מיזם חברתי חדש בשם "אנטי וירוס" ינסה לעצור את נגיף הקורונה באמצעות חוכמת ההמונים. המיזם נולד מהאמונה שלמוח הישראלי יש את היכולת למצוא פתרון פרקטי לבלימת המגפה העולמית שמאיימת על חיינו. רעיון כזה יכול להגיע מכל תחומי החיים ומוחם היצירתי של כולנו: צעירים, מבוגרים, בעלי תארים או בלי תעודת בגרות.
1 צפייה בגלריה
גבר עם מסכה וסמארטפון
גבר עם מסכה וסמארטפון
גבר עם מסכה וסמארטפון
(צילום: shutterstock)
מה הרעיון? בימים אלה, כשכמעט כל האוכלוסיה סגורה בבתים, אנחנו רואים ביטוי ליצירתיות הישראלית במיני סרטונים ורעיונות שבדרך כלל עוברים בוואטסאפ. למה לא לרתום את הרעיונות האלה כדי לנסות להשיג פתרון פרודוקטיבי למגפה? מטרת המיזם היא לבחון את כלל הרעיונות הללו בקפידה ולהפוך את המתאימים למציאות מצילה חיים. המיזם הוקם בהשראת שיטת "קאיזן" היפנית, שמטרתה להיות בשיפור מתמיד על ידי ייעול דרכי עבודה ומציאת פתרונות.
מאחורי היוזמה עומדת קבוצת יזמים שהחליטו בזמנים מאתגרים אלו להתגייס למען החברה ולרתום את כלל האזרחים למציאת פתרון למניעת התפשטות הנגיף. לצורך המשימה הם הקימו מיזם חברתי במימון אנשים פרטיים שנרתמו לפרויקט ורואים בו ערך עליון, המתחייבים לפתח ולהוציא לפועל רעיון אשר ימצא מתאים.
איך זה עובד? היוזמים אספו צוות מומחים מכל התחומים, מאנשי עסקים ויזמים, עד לביולוגים ורופאים. הם הקימו אתר שיהווה פלטפורמה לאיסוף כלל הרעיונות. הרעיונות אשר יעברו את הסינון הראשוני יזכו בפרס של 250 שקל. רעיונות שיעברו סינון נוסף, יזכו בפרס של 2,500 שקל. סך הפרסים לשלבים אלה הם 250 אלף שקל. אם אחד הרעיונות ימצא פרקטי וההיתכנות שלו לביצוע תהיה גבוהה, יועמדו עבור פיתוח הרעיון המשאבים הנדרשים כדי להפוך אותו למציאות.