במשך שנים רשף שי עבד כתסריטאי בתוכניות טלוויזיה, ולא הרגיש שהוא מקבל את המקום שמגיע לו. אבל אז הוא פתח חשבון טוויטר. עשרות אלפי עוקבים לאחר מכן, הוא אחד השמות הפופולריים והמשפיעים ברשת החברתית. בשיחה עם בר שם אור ב"ברשת" הוא מספר איך בעקבות הציוצים הוא קיבל מקום של כבוד בטלוויזיה, ולמה הוא חושב שצריך עוד כותבים חרדים בתוכניות סאטירה. האזינו לתוכנית המלאה.
1 צפייה בגלריה
רשף שי
רשף שי
רשף שי. "הרשתות החברתיות הן מעבדה לכתיבה"
שי נכנס לטוויטר במטרה ברורה – לקבל הזדמנות להוכיח את יכולות הכתיבה שלו. "תמיד חיכיתי להזדמנויות שבהן אוכל להראות למה אני מסוגל. הייתה תקופה שהתחילו לקחת אנשים מהרשת, היה באזז על זה שיש הרבה אנשים ברשת שממש יודעים לכתוב. ברגע שהבנתי שזאת הזירה להילחם בה אז נכנסתי".
לא עבר זמן רב, ושי קיבל פנייה מארץ נהדרת. הוא הצטרף לצוות הכותבים של התוכנית, ולתוכניות נוספות כמו קופה ראשית והיהודים באים. למרות העבודה וההשפעה בטלוויזיה, שי טוען שיש לרשתות החברתיות מקום חשוב ביותר.
"אני חושב שהרשתות מאפשרות עקומת למידה של כתיבה. אחת הבעיות בטלוויזיה כרגע זה שיש רק את הפריים-טיים. פעם היו כל מיני ערוצים שאנשים היו יכולים להשתפשף דרכם בעבודה הזאת, היום המעבדה היא הרשתות החברתיות".

עוד "ברשת":

עוד לפני המצב החברתי הנפיץ הנוכחי במדינה, היו לא מעט הפגנות ומחאות של ציבורים בחברה הישראלית שנפגעו מתוכניות הסאטירה. למשל, מחאות של המגזר החרדי נגד מערכונים בתוכנית היהודים באים. שי לא עיוור לכך, אבל טוען כי "המטרה היא לא להעליב אלא להיות הוגן, ואפשר קצת לעבור את הגבול מבחינתי, בקומדיה ובכלל".
"יש הרבה חרדים בטוויטר שהם אנשים מצחיקים מאוד, וכדי להיות מצחיק אתה צריך באמת לשחק עם הגבולות, ונראה לי שהם בסדר עם זה", אמר שי. "אגב, הרבה חרדים אוהבים לצפות ב'יהודים באים'. הייתה מחשבה להביא מישהו חרדי לצוות, כי אתה מקבל עוד זווית של הדת עצמה והסיפורים שאנחנו לא מכירים. זה לגמרי יכול להוסיף מבחינת פרשנויות".
בימים אלה כותב שי סדרת דרמה לנוער, והודף הצעות עבודה מפוליטיקאים. "הציעו אליי כל מיני הצעות, גם לשמש כדובר, ולא הסכמתי. זאת לא המטרה שלי בטוויטר, לא באתי לעשות כסף". "פעם קיבלתי סמס מבנט", סיפר שי, "הוא שלח לי ציוץ שלי וכתב לי שזה מאוד הצחיק אותו. הציוץ היה שברגע שהוא יבין שהוא חילוני יהיה לו הרבה יותר קל. אני חושב שהוא קצת הבין את זה, וקצת היה לו יותר קל, אבל לפחות זו הייתה התחושה. אחרי זה הוא שלח לי לינק לאיזה נאום שלו". הציעו לך תשלום על ציוצים? "אני שמח מאוד שלא פנו אליי. אני חושב שארץ נהדרת זו הגנה מפניות כאלה, שזה דווקא טוב לי, כי אני כמובן הייתי מסרב. זו לא המהות שלי בטוויטר, לא המטרה שלי, לא באתי לעשות כסף. וסיפורים על אנשים שמשלמים להם על ציוצים זה משפט ששמעתי פה ושם".
רשף שי מתארח אצל בר שם אור ב"ברשת"
בכל שבוע בר שם אור מארח ב-ynet radio את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים