פחות מצליח, כי מי שמשדך הוא לא איש מקצוע ולכן הוא עושה זאת על סמך פרטים יבשים וסטטוס בלבד, בלי להיכנס למעבר. אנשים חושבים שאם אני רווקה והוא רווק, אז יש פה מאצ'. נכון שזה עדיף על אפליקציות, כי יש מישהו שמכיר אותו, אבל הוא לא מכיר אותו מספיק כדי לדעת אם תהיה התאמה זוגית. כמובן שכל שידוך כזה הוא מבורך ואני מעריכה זאת. אין ספק שהכוונה טובה, אבל לפעמים זה יוצא פחות טוב".
מה את מחפשת? "חשוב לי שלבן הזוג שלי תהיה אינטליגנציה רגשית, יכולת הכלה, שאפשר יהיה לשם עליו את הראש. אני רוצה להיות חשובה לו ושמערכת היחסים שלנו תהיה חשובה לו ושנהיה חברים טובים. הייתי רוצה שיאתגר אותי אינטלקטואלית ושתהיה בינינו אהבה ותשוקה גדולה. אני לא רוצה שזה יהיה בערך. אני רוצה הכול, ובגדול. אני מאוד חברותית ושמחה, מצחיקה, קלילה ואוהבת להפתיע, לצאת ולבלות. כדאי שהגבר שאיתי קצת יאזן אותי, אבל שלא יהיה סופר שקט או ביישן כי אחרת זה לא יעבוד".
אילו תכונות את מחפשת בגבר שיהיה איתך ולמה? "גברי וגבוה, דומיננטי, רגיש, אינטליגנט, אמין ומצחיק. איש שיחה כריזמטי וכזה שיעיף אותי באוויר".
מה החיסרון שלך? "לעיתים פזיזה מדי".
מה זאת אהבה מבחינתך? "שילוב של חברות טובה ותשוקה, תחושת אושר שלא משתווה לשום חוויה אחרת בחיים".
5 צפייה בגלריה
מיטל איובי
מיטל איובי
מיטל איובי. ריקוד הוא גם אהבה וגם מכשול
(צילום: יעל גבאי)
את מאמינה באהבה ממבט ראשון? "אני מאמינה במשיכה ממבט ראשון. אהבה זה יותר עמוק ממשיכה כי כדי להתאהב צריך להכיר את בן הזוג, לא מספיק רק להסתכל עליו".
מתי נשבר לך הלב בפעם האחרונה? "לפני חודשיים. הייתי בזוגיות עם מישהו שכנראה לא היה ראוי לי באמת והתאכזבתי ממש".
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים? "שיש לי הרבה אהבה לתת ושכדאי לי להבין מהצד השני את הרגשות שלו, לפני שאני מתאהבת".
"הייתי רוצה שיאתגר אותי אינטלקטואלית ושתהיה בינינו אהבה ותשוקה גדולה. אני לא רוצה שזה יהיה בערך. אני רוצה הכול, ובגדול"
מהו המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים? "כנות, כי אז הכול פתוח על השולחן ואין משחקים. לא צריך לנחש מה הצד השני חושב, מה הוא מרגיש ואיך הוא רואה את הקשר".
מה מעליב אותך? "חוסר כנות".
עישון? "לא".
טווח גילים שאת מחפשת? "בין 40 ל-50".
גרוש עם ילדים או גרוש בכלל – זה משהו שיכול לבוא בחשבון? "בהחלט, במידה והוא רוצה ילדים נוספים".
ספרי לי על הדייט הכי גרוע שהיה לך? "דייט שאין קשר בין הבן אדם 'שהזמנתי אונליין' לבין הבן אדם שהגיע לדייט. זה גורם לי להרגיש מרומה ואז הדייט מתחיל במינוס".
תארי לי את הדייט המושלם. "יש משיכה חיצונית, שיח מעולה והרבה צחוק. הערב עוד לא נגמר ואת כבר מצפה להכיר אותו יותר ולפגוש אותו שוב".
מה את עושה בזמנך הפנוי? "ריקוד, מסעדות, בתי קפה, ספרים, חברים, ים".
5 צפייה בגלריה
מיטל איובי
מיטל איובי
מיטל איובי. בבקשה תהיה דומה לתמונות באפליקציה
(צילום: אלבום ביתי)
מהו המקום האהוב עלייך ולמה? "כל מקום שאפשר לרקוד בו, ואם הוא קרוב לים אז עוד יותר טוב".
מה מצחיק אותך? "סרקזם והומור משובח".
מתי בכית בפעם האחרונה ולמה? "אחרי הפרידה האחרונה שעברתי, כשהתאכזבתי".
מה היית בגלגול הקודם? "בלרינה".
הסדרה האחרונה שראית בבינג'. "גברת מייזל המופלאה".
איזו מוזיקה את שומעת? "הכול מהכול".
ספרי משהו שאף אחד לא יודע עליך. "יש לי עדיין שן חלבית".
איך חברים שלך היו מתארים אותך? "בעלת שמחת חיים, חברת אמת, מצחיקה, חכמה, נראית מעולה, רקדנית מהשורה הראשונה".
מה את עושה בימי שישי בערב? "הולכת לישון אצל אמא כדי להיות איתה כל השבת".
אז איפה אפשר להתחיל איתך? "ברחוב או לשלוח לי הודעה בפייסבוק".
איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים? "בזוגיות מאושרת עם משפחה משלי, ממשיכה לעשות את כל הדברים שאני אוהבת עם האנשים שאני אוהבת".