משפחה חדשה של סמארטפונים בארץ זו תמיד סיבה לסקרנות. לסדרת Reno של חברת Oppo יצא שם של טלפונים מעניינים, מהסוג שמשאיר אימפקט על סביבתו. אז הנה, אחרי שאופו החליטה על כניסה לשוק הישראלי והיבואנית, חברת רונלייט, חשפה אותנו לכמה מהסדרות האחרות של החברה, עכשיו מגיע תורה של משפחת Reno.

עוד על אופו:

לאופו יש שלוש סדרות של סמארטפונים: Find היא סדרת הפרימיום, ספינות הדגל של החברה. Reno היא סדרת הביניים שלה, ויש גם את סדרות A, K ו-F - הטלפונים העממיים יותר. אופו ממצבת את עצמה גבוה בין החברות, משהו כמו אפל הסינית. זה אומר איכות גבוהה, אבל גם מחירים גבוהים, שאנחנו פחות רגילים להם אצל יצרנית סינית. תמורת המחיר הגבוה אתה מקבל בכל קטגוריה תכונות שנושקות לקטגוריה שמעליה. סדרת Reno היא דוגמה מובהקת לכך: סמארטפונים בקטגוריית ביניים עם ארומה של ספינות דגל.
13 צפייה בגלריה
אופו reno5 pro
אופו reno5 pro
אופו Reno5 pro. תחושה של מוצר יוקרתי
(צילום: ynet)
במקרה של Reno5 Pro זה מתבטא בכמה תכונות של מכשיר פרימיום, כמו למשל המעבד החזק, מערך הצילום, הצליל, הטעינה, ועם זה גם כמה פשרות, שהרי בכל זאת מדובר בקטגוריית ביניים. הכל ארוז בטלפון דק וקל משקל, שנראה טוב ונותן הרגשה של מוצר יוקרתי ביד.
קיצור תולדות Reno 5 Pro
מלכתחילה היה דיבור על דגם +Reno5 Pro שייצא במקביל ל-Reno5 Pro, אבל כשהוא הגיע לשוק במרץ האחרון נעלם הפלוס ומאז הוא מוכר כ-Reno5 Pro 5G גירסת UAE, כלומר מיועד לאיחוד האמירויות ולמזרח התיכון בכלל, כולל – כך מתברר - לישראל. ההבדלים בינו לבין ה-Reno5 Pro הרגיל נמצאים במעבד של קוואלקום במקום של מדיהטק ועוד כמה הבדלים במערך הצילום, הסוללה והמסך. כל זה בסדר, אבל משאיר אותנו עם תמיהה אחרת - מדוע רונלייט מביאה לכאן את דגם Reno5 כאשר בחודש שעבר כבר הגיח לאוויר העולם דגם Reno6? אם כי לא צריך להתמרמר יותר מדי: התכונות של Reno6 דומות למדי ל-Reno5, כך שההפסד אינו גדול.
13 צפייה בגלריה
אופו reno5 pro
אופו reno5 pro
Reno 5 Pro, שלב פתיחת האריזה
(צילום: ynet)
עיצוב
המעצב של ה-Reno5 מקבל לייק על העיצוב של הטלפון. הוא קל (184 גרם) ודק (8 מ"מ) ומעוצב מעניין עם שתי הפאות הצדדיות מעוגלות והפאה העליונה והתחתונה ישרות. חזית הטלפון מוגנת בזכוכית משוריינת גורילה 5. לפי המפרט, הגב שלו אמור להיות עשוי זכוכית גם הוא, אבל התחושה היא פלסטיק. ובכל זאת, גב מט נאה, מצופה בטכנולוגיית Reno Glow, שמעניקה חספוס נעים ומנצנץ. בסך הכל מבנה ותחושה של מכשיר פרימיום יוקרתי.
13 צפייה בגלריה
אופו Reno5 Pro
אופו Reno5 Pro
גב מט מנצנץ
(צילום: Oppo)
מסך
אופו מסתפקת בדגם הזה במסך AMOLED (לעומת Super AMOLED בדגם המקביל) אבל מדובר במסך איכותי בהחלט: צבעים עזים, תצוגה חדה (+Full HD), בהירות גבוהה במיוחד (בין 500 ניט ל-1,100 ניט). הפרדת המסך היא סטנדרטית (1,080X2,400) וגם צפיפות הפיקסלים סבירה בלבד (402 פיקסל לאינץ'). גודל המסך הוא 6.55 אינץ' עם מבנה מוארך 20:9 סטנדרטי. יחס הגוף/מסך הוא כמו במכשירי דגל – 89.3%. עם קצב רענון מסך של 90 הרץ וקצב דגימת מגע של 180 הרץ, מדובר במסך מהמוצדקים.
13 צפייה בגלריה
אופו Reno5 Pro
אופו Reno5 Pro
מסך מוצדק
(צילום: ynet)
מעבד וזיכרון
בתחום הזה אופו מפנקת את המשתמש במעבד סנאפדרגון 865 של קוואלקום, הדור הלפני אחרון של מעבדי ספינות הדגל. הגרסה הזו כוללת גם תמיכה ברשתות תקשורת 5G. הביצועים שלו, כמו שאפשר לצפות, משובחים, והוא תומך בהרבה עיבודי בינה מלאכותית (AI) ובהרצת אפליקציות כבדות ומשחקים בלי סימני התעייפות. הדגם שבדקתי היה מצויד בזיכרון עבודה בטכנולוגיית LPDDR4x בנפח 12 גיגה בייט וזיכרון איחסון בנפח 256 גיגה בייט, בהחלט נתונים בטופ של הקטגוריה. מצד שני, אין שקע להרחבת זיכרון.
אופו רינו 5

מערך הצילום
הדגם המקביל של ה-Reno5 מצויד במצלמה ראשית 64 מגה פיקסל ובעוד כמה מצלמות חלשות יותר. בדגם המזרח-תיכוני שובץ מערך צילום מעניין: המצלמה הראשית היא מצלמת סוני IMX766, מצוידת אמנם בחיישן 50 מגה פיקסל בלבד, אבל נותנת עבודה בכל מה שקשור במפתח גדול (f/1.7), פוקוס אוטומטי מהיר (PDAF), איחוד ארבעה פיקסלים לאחד גדול, DOL-HDR, וכמה תכונות וידאו מעניינות. בנוסף אליה מצויד הטלפון במצלמת 16 מגה פיקסל בעלת עדשה אולטרה רחבה (115 מעלות), מצלמת 13 מגה פיקסל טלפוטו, עם זום אופטי 2X וזום דיגיטלי עד 20X, ומצלמת 2 מגה פיקסל מאקרו. המצלמה הקדמית היא מצלמת 32 מגה פיקסל.
13 צפייה בגלריה
אופו Reno5 Pro
אופו Reno5 Pro
מערך העדשות של המצלמה הראשית
(צילום: Oppo)
כל המערך הזה מפיק תמונות לא רעות, עם תוצאות יפות בתנאי אור טובים, וקצת יותר רעשים וסטיית צבעים בתנאי אור מאתגרים. צילום הלילה מפתיע לטובה, עם תכונה שלא ראינו בסמארטפונים רבים: צילום חשיפה מתמשכת של 30 שניות, שמצריך חצובה או קיבוע הטלפון אבל מפיק תוצאות מעניינות. אפליקציית המצלמה מכילה, כמו שאפשר לצפות מטלפון סיני, הרבה אפקטים ופילטרים וה-AI מזהה מצבי צילום אוטומטית, ולפעמים גם מקבל החלטות.
13 צפייה בגלריה
אופו reno5 pro
אופו reno5 pro
מצב צילום לילה
(צילום: ynet)
13 צפייה בגלריה
אופו reno5 pro
אופו reno5 pro
מצב חשיפה מתמשכת
(צילום: ynet)
13 צפייה בגלריה
אופו reno5 pro
אופו reno5 pro
מצב מבזק
(צילום: ynet)
בתחום הווידאו יש ל-Reno5 כמה יכולות מעניינות. הוא מאפשר צילום באיכות של עד 4K בקצב של עד 60fps עם HDR, ייצוב אלקטרוני gyro-EIS, נעילת אובייקט שנע בתוך הפריים ועוד. גם כאן יש אפקטים כמו הפרדת רקע (בוקה), פילטרים, שיפור צילום לילה ומצב "יציב מיוחד". אפליקציית Soloop של אופו מוסיפה יכולות צילום ועריכה עשירות ואפקטים מעניינים, למשל צילום מונוכרומטי כשרק אובייקט אחד מובלט בצבע. החברה מגדירה את ה-Reno כטלפון לוולוגרים, ויש לה על מה להסתמך.
