בשיתוף Cisco
(צילום: ירון ברנר)
בחברת הטכנולוגיה הבינלאומית Cisco, המעסיקה אלפי עובדים בארץ ובעולם, השכילו להבין כי קיים פער מהותי בין פוטנציאל הנשים המוכשרות אשר נמצאות בתעשייה, למספרן של נשים בעמדות מובילות בתחום. לכן, הם הקימו תכנית מנטורינג ייחודית מסוגה, שתכליתה להגדיל את מספר הנשים בתעשיית ההייטק.
יוזמת WomeNow מקדמת, זו השנה השנייה נשים מקהילות מגוונות המעוניינות לפתח קריירה בתעשיית הייטק. במסגרתה, מנטוריות מחברות שונות מעניקות ליווי, הדרכה ותמיכה לנשים שעושות את צעדיהן הראשונים בתעשיית ההייטק בישראל במטרה להגדיל את היקף הנשים בתעשייה, ואת הגיוון בה.
3 צפייה בגלריה
אורנית ושיר
אורנית ושיר
מימין: ד"ר אורנית רמתי דביר ושיר איתן
(צילום: ירון ברנר)
במסגרת שיתוף פעולה בין Cisco וקבוצת ידיעות אחרונות, אירחנו חלק מצמדי המנטורינג הללו באולפן בכדי לשמוע על התהליך שהן עברו. צפו בווידיאו בראש הכתבה

כששתי נשים חולקות תחום משותף – המפגש ביניהן מעלה עוד ועוד נקודות מבט חדשות

שיר איתן היא ראש צוות QA בחברת Cyabra ועובדת בעולמות הללו כשמונה שנים. על אף הוותק של שיר, היא החליטה להצטרף לתכנית בכדי ללמוד מנשים וותיקות ומנוסות ממנה בתחום. ד"ר אורנית רמתי דביר, שעוסקת במחקר יישומי ובאקטיביזם בתחומי טכנולוגיה, מגדר וחברה, צוותה כמנטורית עבורה.
"הזכות שלי בתכנית הינה לראות את העולם מהמבט של שיר, אישה צעירה בתחילת הדרך. לא הייתי יכולה להבין את המציאות שלא דרך העיניים שלה", אומרת ד"ר רמתי דביר.
3 צפייה בגלריה
אורנית ושיר
אורנית ושיר
"לא הייתי יכולה להבין את המציאות אם לא דרך העיניים שלה"
(צילום: ירון ברנר)
"היא מאד פושרית ודוחפת ויש לה רזומה מאד מרשים מאחוריה", מספרת איתן מצידה ומוסיפה כי השתיים מצאו תחומי עניין משותפים במהרה, כמו ספורט, "אני בעצמי עושה ריצות ארוכות וגם פילאטיס". "אני עושה אתלטיקה, כוח והרבה יוגה", עונה לעומתה ד"ר אורנית רמתי דביר. משפת הגוף שלהן, נראה שהן חשות מאד בנוח זו עם זו.

"יש לנו הרבה מה ללמד האחת את השנייה"

ד"ר רמתי דביר מהווה חלק מתכנית WomeNow עוד לפני שזו החלה. לאורך הקריירה הארוכה שלה, היא מילאה תפקידים רבים בהייטק והשלימה דוקטורט במגדר ועסקה בייעוץ. "אני חלק מצוות ההיגוי של התכנית, ומהמחשבות והמטרות שלה. היה לי ברור שלא אשאר רק במסגרת החשיבה ואהיה מנטורית בעצמי. חשוב שנעזור זו לזו", היא אומרת ומתייחסת לאחווה הנשית שנבנית אט אט.
איתן הצטרפה לתכנית כדי לקבל כלים לפיתוח גישות לניהול נכון ומשום שהרגישה שלמרות שעשתה קורסים רבים בתחום לאורך השנים, היא עדיין זקוקה לליווי והכוונה באשר לאופן הניהול שלה, בדרך להשגת יעדים נוספים.
3 צפייה בגלריה
אורנית ושיר
אורנית ושיר
"ש לנו הרבה מה ללמד האחת את השנייה"
(צילום: ירון ברנר)
"לקחתי מהתכנית המון דברים; כמו האופן בו מנהל אמור להתנהג, כיצד לדבר נכון, המיקום והמעמד בחברה, איך לתקשר דברים נכון. תכנית מנטורינג יכולה לעזור לאוכלוסיות מגוונות שאין להן יכולת להגיע למקומות מסוימים. יש לנו הרבה מה ללמד האחת את השנייה, ונוכל לעשות זאת רק ביחד", אומרת איתן.
"אני מאד מאמינה במודל העבודה של מנטורינג שחברות צריכות ליזום. אני קוראת לנשים להיות מנטוריות, להצטרף לתכניות ולתת מעצמן. חשוב להיות מנטורית בסביבה שלכן. להיות בנות ברית. זה מייצר רשת מאד אפקטיבית ונעימה", אומרת ד"ר רמתי דביר לסיום.
בשיתוף Cisco