13 צפייה בגלריה
אופו reno5 pro
אופו reno5 pro
צילום באור יום
(צילום: ynet)
סוללה
סוללת ה-4,500 מיליאמפר-שעה כבר אינה עניין יוצא דופן, אולי אפילו פחות מהמצופה. עם זה, הכוכב של הערכה הוא המטען המהיר, 65 וואט, המבוסס על טכנולוגיית הטעינה המהירה SuperVOOC 2.0 של אופו. למעשה זו הטכנולוגיה שמשמשת (תחת שמות שונים) לכל מותגי קונצרן BBK, בהם VIVO, OnePlus ו-Realme. טעינה מלאה של הסוללה אורכת כחצי שעה. בזמן הטעינה יש אנימציה נחמדה וכשאתה עוקב אחריה אתה רואה את אחוזי הטעינה של הטלפון עולים מול עיניך. אופו פיתחה גם טעינה אלחוטית מהירה אבל הדגם הזה אינו תומך כלל בטעינה אלחוטית, כמו שמקובל בקטגוריית הביניים.
13 צפייה בגלריה
אופו Reno5 Pro
אופו Reno5 Pro
מטען 65W, מהיר
(צילום: ynet)
צליל
יש ל-Reno5 Pro זוג רמקולים, שמייצרים צליל סטריאופוני בטכנולוגיית Dolby Atmos, וזה פלוס גדול. גם עוצמת הצליל חזקה, שלא לומר צעקנית. אי אפשר לצפות מרמקולים של טלפון להשמיע מוזיקה באיכות שנהנים ממנה, אבל למשחקים הם היו בדיוק מה שצריך. אופו לא טרחה לצייד את הטלפון בשקע אוזניות. במקום זאת היא מצרפת לטלפון אוזניות עם תקע USB, כל כך פשוט.
13 צפייה בגלריה
אופו reno5 pro
אופו reno5 pro
צילום לילה בחשיפה מתמשכת
(צילום: ynet)
משחקים
הנה משהו שה-Reno5 Pro עושה טוב: משחקים. המעבד התמודד עם כמה מהמשחקים הכבדים שבדקנו, בין השאר בזכות אפליקציית התמיכה במשחקים של המכשיר, ששיחררה את כל משאבי המעבד והמסך לטובת המשחק. קצב הרענון המהיר איפשר תנועה חלקה ותגובה מהירה לנגיעות במסך.
13 צפייה בגלריה
אופו Reno5 Pro
אופו Reno5 Pro
אפליקציית המשחקים מפנה משאבים
(צילום: Oppo)
מה יש עוד
יש תמיכה בתקשורת 5G מהירה, תכונה שיום אחד תהיה בוודאי גם שימושית בישראל. יש לטלפון הזה גם תכונה לא צפויה בקטגוריית הביניים: תצוגה רצופה (AOD) כשהטלפון לא בשימוש, שניתן לעצב אותה במגוון עיצובים. אפשר לפתוח את נעילת הטלפון באמצעות זיהוי פנים או חיישן טביעת אצבע אופטי, שנמצא בתחתית המסך. מעל מערכת ההפעלה אנדרואיד 11 פועלת בטלפון מעטפת ה-ColorOS 11 של אופו, שמוסיפה תכונות, אפשרויות התאמה וגם אפליקציות, אחת אפילו בערבית.
13 צפייה בגלריה
אופו reno5 pro
אופו reno5 pro
תצוגת AOD. ניתנת לעיצוב
(צילום: ynet)
מה אין
אין עמידות למים, אפילו לא לרסיסים ונתזים. וזה ממש מצריך תשומת לב רבה כשמשתמשים בו, למשל על שפת הבריכה או בחוף הים.
בשורה התחתונה
Reno5 הוא טלפון לא שגרתי. הוא נראה טוב, הוא מתאים לגלישה מהירה, עריכה והעלאה של סרטונים ותמונות, וגם גיימרים יהנו ממנו בהחלט. ברמת המחיר שלו הוא מתמודד מול גלקסי S21, וואן פלוס 8 ואפילו אייפון 12 מיני, מה שאומר הליגה הבכירה. האם התמורה מצדיקה את המחיר? אולי השם Oppo הוא הנימוק הנדרש.
המחיר הרשמי: 2,899 שקל